Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Röntgen foto's

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Röntgen foto's

Ongelezen bericht door *Skye* »

Daar is echt net een topic over geweest, misschien dat je hier wat info kan vinden.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=319716
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Dipsy20 schreef:Hoi hoi
Waar laten jullie foto's maken van HD/ED het liefst zonder roesje
Is het de moeite waard om dierenartsen te gaan vergelijken of springen sommige er echt uit ?

Het betreft teefje Duitse herder 12 maanden oud
Is bekend met groeipijn eind april begin mei heefd rymadyl gehad voor 7 dagen en 2 weken lijn rust ook geen sport niks eerst was het paar dagen links achter later werd het rechts achter
Tot afgelopen dinsdag heefd ze geen last gehad
Ze begon na de training weer te manken dus voor nu weer lijn rust al lijkt het wel.
Minder heftig als de vorige keer
Maar wil heel graag foto's laten maken je weet maar nooit
Wat zouden jullie aanraden
mijn vaste dierenarts https://www.dierenkliniekdenheuvel.nl

röntgent veel sporthonden voor sport en verkoop, maar ook voor veel fokkers. Indien het kan zonder roesje

niet officieel met beoordeling van hunzelf circa 107 euro (heupen, rug en ellebogen), wel officieel (heupen en ellebogen) inclusief kosten RvB rond de 265 euro
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

In het subforum had je even 7 topics lager kunnen kijken, dan was je hier terechtgekomen. Topic is nog maar een week oud, dus de info zal vast nog niet verouderd zijn ;)
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Dipsy20 schreef:Zo gebeld woensdag kunnen we terecht
Vind het heel spannend
Succes. Groeipijn is meestal ook te zien met rontgen, dus een foto laten maken lijkt me slim :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

jeetje balen zeg, vooral omdat ze al klachten toont :(
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cindymaes »

Ok, zijn geen perfecte heupen, maar ik vind ze er nu ook niet bagger uitzien.
Ik vraag me ook af of de pijn van daar komt, omdat het wisselt van kant zeg maar.
Zorg dat ze giga bespiering krijgt, lekker veel zwemmen en rechtlijnig veel wandelen, aan de lijn dus.
Bespiering houd heel veel op zijn plaats, en vangt veel op.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

je kunt haar ook leren pas achter de bal aan te gaan als die uitgerold is en stil ligt, dat scheelt alweer rare buitelingen.

maar shit is het wel :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Mizzsylver schreef:Dat is balen :(:
Zo te zien geen stamboomhond, waren de ouders wel gerontgend dat je weet?
Bespiering kweken lijkt me essentieel, eventueel ondersteund met supplementen. Er zijn genoeg honden met zulke heupen die gewoon oud worden, maar het is wel even schrikken :roos:
want stamboomhonden met gerontgende ouders hebben geen hd?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Oh dat is geen leuke uitslag nee, zeker niet nu ze al pijn aangeeft.
Bal kun je wel weer gebruiken bij het zwemmen. Wat dieper water opzoeken waar ze vrijwel direct moeten zwemmen want te lang door het ondiepe rennen en weer terug is ook weer niet goed.
En als ze echt graag achter een bal aanrent, dan kun je ook aanleren haar pas de bal te laten halen als deze stil ligt, of de bal verstoppen op afstand en dan laten zoeken (maar goed met het oog op het speuren wat je doet is dat wellicht niet handig). Het zijn vaak de plotselinge stops en het springen naar een bal die nog beweegt die niet goed zijn voor de heupen en het gestel van de hond.
renee-uk
Zeer actief

Dipsy20 schreef:Renee-uk zo hebben wij haar al geleerd
dan zou ik haar dat niet helemaal afpakken als ze echt zo balgek is, plezier in het leven is ook wat waard toch ;)
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Dipsy20 schreef:Ouders waren hd/ed vrij heb uitslagen gezien papa stamboom mama komt uit knvp lijnen

Kwa speuren doen en blijven we met rodiworst doen gaan nu rustig aan het fietsen opbouwen
Zo wie zo gaan we groenlipmossel geven even kijken of ik meer kan dan maar baal gewoon dat ze nu na inspanning dus pijn laat zien en van de rymadiel word ze super hyper en haast niet te houden morgen afspraak bij kortenoord of ik iets anders kan gaan geven als ze weer mankt
En wil ook niet alles wat leuk is voor haar gaan afpakken maar trainen houd gewoon op
appèl kan ze toch gewoon doen?
misschien niet springen, maar de rest toch wel?

mijn gina werd ziek van rimadyl, een zombie van de metacam maar deed het prima op previcox, da's misschien een idee?
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Mizzsylver schreef:
renee-uk schreef:
Mizzsylver schreef:Dat is balen :(:
Zo te zien geen stamboomhond, waren de ouders wel gerontgend dat je weet?
Bespiering kweken lijkt me essentieel, eventueel ondersteund met supplementen. Er zijn genoeg honden met zulke heupen die gewoon oud worden, maar het is wel even schrikken :roos:
want stamboomhonden met gerontgende ouders hebben geen hd?
Waar zeg ik dat? Ik heb net 5 stamboompups verkocht en 5x benadrukt dat de uitslagen van de voorouders geen garantie zijn :19:
Maar bij een ras waar HD/ED bovengemiddeld voorkomt is het als koper ook wel slim om in elk geval uit gerontgende ouders te kopen, als dit een stamboomhond was had ik adhv het chipnummer de uitslagen van de ouders zelf kunnen opzoeken, maar dat kan niet want geen stamboom en daarom mijn vraag.
Excuses als er meteen een waardeoordeel uit gelezen wordt, ik was gewoon nieuwsgierig
zo las ik het inderdaad, maar als dat niet de bedoeling was is het prima.

overigens kunnen stamboomdh-ouders met a uitslagen net zo goed puppen met slechte heupen maken hoor, dat geeft echt geen garantie op hd-vrije nakomelingen, helaas :(
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

cindymaes schreef:Ok, zijn geen perfecte heupen, maar ik vind ze er nu ook niet bagger uitzien.
Ik vraag me ook af of de pijn van daar komt, omdat het wisselt van kant zeg maar.
Zorg dat ze giga bespiering krijgt, lekker veel zwemmen en rechtlijnig veel wandelen, aan de lijn dus.
Bespiering houd heel veel op zijn plaats, en vangt veel op.

Vind toch bij de rechterheup bovenaan bij de kom al wel artrose vorming zichtbaar, helaas. En dat kan zeker de klachten geven.

Maar inderdaad bespiering op peil houden, schraal houden en evt pijnstilling als ze te veel klachten krijgt want door de pijn een andere houding aannemen doet meer kwaad dan een pijnstiller.
Zelf (maar wel bij oudere hond) goede ervaring bij artrose pijn met trocoxil, een NSAID die maandelijks gegeven moet worden.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Pfff, balen zeg, zoiets wil je niet horen :(
Zorg idd dat je haar slank houd en dat de bespiering super is/wordt, dat helpt echt enorm.
Met de bal kan je af toe best doen op de manier zoals Renee het al zei, het leven moet wel leuk blijven natuurlijk :wink: Speuren uitbreiden en lekker appèl oefeningen doen en dan eventueel belonen met een bal aan een touw, zodat jullie samen even kunnen spelen.

Medicatie is altijd even zoeken, Doran doet helemaal niks op rimadyl, op novocam doet hij het wat beter. Luna daarintegen deed het weer heel goed op rimadyl, dus het is soms echt even uitproberen wat goed werkt bij welke hond.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Hoopers en treibball zijn sporten waar ze - gecontroleerd - lekker kan rennen. Het zal een overgang zijn na de africhting, maar het zijn leuke spelletjes.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”