Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vertaalapp voor gesprek tussen hond en mens kwestie van tijd
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Vertaalapp voor gesprek tussen hond en mens kwestie van tijd
Binnen tien jaar komt er een geavanceerd vertaalprogramma op de markt waarmee mensen kunnen communiceren met hun hond. Dat voorspelt een team futurologen dat werkt in opdracht van verkoopsite Amazon. De toekomstdeskundigen zijn voor het bedrijf bezig met het bedenken en ontwikkelen van potentiële bestsellers. En volgens de experts is zo'n dogtranslator een kwestie van tijd.
Heb je fijn gewandeld?'. 'Hij is braaf!' Of: 'Gaat 'ie mee uit?', 'Eten!', 'Zoek je stok' en natuurlijk 'Af!' Hondenbezitters trakteren hun viervoeter dagelijks op een gestage stroom lieve of vermanende woordjes, maar het is natuurlijk de vraag of de dieren er üperhaupt iets van snappen. Volgens futuroloog William Higham, die voor Amazon werkt, hoeft in 2027 niemand zich meer zorgen te maken over een mogelijke spraakverwarring tussen baasje en hond. Dan kletsen ze wat af.
,,Nu al is het mogelijk om geluiden van prairiewolven te ontcijferen. Die hebben verschillende geluiden - in blaf- of jankvorm - voor het aanduiden van verschillende soorten roofdieren en kleuren'', vertelt hij aan The Guardian. Higham verwijst in dit verband naar wetenschappelijk onderzoek dat biologieprofessor Con Slobodchikoff deed met de coyotes. ,, Ook Slobodchikoff verzekert dat zijn bevindingen toepasbaar zullen zijn op andere dieren zoals huishonden.''
William Higham, die werkt bij een voorspelclub die The Next Big Thing heet, stelt dat er grof geld verdiend gaat worden met de slimme huisdierenvertalers. ,,Als je ziet hoe veel geld mensen nu al uitgeven aan huisdieren - een soort 'kinderen' - dan zullen de baasjes zeker warm lopen voor zo'n translator. Ik weet zeker dat het iemand op termijn lukt een app op de markt te brengen waarmee korte gesprekken met een hond mogelijk zijn.''
Professor Con Slobodchikoff waarschuwt baasjes die de toekomstige vertaler het liefste vandaag al zouden aangeschaffen. ,,Het kan zijn dat een conversatie anders loopt dan verwacht. Een dier kan namelijk ook zeggen 'idioot, voer me en laat me verder alleen'.'' Amazon verkoopt momenteel al een mens-naar-kat vertaalapp. De reviews over die toepassing zijn vooral negatief. Zo zouden katten er verward door raken
Heb je fijn gewandeld?'. 'Hij is braaf!' Of: 'Gaat 'ie mee uit?', 'Eten!', 'Zoek je stok' en natuurlijk 'Af!' Hondenbezitters trakteren hun viervoeter dagelijks op een gestage stroom lieve of vermanende woordjes, maar het is natuurlijk de vraag of de dieren er üperhaupt iets van snappen. Volgens futuroloog William Higham, die voor Amazon werkt, hoeft in 2027 niemand zich meer zorgen te maken over een mogelijke spraakverwarring tussen baasje en hond. Dan kletsen ze wat af.
,,Nu al is het mogelijk om geluiden van prairiewolven te ontcijferen. Die hebben verschillende geluiden - in blaf- of jankvorm - voor het aanduiden van verschillende soorten roofdieren en kleuren'', vertelt hij aan The Guardian. Higham verwijst in dit verband naar wetenschappelijk onderzoek dat biologieprofessor Con Slobodchikoff deed met de coyotes. ,, Ook Slobodchikoff verzekert dat zijn bevindingen toepasbaar zullen zijn op andere dieren zoals huishonden.''
William Higham, die werkt bij een voorspelclub die The Next Big Thing heet, stelt dat er grof geld verdiend gaat worden met de slimme huisdierenvertalers. ,,Als je ziet hoe veel geld mensen nu al uitgeven aan huisdieren - een soort 'kinderen' - dan zullen de baasjes zeker warm lopen voor zo'n translator. Ik weet zeker dat het iemand op termijn lukt een app op de markt te brengen waarmee korte gesprekken met een hond mogelijk zijn.''
Professor Con Slobodchikoff waarschuwt baasjes die de toekomstige vertaler het liefste vandaag al zouden aangeschaffen. ,,Het kan zijn dat een conversatie anders loopt dan verwacht. Een dier kan namelijk ook zeggen 'idioot, voer me en laat me verder alleen'.'' Amazon verkoopt momenteel al een mens-naar-kat vertaalapp. De reviews over die toepassing zijn vooral negatief. Zo zouden katten er verward door raken

Re: Vertaalapp voor gesprek tussen hond en mens kwestie van
Wat zeg je?Nanna schreef:Ik denk dat ik die flauwekul üperhaupt maar aan me voorbij laat gaan![]()
Snap ze zo ook wel hoor en juist het feit dat ze hun bek houden spreekt me zo aan
Het is natuurlijk flauwekul. Communicatie is zoveel meer dan alleen maar praten tegen je fik. Tenzij je geur en lichaamstaal in die app kunt programmeren. Nee? Dacht het dus ook niet. Gewoon een marketing-truc om domme mensen die geen moeite willen doen om lichaamstaal van honden te leren, geld af te troggelen. Is prima hoor, dan verdien je het eigenlijk wel een beetje.
Het artikel is geschreven door "futurologen van Amazon". Daar stopte het serieus-nemen al. Maar van jou had ik niet verwacht dat je meeging in die gekte 

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5

smekende ogen, gedrentel achter me aan en algehele hysterie als ze ook maar dènken dat ik iets met ze ga doe, vind ik al genoeg communicatie. dan hoef ik niet ook nog hun geblèr aan te horen

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Eindelijk diepgaande gesprekken voeren met snuit 1 en snuit 2 over eten en in de stront rollen!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
Dan heb je nog geluk. Sofi zou continue dit nummer zingen: https://www.youtube.com/watch?v=YYP2qLsC3x4Tara schreef:Mijn hond zou alleen maar als een overijverige cabaretier de hele dag grapjes lopen maken. Zo'n type is zij wel, altijd de leukste thuis. Gelukkig is ze een hondje, dan is het leuk. Bij mensen is het alleen maar irritant.
En Izzy zou mopperen dat *BAL?* mensen/dieren uit haar pussoonlijke *BAL* ruimte moeten

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mooi. Kan Csiva me eindelijk vertellen wat ze heeft meegemaakt toen ze vermist was.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Soms zou ik willen dat er zoiets bestond.
Gisteren een gesprekje gevolgd tussen een buurtgenoot en zijn jonge hondje.
Nee jij mag niet op het asfalt lopen (tikte vervolgens onderschrijvend beurtelings op het gras en asfalt met zijn paraplu).
Tik tik, daar op het gras mag je komen, tik tik niet hier op de straat heb je dat goed begrepen?
Doe dat dan ook.
Echt, ik zou echt willen weten wat er op dat moment in dat hondje om ging.
Gisteren een gesprekje gevolgd tussen een buurtgenoot en zijn jonge hondje.
Nee jij mag niet op het asfalt lopen (tikte vervolgens onderschrijvend beurtelings op het gras en asfalt met zijn paraplu).
Tik tik, daar op het gras mag je komen, tik tik niet hier op de straat heb je dat goed begrepen?
Doe dat dan ook.

Echt, ik zou echt willen weten wat er op dat moment in dat hondje om ging.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zou het niet willen weten want als ik de hond de kans wil geven om alles van hem te willen horen zou ik hem zijn gang moeten laten gaan in zijn eigen ontwikkeling . Je bent toch al geen gelijkwaardige gesprekspartner.
En dan .? Krijg je te horen dat hij niet op tijd zijn vreten krijgt , eigenlijk liever ergens anders woont.
Dat je uit je bek stinkt en dat je wijf vreemd gaat met je vriend.
Dat hij je zat is met het geknuffel en je kindertaaltje dat je van hem houd.
En dat de hond van de buren je konijn niet opgevreten heeft maar hij.

En dan .? Krijg je te horen dat hij niet op tijd zijn vreten krijgt , eigenlijk liever ergens anders woont.
Dat je uit je bek stinkt en dat je wijf vreemd gaat met je vriend.
Dat hij je zat is met het geknuffel en je kindertaaltje dat je van hem houd.
En dat de hond van de buren je konijn niet opgevreten heeft maar hij.

Wat je zegt ben je zelfffff