Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips voor een herplaatser?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

michelle890
geregistreerd lid

Tips voor een herplaatser?

Ongelezen bericht door michelle890 »

Dag allemaal,

Op dit moment zijn we in gesprek met mensen betreffende een herplaatser. Zoals sommige van jullie hebben kunnen lezen in even voorstellen hebben wij tot december een hond gehad. Een herder kruising. De herplaatser die we op het oog hebben is ook een herder kruising.

Zoals het er nu naar uit ziet komen de huidige eigenaren maandag 31 juli met de hond bij ons langs (ter info het gaat om Rocks http://www.herplaatsing-huisdieren.nl/hond_bekijken.php).

We hebben natuurlijk een aantal punten die voor ons belangrijk zijn of we deze keuze gaan maken maar hebben jullie tips waar we bijvoorbeeld op moeten letten?

Hebben jullie daarnaast tips voor de eerste periode als we wel voor Rocks gaan? Heb natuurlijk veel gelezen maar ervaringen doet ook veel!

Thanx!
- Every once in a while, a dog enters your life and changes everything -
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Tips voor een herplaatser?

Ongelezen bericht door Ptje »

Ik ken Rocks natuurlijk niet maar ik kan je natuurlijk wel iets over mijn eigen ervaringen vertellen.
Rasta heb ik gewoon mee laten draaien, niks anders als anders gedaan.
Hij was wel een beetje timide in het begin maar heeft zich gelukkig snel aangepast.
Na een hele poos gewenning ben ik met hem op cursus geweest omdat ik vond dat ik toch nog dingen kon leren maar vooral om samen wat dingen te doen en werken aan onze band maar goed dat is gewoon heel persoonlijk en niet iedereen vindt dat nodig.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

wouw mooie hond. Ik heb niet echt tips. Ik zou het wel rustig aan doen zeg maar. laat hem als een pup even wennen aan alles maar stel wel regels. Wat hij straks niet mag mag hij de eerste dagen ook niet.

Hij zal misschien de eerste dagen veel achter je aan lopen en in je buurt willen zijn. Vaak gaat dit vanzelf over.

Heel veel plezier met je mooie hond straks.
Afbeelding
gevni havanezers
michelle890
geregistreerd lid

Ik begrijp van de huidige eigenaren dat hij veel commando's kent, maar we zijn toch van plan om een basis gehoorzaamheid cursus te volgen. Gewoon om aan elkaar te wennen. Vanuit daar zien we wel wat we beide leuk vinden.

Ik begreep ook dat het slim was om de eerste par dagen maat kleine rondjes te lopen en elke keer hetzelfde rondje. Zo min mogelijk indrukken dus. Iemand ervaringen daarmee? Juist wel of niet doen?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb met de herplaatsers hetzelfde gedaan als ik met mijn eigen hond al deed. Gewoon mee op de normale rondes, kort en lang. Dan heb je snel genoeg in de gaten wat hij wel en niet aankan. Verder vanaf dag 1 zo goed als normaal gedaan, maar daarbij wel rekening gehouden met wat de hond laat zien.
michelle890
geregistreerd lid

veertje schreef:Ik heb met de herplaatsers hetzelfde gedaan als ik met mijn eigen hond al deed. Gewoon mee op de normale rondes, kort en lang. Dan heb je snel genoeg in de gaten wat hij wel en niet aankan. Verder vanaf dag 1 zo goed als normaal gedaan, maar daarbij wel rekening gehouden met wat de hond laat zien.
Ja dat had ik inderdaad ook maar op alle sites stond dat je hem met rust moet laten en zo min mogelijk indrukken.. maar mijn gevoel zegt gewoon normale wandelingen zoals ik normaal ook zou doen. Maar inderdaad met goed kijken wat de hond aangeeft.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

michelle890 schreef:
veertje schreef:Ik heb met de herplaatsers hetzelfde gedaan als ik met mijn eigen hond al deed. Gewoon mee op de normale rondes, kort en lang. Dan heb je snel genoeg in de gaten wat hij wel en niet aankan. Verder vanaf dag 1 zo goed als normaal gedaan, maar daarbij wel rekening gehouden met wat de hond laat zien.
Ja dat had ik inderdaad ook maar op alle sites stond dat je hem met rust moet laten en zo min mogelijk indrukken.. maar mijn gevoel zegt gewoon normale wandelingen zoals ik normaal ook zou doen. Maar inderdaad met goed kijken wat de hond aangeeft.
Ja zo deed ik het wel gewoon. Natuurlijk wel iets aangepast. Ik ging wat verder de berm in als er auto's aan kwamen bijvoorbeeld, zodat kans op schrikken kleiner was en ze dan ook niet de weg op konden schieten. En ik ging ook niet meteen de erg drukke situaties opzoeken, zoals losloopvelden of 80 km wegen oversteken. Ik had ook veel snoep op zak om vaak te kunnen belonen. En de honden hadden een veilig tuig aan, zodat ze niet konden ontsnappen als ze toch ergens bang van waren.
michelle890
geregistreerd lid

Nee we wonen hier tegen het bos aan. Als ik een beetje buiten de populaire tijden blijf kom ik niet super veel mensen en honden tegen waardoor we goed aan elkaar kunnen wennen. Tuig zal ik eens even gaan afstoffen want had eigenlijk altijd een halsband om
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou bij de eigenaren langs gaan om met de hond kennis te maken. De hond voelt zich op zijn gemak in zijn vertrouwde omgeving en dan krijg je een betere indruk van hem. Ik zou dan ook een stukje met hem gaan wandelen. In de omschrijving staat dat hij erg trekt aan de riem en herplaatst wordt omdat hij zich erg dominant (?) gedraagt naar andere honden. Bedenk van tevoren hoe je daar mee om gaat want een dergelijke kolos gaat je over straat sleuren. Vraag ook wanneer hij gecastreerd is. Als dat te vroeg gebeurd is, groeien de botten van z'n poten wat langer door en kan je geheid wachten op kruisbandscheuren. Deze kruising lijkt mij niet makkelijk dus ik zou adviseren kennis te gaan maken en er een paar dagen over na te denken.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

alm@ schreef:Ik zou bij de eigenaren langs gaan om met de hond kennis te maken. De hond voelt zich op zijn gemak in zijn vertrouwde omgeving en dan krijg je een betere indruk van hem. Ik zou dan ook een stukje met hem gaan wandelen. In de omschrijving staat dat hij erg trekt aan de riem en herplaatst wordt omdat hij zich erg dominant (?) gedraagt naar andere honden. Bedenk van tevoren hoe je daar mee om gaat want een dergelijke kolos gaat je over straat sleuren. Vraag ook wanneer hij gecastreerd is. Als dat te vroeg gebeurd is, groeien de botten van z'n poten wat langer door en kan je geheid wachten op kruisbandscheuren. Deze kruising lijkt mij niet makkelijk dus ik zou adviseren kennis te gaan maken en er een paar dagen over na te denken.
En in je achterhoofd houden, dat de huidige eigenaren je misschien niet alles vertellen. Want waarom zou je een hond die trekt aan de riem en dominant is naar andere honden herplaatsen? Dat lijkt me toch echt iets dat je met goede wil om kunt buigen.

Edit: even je link bekeken, maar de huidige eigenaren zijn al niet de eerste eigenaren??
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou het beslist omdraaien eigenlijk en bij die mensen zelf op bezoek gaan. Grote kans dat je daar meer van de "echte hond" ziet !

*edit: waarom heeft de hond geen paspoort? Dat is verplicht toch?

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 18 jul 2017 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
michelle890
geregistreerd lid

Het verhaal is dat hij uit het asiel komt, hij zou gevonden zijn vastgebonden aan een boom. De huidige eigenaren hebben heel veel met hem gewerkt waaronder met een kennis die een personal trainer is met honden. Hij zou niet weg moeten maar de meneer heeft twee weken geleden het aan z'n gezondheid gekregen waardoor hij hem niet meer kan uitlaten. De mevrouw wil wel met hem lopen maar kost haar heel veel moeite. Ze hebben daarom ervoor gekozen om hem te herplaatsen.

Wat betreft de dominantie aan de riem. Zij zeggen dat hij dat alleen doet als ze in hun omgeving lopen (in de woonwijk). Als ze hierbuiten met hem lopen reageert hij niet zo. ALs de trainer er bij is laat hij dit gedrag ook niet zien. Ik heb een shitload aan filmpjes gekregen waarop hij gewoon met andere honden speelt (wel los). We hopen ook doordat we meteen heel consequent zijn, het gedrag aan de riem meteen afgelopen is. Vreemde ogen dwingen zeggen ze wel eens en daar kunnen we dan mooi gebruik van maken.

Het idee is inderdaad dat ze maandag hier komen, en ze daarna gewoon (inclusief hond) naar huis gaan. We slapen er minimaal een nacht over, en als we het er allebei kunnen vinden gaan we daar heen. Daar lopen we ook nog een rondje en besluiten dan of we hem nemen ja of nee.

Wat betreft het paspoort, dit was een foutje van het invullen, die heeft hij wel.
michelle890
geregistreerd lid

Cleva schreef:Dominantie is een van de meest misbruikte termen in hondenland.
Wat doet hij precies?

Het is voor een grote, slimme jong volwassen hond niet vreemd dat hij het heft in handen neemt in de omgang met andere honden die doorgaans vanuit de hond gezien ondergeschikt aan hem zijn.
Aan de riem is het altijd kwadratisch versterkt gedrag.

Ik zou er een punt achter zetten door domweg niet tussen de andere honden te gaan wandelen.
Gewoon elke dag naar het bos, een of twee keer in de week naar cursus (in plaats van bos, het moet wel te doen blijven) en de pisrondjes echt alleen maar over pissen laten gaan. Niet kijken, niet trekken, af en blijf tot de andere hond weg is.
Als je je daar consequent aan houdt heb je geen probleem.

En nee, andere mensen doen dat niet met hun hond en die vinden het misschien raar dat jij het wel doet maar zij hebben een cavaliertje van zeven jaar en jij een mechelaar/dog die dat nodig heeft.
Je moet een beetje maniakaal zijn.
Dat maniakaal komt wel goed. Ik weet niet precies wat hij doet aan de riem, maar zij zeggen dat hij blaft. De huidige eigenaren denken dat als je hem los zou laten hij helemaal niks doet. We gaan hem sowieso zelf ophalen en dan kunnen we zelf kijken wat hij doet en welk gedrag hij laat zien. Ik ben ook benieuwd of hij dat zelfde gedrag bij ons laat zien (met de huidige eigenaren erbij).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”