Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Couperen werkhond
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Couperen werkhond
Erg grappig, Peta blijft een bizarre groep
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
Maar wel heel erg waar.
Hetzelfde geldt, vind ik, voor voortplanting bij honden t.o.v. voortplanting bij mensen. Want daar wordt alles bijgehaald om een baby te produceren, IVF, etc. etc. Maar als het om honden gaat, moet alles maar oh zo natuurlijk proberen en als het niet lukt, dan niet. Oh weh als er een keizersnede bij te pas moet komen, want dat kan niet. Bij de mens echter komt deze steeds vaker voor, zo ook pijnbestrijding met lachgas, d.m.v. ruggenprik en andere pijnstillers.
Waarom vinden we dit bij de mens allemaal ok, en niet bij onze honden?
Hetzelfde geldt, vind ik, voor voortplanting bij honden t.o.v. voortplanting bij mensen. Want daar wordt alles bijgehaald om een baby te produceren, IVF, etc. etc. Maar als het om honden gaat, moet alles maar oh zo natuurlijk proberen en als het niet lukt, dan niet. Oh weh als er een keizersnede bij te pas moet komen, want dat kan niet. Bij de mens echter komt deze steeds vaker voor, zo ook pijnbestrijding met lachgas, d.m.v. ruggenprik en andere pijnstillers.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon.
En KI, ook al zou de hond gewoon kunnen dekken?Nanna schreef:Een hond is ergens een nutsdier. Gezelschap voor de mens en soms een werkdier. Ik zie niet waarom je honden zou moeten fokken waar je niet onder een keizersnee uit kan. Alsof een keizersnee zo'n lolletje is voor zo'n beest. Als het moet dan moet het maar niet zo gaan fokken dat het 'normaal' wordt.Neeltje schreef:Maar wel heel erg waar.
En de laatste keer dat ik keek werden honden gefokt. Mensen niet.
Of je moet dat idiote Lebensborn-plan van die halfgare nazi's meerekenen.
- Crescent
- Zeer actief
mijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon.
Gaat het stuk niet over staarten stukslaan, en de schade beperken door couperen (doen NL DA dit eigenlijk). In mijn ogen niets verkeerds, het bespaart de hond een hoop ellende
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Helemaal eens. Scheelt mij weer typen.mijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou maar weinig mensen die hun eigen lichaamsdelen piercen, keizersnee maken, kinderen die hun eigen voorhuid eraf jassen, hun eigen tattoo's zetten , hun tieten vergroten , hun eigen botox zetten of zelf een Tramp stamp op hun rug zetten..
Er is altijd wel iemand die het voor je doet.
Er is altijd wel iemand die het voor je doet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- mijke
- Zeer actief
Ik heb het hele stuk niet gelezen, ik reageer enkel en alleen op het argument van die lui dat PETAmensen zich volhangen met piercings en ze daarom niks zouden mogen zeggen van couperen etc. Dat argument is gewoon kul. Je kunt couperen omdat de hond zonder couperen méér leed krijgt, dat is een goeie reden. Maar er niet tegen mogen zijn omdat je zelf piercings hebt, dat is géén goede reden.Crescent schreef:mijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon.
Gaat het stuk niet over staarten stukslaan, en de schade beperken door couperen (doen NL DA dit eigenlijk). In mijn ogen niets verkeerds, het bespaart de hond een hoop ellende
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Maar Bakkie werd toch mee gedekt via KI en dat was vast ook niet voor Australië.Nanna schreef:Wat mij betreft alleen als de reu te ver weg woont om even heen te gaan voor een dekking. En dan bedoel ik niet drie straten verder maar echt in Australië of zo.Neeltje schreef:En KI?Nanna schreef:Een hond is ergens een nutsdier. Gezelschap voor de mens en soms een werkdier. Ik zie niet waarom je honden zou moeten fokken waar je niet onder een keizersnee uit kan. Alsof een keizersnee zo'n lolletje is voor zo'n beest. Als het moet dan moet het maar niet zo gaan fokken dat het 'normaal' wordt.Neeltje schreef:Maar wel heel erg waar.
En de laatste keer dat ik keek werden honden gefokt. Mensen niet.
Of je moet dat idiote Lebensborn-plan van die halfgare nazi's meerekenen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Scheelt weer typen.mijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nou bij honden word KI misschien niet heel veem ingezet, maar er zijn nog weinig paarden die op natuurlijk dekkingen doen hoor. Puur omdat men geen schade aan de dure hengsten en merries wil hebben in het ruwe paringsritueel. Dierentuinhuisdieren, man daar wordt ook best veel KI gebruikt. Hondenland is niet heel dierenland en niet de enige nutsdieren. Laten we het maar helemaal niet over voortplanting van de veestapel zoals koeien hebben.....

- gyanty
- Zeer actief
En lang niet dat in Nederland nog steeds het aantal keizersnedes toeneemt. Er wordt juist weer geïnvesteerd in meer natuurlijk bevalling (helaas ook wel eens ten nadelen van de moeder en moet er na uren proberen alsnog een keizersnede komen). Ook vanwege een natuurlijke procedure waardoor het kind een betere start heeft (in de keizersnede misschien bepaald acties met bijbehorende hormonen en lichamelijke reacties, niet de overgang van baarmoeder naar buiten tot leven opwekken). In Amerika is dat een ander verhaal (daar ben je raar als je wilt bevallen zonder ruggenprik want dat wordt daar eigenlijk standaard gedaan.
Overigens is het de mens meestal niet het probleem dat het kind niet door het geboortekanaal past, maar dat het kind verkeerd ligt. Dit is een pijnlijkere bevalling met meer restverschijnselen, maar wel met minder dodelijke aflopen van zowel moeder als kind. Pups die vanwege bouw gewoonweg ook in de juiste positie niet door een geboortekanaal passen, dat is echt een fokkersprobleem, waar natuurlijk de mens is het fokbeleid zo kunnen investeren. Is nogal een verschil, want wij hebben een hond gecreeerd en als het niet door het geboortekanaal kan dan kan dat in het verdere leven ook niet goed zijn....
Heb niks tegen medisch ingrijpen, maar vind dat we er wel kritisch op moeten zijn. De zwakke staarten van werkhonden, misschien is het gewoon het verhullen van een fokprobleem? Op zich ben ik niet specifiek tegen couperen, zeker niet als het een functie heeft, maar esthetisch verwantwoord? Dan moet je maar gaan fokken naar wat je wilt hoor. Dus een ras met staande oren als dat nodig is en een ras met een staart die wel functioneel in het werk kan zijn.
KI ach dat is op zich wel een optie, de reden is niet altijd omdat bevruchting natuurlijk niet lukt. Voortplanting is natuurlijk sowieso een wonderlijk iets. Wij willen dat een dier meteen drachtig is en dat laat zich niet altijd zo makkelijk regiseren. KI en dergelijke kan zulke trajecten wel vergemakkelijken
Overigens is het de mens meestal niet het probleem dat het kind niet door het geboortekanaal past, maar dat het kind verkeerd ligt. Dit is een pijnlijkere bevalling met meer restverschijnselen, maar wel met minder dodelijke aflopen van zowel moeder als kind. Pups die vanwege bouw gewoonweg ook in de juiste positie niet door een geboortekanaal passen, dat is echt een fokkersprobleem, waar natuurlijk de mens is het fokbeleid zo kunnen investeren. Is nogal een verschil, want wij hebben een hond gecreeerd en als het niet door het geboortekanaal kan dan kan dat in het verdere leven ook niet goed zijn....
Heb niks tegen medisch ingrijpen, maar vind dat we er wel kritisch op moeten zijn. De zwakke staarten van werkhonden, misschien is het gewoon het verhullen van een fokprobleem? Op zich ben ik niet specifiek tegen couperen, zeker niet als het een functie heeft, maar esthetisch verwantwoord? Dan moet je maar gaan fokken naar wat je wilt hoor. Dus een ras met staande oren als dat nodig is en een ras met een staart die wel functioneel in het werk kan zijn.
KI ach dat is op zich wel een optie, de reden is niet altijd omdat bevruchting natuurlijk niet lukt. Voortplanting is natuurlijk sowieso een wonderlijk iets. Wij willen dat een dier meteen drachtig is en dat laat zich niet altijd zo makkelijk regiseren. KI en dergelijke kan zulke trajecten wel vergemakkelijken

- Crescent
- Zeer actief
Peta is wel een beetje gek. Ik meen me te herinneren zijn dat ze tegen het hebben van huisdieren in het algemeen zijnmijke schreef:Ik heb het hele stuk niet gelezen, ik reageer enkel en alleen op het argument van die lui dat PETAmensen zich volhangen met piercings en ze daarom niks zouden mogen zeggen van couperen etc. Dat argument is gewoon kul. Je kunt couperen omdat de hond zonder couperen méér leed krijgt, dat is een goeie reden. Maar er niet tegen mogen zijn omdat je zelf piercings hebt, dat is géén goede reden.Crescent schreef:mijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon.

-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- runninggirl
- Zeer actief
"Contrary to myth, PETA does not want to confiscate animals who are well cared for and “set them free.” What we want is for the population of dogs and cats to be reduced through spaying and neutering and for people to adopt animals (preferably two so that they can keep each other company when their human companions aren’t home) from pounds or animal shelters—never from pet shops or breeders—thereby reducing suffering in the world."Crescent schreef: Peta is wel een beetje gek. Ik meen me te herinneren zijn dat ze tegen het hebben van huisdieren in het algemeen zijn
bron: https://www.peta.org/about-peta/why-peta/pets/
-
- Zeer actief
Dat klopt ja, het gaat zelfs zover dat ze perfect gezonde en plaatsbare dieren die bij hun shelters worden binnengebracht liever afspuiten dan opnieuw plaatsen. Er is genoeg over te vinden op internet.Crescent schreef: Peta is wel een beetje gek. Ik meen me te herinneren zijn dat ze tegen het hebben van huisdieren in het algemeen zijn
Ik vind het prima dat couperen in principe verboden is. Wel kan ik me ook de andere zijde goed voorstellen, ik heb er zelf bij mijn whippets namelijk mee te maken. Sinds een paar jaar is het verboden om de duimnagels te verwijderen, voorheen was het legaal om deze te (laten) verwijderen tot 72 uur na de geboorte. De pups waarbij het gedaan is hadden er na de ingreep niks noemenswaardigs van. Het is niet leuk en natuurlijk doe je zoiets liever niet maar het kan ze een hoop ellende besparen in hun verdere leven. Ik doe aan coursing met mijn honden en ik zie verdraaid veel blessures aan die nagels bij honden die ze nog hebben, maar ook bij alledaags rennen door bijvoorbeeld struikgewas raken die nagels makkelijk beschadigd. Zo'n ingescheurde duimnagel is echt pijnlijk zijn en geneest langzaam, en in heel zware gevallen kan er ook schade aan de pezen zijn. Mijn oudste twee whippets hebben ze niet meer, mijn jongste wel, maar ik had liever gehad van niet.
- Crescent
- Zeer actief
PETA staat gewoon lekker ver van de echt wereld af met hun acties. Castratie - een van de pijnlijkste ingrepen die er bestaat - moet wel maar couperen van werkhonden is barbaars. Waar hebben ze het over. Ook in jouw geval ben je toch alleen maar goed zorgend bezig? Hup teennagel eraf en geen ongelukken meer in de toekomst. Misschien klinkt dat hard maar zo is het gewoon. Als ik een hond had die zijn staart stuksloeg, had ik ook overwogen om te couperen.Saba schreef:Dat klopt ja, het gaat zelfs zover dat ze perfect gezonde en plaatsbare dieren die bij hun shelters worden binnengebracht liever afspuiten dan opnieuw plaatsen. Er is genoeg over te vinden op internet.Crescent schreef: Peta is wel een beetje gek. Ik meen me te herinneren zijn dat ze tegen het hebben van huisdieren in het algemeen zijn
Ik vind het prima dat couperen in principe verboden is. Wel kan ik me ook de andere zijde goed voorstellen, ik heb er zelf bij mijn whippets namelijk mee te maken. Sinds een paar jaar is het verboden om de duimnagels te verwijderen, voorheen was het legaal om deze te (laten) verwijderen tot 72 uur na de geboorte. De pups waarbij het gedaan is hadden er na de ingreep niks noemenswaardigs van. Het is niet leuk en natuurlijk doe je zoiets liever niet maar het kan ze een hoop ellende besparen in hun verdere leven. Ik doe aan coursing met mijn honden en ik zie verdraaid veel blessures aan die nagels bij honden die ze nog hebben, maar ook bij alledaags rennen door bijvoorbeeld struikgewas raken die nagels makkelijk beschadigd. Zo'n ingescheurde duimnagel is echt pijnlijk zijn en geneest langzaam, en in heel zware gevallen kan er ook schade aan de pezen zijn. Mijn oudste twee whippets hebben ze niet meer, mijn jongste wel, maar ik had liever gehad van niet.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Dat is nou precies het punt. Ze jagen zonder pardon katten en honden de dood in maar doen wel alsof ze het niet willen. Wat was het een aantal jaar terug ook alweer... 40 adopties op 2000 euthanasien ofzo? Helemaal van de pot gepleurdrunninggirl schreef:"Contrary to myth, PETA does not want to confiscate animals who are well cared for and “set them free.” What we want is for the population of dogs and cats to be reduced through spaying and neutering and for people to adopt animals (preferably two so that they can keep each other company when their human companions aren’t home) from pounds or animal shelters—never from pet shops or breeders—thereby reducing suffering in the world."Crescent schreef: Peta is wel een beetje gek. Ik meen me te herinneren zijn dat ze tegen het hebben van huisdieren in het algemeen zijn
bron: https://www.peta.org/about-peta/why-peta/pets/
Laatst gewijzigd door Crescent op 25 jun 2017 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
zijn nog heel wat mensen die t willen gewoon omdat ze t mooier vinden, tot zover de liefde dan hemijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon.

- Crescent
- Zeer actief
Als je dat wil moet je het bij jezelf doen, zijn genoeg shops die iets stoers van een harses kunnen boetserenS@ndr@ schreef:zijn nog heel wat mensen die t willen gewoon omdat ze t mooier vinden, tot zover de liefde dan hemijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon...... ik vind ook dat t maar gewoon weg moet de geknip en snij in honden, tenzij t niet anders kan
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
nope dat doen ze sneeky via het buitenland, ...... mafklappersCrescent schreef:Als je dat wil moet je het bij jezelf doen, zijn genoeg shops die iets stoers van een harses kunnen boetserenS@ndr@ schreef:zijn nog heel wat mensen die t willen gewoon omdat ze t mooier vinden, tot zover de liefde dan hemijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon...... ik vind ook dat t maar gewoon weg moet de geknip en snij in honden, tenzij t niet anders kan
- Crescent
- Zeer actief
ik vind t ook sneu hoor. Ik vang hier in de buurt wel eens een glimp op van een mastino napoletano met geknipte oren. Echt ademloos sta ik dan te kijken. Dan zie je er al uit als een gorilla overtrokken met ouwe gesmolten lasagna en dan ook nog je oren eraf.S@ndr@ schreef:nope dat doen ze sneeky via het buitenland, ...... mafklappersCrescent schreef:Als je dat wil moet je het bij jezelf doen, zijn genoeg shops die iets stoers van een harses kunnen boetserenS@ndr@ schreef:zijn nog heel wat mensen die t willen gewoon omdat ze t mooier vinden, tot zover de liefde dan hemijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon...... ik vind ook dat t maar gewoon weg moet de geknip en snij in honden, tenzij t niet anders kan
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- mijke
- Zeer actief
PETA is totaal geschift maar dat geldt bljikbaar ook voor de schrijver van dit stukje met zn nonargumentenCrescent schreef:Peta is wel een beetje gek. Ik meen me te herinneren zijn dat ze tegen het hebben van huisdieren in het algemeen zijnmijke schreef:Ik heb het hele stuk niet gelezen, ik reageer enkel en alleen op het argument van die lui dat PETAmensen zich volhangen met piercings en ze daarom niks zouden mogen zeggen van couperen etc. Dat argument is gewoon kul. Je kunt couperen omdat de hond zonder couperen méér leed krijgt, dat is een goeie reden. Maar er niet tegen mogen zijn omdat je zelf piercings hebt, dat is géén goede reden.Crescent schreef:mijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon.

Ook dát nogCrescent schreef: ik vind t ook sneu hoor. Ik vang hier in de buurt wel eens een glimp op van een mastino napoletano met geknipte oren. Echt ademloos sta ik dan te kijken. Dan zie je er al uit als een gorilla overtrokken met ouwe gesmolten lasagna en dan ook nog je oren eraf.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het is vaak niet de zwakte van de staart, maar het heel erg bewegelijk zijn van die staart in een gebied waar die staart daardoor heel gemakkelijk schade oploopt.gyanty schreef:En lang niet dat in Nederland nog steeds het aantal keizersnedes toeneemt. Er wordt juist weer geïnvesteerd in meer natuurlijk bevalling (helaas ook wel eens ten nadelen van de moeder en moet er na uren proberen alsnog een keizersnede komen). Ook vanwege een natuurlijke procedure waardoor het kind een betere start heeft (in de keizersnede misschien bepaald acties met bijbehorende hormonen en lichamelijke reacties, niet de overgang van baarmoeder naar buiten tot leven opwekken). In Amerika is dat een ander verhaal (daar ben je raar als je wilt bevallen zonder ruggenprik want dat wordt daar eigenlijk standaard gedaan.
Kijk eens naar Cocker Spaniëls en naar de Engelse Springer Spaniël als die bedrijvig in het rond snuffelt.
Je kunt de beweging van die staarten niet eens bijhouden.
Aangezien die hondjes veel in ruig gebied met veel bramen werken raken die staarten door dat drukke (en best krachtige) gedoe snel beschadigd.
Daar hoeft die staart niet zwak voor te zijn.
Stuk is hij wel en dat geneest verschrikkelijk slecht.
Ik ken diverse Spaniëls die op latere leeftijd gecoupeerd moesten worden op medische gronden.
- gyanty
- Zeer actief
Dat snap ik, maar daarom denk ik dat je er foktechnisch misschien toch een solidere staart in kan fokken, die die bewegelijkheid wel aan kan. Ken meer rassen die overdreven kwispelen en die ook niet allemaal gecoupeerd hoeven te worden. Ik had het over kritisch zijn en op zich niet tegen functioneel couperen, maar dus niet zonder een kritische noot. Overigens bij een aantal rassen komt nu wel heel duidelijk de knikstaart ook naar voren. Daar doelde ik dus vooral ook even op.ranetje schreef:Het is vaak niet de zwakte van de staart, maar het heel erg bewegelijk zijn van die staart in een gebied waar die staart daardoor heel gemakkelijk schade oploopt.gyanty schreef:En lang niet dat in Nederland nog steeds het aantal keizersnedes toeneemt. Er wordt juist weer geïnvesteerd in meer natuurlijk bevalling (helaas ook wel eens ten nadelen van de moeder en moet er na uren proberen alsnog een keizersnede komen). Ook vanwege een natuurlijke procedure waardoor het kind een betere start heeft (in de keizersnede misschien bepaald acties met bijbehorende hormonen en lichamelijke reacties, niet de overgang van baarmoeder naar buiten tot leven opwekken). In Amerika is dat een ander verhaal (daar ben je raar als je wilt bevallen zonder ruggenprik want dat wordt daar eigenlijk standaard gedaan.
Kijk eens naar Cocker Spaniëls en naar de Engelse Springer Spaniël als die bedrijvig in het rond snuffelt.
Aangezien die hondjes veel in ruig gebied met veel bramen werken raken die staarten door dat drukke (en best krachtige) gedoe snel beschadigd.
Ik ken diverse Spaniëls die op latere leeftijd gecoupeerd moesten worden op medische gronden.

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Helemaal mee eens. Gaat me niet eens om het punt want gemaakt, de redenatie slaat gewoon nergens op. Ik haat kutargumentatie, ook voor dingen waar ik eigenlijk wel achter sta.mijke schreef:Ik heb het hele stuk niet gelezen, ik reageer enkel en alleen op het argument van die lui dat PETAmensen zich volhangen met piercings en ze daarom niks zouden mogen zeggen van couperen etc. Dat argument is gewoon kul. Je kunt couperen omdat de hond zonder couperen méér leed krijgt, dat is een goeie reden. Maar er niet tegen mogen zijn omdat je zelf piercings hebt, dat is géén goede reden.Crescent schreef:mijke schreef:Grappig stukje maar de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Dat wij mensen onszelf van alles aan doen betekent natuurlijk niet dat we voor dieren maar dezelfde standaarden zouden moeten gaan invoeren. Wij kunnen namelijk zelf bewust kiezen voor de pijn en risico's van bijvoorbeeld een tattoo of een piercing, waar honden dat uiteraard niet kunnen. Dat moeten wij voor ze doen, en dan ga je ze niet willens en wetens pijn en ellende toebrengen als het ook zonder kan. Zo simpel is het gewoon.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Daarvoor zou je dus een harde onkwetsbare staartpunt moeten fokken, want het is vooral de punt die stuk gaat.gyanty schreef:Dat snap ik, maar daarom denk ik dat je er foktechnisch misschien toch een solidere staart in kan fokken, die die bewegelijkheid wel aan kan. Ken meer rassen die overdreven kwispelen en die ook niet allemaal gecoupeerd hoeven te worden. Ik had het over kritisch zijn en op zich niet tegen functioneel couperen, maar dus niet zonder een kritische noot. Overigens bij een aantal rassen komt nu wel heel duidelijk de knikstaart ook naar voren. Daar doelde ik dus vooral ook even op.ranetje schreef:Het is vaak niet de zwakte van de staart, maar het heel erg bewegelijk zijn van die staart in een gebied waar die staart daardoor heel gemakkelijk schade oploopt.gyanty schreef:En lang niet dat in Nederland nog steeds het aantal keizersnedes toeneemt. Er wordt juist weer geïnvesteerd in meer natuurlijk bevalling (helaas ook wel eens ten nadelen van de moeder en moet er na uren proberen alsnog een keizersnede komen). Ook vanwege een natuurlijke procedure waardoor het kind een betere start heeft (in de keizersnede misschien bepaald acties met bijbehorende hormonen en lichamelijke reacties, niet de overgang van baarmoeder naar buiten tot leven opwekken). In Amerika is dat een ander verhaal (daar ben je raar als je wilt bevallen zonder ruggenprik want dat wordt daar eigenlijk standaard gedaan.
Ik zou niet weten hoe dat moet

Of ........................ een staart die niet kan kwispelen.
Maar dan haal je een stuk "spreektaal" weg van de hond.
Ergens lijkt me dat ook niet verstandig.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
over dat gebruik van die staart. willem kwispelt veel. gewoon voor de gezelligheid. maar ik verbaas mij echt over de bewegingen die hij maakt met die staart als hij zijn bal in het veld zoekt. echt een helikopter zwiep! ik kan mij voorstellen dat dat tussen takken en bosjes best ellende kan opleveren. hij doet het ook echt alleen als hij aan het zoeken is. alsof hij zo gruwelijk enthousiast is of zo weet ik niet, maar het draait echt rondjes. keihard
bij echte werkhonden zie ik soms wel redenen om iets ok te vinden dat ik anders nooooit ok zou vinden. of ik in dit geval ook vind weet ik niet.
bij echte werkhonden zie ik soms wel redenen om iets ok te vinden dat ik anders nooooit ok zou vinden. of ik in dit geval ook vind weet ik niet.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nou ja, precies wat jij schrijft dus.Tara schreef:Het is gewoon heel erg lastige materie. Wat mij betreft is preventief couperen omdat de hond misschien onder ongunstige omstandigheden... blablabla... best wel onethisch. Aan de andere kant is het een gegeven dat als er problemen ontstaan, deze vaak ernstig zijn. Naderhand ingrijpen is dan wel echt heel heftig.
Spaniels hebben een bepaalde taak die icm met hun typische staartactie voor heel veel problemen kan zorgen. Het stoort me dat mensen die daar niet mee op de hoogte zijn daar zo makkelijk over praten. Het is namelijk geen kwestie van selecteren op sterkere staarten, zo makkelijk is het echt niet. Als dat wel zo was, dan gebeurde dat namelijk wel.
Laat ik vooropstellen: ik hou niet van gecoupeerde staarten, het is en blijft gewoon verminking. Aan de andere kant, een hond lijdt geen rotleven doordat er een stuk staart mist hoor.
maar als jij met je spaniel voor de lol een sport doet vind ik het alweer een stuk verwerpelijker dan wanneer het jouw werk is, en dus dat van de hond.
lastig uit te leggen.. beetje zoals een eerdere discussie. een hond die echt werkt bij politie etc MOET luisteren en ik vind dan ook dat je daar heftigere middelen in mag zetten dan wanneer je ervan baalt dat je hond de oefening op de werkhondenclub niet netjes doet zeg maar. snappie?