Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppas/uitlaat gezocht in Zutphen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Oppas/uitlaat gezocht in Zutphen

Ongelezen bericht door heimwee »

Wegens omstandigheden hebben mijn man en ik beide op korte termijn een andere baan moeten zoeken (en gelukkig ook gevonden!).

Waar we eerst beide grotendeels vanuit huis konden werken zullen we nu beide buiten de deur gaan werken. Ik ben de kantoortijden + reistijd van huis, mijn man gaat onregelmatige diensten in de zorg draaien, dus ook weekend, avond en nacht diensten.

In het meest ongunstige geval zal Kalev nu 3 dagen in de week 9 a 10 uur alleen thuis moeten zijn. Dit zal niet vaak voorkomen, maar de kans dat er iedere week een dag is dat dit het geval zal zijn is groot.

Nu zijn we dus tot nu toe met weinig succes opzoek naar iemand die op die dagen Kalev mee uit zou kunnen nemen voor een lange wandeling. Kalev is helaas niet het type hond om met een uitlaatservice mee te kunnen. Hij kan prima met teven en na een geduldige kennismaking ook met de meeste reuen, maar hij raakt ook erg snel gespannen, kan patsen als de beste en je doet hem eigenlijk het grootste plezier door gewoon met de baas en de bal op pad te zijn. Met meerdere honden in een busje is een nachtmerrie.

Maar goed, tot nu toe hebben we nog niemand kunnen vinden aan wie we hem zouden toe vertrouwen die gewoon met hem en evt een leuke teef zou kunnen gaan wandelen. Kennen jullie mss iemand in omgeving Zutphen die, natuurlijk tegen betaling, een keer of 3 in de week met Kalev op stap zou willen?
Afbeelding
Mieke2
Actief

Re: Oppas/uitlaat gezocht in Zutphen

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Hoewel ik wel in Zutphen woon, kan ik dit niet doen. Kalev is veel te sterk voor mij, een grote intacte reu die gaat patsen/uitvallen, houd ik niet met mijn 1m53 en ongelukken zie ik niet zitten en daar zijn jullie en Kalev ook niet bij gebaat.
Toch heb ik nog wel een tip voor je: bij hondenuitlaatservice Chico kun je aangeven dat je hond niet in een groep kan, misschien kun je dan vragen voor een aparte wandeling. Een andere optie is dierenpension Bronsbergen die ook een dagopvang hebben, met smorgens brengen en savonds weer ophalen.
Niet ideaal, maar misschien een noodoplossing.
Hopelijk komt er iets/iemand op je pad, waarmee je verder kunt, want het lijkt me een lastig probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”