Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Storm plast ineens in huis. Ervaringen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 1
Contacteer:

Storm plast ineens in huis. Ervaringen?

Ongelezen bericht door Tigress »

Hey hoi!

Een heerlijk smakelijk onderwerp, maar het 's morgens vroeg moeten opruimen is nog smakelijker :roll:
Oke, zonder ongein :lol1: Onze oudste hond heeft sinds de afgelopen paar weken probleempjes qua zindelijkheid.
Het is niet dagelijks (maar 1 á 2 keer per week is niet zo gek meer), het is niet omdat hij 's avonds te veel drinkt (bak zit 's avonds maar een kwart vol)...maar wat is het wel?
Hij wordt tussen 23:00 en 23:30 nog uitgelaten, en als mijn moeder om 7:00 beneden komt kan er al een plas liggen. Hier heeft Storm voorheen nooit problemen mee gehad.

Vanmorgen urine opgevangen en deze laten checken bij de dierenarts. Niks gevonden, perfecte urine.
Bloedtest leek ze niet nodig, maar wellicht is een röntgenfoto wel nodig om te kijken of er geen gekke dingen zitten. De foto kan volgende week gemaakt gaan worden.

In de tussentijd leek het me handig om ervaringen te vragen. Misschien herkent iemand iets er van, misschien is wat extra denkwerk geen overbodige luxe :mrgreen:

Nog even info over de hond in kwestie;
Storm
Bijna 7 jaar oud
Mixje van de straat geplukt in Kroatië, dus qua ouders is alles onbekend.

Afbeelding
Tigress
Actief
Contacteer:

Re: Storm plast ineens in huis. Ervaringen?

Oudste hond van twee honden. De andere is de hond in mijn onderschrift, nu net een jaar oud. Geen onrust in de roedel, geen teven in huis, niet ergens van geschrokken.

Afgelopen tijd wel wat prikkelbaarder geworden, maar dit viel samen met zijn (te) dikke vacht en het warme weer. Niet prikkelbaar naar onze hond/ons, maar naar andere honden in het bos die in zijn buurt aan het spelen waren. Hij heeft altijd al meer gedronken dan dat we gewend waren van onze oude (inmiddels overleden) hond, maar goed...mijn moeder drinkt ook meer water dan mij dus daar was geen peil op te trekken. Dat is ook de reden waarom wij 's avonds zorgen voor een kwart bak water. Dan kan hij drinken wanneer nodig, maar niet zo veel dat hij zich vol zou zuipen, om het zo maar te zeggen. Om het nou overmatig water drinken te kunnen noemen...nee, dat nou ook weer niet.
Bewegen en spelen is weer meer geworden sinds ik hem heb geschoren, eetlust is goed.

Plas ligt altijd in de bijkeuken, de plek waar hij naar toe gaat wanneer hij zich niet lekker voelt (als hij eens misselijk is en moet braken gaat hij daar ook altijd heen). Geen gevalletje poot omhoog.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

is zijn leeftijd zeker? Ik vind hem er op de foto best wel 'oud' uitzien zeg maar
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

dat viel mij ook op. oude hond om te zien, ook qua gebit.
Tigress
Actief
Contacteer:

Zijn gebit is nog compleet hoor, alleen zijn twee voorste tandjes over elkaar heen gekruist wat er wat knullig uit ziet :lol1:
Leeftijd op papier kan enkele weken verschillen, maar niet jaren. Nog voor hij een jaar oud was, woonde hij al bij ons namelijk. Hij zou van 10 november 2010 zijn. Nu hebben wij het vermoeden dat hij op die datum door de stichting is gevonden, en de stichting vond hem als pupje van een maand of 3.

Hondenluikje is geen mogelijkheid, tevens ook geen plasgelegenheid in de tuin (om nog maar te zwijgen over het feit dat we door de verbouwing in de tuin nu geen schutting rondom hebben en hij er dus zo uit kan :mrgreen: )

Zal 's nachts uitlaten wel zin hebben? Hij doet het niet elke nacht, dus er is geen peil op te trekken. Ergens ben ik dan bang dat hij er wat makkelijker door gaat worden.
Wie waar 's nachts slaapt is geen raadsel. Storm ligt altijd in zijn mand of op de bank, en Jarvis slaapt bij mij boven op de kamer. Landjepik qua slaapplaats is dus niet mogelijk :engel:

We hebben een aantal dingen genoteerd inmiddels wat we willen checken;
- Toch een bloedtest. Better safe than sorry...fouten maken is menselijk, en je kan zo iets over het hoofd zien omdat je het leeftijdsgewijs niet vind passen.
- Prostaat
- Nakijken of er inderdaad niks zit in de buik die druk kan veroorzaken op de blaas
Tigress
Actief
Contacteer:

Heavy schreef:Doet hij dit sinds de verbouwing ?
Nee, al ruime tijd daarvoor was het gaande helaas :(
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Heb je het wel heel goed schoongemaakt, met een middel met enzymen dat de geur echt helemaal weghaalt?

Misschien heeft hij toevallig een keer een plas gedaan daar en maakt de geur dat hij het blijft doen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Kiara2013
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kiara2013 »

Onze hond deed it ook toen ze ouder werd. Wij dachten dat het gewoon kwam omdat ze ouder werd en dus minder goed kon ophouden. Verder had ze ook geen problemen..
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Kan het niet zo zijn dat zijn blaasspier minder werkt als hij slaapt? Dat dat hij als het ware leegloopt als hij slaapt? Is zijn vacht nat? Een reu dit bewust plast tilt toch meestal wel zijn poot daar voor tegen iets op. Bij onze oudste hond begon dat ook zo, die was na het slapen soms helemaal nat..
Hij kreeg daar medicijnen voor die goed hielpen.
Gr mirjam
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou toch een algemeen bloedonderzoek laten doen.
Komt daar niets uit dan kan een foto of echo altijd nog.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Heeft hij geen last van zijn nieren? Hond van m'n ouders vertoont een beetje hetzelfde gedrag: veel drinken, ineens s nachts soms onzindelijk, piesen in bijkeuken, slecht eten want misselijk..... ze hebben bloed laten prikken, hij heeft iets met z'n nieren en dat wordt nu verder onderzocht.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Als hij lichamelijk in orde is dan zou ik het plassen doorbreken dmv een traphek naar de bijkeuken. Onze eerste hond begon hier ook ineens mee toen ze rond de 7 a 8 jaar was. En het plassen gebeurde ook steeds vaker. Ik hoopte dat na verhuizing het over zou zijn want ze sliep bij ons op de slaapkamer maar na een paar weken begon het weer. Toen heb ik een traphek in de deuropening gedaan waardoor ze niet de kamer uit kon, dat zorgde ervoor dat ze het niet meer deed. Waarschijnlijk is het al die tijd een soort van gewoonte/slaapwandelen geweest en door dat hek werd ze daarin bellemerd. Was ook steevast op de zelfde plek waar geplast werd, ben haar zelfs snachts wel eens achterna gelopen en ze was zich van geen kwaad bewust.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”