Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We is bekend met greenhound en is het een goed merk?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Huldra

We is bekend met greenhound en is het een goed merk?

Ongelezen bericht door Huldra »

Hallo iedereen!

Sinds wij zijn verhuist een jaar geleden, heeft onze hond heel veel last van vlooien. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, van sprays tot pipetten tot huis sprays tot Dreft en ik kom er gewoon niet vanaf (ik vermoed ook dat de onderbuurvrouw's honden onder zitten en ze daar vandaan kwamen want Poetsy was eerst leeg en dit huis heeft heel lang geen dieren gekend). Het probleem is dat onze Poets al oud is en ik hem al die chemicaliën eigenlijk niet aan wil doen. (ik heb ook nog twee katten maar daar haal ik misschien 5-10 procent van de vlooien af samen en bij de hond de rest) Nu kwam ik op de site Schecker anti vlooien pipetten tegen van het merk GreenHound. Van wat ik kan zien een Duits merk. Maar ik kan er nergens reviews over vinden. Wie heeft dit product al eens gebruikt? Het is gebaseerd op planten dus zo veel mogelijk vrij van chemicaliën.

Dit is een foto van het product

Alvast heel erg bedankt!
Huldra
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: We is bekend met greenhound en is het een goed merk?

Ongelezen bericht door vaagheid »

Ik neem aan dat er essentiele olien in zitten, in die kunnen wel degelijk goed werken tegen vlooien.
Wat je je wel moet realiseren, is dat ze minder lang werken dan normale (chemische knock-out) middelen en de werking is ook anders. De meeste natuurlijke middelen zijn geen snelle doodmakers, ze zorgen er vaak voor dat de vlooien niet meer voort kunnen planten, de larven stoppen met groeien, de vlooien niet meer willen eten (=dood gaan), sommigen zijn alleen afwerend en sommigen zijn daadwerkelijk toxisch (neem bijvoorbeeld).

Ik heb er pas nog een artikel over geschreven, misschien heb je er iets aan:
https://metiso.nl/natuurlijke-middelen-tegen-vlooien/

Ik zou zelf bij een vlooienplaag even vragen bij de dierenarts welk middel tegenwoordig nog goed werkt, er zijn er heel veel waar vlooien inmiddels resistent voor zijn. Het grootste deel van je vlooienplaag zit in huis dus die zul je ook aan moeten pakken.. Als je vloerbedekking hebt zal je die eens met stoomreiniging aan kunnen pakken. Ook de manden, de auto, overal waar je hond komt en ligt moet je goed schoonmaken.

Maar ik vermoed dat je onderbuurvrouw de bron is, en die zou het dus eigenlijk aan moeten pakken... :roll: Als de bron niet weg is kan je beter een middel hebben waarvan ze direct dood van je hond vallen vrees ik..
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Sandra&co

Re: We is bekend met greenhound en is het een goed merk?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Doe je je huis ook goed behandelen? Toen ik 2 jaar terug een hardnekkige plaag had, heb ik Bolfo Fleegard Fogger gebruikt. Dat zet je als een soort handgranaat in huis, ramen en deuren dicht, daarna een paar uur luchten en ik zie nu alle vlooien vriendelijk bedanken voor de ervaring als ze voor de deur staan :) Daarnaast je hond en katten natuurlijk behandelen. Misschien een Seresto band?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”