Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ierse wolfshonden?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
- Aantal honden: 2
Ierse wolfshonden?
Zijn hier ook mensen met een Ierse wolfshond?
en zijn er hier in nederland ook fokkers van dit ras?
en zijn er hier in nederland ook fokkers van dit ras?
Groetjes Alie.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Re: Ierse wolfshonden?
Nanna kom er maar in 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dus. Charles kwam van een Nederlandse fokker die ook ieren foktNanna schreef:Haha! Ik heb Deerhounds gehad, geen Ieren.Ptje schreef:Nanna kom er maar in

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb er geen, maar een kennis van mij wel. Deze hond komt van een fokker uit Lienden. De naam van de fokker weet ik niet, maar ik weet wel dat die man ook dierenarts is.
Na even googelen vond ik trouwens dit lijstje: http://www.doggo.nl/hondenrassen/83/ierse-wolfshond/
Na even googelen vond ik trouwens dit lijstje: http://www.doggo.nl/hondenrassen/83/ierse-wolfshond/
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
Thanks voor de reacties.... jammer dat hier niemand is met een Ier.
Groetjes Alie.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Heb wel een Ier, maar geen Ierse wolfshondQuibus schreef:Thanks voor de reacties.... jammer dat hier niemand is met een Ier.

Overigens ken ik er wel een aantal, en bij ons om de hoek zit Pitlochrys.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is dezelfde als hier boven genoemd en waar Charles vandaan komt. Ze zitten in Lienden.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Dat zag ik al.crutz schreef:Dat is dezelfde als hier boven genoemd en waar Charles vandaan komt. Ze zitten in Lienden.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Er woont er 1 in Beetsterzwaag. Ontzettend leuk ding! Oh wacht er wonen er zelfs 2, maar die andere zie je zelden lopen, heb die wel een keer gevangen en terug thuis gebracht. Ook zo'n leuk ding!

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ierse wolfshonden?
M'n dierenarts heeft er trouwens 1. Inmiddels 4,5 of 5 jaar maar al echt een oude hond. Nekhernia een jaartje geleden en toen haast opgegeven maar toch weer opgekrabbeld.
Het is hun 3de maar hierna geen meer.
Het is hun 3de maar hierna geen meer.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik heb er een in de trimsalon, echt een waanzinnig leuke, relaxte hond. Hij is inmiddels 7,5 maar nog hartstikke fit! De vorige van deze man werd helaas maar 2 doordat er een grote tumor in zijn poot kwam.
De hond die hij nu heeft komt inderdaad ook uit Lienden, de vorige weet ik niet.
Er was een paar jaar geleden wel een fokker hier op het forum, ze woonde in (of in de buurt van) Rotterdam, weet niemand hoe zij heet?
De hond die hij nu heeft komt inderdaad ook uit Lienden, de vorige weet ik niet.
Er was een paar jaar geleden wel een fokker hier op het forum, ze woonde in (of in de buurt van) Rotterdam, weet niemand hoe zij heet?
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier loopt er 1 met 3 poten... t ziet er niet erg gemakkelijk uit moet ik zeggen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Jacky Mervel fokte ze, maar die heeft nu Oud-Duitse herders.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik heb zelf ook nog ff gezocht, Smiezka was het http://www.hondenforum.nl/plaza/memberl ... le&u=31817 alleen al een tijd niet meer actief hier...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Amen. Ik blijf dat gestreef naar een extreem uiterlijk onbegrijpelijk vinden. Het wil blijkbaar niet landen dan een extreem uiterlijk een te hoge prijs kent.Cleva schreef:Ik vind ierse wolfshonden niet in orde. Op één lijn met de andere ziekelijke uitwassen als engelse buldoggen en berner senners.
Ga op een show een keer kijken. De exposanten strijken gewoon naast de frietkraam neer want de honden zijn toch half bewusteloos.
Ik zou er nooit een kopen. Ze zijn ziek.
Het is niet normaal dat een hond ligt te slapen in het gangpad van een overvolle sporthal met guus meeuwisgekrijs.
Flegmatiek is één ding, coma is iets anders.
En dan met 5 jaar met je groteske reuzenlichaam vol oedeem en kanker naar ome dierenarts. Nou. Ik bedank.
- Crescent
- Zeer actief
Zitten deerhound en wolfhound eigenlijk in dezelfde rasgroep? Als je ze zo ziet denk ik van links duidelijk windhond. Rechts is veel stockier

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
ja ze zitten in dezelfde rasgroep
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Beide rasgroep windhonden inderdaad, maar ik heb dit weekend geleerd dat er voor de heropbouw van de Ierse Wolfshond destijds een molosser is gebruikt. Iemand enig idee welke dat is geweest?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Dat vermoeddde ik al.Nanna schreef:Waarschijnlijk Duitse dog.Tamara/Bayko schreef:Beide rasgroep windhonden inderdaad, maar ik heb dit weekend geleerd dat er voor de heropbouw van de Ierse Wolfshond destijds een molosser is gebruikt. Iemand enig idee welke dat is geweest?
Om te gíllenNanna schreef:Waarschijnlijk Duitse dog.Tamara/Bayko schreef:Beide rasgroep windhonden inderdaad, maar ik heb dit weekend geleerd dat er voor de heropbouw van de Ierse Wolfshond destijds een molosser is gebruikt. Iemand enig idee welke dat is geweest?

De enige redelijk gezonde hond zal de Barzoi zijn...Voor de rest is het niet echt iets om vrolijk van te worden
Als je tig wrakken met elkaar kruist, ga je natuurlijk geen oersterke basis voor je ras leggen.

- xxdiandraxx
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik ben het hier maar gedeeltelijk mee eens, kwa gezondheid zijn het idd niet de meest gezonde honden is mijn ervaring hier in de praktijk. Overigens vind ik het wel hele leuke honden!Cleva schreef:Ik vind ierse wolfshonden niet in orde. Op één lijn met de andere ziekelijke uitwassen als engelse buldoggen en berner senners.
Ga op een show een keer kijken. De exposanten strijken gewoon naast de frietkraam neer want de honden zijn toch half bewusteloos.
Ik zou er nooit een kopen. Ze zijn ziek.
Het is niet normaal dat een hond ligt te slapen in het gangpad van een overvolle sporthal met guus meeuwisgekrijs.
Flegmatiek is één ding, coma is iets anders.
En dan met 5 jaar met je groteske reuzenlichaam vol oedeem en kanker naar ome dierenarts. Nou. Ik bedank.
maar het stukje rustig gaan slapen op een drukke aangelegenheid ben ik het niet helemaal mee eens, mijn hond doet dat namelijk ook. van pup af aan veel overal mee naar toe geweest, alles gewend en ligt nu ook altijd als voor coma onder mijn stoel te slapen. En ik heb geen ier maar een australian shepherd.
-
- Zeer actief
Mijn husky x malamute doet het ook. Die lag zelfs voor pampus in de ringxxdiandraxx schreef: maar het stukje rustig gaan slapen op een drukke aangelegenheid ben ik het niet helemaal mee eens, mijn hond doet dat namelijk ook. van pup af aan veel overal mee naar toe geweest, alles gewend en ligt nu ook altijd als voor coma onder mijn stoel te slapen. En ik heb geen ier maar een australian shepherd.

Ieren vind ik mooi, maar hier komt ooit een Schotse Deerhound. Tenminste, dat ligt eraan hoe het ras er over een jaar of 12 voorstaat