Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(Gedrag) verschil tussen een puli en een Pumi?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

moira7765
Actief

(Gedrag) verschil tussen een puli en een Pumi?

Ongelezen bericht door moira7765 »

Ben wel geïnteresseerd in beide rassen en vroeg mij af of er mensen hier zijn die mij het verschil ( als deze er is?) zou kunnen duidelijk maken tussen beide rassen.

Op dit moment vind ik de Pumi er het leukst uitzien..Ik heb gezocht op internet maar kan geen duidelijkheid krijgen omtrent de verschillen tussen deze 2 rassen ( behalve dan die van de vacht en een iets kleiner in hoogte zijnde Puli)

Ik zoek voor in de toekomst ( binnen ongeveer 2 jaar maar zeker niet dit jaar) naar een herdershond waarmee ik kan schapen drijven ( kan gelukkig hier in de buurt) en/of behendigheid mee kan doen. Ik zoek een medium herdertje . Aangezien ik licht allergisch ben voor honden ( vooral bij verharing) zoek ik het liefst een hond die niet of niet veel haar verliest.

Nervositeit / of druk gedrag binnenshuis, gaat 'm voor mij niet worden want ik kan niet goed tegen teveel externe prikkels.
moira7765
Actief

Re: (Gedrag) verschil tussen een puli en een Pumi?

Nanna schreef:Ik heb een aantal Puli's gehad en ik vind ze heel fijn. Heb er ook niet een gehad die overmatig blafte, daar ben je zelf bij.
In de Pumi zit terrier, daar moet je van gecharmeerd zijn. Ik vind ze er heel lollig uitzien met die sesamstraatoortjes maar door dat terrieraandeel gaat het hem voor mij niet worden.
En de Puli is hypoallergeen. Pluspunt. Hoef je ook niks aan te trimmen, aan de Pumi wel.
Hoe moet dat dan als je de vacht kort wil houden? Wordt dit dan geknipt?
Hebben ze van zich zelf deze vacht of kan dit ook ander worden als je deze niet laat vilten?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ook de Pumi is hypoallergeen. Ook een knipvacht :)

Tsja het verschil.. Ik vind dat een Pumi beter werkt, feller is en fanatieker. Ze worden gemiddeld genomen veel meer gebruikt om daadwerkelijk mee te werken dan een Puli en dat zie je zeker terug in het karakter. Ik ken ze als fanatiek, fel, gedreven, tikje terughoudend maar vriendelijk. Er komt soms wat angst in voor maar dat is goed lijnen en honden bekijken.
Als dit je dit type zoekt kan je ook nog kijken bij de Hrvatski Ovcar en de Mudi. Die 2 zijn mi nog wat meer werkgericht waarbij de Kroaat een tikje stoerder is dan de Mudi. Bij de Mudi zie je dan helaas wel weer epilepsie. (die laatste 2 verharen trouwens wel)

Ik zou kennis maken met het ras. Een vriendin van me werkt bij de schapen met haar Pumi. Helaas ken ik in Nederland geen Puli's die bij de schapen lopen.

Zelf heb ik een Puli, Kroaat en kruising Pumi in huis. Ik kan wel zeggen denk ik dat ik het leuke hondjes vind :LOL:
moira7765
Actief

Machie schreef:Ook de Pumi is hypoallergeen. Ook een knipvacht :)

Tsja het verschil.. Ik vind dat een Pumi beter werkt, feller is en fanatieker. Ze worden gemiddeld genomen veel meer gebruikt om daadwerkelijk mee te werken dan een Puli en dat zie je zeker terug in het karakter. Ik ken ze als fanatiek, fel, gedreven, tikje terughoudend maar vriendelijk. Er komt soms wat angst in voor maar dat is goed lijnen en honden bekijken.
Als dit je dit type zoekt kan je ook nog kijken bij de Hrvatski Ovcar en de Mudi. Die 2 zijn mi nog wat meer werkgericht waarbij de Kroaat een tikje stoerder is dan de Mudi. Bij de Mudi zie je dan helaas wel weer epilepsie. (die laatste 2 verharen trouwens wel)

Ik zou kennis maken met het ras. Een vriendin van me werkt bij de schapen met haar Pumi. Helaas ken ik in Nederland geen Puli's die bij de schapen lopen.

Zelf heb ik een Puli, Kroaat en kruising Pumi in huis. Ik kan wel zeggen denk ik dat ik het leuke hondjes vind :LOL:
Dat stukje 'vriendelijk'zou ook echt meegenomen zijn . Ik zou hem/haar dan ook kunnen meenemen naar mijn werk.Welk ras lijkt je het minst gereserveerd naar mensen toe van nature?
Vind je honden helemaal geweldig echt allemaal en volgens mij doe je er toch ook behendigheid mee. Ik meen zelfs in graad 3 zelfs!! Maar 'schapen drijven' en om hier in wedstrijden mee te doen lijk mij wel erg leuk wat ik wel eens op de Britse tv ziet. 'GG' hou ik zelf niet zo van.

Hoe zijn ze in huis?? zijn ze erg waaks?
moira7765
Actief

Nanna schreef:Een Pulivacht vervilt, of je wilt of niet. Daarvoor moet het wel eerst op een bepaalde lengte zijn. Als je de Puli dus steeds kortknipt gaan ze ook niet vilten maar dan is het hele rasbeeld wel weg.
Ik heb een Amerikaans filmpje gezien over de Puli en moet wel zeggen dat ik best wel erg ben geschrokken over de vachtverzorging. Ik vind het helemaal niet erg om elke week een hond te moeten kammen of borstelen of om de 2 maanden het te moeten scheren/ knippen maar ik zie mij toch echt niet dagelijk al die dreadlocks na lopen . Hier ben ik echt het type niet na :D .
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

De Puli is het meest open. De Pumi is gereserveerder.

Mijn kruising Pumi loopt idd in de 3e graad bij de FCI en heeft haar punten voor de 3e graad bij de IFCS. Fijn werkhondje :) Mijn Puli is nooit verder gekomen dan debutanten. Hij heeft niet zoveel werktalent, maar mijn Puli is een beetje raar :Q:

Ze blaffen vrij makkelijk vind ik. Maar ik ben er aan gewend. Een ander vind ze ws heel vocaal :LOL:
Machie
Zeer actief

moira7765 schreef:
Nanna schreef:Een Pulivacht vervilt, of je wilt of niet. Daarvoor moet het wel eerst op een bepaalde lengte zijn. Als je de Puli dus steeds kortknipt gaan ze ook niet vilten maar dan is het hele rasbeeld wel weg.
Ik heb een Amerikaans filmpje gezien over de Puli en moet wel zeggen dat ik best wel erg ben geschrokken over de vachtverzorging. Ik vind het helemaal niet erg om elke week een hond te moeten kammen of borstelen of om de 2 maanden het te moeten scheren/ knippen maar ik zie mij toch echt niet dagelijk al die dreadlocks na lopen . Hier ben ik echt het type niet na :D .
Dat hoeft echt niet. Amerikanen zijn gek.
Ik loop Dumás eens per 3 maanden ofzo na. En als hij op de bank bij me ligt even snel controleren op takjes. Maar dreads nalopen? Heel af en toe.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind puli's hartstikke leuk. Mooi maatje en dat bijzondere uiterlijk vind ik juist wel lachen eigenlijk :D Het enige wat me tegenstaat is dat ze bekend staan als keffers haha, ik weet niet goed hoe erg dat is en of ik daar tegen zou kunnen. maar goed, we zien t misschien nog weleens.
Machie
Zeer actief

sbientje schreef:ik vind puli's hartstikke leuk. Mooi maatje en dat bijzondere uiterlijk vind ik juist wel lachen eigenlijk :D Het enige wat me tegenstaat is dat ze bekend staan als keffers haha, ik weet niet goed hoe erg dat is en of ik daar tegen zou kunnen. maar goed, we zien t misschien nog weleens.
Ze zijn te sturen. Maar ze keffen relatief makkelijk. Al doet het heel wat er eentje te halen bij een fokker die hun honden thuis daarin sturen en opvoeden.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:
sbientje schreef:ik vind puli's hartstikke leuk. Mooi maatje en dat bijzondere uiterlijk vind ik juist wel lachen eigenlijk :D Het enige wat me tegenstaat is dat ze bekend staan als keffers haha, ik weet niet goed hoe erg dat is en of ik daar tegen zou kunnen. maar goed, we zien t misschien nog weleens.
Aan Puli's heb ik nu gehad: Anne, Josja, Csikasz, Hoppa, Bakkie en Rozi. En niet één was een excessieve keffer. :19: Goed, ze staan graag op hun strot. Maar dat is heel makkelijk in te dammen hoor.
ja maar ik hou gewoon niet van blaffende honden hahaha :D
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Basenji toch? :wink:

Hier komt ook echt nog eens een puli, zo ontzettend vrolijk! Heerlijk! Puli Rozi van Nanna is mijn forumfavorietje :I:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Cleva schreef:Afbeelding

Afbeelding
Sinds ik weet dat ze bestaan vind ik ze uitgesproken leuk en grappig. Ik moet niet langer kijken en mezelf voorhouden dat Pumi's gruwelijk lelijk zijn, onaangepast gedrag vertonen, altijd chagrijnig en nog luidruchtiger zijn dan mijn teckel. :(:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Afbeelding
Sinds ik weet dat ze bestaan vind ik ze uitgesproken leuk en grappig. Ik moet niet langer kijken en mezelf voorhouden dat Pumi's gruwelijk lelijk zijn, onaangepast gedrag vertonen, altijd chagrijnig en nog luidruchtiger zijn dan mijn teckel. :(:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Nanna schreef:
sbientje schreef:
Nanna schreef:
Aan Puli's heb ik nu gehad: Anne, Josja, Csikasz, Hoppa, Bakkie en Rozi. En niet één was een excessieve keffer. :19: Goed, ze staan graag op hun strot. Maar dat is heel makkelijk in te dammen hoor.
ja maar ik hou gewoon niet van blaffende honden hahaha :D
Ik ook niet. Smoel houden is het devies. Ik heb ook buren. Mijn Puli's blaffen/blaften alleen als de bel ging. Of als er grote opwinding ergens over was.
Maar als je een stille hond zoekt zou ik een windhond nemen.
Neem dan geen Archie! :LOL:
moira7765
Actief

Wolfsblut schreef:

Afbeelding
Ik vind ze echt leuk.. :alien: :I: Denk toch dat dit ras mijn eerste orientatie gaat worden ..Diep in mij hart vind ik ze gewoon het leukst..Ik ben visueel ingesteld . Ik heb een Bully die ook best wel van 'converseren' houd vooral thuis. Goed ik vind haar mooi en sociaal en dan neem ik maar andere dingen op de koop toe.( katten achter na gaan( ook paarden vind ze sinds kort ook heel interresant :pffff: ), bananen in de oren)

Maar goed uiteindelijk zou ik toch wel voor het hele pakket gaan en wil zeker nog niet de Puli uitsluiten.
Ik wil gewoon de tijd nemen om alle 'pro and cons' op een rijtje te zetten en ik wil hier toch wel ruim de tijd voor nemen. Ik heb bovendien een puber Am. Bully nog thuis die op dit moment nog ruimschoots mij aandacht vraagt. (nog een maand dan kan ik eindelijk behendigheid met haar doen) :cheer: :cheer:
Machie
Zeer actief

Bedenk je trouwens wel dat een Pumi heeeeel anders werkt bij de schapen dan een border collie. Dus ook als je ergens dat wil doen, zorg dat ze ervaring hebben met deze rassen. Anders sloop je echt je hond.
moira7765
Actief

Machie schreef:Bedenk je trouwens wel dat een Pumi heeeeel anders werkt bij de schapen dan een border collie. Dus ook als je ergens dat wil doen, zorg dat ze ervaring hebben met deze rassen. Anders sloop je echt je hond.
Ja bedankt voor de tip..Ja de gene die training geeft in Eemnes heeft volgens mij hoofdzakelijk ervaring met Borders ( heb er zelf ook 1 gehad ook werklijnen doch hij had o interesse voor schapen :lol1: )Ik keek nog ff of je je had ingeschreven voor behendigheidswedstijden in Amersfoort of Hilversum anders had ik je misschien nog even kunnen zien of spreken ( als dit so wie so handig is vraag ik mij dan ook weer af..)Ik had wel je honden willen zien.
Machie
Zeer actief

Ik ben in Amersfoort voor de FHN wedstrijd. 6 augustus. Dan heb ik mn Kroaat en kruising Pumi mee ;)
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

moira7765 schreef:
Machie schreef:Bedenk je trouwens wel dat een Pumi heeeeel anders werkt bij de schapen dan een border collie. Dus ook als je ergens dat wil doen, zorg dat ze ervaring hebben met deze rassen. Anders sloop je echt je hond.
Ja bedankt voor de tip..Ja de gene die training geeft in Eemnes heeft volgens mij hoofdzakelijk ervaring met Borders ( heb er zelf ook 1 gehad ook werklijnen doch hij had o interesse voor schapen :lol1: )
Sweet Lake Shepherds in Nootdorp hebben ruim ervaring met andere rassen dan border collies bij de schapen, waaronder ook de pumi. Er traint nu 1 pumi regelmatig bij de schapen, echt een leuk ding!

Wat ik van de Pumi's zie is dat ze wat gevoeliger, gereserveerder en toch wel een tikje serieuzer zijn dan de Puli. De Puli vind ik meer happy go lucky clowntjes. Wat voor mij een dilemma is want qua uiterlijk vind ik de Pumi leuker maar als ik dan de verhalen, foto's en filmpjes van Nanna en Machie voorbij zie komen vind ik qua karakter de Puli leuker. Nou komen ze er beide voorlopig niet :P

Wendy Willemse en Patries Briedé lopen beide met een Pumi in de agility (Beat & Tabuh). Beat heeft zich gekwalificeerd voor het WK maar daar gaan heel veel credits voor naar Wendy die echt meer dan een tophandler is. Patries staat volgens mij in Hilversum ingeschreven met Tabuh (op de zondag dacht ik)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Machie
Zeer actief

Ja die Pumi is Rover. Dat is Csiva haar vriendje :) hij heeft zn 1e certificaat recent behaald in het schapendrijven.
moira7765
Actief

Eilfy schreef:
moira7765 schreef:
Ja bedankt voor de tip..Ja de gene die training geeft in Eemnes heeft volgens mij hoofdzakelijk ervaring met Borders ( heb er zelf ook 1 gehad ook werklijnen doch hij had o interesse voor schapen :lol1: )
Sweet Lake Shepherds in Nootdorp hebben ruim ervaring met andere rassen dan border collies bij de schapen, waaronder ook de pumi. Er traint nu 1 pumi regelmatig bij de schapen, echt een leuk ding!

Wat ik van de Pumi's zie is dat ze wat gevoeliger, gereserveerder en toch wel een tikje serieuzer zijn dan de Puli. De Puli vind ik meer happy go lucky clowntjes. Wat voor mij een dilemma is want qua uiterlijk vind ik de Pumi leuker maar als ik dan de verhalen, foto's en filmpjes van Nanna en Machie voorbij zie komen vind ik qua karakter de Puli leuker. Nou komen ze er beide voorlopig niet :P

Wendy Willemse en Patries Briedé lopen beide met een Pumi in de agility (Beat & Tabuh). Beat heeft zich gekwalificeerd voor het WK maar daar gaan heel veel credits voor naar Wendy die echt meer dan een tophandler is. Patries staat volgens mij in Hilversum ingeschreven met Tabuh (op de zondag dacht ik)
Bij de georganiseerde wedstrijd van de Border Collie club heb ik ook een aantal Pumi's gezien en ook een paar kroaten. Ik probeerde wel met 1 een gesprek aan te gaan die had een kroaat en wat mechelaars, maar ik voelde mij meer 'een sta in de weg'..Ik voelde mij toen te veel overrompeld om maar nog eens met iemand anders te proberen.

vond het so wie so wel leuk om bij de behendigheid aanwezig te zijn.. De top handlers haalde ik er toch uit..

Ik weet niet of men nou zit te wachten met iemand met vragen tijdens zo wedstrijd, maar goed ik kan vragen of het wel uit komt..

Leuk een Pumi op het WK !!
moira7765
Actief

Nanna schreef:Als je serieus mee wilt doen aan de schapendrijfcompetitie dan zou ik trouwens de hongaren laten voor wat ze waren en kiezen voor een Border Collie. Er is in Hongarije heus een kennel die fokt op schapendrijvende Puli's maar door de bank genomen zijn het meer vrolijke clowntjes geworden dan serieuze werkers. Je zult altijd ergens onderaan bungelen in de competitie. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Als huishond vind ik ze dan weer verre te prefereren bovend een Border Collie juist vanwege het nogal missen van die drive en werklust. Fijn wandelen vinden ze ook heerlijk :lol1:
Ik moet zeggen dat de BC toen zeker geen slechte keus is geweest. Qua hond past de BC goed bij mij. ( Hun karakter lijkt ook het meest op die van mij :engel: )Gedreven werkers buiten maar rustig in huis.Meneer (Flinn) hield niet van drukte om hem heen dus Ag. was niets voor hem. Voor schapen had ie 0 interesse :LOL: ( uit isds lijnen) Ben maar uiteindelijk jachttraining met hem gaan doen samen met mijn Lab. Retr. :mrgreen:
Ik wilde een langharig zwart/wit teefje, maar had uiteindelijk een kort haar drie kleur reu :LOL:

Vond mijn BC wel wat erg serieus en wat bedrukt naar zijn omgeving..

Ik twijfel vooral vanwege mijn allergie( ik heb astma) , ik heb ook vooral meer last tijdens de verharing). Ik heb wel meer meerdere honden gehad en mijn reactie op een gewoon verharende hond, wordt er niet beter op. Ik hoef ook niet voor mijzelf op een hoog niveau wedstrijden te doen. Ik heb geen schapen en dit zou toch wel altijd een handicap zijn, denk ik.

Ik heb ook wel gedacht aan een Aus. LabraDoodle maar is voor mij echt niet te betalen. 'Er voor sparen' gaat 'm niet worden..

Ik wil alles ff goed op een rijtje zetten en hoef ook niet nu een keuze te maken
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ga dan voor een gewone poedel. Bij zo'n labradoodle is het ook maar afwachten wat voor vacht je exact krijgt...
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Nanna schreef:Als je serieus mee wilt doen aan de schapendrijfcompetitie dan zou ik trouwens de hongaren laten voor wat ze waren en kiezen voor een Border Collie. Er is in Hongarije heus een kennel die fokt op schapendrijvende Puli's maar door de bank genomen zijn het meer vrolijke clowntjes geworden dan serieuze werkers. Je zult altijd ergens onderaan bungelen in de competitie. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Als huishond vind ik ze dan weer verre te prefereren bovend een Border Collie juist vanwege het nogal missen van die drive en werklust. Fijn wandelen vinden ze ook heerlijk :lol1:
Ahum...bovengenoemde Pumi Rover heeft pas zijn HWT gehaald, Herding Working test, een soort van toelating om FCI schapendrijfwedstrijden te mogen lopen.
Hij heeft pas nog op mijn werk meegedaan aan onze demo schapendrijven, als ik wat fut heb moet ik eens zien of ik wat leuke foto's kan posten.

Ik mag in september heel kleinschalig een schapendrijf wedstrijd organiseren, en als ik het goed begrepen heb gaat deze Pumi ook meedoen aan deze trial. Ben al wat leuks aan het bedenken met de jury :mrgreen:

Je zou er versteld van staan hoe die werkt!

Maar ik ben het wel met je eens, schapendrijven op wedstrijd nivo staat voor deze rassen nog in de kinderschoenen, en er zullen altijd karweitjes zijn waar je een border voor nodig hebt...
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Idd. Een Pumi kan echt wel werken. Ze zijn ook echt meer gedreven dan een Puli. Ik vind ze leuk maar heb gekozen voor de Kroaat. Die is nog weer wat feller.

Mij mag je op wedstrijden altijd aanspreken. Als het niet uitkomt omdat ik bijna starten koet oid dan zeg ik dan gewoon.
moira7765
Actief

Ik ging ff kijken op de website hoeveel naar de tarieven voor 'schapendrijven' in Eemnes..32,50 Euri, per half uur.. :wat: Dat gaat 'm niet worden
moira7765
Actief

Allen bedankt voor jullie waardevolle inbreng in deze topic :E:

Heb deze erg gewaardeerd.
moira7765
Actief

Machie schreef:Ik ben in Amersfoort voor de FHN wedstrijd. 6 augustus. Dan heb ik mn Kroaat en kruising Pumi mee ;)
Ook genoteerd op mijn whiteboard!! Zag al dat het op het Zoys terrein is, waar ik train met mijn Bully.
moira7765
Actief

Nanna schreef:
moira7765 schreef:Allen bedankt voor jullie waardevolle inbreng in deze topic :E:

Heb deze erg gewaardeerd.
Als je het plan om schapen te gaan drijven eraan hebt gegeven staat trouwens niks je in de weg om voor een Puli als huishond te gaan hoor. Daar zijn ze prima geschikt voor. Opgewekt, vrolijk en door de bank genomen heel gezond. En uiteraard hypoallergeen.
Misschien is agility wat voor je, ben je ook bezig met je hond op een leuke manier.
Eerlijk gezegd zou ik ook eerder voor een Pulli gaan als voor een Poedel. Ik vraag mij af, al waren de Aus.Lab.Doodles wat goedkoper, of ik er so wie so voor was gegaan. Ik ben zelf niet zo kudde dier die overal achter aan holt omdat de hond een 'hype'is.

Ik heb jaren geleden ook Ag. gedaan in eerste instantie met mijn eerste Labrador bijna 30 jaar geleden.
Wilde daarom ook graag een BC om hierin verder mee te gaan. Helaas werd hij erg gestresst van al die honden om hem heen. Daarna met mijn Labr. Retr. jaren lang jacht training gedaan, ook helemaal geweldig! Ik heb geen auto meer dus, helaas. Ik zou ook graag met mijn bully Ag.wedstrijden willen doen( weet het, niet een ras waar je gelijk aan denkt). Denk echter wel dat Gucci de perfecte hond is om Ag. goed te leren. Als ik graad 2 zou halen met haar, zou mijn missie al geslaagd zijn.Ik zag al dat dit in princiepe wel goed mogelijk zijn. Ze heeft meer de bouw van een Am.Staff die het in ieder geval beter doen dan de meeste Labradors.Heb wel een rijbewijs, dus kan tegen die tijd wel een auto huren om wat wedstrijden te kunnen lopen. (Goed ik loop wat vooruit want wellicht zijn wij beide een ramp. :zweep: Ik geef mijzelf wel een goede kans omdat ik weet dat ik onder stress, meer dan normaal, juist super 'bij de les' kan zijn. :mann:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

moira7765 schreef:Ik ging ff kijken op de website hoeveel naar de tarieven voor 'schapendrijven' in Eemnes..32,50 Euri, per half uur.. :wat: Dat gaat 'm niet worden
Dat is nu ook wel een van de duursten hoor...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”