Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pom & Karel op reis: de voorbereidingen

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Pom & Karel op reis: de voorbereidingen

Ongelezen bericht door sbientje »

Hebben wij weer :D

Wij vertrekken morgenavond naar Noorwegen voor een week. Natuurlijk op tijd de invoereisen bekeken. Maandje terug allebei al rabiesenting gegeven en dan moesten we nog 1-5 dagen van tevoren naar de DA voor ontworming tegen vossenlintworm. Dat was vandaag. Dus vanmorgen op naar de DA. Pom laat ik altijd even in de auto want die is bang en naait de hele boel op. Dus ik had Karel mee naar binnen genomen, hij was al helemaal onderzocht, ontwormd, boekje getekend. Hij kon weer in de auto, Pom opgehaald, en toen bedacht ik ineens dat het wel handig zou zijn om voor de zekerheid effe de chip te laten uitlezen. Gewoon, dat ie er nog zit en ik niet straks bij de boot sta met een hond die niet meemag. Ik weet niet hoe streng ze controleren ri. Noorwegen maar een aantal jaar terug naar Schotland werd iig wel de chip uitgelezen. Dus ik vraag aan de DA of hij dat even wil doen, hij gaat een chipreader halen... Geen chip te vinden. Andere chipreader, zelfde resultaat. Hij zegt: haal Charlie maar even op want wellicht is de chip van Pom echt verdwenen. Dus Karel weer uit de auto, onder de chipreader, ook geen enkel resultaat.. :roll: Nog meer chipreaders, geen van alle geven een chip aan. Nou, zegt de DA, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ga even kijken hoe ie het bij andere honden doet. Dus hij de praktijk in, geen enkel probleem. Ondertussen zit ik met twee honden met onvindbare chips :LOL: En nu? Ja nu moeten ze een nieuwe chip, en een nieuw boekje, en aaargh. Ik zie dat al helemaal voor me, dan staan we straks met ons nieuwe boekje bij de grens en halen ze die reader erover en vinden ze de oude chip natuurlijk :D Enfin, hij ging nieuwe boekjes halen, maar kwam uiteindelijk toch terug met nog een DA. Die had dit ook nog nooit gehad dus dat wilde ze weleens zien :D Nog een keer geprobeerd en zij vond ze wel, wel een eind uit de richting. Bij Karel zat ie voorop zijn schouder bijna bij zijn poot en bij Pom ergens op de borst. Hendig!

Goed, ik weet nu ongeveer waar ze zitten en hopelijk hebben we niet al teveel problemen aan de grens :D Verder waren ze prima in orde (ook een wassen neus hoor, die controle, maar goed), Pom had een oorontsteking dus die heeft nog een zalfje meegekregen maar niets dat haar thuishoudt gelukkig. Loopsheid is achter de rug, dus niets houdt ons meer tegen :P Volgende week vakantiefotos!

Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Re: Pom & Karel op reis: de voorbereidingen

Ongelezen bericht door *Skye* »

Slim dat je het nog even liet checken. Je weet nu idd in ieder geval waar ze wel zitten.

Ik weet niet of je met de boot gaat of helemaal met de auto? Als je met de boot in Noorwegen aankomt dan zal de kans op controle groter zijn. Wij zijn ooit eens met de auto helemaal van Noorwegen naar Nederland gereden en toen stonden er nergens grenscontroles. Afgelopen jaar met de boot van Denemarken naar Duitsland en werd er ook nergens naar gekeken.

Heel veel plezier en ben erg benieuwd naar de foto's.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

*Skye* schreef:Slim dat je het nog even liet checken. Je weet nu idd in ieder geval waar ze wel zitten.

Ik weet niet of je met de boot gaat of helemaal met de auto? Als je met de boot in Noorwegen aankomt dan zal de kans op controle groter zijn. Wij zijn ooit eens met de auto helemaal van Noorwegen naar Nederland gereden en toen stonden er nergens grenscontroles. Afgelopen jaar met de boot van Denemarken naar Duitsland en werd er ook nergens naar gekeken.

met de boot idd ja, dus ik verwacht wel dat ze controleren. Zou logisch zijn denk ik. Nouja het is voor elkaar nu iig, als ze niet controleren is het zonde geld maar niet aan de eisen voldoen is geen optie natuurlijk :)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Oh heerlijk handig toch weer die zwevende chips.
Bij Csiva zit ie ook net boven een voorpoot, gelukkig is ie bij haar te voelen ;) Bij de rest geen idee waar ie zit :LOL:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

God reise og hils Norge :ok:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

sbientje schreef:
*Skye* schreef:Slim dat je het nog even liet checken. Je weet nu idd in ieder geval waar ze wel zitten.

met de boot idd ja, dus ik verwacht wel dat ze controleren. Zou logisch zijn denk ik. Nouja het is voor elkaar nu iig, als ze niet controleren is het zonde geld maar niet aan de eisen voldoen is geen optie natuurlijk :)
Nee sowieso zou ik me ook altijd aan die regels houden hoor. Heb een keer iets gelezen van een hond die in Noorwegen bij de grensovergang in beslag werd genomen omdat er iets niet in orde was. Leuk begin van je vakantie.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat een gedoe! Toen ik Joy vorig jaar meenam op een cruiseschip naar Noorwegen, kwam er een dierenarts speciaal naar de eerste haven toe om de controles te doen. Dus ja, ik vond ze vrij streng.
Je hebt in elk geval alles geregeld, dus vanaf morgen alleen maar genieten!
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Lieske_1977 schreef:Wat een gedoe! Toen ik Joy vorig jaar meenam op een cruiseschip naar Noorwegen, kwam er een dierenarts speciaal naar de eerste haven toe om de controles te doen. Dus ja, ik vond ze vrij streng.
Je hebt in elk geval alles geregeld, dus vanaf morgen alleen maar genieten!
toen wij naar Schotland gingen moest Pom uit de auto om ook de chip te controleren en te matchen met het boekje. Ik snap het op zich wel, als je die eisen hebt moet je ze ook wel checken anders kan je ze beter laten varen.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

*Skye* schreef:
sbientje schreef:

Nee sowieso zou ik me ook altijd aan die regels houden hoor. Heb een keer iets gelezen van een hond die in Noorwegen bij de grensovergang in beslag werd genomen omdat er iets niet in orde was. Leuk begin van je vakantie.
ja precies, dat wil je toch niet! Vreselijk lijkt me dat
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Oh vreselijk, gelukkig dat ze ze nog hebben kunnen vinden.
Heel veel plezier enne, ik verwacht wel foto's :tongue:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

dankjewel!
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Veel plezier, geniet ervan. Waar in Noorwegen ga je naartoe?
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Fijne vakantie!
Ik kijk uit naar de foto's, wij willen volgend jaar naar Noorwegen met Toos.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nou niks geen chipcontrole hoor. Een goedgemutste douanier heeft de boekjes ingekeken. They are friendly dogs? Very! Ok, have a nice stay. Ook goed :D
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Bij Jarah zat hij in haar oksel, die heb ik er uit laten halen want die zat in de weg. Je kon hem gewoon zien en voelen.
Toen dus weer opnieuw laten chippen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

hier twee jaar terug geen chipcontrole bij de grens van Finland naar Noorwegen wel controle van de boekjes. Wij geven onze honden bij de grens niet aan. Is nergens voor nodig want het wordt nergens gecontroleerd. Ook de jaren er voor met de bootovertochten geen controle gehad. Dit kan overigens wel veranderd zijn. Ook ik neem altijd het zekere voor het onzeker en houd mij aan de regels van het land waar we naar toe gaan.

Noorwegen is een fijn land om met honden heen te gaan. Let wel in restaurants en café´s zijn honden niet welkom. Iets met hygiëne regels.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”