Het niezen ging niet over, de uitvloeiing bleef verder helder en het typische trekken met haar gezicht bleef ook. Na een week toch naar de dierenarts om na te laten kijken, met geklop op haar snuit gaf ze geen pijn aan. Hij heeft haar nog geprobeerd te spoelen maar zonder narcose kwam hij niet zo diep. Toch weer aankijken omdat de vloeiing helder was en geen ontsteking aangaf.
Het niezen bleef met het typerende trekken van de mimiek. Ze heeft toen een spuit prednison gehad om uit te sluiten of het allergie zou zijn. Ook advies voor een luchtbevochtiger in huis zodat het vochtgehalte in huis wat zou stijgen.
Weer geen verbetering maar ook geen verslechtering.
2 Weken geleden toch een endoscopie uit laten voeren zodat we 100% zeker zouden weten dat er niks in de neus zat. Uitslag van dit onderzoek:
In beide neusgangen iets ontstekingsbeeld, links ook onregelmatige en gekrompen neusschotten. Geen gras of takjes oid. Beeld zou kunnen passen bij een een schimmel maar vaak is de schimmel zichtbaar en dat is nu niet het geval. Het ontstekingsbeeld en uitvloeing zou kunnen passen bij een chronische ontsteking maar daar zie je zwelling van het slijmvlies ipv krimpen. Ze is ook uitgebreid gespoeld en daar kwam verder ook niks bij mee.
Kuur prednison tabletten en AB.
Na deze behandeling heeft ze enkele dagen niet geniest en toen het niezen terug kwam nam de frequentie in niesbuien af maar als ze ging niezen, bleven het aanvallen van tussen de 5 en de 10 keer niezen per keer, vooral buiten gerelateerd, terwijl ze eerst ook binnen nieste.
Morgen middag gaan we weer terug naar de DA die voor een raadsel staat, er zit een dikke kans in dat ze doorgestuurd gaat worden naar de KNO arts.
De afgelopen dagen waren een ramp voor haar, ze was zo benauwd, ook met wandelen is ze een schim van zichzelf en dat doet zo'n zeer, mijn blije ei zit aan mijn been geplakt en dat is gek
Mochten jullie nog suggesties hebben, dan hoor ik het graag want hoewel ze sowieso een bijzondere dame is, is een bijzonder ziektebeeld toch wel lastig.