Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

angsten onderdrukken door medicijnen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

angsten onderdrukken door medicijnen

Ongelezen bericht door schelsey »

Bestaat er een medicijn of homeopathie om angsten bij een hond te onderdrukken?

Sonja
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Misschien een Bach Bloesem Remedi? Er zijn hier wel wat mensen die daar goed bekend mee zijn.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Misschien moet je je vraag wat specifieker stellen.
Welke angsten bv.
Wat heb je verder al geprobeerd?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ligt er inderdaad aan wat voor angsten en waar...
Angst voor andere honden, angst voor mensen, angst voor vuurwerk, angst voor autorijden, angst voor ???
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

kijk dan wel verder dan je neus lang is.

als een hond angstig is en je gaat het onderdrukken met iets chemisch of homeopatisch, ga dan na wat het doet. als je hond nu nog een remming heeft om bijvoorbeeld uit te vallen uit angst, kan net door dat beetje wat je hem gaat geven deze remming verdrijven waardoor ie net genoeg lef krijgt om uit angst uit vallen.

volgens mij is er maar 1 ding door natuurlijk vertrouwen de angst weg nemen. en niet door allerlei troep dat nog niet lang genoeg bestaat om daadwerkelijk bewezen te hebben dat het a werkt en b veilig genoeg is ook op de langere termijn.

om maar te stellen een medicijn tegen aids is leuk, maar als je daardoor een hartkwaal krijgt waardoor je nog eerder dood gaat, laat dan maar.
schelsey
Zeer actief

angst voor sommige vreemde honden,voor knallen,vreemde omgevings,paarden.

maar in eigen omgeving zoals het park achter de hoek en thuis gaat het wel goed.

ga ik ergens wandelen,bv bos is ze erg op haar hoede,staart mensen aan die langstwandelen,gaat lopen van paarden en bonkgeluiden of knallen die ze ergens van ver hoort.

deze dingen deed ze niet als ze nog jonger was,want ik heb haar vanaf 8 weken overal mee naar toe genomen.

het is allemaal verergerd vanaf dat mijn oude reu overleden is en ze al een paar keer is aangevallen door vreemde honden.
mijn hond is erg gevoelig en elke keer ze iets meemaakt blijft dit erin zitten.

ik onder vind ook dat deze angsten vooral naar boven komen als ze alleen met mij is,is mijn zoon of man erbij doet ze helemaal anders,waarom weet ik niet .
misschien hond bijplaatsen?

Het is mechelaarteefje van 2.5 jaar.

sonja
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

schelsey schreef:angst voor sommige vreemde honden,voor knallen,vreemde omgevings,paarden.

maar in eigen omgeving zoals het park achter de hoek en thuis gaat het wel goed.

ga ik ergens wandelen,bv bos is ze erg op haar hoede,staart mensen aan die langstwandelen,gaat lopen van paarden en bonkgeluiden of knallen die ze ergens van ver hoort.

deze dingen deed ze niet als ze nog jonger was,want ik heb haar vanaf 8 weken overal mee naar toe genomen.

het is allemaal verergerd vanaf dat mijn oude reu overleden is en ze al een paar keer is aangevallen door vreemde honden.
mijn hond is erg gevoelig en elke keer ze iets meemaakt blijft dit erin zitten.

ik onder vind ook dat deze angsten vooral naar boven komen als ze alleen met mij is,is mijn zoon of man erbij doet ze helemaal anders,waarom weet ik niet .misschien hond bijplaatsen?

Het is mechelaarteefje van 2.5 jaar.

sonja
Waarschijnlijk verergert dit gedrag, omdat hij onbewust niet het vertrouwen van jou krijgt of je reageert op zijn angstgedrag. Hoe ga je daar mee om? Advies: bij angst niet reageren door gerust te stellen, maar negeren en oefeningen als bijv. zit en af en bal- of trekspelletjes (is stressafleider) op die plek doen, zodat hij die angst gaat omzetten in iets positiefs.

Stanley is vet aan het puberen en is ook af en toe ineens bang voor dingen die voorheen doodnormaal waren. Ik loods hem overal doorheen, zonder daarop met bemoediging te reageren.

Veel succes.

Groetjes,
Sandra en

Groetjes,
Sandra
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

het idee dat je opperde zou best eens kunnen. wij hebben ook een tijdje een mechelaar met een rpobleem gehad, viel veel honden ineens aan, kwam in een soort hysterisch gedrag terecht en was daar haast niet uit te halen.

bij ons werd gelijk duidelijk dat dat gedrag niet getolereerd werd. heel soms als je echt niet oplet begint ze weer even, maar met een stemcommando is ze daar dan gelijk weer uit.

we geven haar mee aan haar eigenaar en wat gebeurt er, nog geen twee minuten later, weer mis. dus duidelijk de eigenaar die de signalen geeft.

nus is dit geen angst maar wel verkeerd aangeleerd gedrag.

angst moe je ook niet altijd alleen maar negeren, je mag er best wel even ferm tegen op treden, duidelijk maken dat je dat gedrag niet accepteerd.

zoals ik lees geef jij te onduidelijke signalen naar je hond. je hond raakt onzeker en weet niet hoe ie zich moet gedragen. dit heeft echter niet heel veel met bang zijn te maken, zoals bv. een zwaar mishandelde hond zich zou gedragen, dit is echt onzekerheid.

een hond erbij plaatsen kan een voordeel zijn waarom, jij gaat je aandacht meer op de nieuwe hond leggen, en let minder op deze waardoor haar zelfvertrouwen kan gaan groeien. dat kan, dat heb ik met meer honden gezien.

hollandse herder herplaatser komt bij een stel na een paar maanden komen ze bij ons op de school. hondje wil niet naar hem, gaat achter haar zitten plast en piept van angst. wat blijkt nu, hij wil zo graag naar dat hondje toe dat ie constant aan het proberen is erbij te komen, hondje wordt alleen maar angstiger.

kijk zelf maar een verlegen kind op visite op een verjaardag, iedereen wil zo nodig het kind op zijn gemak stellen, gaan goedbedoeld vragen stellen, hoe is op school, leer je graag.... het kind wordt alleen maar ongelukkiger. zouden deze mensen dat kind nu negeren, of eigenlijk niet rechtstreeks benaderen is er kans dat het kind zich zelfs gaat ontspannen en misschien zelfs aan de conversatie mee gaat doen.
dat effect dat zou je moeten inschatten bij je hond.

maar daar heb je begeleiding bij nodig, ik weet niet waar je woont, en welke hondenscholen in de buurt zijn die je daarbij kunnen helpen, maar als je iets in dit verhaal ziet, geef dat dan even door.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

speurneus carola schreef:een hond erbij plaatsen kan een voordeel zijn waarom, jij gaat je aandacht meer op de nieuwe hond leggen, en let minder op deze waardoor haar zelfvertrouwen kan gaan groeien. dat kan, dat heb ik met meer honden gezien.
Of de nieuweling neemt het gedrag over, dan ben je nog verder van huis.
schelsey
Zeer actief

speurneus carola

zoals je schrijft klopt het eigenlijk wel.

IK reageer op haar angsten door gewoon te negeren,maar ze is 1 maal gaan lopen en vanaf toen maak ik haar elke keer vast als ze weer onzeker wordt.
Hoort ze knallen dan praat ik tegen haar en stel ze wat gerust.

Heeft ze bang van een andere hond,en ik ga zelf naar die hond toe dan durft ze daarna toch ook contact maken.

verder weet ik niet goed hoe ik dit moet aanpakken,misschien terug hondenschool volgen.
vind het alleen raar dat ze zoveel praatjes heeft in het park en thuis,als ik bv een hond bij mij zet van de buren,mag deze bijna niet bewegen,ze houd die hond constant in het oog en als hij nog maar even beweegt dan stormt ze er heen en blaft en hapt in de nek,vandaag mocht die hond zelfs niet meer uit de tuin van haar.
We hebben ook een poes en als die hond nog maar aan de poes snuffeld vliegt ze er op af en begint te blaffen en in de nek te happen maar echt boos word ze niet.

dus ik denk niet dat ze onderdanig is ,ik zou haar graag terug wat meer zelfvertrouwen geven maar weet niet hoe ik daar dus aan moet beginnen.
ik woon in belgie.
Doordat ze thuis zo doet tegen andere honden weet ik ook niet of het te doen gaat zijn met een 2 de hond erbij.
Bij mijn reu deed ze deze dingen natuurlijk niet maar hij was welk hoogste in rang.

sonja
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”