Kwam van de andere kant een oudere mevrouw aangelopen en die hond begon naar haar uit te vallen met een hoop kabaal en meneer moest er met zijn volle gewicht aan hangen om hem bij zich te houden. Die mevrouw, die zelf geen hond bij zich had, maakte er een opmerking over en dat viel blijkbaar verkeerd. Ik hoorde hem roepen dat het aan haar lag.
Vervolgens ging hij haar achterna met die sleurende hond en begon, deels in eigen jargon, vreselijk tegen haar te schelden. Wat een bitch ze was, hoe ze zelf onopgevoed was, hoe hij haar wel even te grazen zou nemen, dat ze het maar voortaan uit haar k*****hersens moest laten om hem te vertellen dat hij zijn hond niet goed had opgevoed.
Ondertussen liep ik parallel met hen aan de andere kant en via een omweg bereikte ik toch de buren. Daar zag ik dat hij weer terug was gegaan en daar weer op die kruising heen en weer stapte, op zoek naar meer mot?
Ik had het heel erg te doen met die mevrouw, maar was ook blij dat ik de situatie goed had ingeschat door hem te mijden.
Geen idee waar hij vandaan kwam, heb hem nooit eerder gezien en ik hoop dat hij niet meer terug komt. Gelukkig was hij er niet op een moment dat ik met mijn klein hondje naar buiten kwam...