De kinderen zijn inmiddels het huis uit dus alle tijd voor onze dieren.
Ik heb mijn hele leven al honden, ben er mee opgegroeid en heb ik mijn 52 jaar nog nooit een hondloze periode gehad.
Zelf heb ik een golden gehad en een dwergteckel, allebei hele lieve honden. Op dit moment heb ik alleen Joury, onze golden van bijna 13. Een schat van een hond, in zijn jonge jaren veel mee gedaan (GG2, behendigheid), maar nu al een tijd met pensioen. Maar nog steeds mijn allerbeste maatje naast onze Somali kat van 17 jaar. Een seniorenboel dus op dit moment, echter. Dit gaat veranderen. Vanaf morgen komt Sepp ons verblijden met zijn komst. Sepp is een dwergteckel van de Kkeine Diergaarde.
Joury is opgegroeid met mijn vorige dwergteckel en zijn laatste periode zal hij ook hopelijk vrienden zijn met onze nieuwe aanwinst. Uiteraard zorg ik voor zijn rust en goede oude dag. Hij is en blijft min nummer een!
Maar hij geniet van een pup, op dit moment passen we vaak op een pup van onze dochter, een dwergkees ofwel pomerian. Deze pup is nu elf weken en het gaat verbazingwekkend goed met Joury. Hij tolereert veel, soms te veel. Ze spelen samen en slapen daarna ongeveer even lang, de een omdat hij zo jong is, de ander omdat hij zo oud is. Leuk om te zien dat er echt ras verschillen zijn, Fenti de dwergkees is een heel ander hondje en pup als ik van mijn andere honden gewendm ben al zijn er uiteraard ook erg veel overeenkomsten. Het is een erg leuke pup.
Morgen dus een grote dag, dan komt Sepp, alles staat al klaar om hem te verwelkomen in ons gezin. Ik kijk er erg naar uit om weer zo een nge spring in het veld in huis te hebben.
Naast de hondeen en kat heb ik ook veel kippen, koi in de vijver en veel aquariumvissen verdeeld over 50 aquaria in een goede 6000 liter. Alles draait hier om de diertjes.
Ik hoop hier veel te leren maar ook zelf bij te kunnen dragen.