Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wagenziekte
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wagenziekte
Lana is nu een half jaar en heeft behoorlijk last van wagenziekte. Voorin zitten op de bijrijdersstoel (in de gordel) gaat al beter dan op de achterbank of in de kofferbak, maar ze blijft kwijlen. Na drie kwartier ongeveer wordt het dan overgeven.
Voor de hondentraining moeten we een half uur in de auto zitten. Ze komt dan misselijk aan en is dan op de training niet meer geïnteresseerd in lekkers, wat trainen lastig maakt. Ook spel heeft ze dan geen zin is, logisch als je misselijk bent.
Ik weet dat je Primatour in kinderdosering mag geven, maar dit maakt ze ook weer suf. Ook niet handig als je moet trainen.
Volle of lege maag maakt trouwens geen verschil.
Wie heeft de gouden tip?
Voor de hondentraining moeten we een half uur in de auto zitten. Ze komt dan misselijk aan en is dan op de training niet meer geïnteresseerd in lekkers, wat trainen lastig maakt. Ook spel heeft ze dan geen zin is, logisch als je misselijk bent.
Ik weet dat je Primatour in kinderdosering mag geven, maar dit maakt ze ook weer suf. Ook niet handig als je moet trainen.
Volle of lege maag maakt trouwens geen verschil.
Wie heeft de gouden tip?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Ody
- Zeer actief
Re: Wagenziekte
Ik neem de reistijd inderdaad altijd al ruim, wellicht kan ik nog iets eerder weg gaan.
Iemand toevallig ervaringen met Cerenia (lees ik ook nare ervaringen over) of Puur Tour?
Iemand toevallig ervaringen met Cerenia (lees ik ook nare ervaringen over) of Puur Tour?
- Leonie&Evi
- Actief
- Aantal honden: 1
Ik heb een hele tijd pilletjes gebruikt van het merk primatour, gewoon te koop bij de drogist. Werkte super voor Evi. Ik gaf haar 1/4 pilletje en ze weegt 5 kilo. Misschien is dat een optie?
- Ody
- Zeer actief
Ik begreep dat ze daar erg suf van werden, was dat bij jouw hond niet zo?Leonie&Evi schreef:Ik heb een hele tijd pilletjes gebruikt van het merk primatour, gewoon te koop bij de drogist. Werkte super voor Evi. Ik gaf haar 1/4 pilletje en ze weegt 5 kilo. Misschien is dat een optie?
- Leonie&Evi
- Actief
Nee zeker niet! Evi bleef gewoon zichzelf. Maar kan natuurlijk niet zeggen wat er gebeurd bij andere honden... misschien dat deze mensen teveel geven? Of dat de hond er gevoeliger op reageerd....Ody schreef:Ik begreep dat ze daar erg suf van werden, was dat bij jouw hond niet zo?Leonie&Evi schreef:Ik heb een hele tijd pilletjes gebruikt van het merk primatour, gewoon te koop bij de drogist. Werkte super voor Evi. Ik gaf haar 1/4 pilletje en ze weegt 5 kilo. Misschien is dat een optie?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
jan is ook best lang wagenziek geweest en die gaf ik een half tabletje primatour, ook als we naar de training gingen.
hij is er nooit suf of minder enthousiast door geworden en het trainen ging prima.
je kunt het toch een keer proberen, als je niks geeft loopt je training ook niet fijn dus je kunt er volgens mij alleen maar bij winnen.
hij is er nooit suf of minder enthousiast door geworden en het trainen ging prima.
je kunt het toch een keer proberen, als je niks geeft loopt je training ook niet fijn dus je kunt er volgens mij alleen maar bij winnen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Kimmie
ik heb jaren Primatour gegeven aan 2 van mijn honden die al bij het zien van een auto zo ongeveer auto ziek werden,echt nog nooit een suffe hond gehad,wel honden die prima uren mee op reis konden 
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
Hier ook geen suffe hond met een half tabletje Primatour
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou het helemaal vanaf nul opnieuw gaan trainen... het enige (grote) nadeel is dat je geen 10 seconde langer kunt rijden dan de hond aankan. Dat is lastig als ze perse ergens heen moet maar aan de andere kant... dan blijft ze mogelijk wagenziek en dat is ook niet wat je wilt..
Suzanne
Suzanne
- Ody
- Zeer actief
Ik ga dan toch morgen maar een doosje Primatour halen en kijken hoe dat gaat. Ik was eigenlijk van plan om met Cerenia te gaan beginnen, maar daar lees ik ook nare verhalen over, dat honden zich er juist alleen maar rotter door gingen voelen.
Lana is niet zo groot, dus maar eens starten met een kwart tabletje.
In het begin ging ze bij wijze van spreke al kwijlen als ze de auto zag, er is dus al wel vooruitgang hoor.
Ik kreeg gisteren nog de tip van iemand om haar niet op de bijrijdersstoel te vervoeren, maar op de grond bij de bijrijdersstoel. Haar hond was juist op de grond veel minder misselijk. Dus dat is ook nog te proberen.
De korte ritjes naar het losloopgebied hier gaan ondertussen goed zonder kwijlen. Ze zit dan ongeveer 10 minuutjes in de auto.~Suzanne~ schreef:Ik zou het helemaal vanaf nul opnieuw gaan trainen... het enige (grote) nadeel is dat je geen 10 seconde langer kunt rijden dan de hond aankan. Dat is lastig als ze perse ergens heen moet maar aan de andere kant... dan blijft ze mogelijk wagenziek en dat is ook niet wat je wilt..Suzanne
In het begin ging ze bij wijze van spreke al kwijlen als ze de auto zag, er is dus al wel vooruitgang hoor.
Ik kreeg gisteren nog de tip van iemand om haar niet op de bijrijdersstoel te vervoeren, maar op de grond bij de bijrijdersstoel. Haar hond was juist op de grond veel minder misselijk. Dus dat is ook nog te proberen.
- Leonie&Evi
- Actief
Hoe groot is Lana? Evi is nu 5 kilo en krijgt een kwart tabletje. Ik heb het 1,5 jaar voor elk ritje moeten gebruiken, nu gebruik ik het alleen voor auto ritjes langer dan 45 minuten.Ody schreef:Ik ga dan toch morgen maar een doosje Primatour halen en kijken hoe dat gaat. Ik was eigenlijk van plan om met Cerenia te gaan beginnen, maar daar lees ik ook nare verhalen over, dat honden zich er juist alleen maar rotter door gingen voelen.
De korte ritjes naar het losloopgebied hier gaan ondertussen goed zonder kwijlen. Ze zit dan ongeveer 10 minuutjes in de auto.~Suzanne~ schreef:Ik zou het helemaal vanaf nul opnieuw gaan trainen... het enige (grote) nadeel is dat je geen 10 seconde langer kunt rijden dan de hond aankan. Dat is lastig als ze perse ergens heen moet maar aan de andere kant... dan blijft ze mogelijk wagenziek en dat is ook niet wat je wilt..Suzanne
In het begin ging ze bij wijze van spreke al kwijlen als ze de auto zag, er is dus al wel vooruitgang hoor.![]()
-
Pienda
- Zeer actief
Cerenia werkt erg goed, maar is behoorlijk duur.
Indah was ook behoorlijk wagenziek tot de leeftijd van 1 jaar. Op de primatour merkte ik geen verschil.
Het is uiteindelijk vanzelf overgegaan.
Indah was ook behoorlijk wagenziek tot de leeftijd van 1 jaar. Op de primatour merkte ik geen verschil.
Het is uiteindelijk vanzelf overgegaan.
- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
Mijn teefje kreeg ook primatour, ging altijd helemaal goed. Ze is nu 14 maanden en 80% minder wagenziek dan ze als pup was zonder tablet. Ze springt sinds een paar weken zelfs vrijwillig in de auto.

- Ody
- Zeer actief
Afgelopen woensdag moesten we helemaal naar Biddinghuizen voor de verjaardag van mijn schoonmoeder. Ik durfde Lana nog niet zolang alleen thuis te laten, dus hebben we de honden toch maar mee genomen.
Dus de aangeschafte rubberen strip onder de auto gemonteerd en Lana een kwartje Primatour gegeven. Het ging supergoed, ze heeft niet eens gekwijld. Ik weet nu alleen niet wat er geholpen heeft.....
Was het de rubberen strip onder de auto, de Primatour of dat ik haar voorin op schoot genomen heb, zodat ze beter naar buiten kon kijken?
Morgen weer training, dan ben ik alleen, dus dan kan ze sowieso niet op schoot zitten.
Ik ga wel Primatour geven, kijken hoe het dan gaat.
Dus de aangeschafte rubberen strip onder de auto gemonteerd en Lana een kwartje Primatour gegeven. Het ging supergoed, ze heeft niet eens gekwijld. Ik weet nu alleen niet wat er geholpen heeft.....
Was het de rubberen strip onder de auto, de Primatour of dat ik haar voorin op schoot genomen heb, zodat ze beter naar buiten kon kijken?
Morgen weer training, dan ben ik alleen, dus dan kan ze sowieso niet op schoot zitten.
Ik ga wel Primatour geven, kijken hoe het dan gaat.
-
Kimmie
ik zou de primatour proberen een half uurtje voor vertrek te geven,kwartiertje is op het naadje van wel/niet werken is mijn ervaring.
-
Joyakiki
- Vaste gebruiker
Bij Joya is het er inderdaad uitgegroeid maar zij heeft veel baat gehad met de Bach Bloesemdruppels Rescue voor kinderen.
Nu geef ik haar nog steeds wat druppeltjes een halfuur voor 't vertrek en dan nog eens als we net in de auto zitten.
Helpt prima want ze was echt héél zielig en misselijk!
Nu geef ik haar nog steeds wat druppeltjes een halfuur voor 't vertrek en dan nog eens als we net in de auto zitten.
Helpt prima want ze was echt héél zielig en misselijk!
- Ody
- Zeer actief
Vandaag naar training geweest met een kwartje Primatour op en het ging super! Een heel ander hondje om mee te trainen als afgelopen weken, toen was ze blijkbaar iedere keer echt nog naar van het autorijden. Nu was ze heel alert, maakte vaak oogcontact en wilde graag werken voor een koekje. Voorlopig laten we haar op de Primatour 
- Leonie&Evi
- Actief
Ody schreef:Vandaag naar training geweest met een kwartje Primatour op en het ging super! Een heel ander hondje om mee te trainen als afgelopen weken, toen was ze blijkbaar iedere keer echt nog naar van het autorijden. Nu was ze heel alert, maakte vaak oogcontact en wilde graag werken voor een koekje. Voorlopig laten we haar op de Primatour
Fijn he!! Ik herken je verhaal helemaal!!
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Op lange ritten is Yara ook flink aan het hijgen en kwijlen.
Volgend weekend moeten we weer een lange rit maken.
Zit te denken om ook primatour te proberen, volgens mij slikte ik dat als kind ook
Yara is ongeveer 13/14 kilo, zou een kwart tablet voor haar dan ook voldoende zijn? En zijn ze makkelijk te breken?
Zit te denken om ook primatour te proberen, volgens mij slikte ik dat als kind ook
Yara is ongeveer 13/14 kilo, zou een kwart tablet voor haar dan ook voldoende zijn? En zijn ze makkelijk te breken?

- Ody
- Zeer actief
Ze zijn heel makkelijk te breken, maar schijnen wel erg bitter te smaken. Ik geef ze met een beetje pindadaas.
Lana weegt ongeveer 10kg en krijgt een kwart, ze werken 4-6 uur.
Lana weegt ongeveer 10kg en krijgt een kwart, ze werken 4-6 uur.
- Leonie&Evi
- Actief
HillieS schreef:Op lange ritten is Yara ook flink aan het hijgen en kwijlen.
Zit te denken om ook primatour te proberen, volgens mij slikte ik dat als kind ook![]()
Ik vind ze heel makkelijk te breken, ook al zijn ze vrij klein. Er zitten ook al breeklijntjes in gedrukt zeg maar hihi.
Weet niet wat Evi ervan vind qua smaak, hier is het mondje open, pilletje achter in haar keel gooien en mondje dicht hahaha.
De hoeveelheid is even uitproberen. Zou met een kwart beginnen, als dat niet zichtbaar wat veranderd zou ik volgende keer een halve doen
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
Igor vindt de smaak ook niet zo geslaagd. Maar ik neem wat pindakaas (van die stevige, niet die olie-achtige), druk het pilletje erin en maak er een bolletje van en dan gaat het in 1 keer bij hem naar binnen. 
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Is primatour ook bij drogisterij verkrijgbaar? en pakken jullie dan de kinderversie of voor volwassenen?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Leonie&Evi
- Actief
Ja is te koop bij elke drogist, oa kruidvat en zo. Maar mijn weten is er maar 1 soort, die voor zowel kinderen als volwassenen is.joyce83 schreef:Is primatour ook bij drogisterij verkrijgbaar? en pakken jullie dan de kinderversie of voor volwassenen?