Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond die z'n stem kwijt is

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Een hond die z'n stem kwijt is

Ongelezen bericht door Jackira »

Het Flipje van oudste zoon en schoondochter logeert bij ons. Wij passen vaker op Flip. Maar meestal in hun eigen huis omdat Flipje en Buck destijds niet zo goed met elkaar overweg konden. Buck vond hem niet zo leuk. :wink:

Maar goed, hij kan nu dus bij ons in huis, is helemaal idolaat van Shira, en heeft de tijd van z'n leven. Tuindeur staat de hele dag open en hij rent wat af met de dames Nola en Shira achter zich aan. Laila is niet kapot van Flip maar op gepaste afstand tolereert ze hem :mrgreen: Balou realiseert zich niet dat er nog een hond bij is. Hij is haar nog niet opgevallen.

Flip vind het hier zo leuk dat hij tijdens het spelen keffend rondloopt, dat hij de tuin instuift als er iemand langs loopt ( en dat is vaak, hoekwoning). En je zou zeggen dat we hem dan maar een beetje op moeten voeden daarin maar Flip is een eigenwijs monstertje en z'n oren doen het nog niet zo goed. Voor de beeldvorming, het is een mopshond/Boston terrier kruising. Vreselijk eigenwijs maar ook heel lief. En ja een platsnuitje.

Sinds twee dagen heeft hij geen stem meer. :80: Heerlijk rustig maar ik vraag me af gezien de luchtpijptoestand bij dit soort honden of ik dan daarmee naar de d.a. moet. Hij is niet ziek, niet kortademig, levendig zat en eet als een bootwerker. Hij heeft 1 keer een beetje wit slijm gespuugd, dus ik vermoed ook iets als kennelhoest. Zou zo'n hondje daar extra kwetsbaar voor zijn met dat nauwe luchtpijpgebeuren? Moet je dan sneller naar de d.a ook al zijn er geen klachten.

Ik ga zoon niet berichten want ik wil hem niet ongerust maken. :wink:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Een hond die z'n stem kwijt is

Ongelezen bericht door Hippo »

Hoor je helemaal niks meer of nog wel een hees geluid?

Want bij mechels die naar een pension gaan heb je het wel eens vaker dat de hun stem kwijt zijn. Alleen dan zijn ze zo hees van het blaffen dat ze alleen nog wat zacht hees geluid kunnen maken. Duurt soms wel 2 weken tot het helemaal weg is.
Jackira
Zeer actief

Hippo schreef:Hoor je helemaal niks meer of nog wel een hees geluid?

Want bij mechels die naar een pension gaan heb je het wel eens vaker dat de hun stem kwijt zijn. Alleen dan zijn ze zo hees van het blaffen dat ze alleen nog wat zacht hees geluid kunnen maken. Duurt soms wel 2 weken tot het helemaal weg is.
Het is een hees geluid, dus nog wel geluid maar heel zacht.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Mijn eerste hond was na een week in een pension ook haar stem volledig kwijt door het overmatig blaffen.

Kwijl ophoesten doet Droef ook wel eens als hij wat ligt te kluiven bijvoorbeeld en het schiet verkeerd binnen of bij te druk en dan drinken. Dan gaat het gewoon net snel en verslikt hij zich en dan komt er ook kwijl mee.

Als het al kennelhoest is zou ik hem lekker laten gaan. Eventueel een lepeltje honing om de heel te verzachten maar meer ook niet. Droef heeft vorig jaar ook kennelhoest gehad. Ik heb ze gewoon hun gang laten gaan alleen wel even weg gehouden van andere honden buiten ivm besmetting. Na een paar dagen waren ze allebei weer de oude alleen het hoesten duurde iets langer voor het helemaal weg was. Zolang ze geen koorts hebben en een goede eetlust zou ik me geen zorgen maken.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Misschien stemband verlamming? Kenzo had ongeveer wat je beschrijft en het geluid werd steeds zachter en meer hees en het laatste half jaar kon hij geen geluid meer maken, ook geen piep geluidjes
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Jackira
Zeer actief

Nanna schreef:Pas je een beetje op met dat warme weer en dat gevlieg van zo'n platbek? Hier is het 27 graden en er wordt niet gerend in de tuin :hmmm:
Ja hij is een beetje gek :D en wil ook in de zon gaan liggen bakken. Dus dat hou ik dan wel tegen maar ik zal hem inderdaad minder laten rennen. Ik denk ook dat de nu andere situatie dan normaal en veel meer beweging omdat er meer honden zijn en hij meer naar buiten gaat misschien toch mede de oorzaak is. Dan wordt de weerstand wat minder misschien en slaat op z'n zwakke plek. Hij is niet benauwd, voor zo'n platsnuitje heeft hij best nog een goede conditie. Maar ik zal er op letten :ok:
Jackira
Zeer actief

Demi schreef:Misschien stemband verlamming? Kenzo had ongeveer wat je beschrijft en het geluid werd steeds zachter en meer hees en het laatste half jaar kon hij geen geluid meer maken, ook geen piep geluidjes
O dat hoop ik toch niet :ugh: kan dat ook zo ineens acuut?
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Zolang hij eet, drinkt en vrolijk is zal het wel meevallen. Bij groen snot en verhoging wel even naar de dierenarts.
Bakken in de zon is pas een probleem als ze niet zelf uit de zon gaan. Mijn oude man, een Engelse bull op leeftijd bakt volop met dit weer, maar hij gaat zelf tijdig naar binnen om af te koelen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lijkt mij ook dat hij gewoon hees is. En het witte slijm, kan gebeuren als ze zich druk maken. Heb je misschien een grote bak waar wat water in kan. Veel bullen vinden het leuk om met water te spatteren.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”