Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wij hebben zo een uitklap flesje, maar daar met je wel geluk mee hebben. We hebben een paar goede gehad en een paar slechte (lekkende). De volgende die ik ga kopen gaat een wat duurdere zijn. Ik vind het wel handig. Maar eigenlijk is een flesje water met bakje net zo makkelijk. Je hebt van die rubberen bakjes zie je in en uit kan vouwen/ duwen. Die wegen niet zo veel en nemen ook niet veel ruimte in. Maar een gewoon bakje neemt ook niet zo heel veel ruimte mee, je neemt toch al snel 2 halve liter flesjes mee en spullen voor jezelf. Dan kan een normaal drinkensbakje er ook nog wel bij denk ik dan altijd
Mijn honden drinken gewoon rechtstreeks uit een plastic flesje Ze kunnen het allemaal, al heeft het bij Taartje wel even geduurd voordat ze het snapte.
wij hebben meestal ook gewoon petflessen mee en zo'n opvouwbaar/inklapbaar siliconen bakje als hierboven te zien is. Vriendin heeft ook eentje uit nylon (tentstof-achtig), groot nadeel dat het nadien nat is.
ik heb een opvouwbaar bakje van textiel, met zon regenjas binnenkant zeg maar zodat het niet nat wordt. Dat frot ik in mijn tas en dan neem ik afhankelijkv an hoe lang we gaan lopen een halve liter of anderhalve liter water in een petfles mee
Is het heel erg dat ik nooit water meeneem voor de honden? Want als wij 3 uur wandelen drinken ze daarna gewoon thuis. Of tussendoor soms uit een plas. Ik neem echt nooit water mee maar neem de honden ook nooit een hele dag mee.
laeken schreef:Is het heel erg dat ik nooit water meeneem voor de honden? Want als wij 3 uur wandelen drinken ze daarna gewoon thuis. Of tussendoor soms uit een plas. Ik neem echt nooit water mee maar neem de honden ook nooit een hele dag mee.
ligt een beetje aan de honden en de temperatuur denk ik. EN idd of er onderweg water is.
@laeken: ik neem zelf ook zelden of nooit water mee. Gewoon omdat we bijna altijd langs een rivier gaan en de honden liever daarvan gaan drinken en pootje baden. Eigenlijk is aan zee de enige plek waar ik standaard water meeneem.
Hier heb ik voor Skye echt water nodig als het warm is en we wat verder gaan lopen. Hij heeft heel snel last van de warmte en drinkt dan echt veel. Als hij niet kan drinken merk je echt aan hem dat het wel nodig is.
Nova heeft geen last van de warmte en heeft het minder nodig.
Het zal denk ik afhangen van de omgeving/ weer/ hond.
laeken schreef:Is het heel erg dat ik nooit water meeneem voor de honden? Want als wij 3 uur wandelen drinken ze daarna gewoon thuis. Of tussendoor soms uit een plas. Ik neem echt nooit water mee maar neem de honden ook nooit een hele dag mee.
Als ik naar het strand ga lopen we wel 2,5 á 3 uur dus dan neem ik altijd water mee.
Heel soms vergeet ik het en dan rent mijn reu een strandtent in om een bak met water te zoeken. Mijn beide honden hebben flinke dorst na een strandwandeling.
Ik neem ook nooit water mee hoor.
Maar ik heb standaard een of 2 van die bakjes in de auto met de fles water.
Voor nood, we gaan wel eens hele einden met de auto en dan is het wel handig.
Maar in de praktijk maak ik er zelden gebruik van.
Na t Wandelen dan drinken ze maar bij terugkomst bij de auto.
Bij strand wandelingen drinken ze maar op t terras of bij de auto
Laatst gewijzigd door Gimmick op 31 aug 2017 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Oh dat kan ik mijn reu echt niet aan doen. Bovendien gaat die dus echt richting strandtent ook al ben ik daar 200 meter vandaan, of erger; uit de zee drinken. Ik moet echt op tijd water aanbieden.
Bij gebrek aan "beter" pak ik soms een wat steviger diepvrieszakje en doe daar het water uit een petflesje in. Werkt prima met kleinere honden of voorzichtige honden
Ik laat mn honden uit een plastic (poep)zakje drinken. Drinkbak en poepzak in 1 en ze morsen minder
Ik doe dat zelf alleen op het strand als er geen zoet water in de buurt is. Van spelen in de zee krijgen ze verschrikkelijk dorst
Ik heb ook wel 's aan poepzakjes gedacht maar omdat ik geen idee heb wat daar aan rommel / kleurstof / weekmakers inzit doe ik dat maar niet. Dan liever, in noodgevallen, zo'n diepvrieszakje, dat is tenmiste bedoeld voor voedingsmiddelen. Bij voorkeur heb ik een opvouwbare drinkensbak bij me.
Ik gebruik boterhamzakjes voor kak. Maar weekmakers hoef je niet bang voor te zijn hoor.
Tennisballen zijn ook niet bedoeld als voedingsmiddel en die heeft een hond ook wel eens in zn bek
poepzakjes zou ik nu ook niet gebruiken, maar is misschien omdat die ik nu heb geparfumeerd zijn... (was overigens niet het plan, want het helpt geen r**t).
Heavy schreef:Plastic zakje was ik zelf dan weer nooit opgekomen . Handig ik heb wel een Dopper maar daar wil Jip in ieder geval echt niet uit drinken
Ah je bent toch niet vies van de kwijldraden van je eigen hondje
Als ik mn honden uit een flesje water geef, giet ik de helft ernaast. En dan is mn water op, hebben ze dorst en zit ik aan dat weggegooide water te denken. Ga ik me nog schuldig voelen ook
Die tweede fles is groot hoor, alhoewel ik natuurlijk geen ervaring heb met baardhonden. Maar dan zou ik in jouw geval inderdaad een licht (spa)flesje meenemen en een opvouwbak.
Heavy schreef:Dat is echt te klein om uit te drinken voor Jip hij heeft een behoorlijke snor en baard . Ik denk zelfs dat zo'n plastic wegwerpbakje nog te klein is maar dat ga ik morgen even halen . Ik stel een bezoek aan de Action het liefst zo lang mogelijk uit
Ik weet niet of je al geweest bent, maar ik heb ook zo'n bakje van de action. En Yara kan er gewoon uit drinken. En zelfs tegelijk met Jamie. Zoveel voller zal de baard en snor van Jip niet zijn lijkt me...
Ik heb met mooi weer altijd water mee. Wij hebben hier amper natuurlijk water en dan krijgen ze het gewoon echt snel warm. Vooral Dumas wil dan graag drinken. Ik heb een opvouwbare waterbak en een 1.5 liter fles water. Kan ik zelf ook nog 'n slokje drinken
Ik heb een waterfles waarvan er een extra dop aan de onderkant opgeschoven is als bakje. Dus je kunt er zelf ook uit drinken want het water giet je vanuit de fles in het bakje. Ik neem de fles mee naar het strand. Omdat ze daar behoorlijk dorst krijgen. In het bos drinken ze vaak uit een sloot of plas.
Het grappige vind ik dat Jack water als beloning ziet. Als ik de fles pak komt hij sneller aangerend dan voor een koekje
Ik ben nu ook op zoek naar een goede rugzak en zie dat sommige ruimte hebben voor een waterzak. Dat lijkt me ook wel handig voor hele lange wandelingen. En dan zo'n los waterbakje mee wat je kunt opvouwen.
Ri@ schreef:Ik heb een waterfles waarvan er een extra dop aan de onderkant opgeschoven is als bakje. Dus je kunt er zelf ook uit drinken want het water giet je vanuit de fles in het bakje. Ik neem de fles mee naar het strand. Omdat ze daar behoorlijk dorst krijgen. In het bos drinken ze vaak uit een sloot of plas.
Het grappige vind ik dat Jack water als beloning ziet. Als ik de fles pak komt hij sneller aangerend dan voor een koekje
Ik ben nu ook op zoek naar een goede rugzak en zie dat sommige ruimte hebben voor een waterzak. Dat lijkt me ook wel handig voor hele lange wandelingen. En dan zo'n los waterbakje mee wat je kunt opvouwen.
Misschien is dit nog iets?
Ik heb een hekel aan rugzakken, krijg dan ook altijd last van mijn schouders en heb dus deze heuptas bij Decathlon gekocht. De waterfles van Malou (grote h202go, een half liter flesje voor mij, broodje, koekje, kuipje vlees en nog een hoop klein spul past er prima in. Heb deze nu een paar keer meegenomen op 3uur+ wandelingen en hij bevalt echt super.
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole