Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand is een bullus kwijt
Moderator: moderatorteam
Re: Iemand is een bullus kwijt
Ik kan op die derde foto wel zien waarom je zo'n beest kwijt zou willen raken
Maaruh, raar. Dat niemand zo'n hond mist?

-
- Zeer actief
Ik ben heel nieuwsgierig waar ze thuis hoort....
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Ja die is vast van iemand! Wij hadden van de winter ook een hond gevangen, een huskykruising, die rende al uren rond in de wijk. De eigenaren waren hem nog niet eens kwijt geweest, die houden die hond in de tuin en letten er verder helemaal niet op. Andere mensen in de wijk doen dat ook met hun staffords, die lopen te pas en te onpas door de wijk zonder dat de baasjes het weten. Ik ben benieuwd hoe het met deze hond zit, hopelijk gewoon een foutje dat ie snel weer terug bij zn baasjes is!
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ach. Zo'n hond zou ik spontaan hebberig van worden.
Vroegah, toen ik nog met mijn ouders in een gehucht woonde was er een golden retriever die geregeld zelf op pad ging. Beest had een prima tuin tot zijn beschikking maar zo nu en dan belande hij aan de andere kant van het dorp. De eerste keer ben ik dus met hond en al het hele dorp afgelopen maar niemand wist waar hij hoorde. Uiteindelijk is de dierenambulance de hond op komen halen en kregen we dus te horen bij het uitlezen van de chip in welke straat hij hoorde. Daarna heb ik hem nog een paar keer thuis gebracht(toen ik eenmaan achter het huis nr was), als er niemand thuis was deed ik hem daar zelf wel in de tuin.
Vroegah, toen ik nog met mijn ouders in een gehucht woonde was er een golden retriever die geregeld zelf op pad ging. Beest had een prima tuin tot zijn beschikking maar zo nu en dan belande hij aan de andere kant van het dorp. De eerste keer ben ik dus met hond en al het hele dorp afgelopen maar niemand wist waar hij hoorde. Uiteindelijk is de dierenambulance de hond op komen halen en kregen we dus te horen bij het uitlezen van de chip in welke straat hij hoorde. Daarna heb ik hem nog een paar keer thuis gebracht(toen ik eenmaan achter het huis nr was), als er niemand thuis was deed ik hem daar zelf wel in de tuin.
Ze kan natuurlijk ook gewoon bij iemand op vakantie zijn.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Fijn dat jij haar van de straat hebt gehaald, hopelijk is ze ondertussen weer verenigd met haar baasje!
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Heb je er nog wat van gehoord??
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Ik dacht eigenlijk meteen dat het een Boerboel teefje was.
Hopelijk is ze ondertussen weer herenigd met haar baasje.
Hopelijk is ze ondertussen weer herenigd met haar baasje.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Arline
- Zeer actief
Is ze al herenigt met haar baasjes/oppas? Anders duurt het best lang vind ik. Iemand moet haar toch missen?
Ik zag gisteren bij mij voor ook een hondje scharrelen die ik nooit eerder gezien had en dacht dat ze niet hier in de buurt woonde. Er kwam al iemand aan om haar op te halen. Het was een logeetje en ze was uit de tuin ontsnapt. In de vakantietijd zie ik hier redelijk wat niet-hondeneigenaren met een loge over straat.
Ik zag gisteren bij mij voor ook een hondje scharrelen die ik nooit eerder gezien had en dacht dat ze niet hier in de buurt woonde. Er kwam al iemand aan om haar op te halen. Het was een logeetje en ze was uit de tuin ontsnapt. In de vakantietijd zie ik hier redelijk wat niet-hondeneigenaren met een loge over straat.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ach gos, vind ik altijd vervelend, als je een hond "gevonden" hebt, en je die dan later terug ziet bij baasjes, waarvan je dan zelf toch een wat naar gevoel bij krijgt.ZivaNomi schreef:We zijn net boodschappen gaan doen en wie komen we tegen? Precies, mevrouw Bullus oftewel Bibi. Ze is dus herenigt met haar baasjes!ze herkende ons gelijk en kwam even kwispelend hoi zeggen
![]()
En dan de minder leuke deel; Bibi liep met een kindje van 7, hooguit 8 jaar oud. Aan een prikband...
Prikbanden zouden wat mij betreft echt verboden mogen worden.
Ik vind dat zo niks toevoegen. Lijkt mij echt alleen maar averechts werken.
Maar goed een kind van 8 jaar, zal in ieder geval geen kracht genoeg hebben, om die prikband erg pijnlijk te maken. Dan maar wel hopen dat de hond hond- vriendelijk is. . .
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Aggus, arme Bullus.
Ik kwam ooit een schichtige loslopende Mechelaar tegen met de riem achter zich aan slepend. Ben rustig naast haar blijven fietsen en praten tot ze genoeg gekalmeerd was dat ik de riem kon pakken en toen weer teruggewandeld waar ze vandaan kwam. En daar kwam haar baasje al aan. Die snauwde mij toe 'hoe heb je haar te pakken gekregen', hond kreeg op haar kop voor het ontsnappen (was kennelijk vastgebonden bij de C1000) en weg was mevrouw met haar lieve bange hond. Ik kan me je rotgevoel dus voorstellen.
Ik kwam ooit een schichtige loslopende Mechelaar tegen met de riem achter zich aan slepend. Ben rustig naast haar blijven fietsen en praten tot ze genoeg gekalmeerd was dat ik de riem kon pakken en toen weer teruggewandeld waar ze vandaan kwam. En daar kwam haar baasje al aan. Die snauwde mij toe 'hoe heb je haar te pakken gekregen', hond kreeg op haar kop voor het ontsnappen (was kennelijk vastgebonden bij de C1000) en weg was mevrouw met haar lieve bange hond. Ik kan me je rotgevoel dus voorstellen.

- Ody
- Zeer actief
Gewoon weer op laten halen door de dierenambulace. Wellicht krijgen ze er genoeg van als ze iedere keer moeten betalen om haar weer op te halen.ZivaNomi schreef:Ik vind het maar klote.. ik had liever gehad dat ze in het asiel een nieuw, verantwoordelijk baasje voor haar hadden gevonden. Op die manier kan ze volgende week weer bij ons op de stoep staan.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Emma schreef:Ach gos, vind ik altijd vervelend, als je een hond "gevonden" hebt, en je die dan later terug ziet bij baasjes, waarvan je dan zelf toch een wat naar gevoel bij krijgt.ZivaNomi schreef:We zijn net boodschappen gaan doen en wie komen we tegen? Precies, mevrouw Bullus oftewel Bibi. Ze is dus herenigt met haar baasjes!ze herkende ons gelijk en kwam even kwispelend hoi zeggen
![]()
En dan de minder leuke deel; Bibi liep met een kindje van 7, hooguit 8 jaar oud. Aan een prikband...
Prikbanden zouden wat mij betreft echt verboden mogen worden.
Ik vind dat zo niks toevoegen. Lijkt mij echt alleen maar averechts werken.
Maar goed een kind van 8 jaar, zal in ieder geval geen kracht genoeg hebben, om die prikband erg pijnlijk te maken. Dan maar wel hopen dat de hond hond- vriendelijk is. . .
Zelf jaren een prikker gebruikt in de africhting maar heb het niet nodig. Kom nu op een andere wijze (clicker handtouch bal) net zo ver of verder

Zowel mijn moeder als m'n broer z'n schoonmoeder hebben er een tijd mee gelopen met hun 12 kilo hondjes. Gewoon om is er niks wat hond voelt want oké moet niet los zitten maar ook niet strak. Bij uitvallen (probleem van beide honden bij minder duidelijke sturing en misbruik makend vd situatie) corrigeerden ze zichzelf waardoor het steeds minder werd en de baasjes weer vertrouwen kregen en uiteindelijk de honden weer aan een tuigje liepen probleemloos.
Maar idd hoort niet in de handen van een 8-jarige die waarschijnlijk niet weet wat hij er mee doet en juist gaat trekken, continue laat trekken etc.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Mevrouw speurneus Vusi vond vanmorgen een lege halsband met een lange ketting eraan
Dan ga je ook denken wat zat er nou in die halsband

Dan ga je ook denken wat zat er nou in die halsband