Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spoken, drammen en zeuren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Pippa(2) is na het overlijden van mijn schoonmoeder bij ons komen wonen. Het is een schat van een hond maar voor mijn schoonvader, die met nog 2 ander honden achter bleef, een beetje teveel.

De grootste reden dat ze 'teveel' was is dat ze ongelooflijk kan zeuren. Eten, spelen, aandacht, geen aandacht, naar buiten, naar binnen, op de bank als er geen plek is, je kan het zo gek niet bedenken of ze dramt er om. Bij schoonvader kreeg ze 9 van de 10 keer haar zin, waardoor het gedrag echt de spuigaten uit liep. Na de eerste weken bij ons werd het langzaam minder. We hebben er goed op gelet om consequent te zijn in wat wel en niet mag, haar zelfstandiger gemaakt, maar ook zijn we blijven kijken als het gepiep iets anders klonk dan 'normaal'. Ik vond en vind het moeilijk om het echt af te straffen omdat ik wel wil dat de honden mij kunnen 'roepen' mocht er echt iets zijn. Een paar keer boos worden, was wel nodig, samen met heel veel negeren, maar het gedrag was zo goed als verdwenen. Of in iedergeval zover ingeperkt dat wij het niet meer als hinder ervaren.

Tot deze week.... Ik kan er geen verklaring voor vinden, maar zeker in de nacht wordt er weer gigantisch gespookt. De eerste keren ben ik elke keer gaan kijken en heb haar even in de tuin gelaten voor eventuele hoge nood. Echter eigenlijks niets aan de hand, behalve dat ze bij ons in bed wil liggen. Dat is ook de enige manier om haar stil te krijgen. Helaas heb ik hier de afgelopen 2 nachten ook maar aan toe gegeven... Overdag lukt het mij best om concequent te zijn, maar 's nachts... Dan wint toch (na een paar uur) mijn wil om te slapen van het concequent zijn :(

Maar nu? Ze mag echt niet altijd in bed slapen. Een van de andere hondjes slaapt op de slaapkamer omdat ze echt even behoefte heeft aan een plekje voor haarzelf, dat raakt ze weer kwijt als Pippa er bij komt. Een keer goed boos worden werkt misschien wel, maar ik ben bang dat ik haar dan leer dat ze mij nooit meer ergens voor mag wakker maken.... Wie heeft tips?
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Re: Spoken, drammen en zeuren

Ongelezen bericht door Jits90 »

Investeer in een stel goede oordoppen, een paar dagen vrij (om slaapgebrek op te vangen) en een lange adem. Even kiezen op elkaar en gewoon afwachten.
Werkt overigens ook bij katten :E:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Leg haar in je slaapkamer in een bench.
Dit gaat ze toch winnen omdat ze weet dat ze uiteindelijk toch haar zin krijgt :cool2:
Of eerst in de woonkamer in een bench voor de nacht met kleedjes of kussens uit huis van je schoonvader.
Niet direct toegeven, ook omdat je eigen hond toch ook in de slaapkamer is om een reden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

En overigens denk ik dat honden echt wel zich laten horen als er écht iets aan de hand is, en als je je hond een beetje kent hoor je op een bepaald moment ook wel dat er iets niet klopt als er in de nacht of ineens op de dag een bepaalde reactie komt.
Hier mogen ze ook niet te pas en te onpas aanslaan of miepen, maar als dat wel gebeurd dan is er ook wel wat, ze zullen dan toch echt niet, niet van zich laten horen :wink:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

een vertrouwd luchtje uit haar vroegere omgeving kan helpen,
en gewoon s nachts in de bench,
maar heb geen ervaring met miepende en zeurende honden, omdat ze altijd vanaf pup bij ons komen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Oh je leuke whippet dame :I:
Over het drammen, misschien kan je haar een andere plek geven op de slaapkamer maar niet op bed?
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Hahaha whippets en niet in bed mogen... :LOL:

Emma heeft ook een tijdje gehad dat ze 5 uur 's ochtends ging zeuren om eten. Ik heb haar de slaapkamer uitgebonjourd, deur dicht en volhouden hielp.
Maar Emma is geen whippet. :tongue:
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Bedankt allemaal! Ze is al een half jaar bij ons. De eerste weken inderdaad op de slaapkamer met alle honden, na die tijd resoluut verbannen. Dat is toen ook maanden goed gegaan. Ik denk dat we de fase van lapjes met een vertrouwde geur dus wel voorbij zijn. Toch maar een lange adem hebben dus..... Het blijf wel vreemd dat het ineens weer zo terug is.

Cleva je hebt ook wel gelijk hoor dat ze veel instructie zoekt/zocht. Zeker de eerste maanden durfde ze weinig eigen keuzes te maken. Dat heeft ze echt moeten leren. Dat uitte zich inderdaad in gedram omdat ze gewoon niet wist wat ze moest doen. Toch is slapen nu niet anders dan vorige week en de week daarvoor.. Dus waarom dan?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb gewoon twee bankjes in de slaapkamer staan voor Rani en Mika. Gol slaapt liever beneden. Iedereen tevreden.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

is ze gecastreerd? anders misschien een naderende loopsheid oid? of juist schijnzwanger, of of.. die teven kunnen soms best anders doen onder invloed van hormonen. Niet dat je het per se dan wel moet toelaten hoor. Ik merk iig bij mijn teef ook wel fases. Dan ligt ze weer een hele tijd liefst tegen me aan in bed en nu ligt ze eigenlijk weer altijd in de bench (op de slaapkamer, deurtje is open). Mijn reu is wat dat betreft 100 x constanter haha, die ligt gewoon in de hoek naast mijn bed. Altijd, al 2 jaar iedere nacht :P
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik zou gewoon een bench in de slaapkamer neerzetten voor haar. De andere hond is dan niet veel kwijt toch.
Hier slapen ze overigens allebei bij ons. Ik vind het gewoon te gezellig om het niet te doen.

Izzy slaapt altijd op bed tussen ons in aan het voeteneind. Kat Sjimmie ligt naast de baas zijn hoofdkussen. Kat Sjonnie komt vaak ook even tussen ons in liggen maar halverwege de nacht is hij alweer weg. Droef komt vaak voor het slapen tussen ons in liggen maar gaat meestal zodra het licht uit gaat op zijn eigen bed of grond liggen.

Als ik langer op bed lig dan vriend(wat best vaak gebeurd) dan komt Droef zodra de baas eruit gaat weer op bed en slapen we nog even verder.
De enige die niet op bed ligt is Sjaakie, die ligt vaak beneden op de bank ofzo.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Als het eerst goed ging en nu plotseling niet meer dan kan er ook meer aan de hand zijn. Kriebels van vlooien of wormen zijn vroeg in de ochtend vaak het ergst.....kunnen ze flink onrustig van worden in de nacht. Of een geïrriteerde blaas.....worden ze ook vroeg in de ochtend onrustig van. Dat soort dingen. Ik heb ook wel eens gehad dat mijn buurman een nieuwe baan had en ineens elke ochtend om 5 uur weg moest (het is gehorig). Vervolgens dachten mijn honden ook dat het tijd was om op te staan om 5 uur...
Als ik je verhaal zo lees dan was het drammen al lange tijd niet meer zo van toepassing, ze kan het natuurlijk weer even proberen :mrgreen: , maar ik zou ook andere dingen proberen uit te sluiten.
Hopelijk heb je snel weer een goede nachtrust :ok:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Bonnaxa schreef:Bedankt allemaal! Ze is al een half jaar bij ons. De eerste weken inderdaad op de slaapkamer met alle honden, na die tijd resoluut verbannen. Dat is toen ook maanden goed gegaan. Ik denk dat we de fase van lapjes met een vertrouwde geur dus wel voorbij zijn. Toch maar een lange adem hebben dus..... Het blijf wel vreemd dat het ineens weer zo terug is.

Cleva je hebt ook wel gelijk hoor dat ze veel instructie zoekt/zocht. Zeker de eerste maanden durfde ze weinig eigen keuzes te maken. Dat heeft ze echt moeten leren. Dat uitte zich inderdaad in gedram omdat ze gewoon niet wist wat ze moest doen. Toch is slapen nu niet anders dan vorige week en de week daarvoor.. Dus waarom dan?
Gokje: ze heeft geen pyjama aan 's nachts en het is nu frisser in huis 's nachts. Het kind heeft het gewoon koud, voelt zich onaangenaam en dus gaat ze spoken. Heel herkenbaar :cool2: .
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik zou haar ook op de slaapkamer in een bench leggen. Als ik ergens een hekel aan heb is het gestoord worden in mijn slaap. Hond blij, jullie blij want nachtrust terug :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”