Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezwel bij Sofi

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Gezwel bij Sofi

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik zat net te kroelen met Soof en opeens voel ik onder haar linkeroksel een dikke bult, ter grootte van 2 druiven ongeveer:

Afbeelding

Iemand een idee wat the fuck dit is?! Kan dat een opgezwollen lymfeknoop zijn? Ik zie geen gaatjes van een insectenbeet en heb daar geen teek verwijderd...als het maandag niet weg is zit ik natuurlijk als de sodemieter bij de dierenarts, maar ik kan wel wat geruststelling gebruiken...Ze is wat stilletjes vandaag (voor haar doen) en ging midden in de wandeling ineens liggen, maar dat kan natuurlijk ook door de warmte komen. Het voelt niet echt warm aan en zit redelijk los onder de huid, ze geeft niet echt pijn aan daar, maar vindt het ook niet overdreven tof dat ik er aan zit...
Sandra&co

Re: Gezwel bij Sofi

Ik dénk niet dat het van een teek is, ik controleer ze grondig na elke wandeling...maar wie weet. Dan zou het redelijk snel weg moeten trekken toch?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik hoop dat het niks bijzonders is en hij binnenkort verdwenen is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sandra&co

Bij andermans honden denk ik "Och...gestoken door een beest of een geïnfecteerd wondje", maar nu Sofi'tje het heeft zit ik alleen maar te bedenken hoe ik de operatie en chemo ga financieren :roll: Ja, zó'n hondenbaas ben ik...gelijk over de flos :blauwoog:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Als het ineens zo groot is acht ik de kans op een goed- dan wel kwaadaardig gezwel niet zo groot, dat laatste zeker niet icm haar leeftijd. Ik zou het zelf even aankijken, mogelijk toch iets van een insectenbeet. Als de plek verder op gaat spelen of Sofi sloom wordt zou ik alsnog naar de DA gaan.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sandra&co schreef:Bij andermans honden denk ik "Och...gestoken door een beest of een geïnfecteerd wondje", maar nu Sofi'tje het heeft zit ik alleen maar te bedenken hoe ik de operatie en chemo ga financieren :roll: Ja, zó'n hondenbaas ben ik...gelijk over de flos :blauwoog:
Dat herken ik wel een beetje. Leuk dat nuchter kijken, maar als het op eigen dieren aankomt ligt het toch nét een beetje anders :engel: . Maar die chemo hoef je je echt nog niet druk over te maken, de kans dat dít kwaadaardig is is echt heel erg klein (leeftijd, plots ontstaan en in de huid/niet verkleefd aan onderliggende structuren). Komt goed :J: .
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben ook niet dol op gezwellen hoor, ik snap precies wat je bedoelt. De dierenarts heeft me wel eens uitgelegd dat als het gezwel zacht is, makkelijk indrukbaar is en makkelijk heen en weer bewogen kan worden het meestal vocht of vet is. Harde knikkers zijn beroerder.
Sandra&co

Daarom post ik het hier maar, voor een nuchter perspectief :mrgreen: Ik ben al een heel eind gerustgesteld. We zijn vandaag best lang in het bos geweest en ik kan me niet herinneren dat ik gister iets heb gevoeld, dus het zal wel een ander beest zijn geweest.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik denk ook aan een teek die je gemist hebt (of gewoon gestoken door een ander beest). Biko heeft nergens last van als ik er een verwijder maar frodo krijgt flinke bulten van die krengen.
Afbeelding
Sandra&co

Ze is vandaag wel stevig onder de voet gelopen door een andere hond waarbij ze even kwaad gegild heeft, maar soms gilt ze ook als ze vindt dat haar groot onrecht aangedaan wordt en is er verder lichamelijk niks aan de hand, dus wie zal het zeggen...Ik kijk het wel even aan :)
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

gewoon goed in de gaten houden, en als je het niet vertrouwd even naar laten kijken.
Sandra&co

Het is al een stukje gekrompen, dus ik denk toch dat het toch een goede beuk is geweest :D
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”