Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Water mee

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Water mee

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb de H2O4K9 fles, de dop dient als bakje. Ik vind het ideaal.
Afbeelding
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

De action verkoopt ook opvouwbare bakjes. Met een flesje water erbij is het een prima oplossing
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wij hebben zo een uitklap flesje, maar daar met je wel geluk mee hebben. We hebben een paar goede gehad en een paar slechte (lekkende). De volgende die ik ga kopen gaat een wat duurdere zijn. Ik vind het wel handig. Maar eigenlijk is een flesje water met bakje net zo makkelijk. Je hebt van die rubberen bakjes zie je in en uit kan vouwen/ duwen. Die wegen niet zo veel en nemen ook niet veel ruimte in. Maar een gewoon bakje neemt ook niet zo heel veel ruimte mee, je neemt toch al snel 2 halve liter flesjes mee en spullen voor jezelf. Dan kan een normaal drinkensbakje er ook nog wel bij denk ik dan altijd ;)
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Nanna schreef:
Gimmick schreef:De action verkoopt ook opvouwbare bakjes. Met een flesje water erbij is het een prima oplossing
Die heb ik ook, voor op Terschelling. Ik vind ze fijn. En mooi goeiekoop :cool2:
daar heb ik er ook ern paar van, ideaal, alhoewel mijn duo ook gewoon uit een petflesje drinkt.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik heb ook die van de action, heel makkelijke bakjes en kosten rond de euro.
Afbeelding
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mijn honden drinken gewoon rechtstreeks uit een plastic flesje ;-) Ze kunnen het allemaal, al heeft het bij Taartje wel even geduurd voordat ze het snapte.
petitparis
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door petitparis »

wij hebben meestal ook gewoon petflessen mee en zo'n opvouwbaar/inklapbaar siliconen bakje als hierboven te zien is. Vriendin heeft ook eentje uit nylon (tentstof-achtig), groot nadeel dat het nadien nat is.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb een opvouwbaar bakje van textiel, met zon regenjas binnenkant zeg maar zodat het niet nat wordt. Dat frot ik in mijn tas en dan neem ik afhankelijkv an hoe lang we gaan lopen een halve liter of anderhalve liter water in een petfles mee :)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Is het heel erg dat ik nooit water meeneem voor de honden? Want als wij 3 uur wandelen drinken ze daarna gewoon thuis. Of tussendoor soms uit een plas. Ik neem echt nooit water mee maar neem de honden ook nooit een hele dag mee.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

laeken schreef:Is het heel erg dat ik nooit water meeneem voor de honden? Want als wij 3 uur wandelen drinken ze daarna gewoon thuis. Of tussendoor soms uit een plas. Ik neem echt nooit water mee maar neem de honden ook nooit een hele dag mee.
ligt een beetje aan de honden en de temperatuur denk ik. EN idd of er onderweg water is.
petitparis
Vaste gebruiker

@laeken: ik neem zelf ook zelden of nooit water mee. Gewoon omdat we bijna altijd langs een rivier gaan en de honden liever daarvan gaan drinken en pootje baden. Eigenlijk is aan zee de enige plek waar ik standaard water meeneem.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hier heb ik voor Skye echt water nodig als het warm is en we wat verder gaan lopen. Hij heeft heel snel last van de warmte en drinkt dan echt veel. Als hij niet kan drinken merk je echt aan hem dat het wel nodig is.
Nova heeft geen last van de warmte en heeft het minder nodig.
Het zal denk ik afhangen van de omgeving/ weer/ hond.
Manuma
Zeer actief

laeken schreef:Is het heel erg dat ik nooit water meeneem voor de honden? Want als wij 3 uur wandelen drinken ze daarna gewoon thuis. Of tussendoor soms uit een plas. Ik neem echt nooit water mee maar neem de honden ook nooit een hele dag mee.
Als ik naar het strand ga lopen we wel 2,5 á 3 uur dus dan neem ik altijd water mee.
Heel soms vergeet ik het en dan rent mijn reu een strandtent in om een bak met water te zoeken. Mijn beide honden hebben flinke dorst na een strandwandeling.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik neem ook nooit water mee hoor.
Maar ik heb standaard een of 2 van die bakjes in de auto met de fles water.
Voor nood, we gaan wel eens hele einden met de auto en dan is het wel handig.
Maar in de praktijk maak ik er zelden gebruik van.
Na t Wandelen dan drinken ze maar bij terugkomst bij de auto.
Bij strand wandelingen drinken ze maar op t terras of bij de auto
Laatst gewijzigd door Gimmick op 31 aug 2017 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Manuma
Zeer actief

Oh dat kan ik mijn reu echt niet aan doen. Bovendien gaat die dus echt richting strandtent ook al ben ik daar 200 meter vandaan, of erger; uit de zee drinken. Ik moet echt op tijd water aanbieden.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bij gebrek aan "beter" pak ik soms een wat steviger diepvrieszakje en doe daar het water uit een petflesje in. Werkt prima met kleinere honden of voorzichtige honden ;-)

Suzanne
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik laat mn honden uit een plastic (poep)zakje drinken. Drinkbak en poepzak in 1 en ze morsen minder
Ik doe dat zelf alleen op het strand als er geen zoet water in de buurt is. Van spelen in de zee krijgen ze verschrikkelijk dorst
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb ook wel 's aan poepzakjes gedacht maar omdat ik geen idee heb wat daar aan rommel / kleurstof / weekmakers inzit doe ik dat maar niet. Dan liever, in noodgevallen, zo'n diepvrieszakje, dat is tenmiste bedoeld voor voedingsmiddelen. Bij voorkeur heb ik een opvouwbare drinkensbak bij me.

Suzanne
Paisley
Zeer actief

Ik gebruik boterhamzakjes voor kak. Maar weekmakers hoef je niet bang voor te zijn hoor.
Tennisballen zijn ook niet bedoeld als voedingsmiddel en die heeft een hond ook wel eens in zn bek :80:
Afbeelding
petitparis
Vaste gebruiker

poepzakjes zou ik nu ook niet gebruiken, maar is misschien omdat die ik nu heb geparfumeerd zijn... (was overigens niet het plan, want het helpt geen r**t).
Paisley
Zeer actief

Heavy schreef:Plastic zakje was ik zelf dan weer nooit opgekomen . Handig :ok: ik heb wel een Dopper maar daar wil Jip in ieder geval echt niet uit drinken :wink:
Ah je bent toch niet vies van de kwijldraden van je eigen hondje :mann: :lol1:
Als ik mn honden uit een flesje water geef, giet ik de helft ernaast. En dan is mn water op, hebben ze dorst en zit ik aan dat weggegooide water te denken. Ga ik me nog schuldig voelen ook :oohja: :mrgreen:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb deze twee en ben er heel erg blij mee. Fles en bakje ineen.

Afbeelding

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Die tweede fles is groot hoor, alhoewel ik natuurlijk geen ervaring heb met baardhonden. Maar dan zou ik in jouw geval inderdaad een licht (spa)flesje meenemen en een opvouwbak.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Heavy schreef:Dat is echt te klein om uit te drinken voor Jip :wink: hij heeft een behoorlijke snor en baard . Ik denk zelfs dat zo'n plastic wegwerpbakje nog te klein is maar dat ga ik morgen even halen . Ik stel een bezoek aan de Action het liefst zo lang mogelijk uit :mrgreen:
Ik weet niet of je al geweest bent, maar ik heb ook zo'n bakje van de action. En Yara kan er gewoon uit drinken. En zelfs tegelijk met Jamie. Zoveel voller zal de baard en snor van Jip niet zijn lijkt me...
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb met mooi weer altijd water mee. Wij hebben hier amper natuurlijk water en dan krijgen ze het gewoon echt snel warm. Vooral Dumas wil dan graag drinken. Ik heb een opvouwbare waterbak en een 1.5 liter fles water. Kan ik zelf ook nog 'n slokje drinken ;)
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb deze:
https://petsplace.nl/pps-ferplast-honde ... 29986.html

En dan de kleinste maat. Zo nodig vul ik hem (een paar keer) bij.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik heb een waterfles waarvan er een extra dop aan de onderkant opgeschoven is als bakje. Dus je kunt er zelf ook uit drinken want het water giet je vanuit de fles in het bakje. Ik neem de fles mee naar het strand. Omdat ze daar behoorlijk dorst krijgen. In het bos drinken ze vaak uit een sloot of plas.

Het grappige vind ik dat Jack water als beloning ziet. Als ik de fles pak komt hij sneller aangerend dan voor een koekje :I:

Ik ben nu ook op zoek naar een goede rugzak en zie dat sommige ruimte hebben voor een waterzak. Dat lijkt me ook wel handig voor hele lange wandelingen. En dan zo'n los waterbakje mee wat je kunt opvouwen.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Leonie. schreef:Ik heb deze twee en ben er heel erg blij mee. Fles en bakje ineen.

Afbeelding

Afbeelding
Deze dus inderdaad.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Ri@ schreef:Ik heb een waterfles waarvan er een extra dop aan de onderkant opgeschoven is als bakje. Dus je kunt er zelf ook uit drinken want het water giet je vanuit de fles in het bakje. Ik neem de fles mee naar het strand. Omdat ze daar behoorlijk dorst krijgen. In het bos drinken ze vaak uit een sloot of plas.

Het grappige vind ik dat Jack water als beloning ziet. Als ik de fles pak komt hij sneller aangerend dan voor een koekje :I:

Ik ben nu ook op zoek naar een goede rugzak en zie dat sommige ruimte hebben voor een waterzak. Dat lijkt me ook wel handig voor hele lange wandelingen. En dan zo'n los waterbakje mee wat je kunt opvouwen.
https://www.decathlon.nl/p/heuptasje-vo ... R-p-109528

Misschien is dit nog iets?
Ik heb een hekel aan rugzakken, krijg dan ook altijd last van mijn schouders en heb dus deze heuptas bij Decathlon gekocht. De waterfles van Malou (grote h202go, een half liter flesje voor mij, broodje, koekje, kuipje vlees en nog een hoop klein spul past er prima in. Heb deze nu een paar keer meegenomen op 3uur+ wandelingen en hij bevalt echt super. :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”