Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond blijft mager update pagina 2 met foto
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
hond blijft mager update pagina 2 met foto
Mijn geadopteerde franse bulldog blijft net te mager. Toen ik hem in april adopteerde kreeg hij lidl brokken. Toen ben ik overgestapt op cavom brokken en duck vlees maar hij bleef dunne ontlasting houden. Na een onderzoek van de dierenarts ben ik overgestapt op eukanuba intestinal en heeft hij een kuur panacur gehad.
Hij blijft winderig en slappe ontlasting houden. Je kunt de ribben zien en voelen. Veel moet hij niet bijkomen maar toch een kilo of 2 zou niet misstaan.
Ik heb ook bedenkingen bij de brokken want ze zijn duur en de ontlasting en winderigheid wordt niet beter. Iemand ervaringen en tips? Ik lees veel over graanvrije brokken en misschien zou dit een optie zijn. Het is verder een blije actieve gezonde hond.
Hij krijgt 2 maal daags 120 gram.
Hij blijft winderig en slappe ontlasting houden. Je kunt de ribben zien en voelen. Veel moet hij niet bijkomen maar toch een kilo of 2 zou niet misstaan.
Ik heb ook bedenkingen bij de brokken want ze zijn duur en de ontlasting en winderigheid wordt niet beter. Iemand ervaringen en tips? Ik lees veel over graanvrije brokken en misschien zou dit een optie zijn. Het is verder een blije actieve gezonde hond.
Laatst gewijzigd door GigiLana op 21 dec 2017 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: hond blijft mager
Je wil dat hij twee kilo zwaarder wordt maar eigenlijk maar een tikje te mager is? En je voert hem 240 gram brokjes per dag? Dat rijmt allemaal niet bij mij. Een beetje aankomen voor een Frans bulletje is geen twee kilo. Dat is een behoorlijke toename in gewicht en daar zal je toch echt meer voor moeten voeren.GigiLana schreef:Mijn geadopteerde franse bulldog blijft net te mager. Toen ik hem in april adopteerde kreeg hij lidl brokken. Toen ben ik overgestapt op cavom brokken en duck vlees maar hij bleef dunne ontlasting houden. Na een onderzoek van de dierenarts ben ik overgestapt op eukanuba intestinal en heeft hij een kuur panacur gehad.
Bullen zijn toch altijd winderig? En is je hondje niet gewoon lekker aktief en prima op gewicht? Ribben van bullen staan erg uit en zijn al snel te zien. Als je die laatste 3 4 ribben niet ziet is zo'n bulletje tonnetje rond.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Sommige honden zijn ook gewoon erg slank van zichzelf.
Persoonlijk zou ik op een andere brok overstappen.
Als hij winderig blijft dan is dit niet de juiste voeding voor hem.
Probeer eens dog lover gold of taste of the wild.
En voer hem naar het gewicht wat je wil en niet wat hij weegt.
Maar je kan ook best wat meer voeren.
Taxi (AHT en goed 10kg) krijgt nu 500gr kvv en 150gr brok op een dag. Dat is bijna 2x wat zou "moeten" maar hij heeft het gewoon nodig.
Persoonlijk zou ik op een andere brok overstappen.
Als hij winderig blijft dan is dit niet de juiste voeding voor hem.
Probeer eens dog lover gold of taste of the wild.
En voer hem naar het gewicht wat je wil en niet wat hij weegt.
Maar je kan ook best wat meer voeren.
Taxi (AHT en goed 10kg) krijgt nu 500gr kvv en 150gr brok op een dag. Dat is bijna 2x wat zou "moeten" maar hij heeft het gewoon nodig.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Tja, waar je hond het goed op doet, is voor elke hond anders. Dus daar is geen passend antwoord op.
waarom geef je hem 2 maal daags 120 gram? Ik bedoel daarmee, dat je je hond best meer mag geven, dan eventuele richtlijnen op verpakkingen.
Zelf ben ik geen eukanuba fan. Onze dierenarts gebruikt volgens mij ook geen eukanuba. Ik geloof dat ze meer van Hills zijn.
Ik weet wel dat onze Buster als pup ook overal slechte slappe ontlasting op had, en die heb ik toen een hele tijd op carnibest, Kvv gehad. Daar deed hij het heel goed op.
Maar ik geloof ook wel in een goede brok van bijvoorbeeld Royal canin.
Het blijft uitproberen gewoon. Ik zou zelf overstappen op Kvv, en dan bijvoorbeeld wat gekookte aardappelen erbij, om hem wat aan te laten komen.
Maar ja, het is dus heel persoonlijk ook voor een hond, waar die het goed op doet.
waarom geef je hem 2 maal daags 120 gram? Ik bedoel daarmee, dat je je hond best meer mag geven, dan eventuele richtlijnen op verpakkingen.
Zelf ben ik geen eukanuba fan. Onze dierenarts gebruikt volgens mij ook geen eukanuba. Ik geloof dat ze meer van Hills zijn.
Ik weet wel dat onze Buster als pup ook overal slechte slappe ontlasting op had, en die heb ik toen een hele tijd op carnibest, Kvv gehad. Daar deed hij het heel goed op.
Maar ik geloof ook wel in een goede brok van bijvoorbeeld Royal canin.
Het blijft uitproberen gewoon. Ik zou zelf overstappen op Kvv, en dan bijvoorbeeld wat gekookte aardappelen erbij, om hem wat aan te laten komen.
Maar ja, het is dus heel persoonlijk ook voor een hond, waar die het goed op doet.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
ik kijk nooit naar de aanbevolen hoeveelheden,
ik voer met mijn ogen,
Lana, nu 41 kilo, krijgt 2 x daags 400 gram goede uitgebalanceerde brokken,
soms ook iets meer,
aangevuld met gezonde snacks en restjes van tafel.
ze heeft het nu gewoon nodig.
ik voer met mijn ogen,
Lana, nu 41 kilo, krijgt 2 x daags 400 gram goede uitgebalanceerde brokken,
soms ook iets meer,
aangevuld met gezonde snacks en restjes van tafel.
ze heeft het nu gewoon nodig.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou eens kijken hoe hij het doet op 100% vlees. Liefst lekker vettig zoals lotgering.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
lizzie kon helemaal niet tegen cavom. Kreeg ze maagzuur van een vreselijke ontlasting. Nu krijgt ze Renske. Niet goedkoop maar een stuk beter voor haar maag en darmen
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Je zou eens een poosje een goede hypoallergene brok of een goede kwaliteit kvv kunnen voeren. Als hij winderig blijft en slechte ontlasting blijft houden geeft dat wel aan dat zijn spijsvertering niet lekker gaat
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Het is moeilijk om daar advies in te geven. Ik vind 2kg op een FB overigens behoorlijk veel
.
Of een bepaald soort voer werkt is een kwestie van uitproberen. Als ik alleen vlees of brokken met weinig koolhydraten aan mijn actieve honden geef, dan vallen ze juist af. Hier op het forum zijn ook mensen die BARF of KVV voeren en honden mooi op gewicht hebben op slechts een fractie wat ik in verhouding aan mijn honden gaf.
Het kan ook nog zijn dat je hond ergens allergisch voor ons en daarom niet alles opneemt uit de brok.

Of een bepaald soort voer werkt is een kwestie van uitproberen. Als ik alleen vlees of brokken met weinig koolhydraten aan mijn actieve honden geef, dan vallen ze juist af. Hier op het forum zijn ook mensen die BARF of KVV voeren en honden mooi op gewicht hebben op slechts een fractie wat ik in verhouding aan mijn honden gaf.
Het kan ook nog zijn dat je hond ergens allergisch voor ons en daarom niet alles opneemt uit de brok.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
voer dat goed werkt voor je hond vinden blijft lastig.
ik vond de ontlasting van willem op farmfood ook altijd net te brijerig (zeg je dat zo?) geen diarree, maar ook geen mooie drollen.
beetje googelen naar mogelijkheden en toen vond ik verschillende topics van Inge O. Als iemand anders hetzelfde had gezegd had ik er niks mee gedaan, maar inge heb ik erg hoog zitten. zij had het over aldi brokken. zoals gezegd: elke andere persoon die daarmee aan zou komen zou met een "nooit meer voor vol aanzien" stempel afgeserveerd worden...
3 kilo kost 3,99 in nederland en 2,99 in duitsland. daar val je geen bult aan dus laten we het maar proberen dan..
we zijn nu aan het einde van zak 1 en wat schetst mijn verbazing: vanaf dag 2 heeft willem goede drollen en niet meer of vaker dan op farmfood.
wij blijven dus voorlopig bij de aldi brokken. ik voel me haast schuldig maar schuif dat op de jarenlange indoctrinatie dat alleen iets dat meer dan 4 euro per kilo kost goed is en dat alles dat je in de supermarkt (laat staan aldi!!) koopt slecht is voor je hond.
ze hebben 2 soorten. lucky dog en baldo en baldo is "de goede". in duitsland heet hij romeo, maar het is hetzelfde.

misschien ook gewoon eens proberen?
ik vond de ontlasting van willem op farmfood ook altijd net te brijerig (zeg je dat zo?) geen diarree, maar ook geen mooie drollen.
beetje googelen naar mogelijkheden en toen vond ik verschillende topics van Inge O. Als iemand anders hetzelfde had gezegd had ik er niks mee gedaan, maar inge heb ik erg hoog zitten. zij had het over aldi brokken. zoals gezegd: elke andere persoon die daarmee aan zou komen zou met een "nooit meer voor vol aanzien" stempel afgeserveerd worden...
3 kilo kost 3,99 in nederland en 2,99 in duitsland. daar val je geen bult aan dus laten we het maar proberen dan..
we zijn nu aan het einde van zak 1 en wat schetst mijn verbazing: vanaf dag 2 heeft willem goede drollen en niet meer of vaker dan op farmfood.
wij blijven dus voorlopig bij de aldi brokken. ik voel me haast schuldig maar schuif dat op de jarenlange indoctrinatie dat alleen iets dat meer dan 4 euro per kilo kost goed is en dat alles dat je in de supermarkt (laat staan aldi!!) koopt slecht is voor je hond.
ze hebben 2 soorten. lucky dog en baldo en baldo is "de goede". in duitsland heet hij romeo, maar het is hetzelfde.

misschien ook gewoon eens proberen?

- M@scha
- Zeer actief
Er liepen 2 dezelfde topics, beiden met reacties. met kans op een groot zwart gat waar beide topics in zouden verdwijnen heb ik een poging tot samenvoegen gedaan en het lijkt gelukt! 

- M@scha
- Zeer actief
en ik merk dus dat ik net zo beinvloed ben... pas en ik zijn allebei echt nog steeds hoogstverbaasd dat dit zoveel beter gaat dan farmfood en zitten te wachten tot willem door de dierenambulance afgevoerd moet wordenNanna schreef:Haha! Een vriendin van me haar Berner is oud geworden op de Aldi brok en zag er altijd prachtig uit. Het is wel een beetje een fabeltje dat voer pas goed is als het 75 euro per kilo kost maar de consument trapt er maar wat graag in want ja, voor Bello is niks goed genoegM@scha schreef:.. toen vond ik verschillende topics van Inge O. Als iemand anders hetzelfde had gezegd had ik er niks mee gedaan, maar inge heb ik erg hoog zitten. zij had het over aldi brokken. zoals gezegd: elke andere persoon die daarmee aan zou komen zou met een "nooit meer voor vol aanzien" stempel afgeserveerd worden..![]()

- M@scha
- Zeer actief
jep:Nanna schreef:Nou ja, ik geloof best wel dat kleurige zooi als Beneful of Frolic van slechte kwaliteit is maar als je een béétje normaal voer koopt hoeft dat echt de hoofdprijs niet te kosten. Hallo. Het zijn hónden. Aaseters. Een beetje normale brok voeren en wat tafelresten en rauw vreten erbij en ze glimmen je tegemoet hoor.M@scha schreef: en ik merk dus dat ik net zo beinvloed ben... pas en ik zijn allebei echt nog steeds hoogstverbaasd dat dit zoveel beter gaat dan farmfood en zitten te wachten tot willem door de dierenambulance afgevoerd moet wordenwe kunnen gewoon niet geloven dat het zo goed gaat ondanks dat we het zelf zien

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
De hond van de docent diervoeding krijgt ook supermarktbrok met tafelresten. De beste man is hoogleraar, dus die weet er vast wat vanaf 

-
- Zeer actief
Wuilus is 14 geworden en heeft 10 jaar lang boerenbond brokken gegeten afgewisseld met aldi brokken. Moet wel zeggen dat ze de laatste 4 jaar op kvv veel mooier was. Bas en Tom doen het ook erg goed op kvv. Dus ik blijf er maar bij. Alleen hun tanden zijn super slecht.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Zo heb ik Shib ooit eens een tijd op Orijen brok gehad. DE beste brok die er is zo'n beetje zeggen ze. En een hoop slappe stront dat hij eruit gooide, niet normaal.
Ik voer al ruim 10 jaar kvv en zie het positieve effect op de honden. Daarom blijf ik het geven, maar komt er ooit een hond die er niet goed op reageert, voer ik net zo makkelijk brok. Wie weet zelfs wel Aldi brok

Ik voer al ruim 10 jaar kvv en zie het positieve effect op de honden. Daarom blijf ik het geven, maar komt er ooit een hond die er niet goed op reageert, voer ik net zo makkelijk brok. Wie weet zelfs wel Aldi brok

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ander voer proberen lijkt me een prima plan maar als je hondje actief en levendig is zou ik hem niet dikker gaan voeren.
Iig geen 2 kg want dat is een enorm % op een franse bulldog. Ik denk dat je een FB juist een plezier doet met minder vet. Ze hebben het al zwaar zat met iets warmer weer en vaak zelfs met de normale hondse dingen. Als hij echt broodmager is kun je er iets opkrijgen maar het gros van de FB die tegenkom zijn echt te dik. Sommige zelfs moddervet. Daar doe je ze echt geen plezier mee.
Iig geen 2 kg want dat is een enorm % op een franse bulldog. Ik denk dat je een FB juist een plezier doet met minder vet. Ze hebben het al zwaar zat met iets warmer weer en vaak zelfs met de normale hondse dingen. Als hij echt broodmager is kun je er iets opkrijgen maar het gros van de FB die tegenkom zijn echt te dik. Sommige zelfs moddervet. Daar doe je ze echt geen plezier mee.
-
- Vaste gebruiker
Bedankt iedereen voor de tips. Ik ben naar de dierenarts geweest omdat hij terug aan de diarree was en hij heeft een maandkuur Flagyl kuur gekregen en probiotica poeder.
In samenspraak met de dierenarts gaan we over op kvv. Ik heb nu een bestelling gedaan bij Lupa en hoop dat het in de smaak valt.
In samenspraak met de dierenarts gaan we over op kvv. Ik heb nu een bestelling gedaan bij Lupa en hoop dat het in de smaak valt.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een maand lang antibiotica voor wat diarree? Waarom?
-
- Vaste gebruiker
Hij had echt waterachtige diarree en het was ook niet de eerste keer. Er zijn geen verdere testen gedaan. Zou dit noodzakelijk zijn? Ontlasting, bloed?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Een maand AB en dan niet eens wat er aan de hand is, het zou mijn DA niet zijn hoor 

-
- Vaste gebruiker
Ok dus best een keer teruggaan naar een andere dierenarts? Welke testen? Ontlasting, bloed?
Hij heeft geen diarree meer maar ontlasting blijft slap en geeft regelmatig over dus een beetje vage klachten.
Hij heeft geen diarree meer maar ontlasting blijft slap en geeft regelmatig over dus een beetje vage klachten.
-
- Vaste gebruiker
Hij krijgt nu sinds een paar dagen Farmfood versvlees en dit wordt met veel smaak gegeten. 2 maal daags 250 g
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou ontlasting laten testen op giardia.
en dan niet de snaptest maar de betere labtest waarbij je van drie dagen ontlasting moet inleveren.
een van de kenmerken van giardia is het onregelmatige van de diarree, de ene dag wel, dan weer een paar dagen niet enz.
het stinkt ook behoorlijk.
en dan niet de snaptest maar de betere labtest waarbij je van drie dagen ontlasting moet inleveren.
een van de kenmerken van giardia is het onregelmatige van de diarree, de ene dag wel, dan weer een paar dagen niet enz.
het stinkt ook behoorlijk.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Vaste gebruiker
Re: hond blijft mager update pagina 2 met foto
Een update tussendoor, ik ben volledig overgegaanop kvv en dit is een hele poos goed gegaan maar inmiddels eet Snoowy weer moeilijk...
Hij krijgt afwisselend darf, haaksbarf en farmfood ongeveer 500g.
Op het moment laat hij het gerust de hele dag staan. Hij ruikt er een keer aan en trekt zijn neus op.
Rocco en Renske blikvoer ging ook een tijdje goed maar inmiddels is hij dat ook beu gegeten.
Hij blijft ook regelmatig overgeven en slappe ontlasting houden. Hij is door de dierenarts gezond verklaard en bloedwaardes zijn goed. Giardia is uitgesloten middels een ontlastingsstaal.
Een foto om aan te geven hoe hij er uitziet.
Op het moment laat hij het gerust de hele dag staan. Hij ruikt er een keer aan en trekt zijn neus op.
Rocco en Renske blikvoer ging ook een tijdje goed maar inmiddels is hij dat ook beu gegeten.
Hij blijft ook regelmatig overgeven en slappe ontlasting houden. Hij is door de dierenarts gezond verklaard en bloedwaardes zijn goed. Giardia is uitgesloten middels een ontlastingsstaal.
- M@scha
- Zeer actief
helaas:GigiLana schreef:Een update tussendoor, ik ben volledig overgegaanop kvv en dit is een hele poos goed gegaan maar inmiddels eet Snoowy weer moeilijk...
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
De door jou gevolgde link kan zijn verlopen of de pagina is wellicht alleen zichtbaar voor een doelgroep waarin jij niet bent opgenomen.
Terug naar de vorige pagina · Naar nieuwsoverzicht · Ga naar ons Helpcentrum

-
- Vaste gebruiker
Ik heb de settings aangepast hopelijk werkt het nu wel.
- M@scha
- Zeer actief