Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tramadol
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Tramadol
Iemand hier ervaring met het geven van tramadol icm NSAID? Gaat vooral om het effect op de hond, wat je kunt verwachten qua gedrag en fysiek.
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Tramadol
Onze hond heeft het gehad na een knie operatie begin dit jaar. Ik merkte niks aan hem, hij sliep er alleen meer van want op dat moment een voordeel was omdat hij veel moest rusten. En het hielp goed tegen de pijn, hij ging van onrustig en hijgen naar een relaxte hond 
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier ook na knieoperatie bij Jura dit jaar gehad. Inderdaad meer slapen en rustiger zijn. Qua gedrag niks raars gemerkt. Het werkte duidelijk heel goed tegen de pijn. Ik was er een beetje huiverig voor eerst maar heb van iemand begrepen dat het bij honden eigenlijk geen negatieve effecten geeft op gedrag.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Niks geks gemerkt, hooguit dat ze 's nachts wat dieper sliep
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Toen Gol tramadol kreeg mocht ik er geen NSAID's bijgeven, dat was te belastend voor de alvleesklier (ze had daar een ontsteking). Gollum zag roze olifantjes volgens mij, ze was echt een beetje stoned en ze stond wankel op haar poten. Nu ik zelf aan de tramadol zit snap ik dat ook wel 
- kipo
- Zeer actief
Nsaid's zijn op zichzelf te belastend voor de alvleesklier, bij een ontsteking daaraan worden die sowieso niet gegeven. Dat staat los van de tramadol.Gollum schreef:Toen Gol tramadol kreeg mocht ik er geen NSAID's bijgeven, dat was te belastend voor de alvleesklier (ze had daar een ontsteking). Gollum zag roze olifantjes volgens mij, ze was echt een beetje stoned en ze stond wankel op haar poten. Nu ik zelf aan de tramadol zit snap ik dat ook wel
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zelfde ervaring met zowel Nanni als mezelf. Nanni was 13 jaar toen ze het kreeg en was stoned. Ik had haar bijna laten inslapen imdat ze zo gek uit haar ogen keek, niet wetend dat ze gewoon stoned wasGollum schreef:Toen Gol tramadol kreeg mocht ik er geen NSAID's bijgeven, dat was te belastend voor de alvleesklier (ze had daar een ontsteking). Gollum zag roze olifantjes volgens mij, ze was echt een beetje stoned en ze stond wankel op haar poten. Nu ik zelf aan de tramadol zit snap ik dat ook wel
Ikzelf heb een leuke cocktail geslikt met oa tramadol. Eerste dag sliep ik 20 uur
- Donkere Dame
- Actief
Heb begrepen dat sommige(!) mensen maagbeschermers krijgen icm tramadol.
Geen idee of honden dat ook nodig hebben.
Geen idee of honden dat ook nodig hebben.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Zit er geen morfine in tramadol. Ik werd er heel misselijk van 
Laatst gewijzigd door Maryanne op 17 jul 2017 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
Of er ook echt morfine in zit weet ik niet, maar het wordt wel omschreven als: een morfine-achtige pijnstiller die tot de opioïden gerekend wordt. Verder: Het is uitsluitend op recept verkrijgbaar.Maryanne schreef:Zit er gen morfine in tramadol. Ik werd er heel misselijk van
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dank voor de reacties!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als de dosering voor je hond niet helemaal goed is (iets te hoog) kan hij er wat onrustig/nerveus van worden of een beetje in de war raken.
Dat is tenminste mijn ervaring.
Bij een te hoge dosering ging Ita 's nachts spoken (blaffen, rondlopen e.d.)
Dat is tenminste mijn ervaring.
Bij een te hoge dosering ging Ita 's nachts spoken (blaffen, rondlopen e.d.)
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Sommige honden reageren wat gevoeliger dan andere honden, in de zin van dat ze wat slomer kunnen worden. Maar de meeste hozen kunnen de reguliere dosering prima hebben zonder nadelige gevolgen. Als de hond sloom wordt kan je de dosering verlagen. Het is inderdaad een opiaat, het werkt op een andere manier dan een NSAID en heeft daarom soms toegevoegde waarde.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ze heeft nu drie x 1 pil a 50mg gehad, ze lijkt er wat meer ontspannen door, verder geen schokkend effect. 
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Waarom krijgt ze eigenlijk tramadol?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik heb geen ervaring met tramadol bij honden maar ik heb het voor mezelf gekregen. Ik heb tabletten van 25 mg en mag er indien nodig 2 tegelijk nemen. Van 50 mg werd ik zo stoned als een garnaal.. ik ging echt zweven..
Ik weet niet of het bij honden anders werkt dan bij mensen maar ik weeg dik 64 kilo en 50 mg was voor mij al echt teveel dus aan een kleine hond zou ik die hoeveelheid niet geven.
Of is het niet voor je corgi?
Ik weet niet of het bij honden anders werkt dan bij mensen maar ik weeg dik 64 kilo en 50 mg was voor mij al echt teveel dus aan een kleine hond zou ik die hoeveelheid niet geven.
Of is het niet voor je corgi?
- Anne&Taar
- Zeer actief
De dosering bij een hond ligt vele malen hoger dan die bij een mens.
-
joline
- Zeer actief
Inderdaad, mijn hond (19 kilo) kreeg tot 4 keer per dag 100 mg per keer.Anne&Taar schreef:De dosering bij een hond ligt vele malen hoger dan die bij een mens.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Een nieuwe/oude knieblessure...Gollum schreef:Waarom krijgt ze eigenlijk tramadol?
Dosering is in opdracht van DA en is ook wat ik her en der om mij heen hoor. Ik heb verder geen bijsluiter specifiek voor honden.
-
Suzan
- Zeer actief
http://www.astfarma.nl/wp-content/uploa ... A4_def.pdf
Mijn hond kreeg na een kruisband operatie tramadol en rimadyl voorgeschreven. Werkelijk, ik dacht dat ze dood ging.
Ik ben na een of anderhalve dag, dat weet ik niet meer, gestopt met de tramadol en heb alleen nog tien dagen rimadyl gegeven.
Ik denk dat die twee middelen samen voor haar niet goed uitpakten.
Mijn hond kreeg na een kruisband operatie tramadol en rimadyl voorgeschreven. Werkelijk, ik dacht dat ze dood ging.
Ik ben na een of anderhalve dag, dat weet ik niet meer, gestopt met de tramadol en heb alleen nog tien dagen rimadyl gegeven.
Ik denk dat die twee middelen samen voor haar niet goed uitpakten.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Goed dat ik het weet.. dat de dosering voor honden veel hoger is. Ik zelf slik die troep niet meer en wilde ze weggooien maar dan bewaar ik ze gewoon voor mijn honden als pijnstiller in geval van nood.
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
Als het lijkt alsof de hond stoned is, is de dosering te hoog en dan iets verlagen.
Ik heb het ook ooit gehad voor een van mijn honden, de dierenarts vroeg wel naar zijn gewicht dus daar zal de dosering ook op aangepast worden en dan alsnog in de gaten houden hoe je hond er op reageert.
Ik heb het ook ooit gehad voor een van mijn honden, de dierenarts vroeg wel naar zijn gewicht dus daar zal de dosering ook op aangepast worden en dan alsnog in de gaten houden hoe je hond er op reageert.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Het is nog niet voor de hond geregistreerd maar er is al wel bekendheid mee.Brindlecardi schreef:Een nieuwe/oude knieblessure...Gollum schreef:Waarom krijgt ze eigenlijk tramadol?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk![]()
Dosering is in opdracht van DA en is ook wat ik her en der om mij heen hoor. Ik heb verder geen bijsluiter specifiek voor honden.
Hier kun je bv de bijsluiter vanuit de Faculteit Diergeneeskunde vinden:
https://www.uu.nl/organisatie/apotheek- ... ijsluiters
Overigens werkt het als enkele pijnstiller, dus zonder combinatie met n andere pijnstiller, vaak niet goed genoeg.
- Rebble
- Zeer actief
Izzy heeft het 8 maanden gehad icm novacam. Nu vind ik het lastig te zeggen hoeveel baat ze er bij had. Izzy heeft namelijk altijd alleen maar pijn aan haar tumorpoot laten zien door te manken (en dan wel steeds erger tot ze op 3 poten liep) en de laatste 3 maanden door af en toe te likken maar niet overmatig, ik merkte aan niks dat ze verder ook pijn had terwijl botkanker enorm pijnlijk schijnt te zijn.
Izzy (toen 14kg) kreeg 4x per dag 50mg tramadol en 14ml novacam per dag, als ik meer tramadol gaf dan bleef ze het liefst ergens liggen en voor zich uit staren en zich duidelijk niet in orde voelen. Ik heb het dus tot het einde op 4x 50g gehouden, nooit bijwerkingen gehad.
Beterschap voor Apple
Izzy (toen 14kg) kreeg 4x per dag 50mg tramadol en 14ml novacam per dag, als ik meer tramadol gaf dan bleef ze het liefst ergens liggen en voor zich uit staren en zich duidelijk niet in orde voelen. Ik heb het dus tot het einde op 4x 50g gehouden, nooit bijwerkingen gehad.
Beterschap voor Apple