Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hou toch eens op

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Hou toch eens op

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik hou sowieso niet van dit soort foto's, wat voor soort hond er ook onder ligt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Nah..... schattig toch ? :mrgreen:
Maar het is vast een Jayden want Shenaoja's hebben een bandje met een strikje om het hoofd :Q:
Psycho is in huis vreselijk lief maar buiten vreet ie kleinde hondjes als dessert. :roll:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hee, mensen vinden hun hond geweldig en willen dat delen, so be it......
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

gonnie schreef:Ik hou sowieso niet van dit soort foto's, wat voor soort hond er ook onder ligt.
Ik ook niet.
Hoe lief een hond ook is.
En zoals Nanna haar kleurrijke voorbeeld al illustreert, hoeft een hond niet eens agressief te zijn om een kind flink te bezeren.
Murdock is vreselijk lief, maar kan ook mega lomp zijn. Van 'kopjes geven' tot maaiende poten, hij bedoelt liefkozend, maar het is gevaarlijk. Daar is een kleine baby niet op gebouwd.
gonnie
Zeer actief

Nou, ik denk wel dat mensen die foto's plaatsen om te laten zien dat het goedzakken zijn in hun ogen.

Als er iets gebeurd is waarbij een Stafford betrokken is zie je bij de reacties gelijk dit soort foto's en wordt er gezegd dat ze super lief zijn en het aan de opvoeding ligt.

Ik snap niet dat mensen alles zo persoonlijk opnemen.

Als zij blij zijn met hun hond is dat toch prima? Lekker belangrijk wat een ander dan zegt over hun hond.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

wolvster schreef:
gonnie schreef:Ik hou sowieso niet van dit soort foto's, wat voor soort hond er ook onder ligt.
Ik ook niet.
Hoe lief een hond ook is.
En zoals Nanna haar kleurrijke voorbeeld al illustreert, hoeft een hond niet eens agressief te zijn om een kind flink te bezeren.
Murdock is vreselijk lief, maar kan ook mega lomp zijn. Van 'kopjes geven' tot maaiende poten, hij bedoelt liefkozend, maar het is gevaarlijk. Daar is een kleine baby niet op gebouwd.
Precies.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Google die foto eens, 1e resultaat.. Hey Baby (Drop It To The Floor)

Dat van dat kind tegen de tafel ..
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

ik heb ook in mijn ogen lieve foto's van onze honden met in ons geval de kleinkinderen. En ook al op vrij jonge leeftijd al lieten we ze niet zo erop liggen maar er was wel degelijk heel veel contact en nu nog.
De enige keer dat mijn kleinzoon bezeerd is door Rio was trouwens toen hij hard hollend over hem heen duikelde en daarna op de grond smakte.

Soms zie je foto's waarbij honden echt stressignalen afgeven en dat vind ik dan weer wel eng om te zien.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik krijg niet de indruk dat deze hond het erg leuk vindt :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ranetje schreef:Ik krijg niet de indruk dat deze hond het erg leuk vindt :?
niet? ik zie echt nites waarvan ik denk: die hond vindt dit vreselijk..
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana [rottweiler van 6 maand] is lief, heel erg lief, en erg kindvriedelijk, maar tis een lomperd, vooral als hij een dolle bui heeft, dan gaat alles en iedereen op zijn pad mee,
bij mijn kleinzoon van 4 maand mag zij helemaal niet in de buurt komen, afstand bewaren, klaar,
mijn kleindochter van 3, mag als ik er bij ben haar eten geven, of een koekje, ook nemen we altijd even een knuffelmomentje met Lana, dan mag ze haar aaien en knuffelen, maar ik beslis wanneer,
voor de rest hou ik ze gescheiden, want hoe lief en goedbedoeld de kopstoot, lik of poot van Lana ook is, zulke kleine kinderen zijn nog te teer en erg kwetsbaar,
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ontbreekt een "wolkje" bij de hond..... kijk eens wat ik voor lunch kreeg :(
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

sbientje schreef:
Er is een scala aan emoties tussen leuk en vreselijk.
Starre ogen en grote pupillen geven geen lol aan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Stabij Odie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Stabij Odie »

Wat te denken van die "leuke" filmpjes waarin een hond aan de broekspijp van iemand (vaak kind) sjort of een hond met zijn lippen omhoog reageert... om te lachen joh. Tot het moment dat het fout gaat en wie krijgt dan de schuld???
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ranetje schreef:
sbientje schreef:
ik zie geen starre ogen hoor. En grote pupillen eigenlijk ook niet, gewoon normaal? Mijn honden zien er ook zo uit als ze op hun rug liggen te chillen volgens mij. Wel zonder baby is dat dan :D
Tineke
Zeer actief

ranetje schreef:
sbientje schreef:
Maar zou hij dan zo ontspannen op zijn rug liggen Ranetje?
Als onze honden zo liggen dan zijn ze altijd totaal ontspannen.

Dit zijn mijn kleinkinderen met onze honden , ik zie daar zelf eerlijk gezegd geen kwaad in al blijven wij er wel ten alle tijde bij en laten we ze nooit onbeheerd. Trekken de honden zich terug dan is het ook over met de pret en moeten ze met rust gelaten worden.

https://www.facebook.com/tineke.vanrooy ... 749&type=3
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
sbientje schreef:
Ik geloof ook niet dat de hond het vreselijk vindt. Die ligt er wel lekker ontspannen bij, eigenlijk :engel:
Maar denk in 's hemelsnaam toch eens ná. Als die hond overeind vliegt vanwege de voordeurbel of een buiten blaffende hond, kan dat einde bericht betekenen voor die baby.
Is dat je bewijsdrift waard?
Onze kleinkinderen hebben er nooit zo bij gelegen maar dat zou nou het laatste zijn waar ik me zorgen over zou maken als ze zo bij Rio hadden gelegen.
Die had hooguit een oog open gedaan als de bel ging of als hij een andere hond had horen blaffen :mrgreen: en dat was het dan ook geweest. Die zou nooit zomaar opgevlogen zijn. Neemt niet weg dat ik hele kleine kinderen niet zo zou neerleggen op een hond, het contact moet naar mijn idee meer spontaan zijn en dit lijkt me meer in scene gezet.
Afbeelding

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Het is ongeacht het ras niet handig om je baby zo op een hond te laten liggen. Inderdaad om de reden dat als de hond opspringt het kind zich wel kan verwonden.

Ik ben opgegroeid met rottweilers vanaf m'n tweede en als ik op de grond tv zat te kijken of wat dan ook zat te doen kwam de rottweiler er vaak bij liggen en in geval van tv kijken liep dat er wel eens op uit dat ik de hond als kussen gebruikte(hebben m'n ouders vast nog foto's van) en waarop we samen op de grond in slaap vielen. En ja als de hond dan zou weg lopen belande ik vast met mijn kop op de grond. Ook zijn er vast nog foto's dat ik als 2 jarige uitgebreid over de hond heen lig om te knuffelen. En als ik eens viel omdat de hond weg stapte, nou ja dat is dan maar zo. Nu gebruik ik Droef ook geregeld als kussen op de bank of bed dan wel maar hij gaat er ook zelf zo voor liggen en ook hij gaat gewoon weg als hij wel weer genoeg heeft geknuffeld.

Ik zie in deze foto buiten het feit dat het niet handig is geen kwaad. Veel honden genieten gewoon van lichamelijk contact op wat voor manier of houding dan ook.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Tsja ik voel me altijd een beetje dubbel bij dit soort foto's. Aan de ene kant denk ik 'dat doe je toch niet', en aan de andere kant vind ik ook dat we soms wel heel erg overbeschermend bezig zijn. Ik denk dat ik de grens zou leggen bij kleuters ongeveer. Die foto's van Tineke vind ik eigenlijk doodnormaal, zo ging ik ook om met de honden van mijn ooms en tantes en mijn oma en later onze eigen honden. Zolang de honden geen stress hebben maar ontspannen zijn vind ik dat juist heel goed dat kinderen leuk met de honden omgaan. Maar echt zo'n jong babietje op de foto van Nanna, dat vind ik te jong, en te kwetsbaar. Maargoed ik heb nu geen kinderen dus wie weet denk ik er later anders over.

Ik heb trouwens wél een probleem met dit soort dingen als de hond er duidelijk niet van gediend is, óf als ze gebruikt worden om een of ander punt te maken over hoe lief en betrouwbaar eoa ras toch wel niet is en dat alle doodgebeten hondjes een verzinsel zijn van de grote boze gemene media die er op uit is hun lieverdje te verbieden. En laten we wel wezen, vaak is dat precies de reden dat mensen dit soort foto's posten op sociale media.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ja, en dáár ging mijn drankje tegen het scherm... :LOL: Potver, Nanna!!!

Dit soort ''opzetjes'' getuigen gewoon van de gebruikelijke hersenloosheid van dat type mens. Ik sprak laatst nog een staffordeigenaresse die WEL heel verantwoordelijk en serieus is; die ergerde zich net zo groen en geel aan die ''klapkaaktokken'' als ik. Ze was er zelf ook ongelooflijk fel op, ze werd doodziek van al die lui die elke keer weer bewijzen dat ''iedereen met zo'n hond een achterlijke tok is'' (haar woorden).
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Tara schreef:Aaaaakelig! :schrik:

Afbeelding
Dit ziet er akelig uit maar er zijn natuurlijk ook best foto's die er wel ontspannen uitzien.
Maar goed zeg er maar eens iets van en je bent de sjaak. Ik gaf laatst commentaar op foto's van een hond die net bij een nieuw baasje was en waar een klein kind op hele vervelende wijze aan zat te plukken. Het zag er niet leuk uit en de hond gaf ook duidelijk stessignalen af. Nou ik kreeg me daarop een storm van kritiek te verduren ( maar goed dat mijn tere zieltje dat naast zich neer kon leggen :mrgreen: ) Ze wist wat ze deed en de hond was zo dankbaar dat hij een baasje had gevonden en dat kwam helemaal goed en ik hoefde me nergens zorgen over te maken nog tegenaan te bemoeien :mrgreen:
Afbeelding

Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hou toch eens op...

met kinderen krijgen.

Sommige kinderen zouden tegen hun ouders in bescherming moeten worden genomen :roll:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Mateloos irritant, zulke kiekjes...bij veel Golden eigenaren is 'hij is zoooo lief met kinderen ' ook al zo'n belangrijk ding. En een hoop goldens vinden kinderen niets aan, ze zijn echter te flegmatiek om fel te reageren.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ben in ieder geval blij dat ik heb kunnen opgroeien met honden zonder de angst die sommigen van jullie hebben naar dit soort gekroel.
Kiwi wurmt zich ook het liefst onder/op/boven de kinderen in de familie, dat is echter om een andere reden niet toegestaan want de moeders van de kinderen slaan totaal in de kramp bij het zien van een paar losse haren.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Paisley schreef:Ik ben in ieder geval blij dat ik heb kunnen opgroeien met honden zonder de angst die sommigen van jullie hebben naar dit soort gekroel.
Kiwi wurmt zich ook het liefst onder/op/boven de kinderen in de familie, dat is echter om een andere reden niet toegestaan want de moeders van de kinderen slaan totaal in de kramp bij het zien van een paar losse haren.
Als je niet doelt op de eerste foto (waarin de baby om niks van de hond afgelanceerd kan worden) maar op de andere foto's, kan ik je het boek van Turid Rugaas (kalmerende signalen) aanraden. Dan leer je heel duidelijk wat stresssignalen zijn. Ter verduidelijking; stressen is wat hondje doet als het tandjes gebruikt.
Ik ben opgevoed met het idee dat je respect hebt naar honden. Word je gebeten omdat je je niet hebt gedragen, dan is het je eigen schuld. Dus bepaald niet overdreven beschermd ;) Maar er zijn gewoon grenzen, en als je je honden respecteert, bescherm je die tegen dit soort situaties.
Paisley
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Paisley schreef:Ik ben in ieder geval blij dat ik heb kunnen opgroeien met honden zonder de angst die sommigen van jullie hebben naar dit soort gekroel.
Als je niet doelt op de eerste foto (waarin de baby om niks van de hond afgelanceerd kan worden) maar op de andere foto's, kan ik je het boek van Turid Rugaas (kalmerende signalen) aanraden. Dan leer je heel duidelijk wat stresssignalen zijn. Ter verduidelijking; stressen is wat hondje doet als het tandjes gebruikt.
Ik ben opgevoed met het idee dat je respect hebt naar honden. Word je gebeten omdat je je niet hebt gedragen, dan is het je eigen schuld. Dus bepaald niet overdreven beschermd ;) Maar er zijn gewoon grenzen, en als je je honden respecteert, bescherm je die tegen dit soort situaties.
Ik bedoelde de eerste foto, de laatste vind ik wel heel naar inderdaad!
Op de eerste foto zie ik een ontspannen hond. Misschien interpreteren mensen hier de ogen als starend omdat ze licht zijn?
Kiwi verstart overigens ook snel bij die soort kroel acties, terwijl ze zelf is gekomen. Niet omdat ze vindt dat mens te ver is gegaan maar omdat ze alert is om afgewezen te worden. Ze is heel opdringerig en wordt dus vaak afgewezen. Ze kan dan enorm gedrukt overkomen.
Van haar zou ik héle enge kinderfotos kunnen maken :LOL:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Nanna schreef:
Paisley schreef: Ik bedoelde de eerste foto, de laatste vind ik wel heel naar inderdaad!
Op de eerste foto zie ik een ontspannen hond. Misschien interpreteren mensen hier de ogen als starend omdat ze licht zijn?
het gaat er niet om of de hond wel of niet ontspannen is. Het gaat er om dat er heel vervelende dingen kunnen gebeuren als hij om wat voor reden dan ook opeens opvliegt uit de situatie. Dat kan een deurbel zijn, een buiten blaffende hond, een rondzoemende vlieg.
Ik snap niet dat je je pasgeboren kind daaraan bloot wilt stellen, maar ik schijn erg overdreven daarin te zijn :19:
En wie zegt of deze hond uberhaupt het type is wat opvliegt? Misschien is het wel de meest flegmatische stoïcijnse slomerik die er is. Bovendien hebben veel honden best gevoel voor wat kwetsbaar is en wat niet. Ze vertrappen hun eigen pups ook niet om een bromvlieg en chihuahua's schijnen ook goed heel te blijven icm staffords.

In dat geval vind ik kinderen onderling gevaarlijker. Wat daar allemaal gebeurt... :blauwoog:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Socrates slaapt ook zo op zijn kussen maar als hij maar het idee heeft dat zijn "vijand van op de hoek" aan zijn uitlaatrondje gaat beginnen, vliegt hij toch heel snel in positie. Dus nee daar leg ik mijn hoofd echt niet neer, laat staan een baby :ugh:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Paisley schreef: En wie zegt of deze hond uberhaupt het type is wat opvliegt? Misschien is het wel de meest flegmatische stoïcijnse slomerik die er is. Bovendien hebben veel honden best gevoel voor wat kwetsbaar is en wat niet. Ze vertrappen hun eigen pups ook niet om een bromvlieg en chihuahua's schijnen ook goed heel te blijven icm staffords.
Ik ben geen fokker maar wat ik aan nesten gezien heb reageert een moederhond wel degelijk zonder direct te denken aan de pups. Die pups vliegen dan dus door de kist als de teef meent te moeten waken. En dat is een voorzichtige moeder hoor, zal nooit per ongeluk op een pup gaan liggen ofzo.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik ben zelf blij dat ik kon opgroeien met honden (en ouders!) die stonden op een respectvolle houding jegens dieren. Ik heb mijn hele leven honden gehad, en behoorlijk tolerante honden ook, maar ik heb ze daarin nooit overvraagd. Ik ben er blij mee dat ik adt van huis heb meegekregen. Deze foto's vind ik veelal gewoon respectloos naar een dier.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”