Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schotse Collie korthaar
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Schotse Collie korthaar
Hee allemaal,
Ik heb laatst al een bericht geplaatst over welk hondenras bij mij past. Nu is mijn oog gevallen op een Schotse Collie korthaar.
Waarom?
Ik zoek een hond die baasgericht is en intelligent die graag wil leren en veel ondernemen. Ik ben graag buiten in de natuur met honden, dus uithoudingsvermogen is een must. Verder heb ik mij verdiept in wat hondensporten en ben er achter dat Obedience meest in de buurt komt bij wat ik zoek. Verder is het belangrijk dat het dier normaal kan omgaan met andere honden (met opvoeding kan je al veel bereiken) maar als van nature ook al niet al te veel moeite heeft met soortgenoten zou fijn zijn. Verder heb ik 2 konijnen, maar is niet echt een must dat het dikke vrienden worden. Sociaal naar vreemden is belangrijk, maar hij hoeft niet iedereen direct met open armen te ontvangen.
Alleen ben ik nog niet heel erg bekend met het ras en zou graag meer onderzoek willen doen of het ras ook werkelijk bij mij past. Daarom wil ik graag ervaringen van mede mens met Schotse Collie korthaar en misschien tips hoe ik in echte leven meer met ras in aanmerking kan komen.
Hebben jullie verder vragen aan mij stel maar raak!
Ik heb laatst al een bericht geplaatst over welk hondenras bij mij past. Nu is mijn oog gevallen op een Schotse Collie korthaar.
Waarom?
Ik zoek een hond die baasgericht is en intelligent die graag wil leren en veel ondernemen. Ik ben graag buiten in de natuur met honden, dus uithoudingsvermogen is een must. Verder heb ik mij verdiept in wat hondensporten en ben er achter dat Obedience meest in de buurt komt bij wat ik zoek. Verder is het belangrijk dat het dier normaal kan omgaan met andere honden (met opvoeding kan je al veel bereiken) maar als van nature ook al niet al te veel moeite heeft met soortgenoten zou fijn zijn. Verder heb ik 2 konijnen, maar is niet echt een must dat het dikke vrienden worden. Sociaal naar vreemden is belangrijk, maar hij hoeft niet iedereen direct met open armen te ontvangen.
Alleen ben ik nog niet heel erg bekend met het ras en zou graag meer onderzoek willen doen of het ras ook werkelijk bij mij past. Daarom wil ik graag ervaringen van mede mens met Schotse Collie korthaar en misschien tips hoe ik in echte leven meer met ras in aanmerking kan komen.
Hebben jullie verder vragen aan mij stel maar raak!
-
- Vaste gebruiker
Re: Schotse Collie korthaar
Hé dat is toevallig alleen woon ik in Friesland... zal kijken als haalbaar is!
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Waarom niet ?ellenoord schreef:Hé dat is toevallig alleen woon ik in Friesland... zal kijken als haalbaar is!
Er is een station in Woerden dus moeilijk kan het niet zijn
En je kunt heerlijk kennis maken met dit ras
Fenneke en Baloe

-
- Vaste gebruiker
Ja is wel verleidelijk! Wat is er precies allemaal te doen? Ga kijken als treinkaartje kan bemachtigen!!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Zijn de treinkaartjes (die bestaan toch niet meer?ellenoord schreef:Ja is wel verleidelijk! Wat is er precies allemaal te doen? Ga kijken als treinkaartje kan bemachtigen!!

-
- Vaste gebruiker
Zie net dat maar 2 uur met trein is
-
- Vaste gebruiker
Volgens mij zijn ze bij blijer hoop ik dat is 14.50 anders kost het me wel 50 voor heen en terug dat je me wat te gek
-
- Vaste gebruiker
Spelling controle. .. bij blokker zijn treinkaarten uitverkocht. Maar ik heb geen auto tot mijn beschikking. Misschien link van site ? Zodat kan opzoeken waar het precies is?
-
- Vaste gebruiker
Super Dankjewel!
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
De schotse herder korthaarclub heeft haar clubmatch op 23 juli in Nijmegen. Daar komen alleen maar kortharen.
Heb je al een fokker op het oog?
Ik weet op het moment drie nestjes die er aan komen. Twee daarvan zijn van oudere zusjes van mijn eigen korthaar de derde is bij de zelfde fokker als waar mijn Triss vandaan komt. Geen idee trouwens of hiervan de pups al besproken zijn.
Ik weet op het moment drie nestjes die er aan komen. Twee daarvan zijn van oudere zusjes van mijn eigen korthaar de derde is bij de zelfde fokker als waar mijn Triss vandaan komt. Geen idee trouwens of hiervan de pups al besproken zijn.

Groetjes Marja
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hmm.. 23 juli. Die zet ik ook in mijn agenda!
Ik woon omgeving Schiphol, ook een end weg. Maar als je wil mag je altijd eens komen kennis maken
.
Ik woon omgeving Schiphol, ook een end weg. Maar als je wil mag je altijd eens komen kennis maken

-
- Vaste gebruiker
Hee super! die komt in de agenda. Kan ik ergens meer info vinden over de clubmatch?tycha schreef:De schotse herder korthaarclub heeft haar clubmatch op 23 juli in Nijmegen. Daar komen alleen maar kortharen.
Verder ik ben nog aan begin fase van oriënteren, dus heb wel al even op internet gekeken naar fokkers. Valt me op dat er weinig fokkers zijn en heb nog geen 1 nest kunnen vinden. Ik ga pas eind dit jaar of begin volgend jaar aan een pup beginnen, omdat eerst opzoek zijn naar een beter huis en ik moet school afmaken. Maar zou graag wat fokkers alvast op mijn lijst hebben.
-
- Vaste gebruiker
Dat is wel een eindje, maar als het met openbaar vervoer te bereiken is zou ik dat zeker een keer gezellig vinden! En fijn dan kan ik zien hoe ze echt zijn. Wel handig om te weten of ze echt zo zijn als wat ik er van verwacht.Pienda schreef:Hmm.. 23 juli. Die zet ik ook in mijn agenda!
Ik woon omgeving Schiphol, ook een end weg. Maar als je wil mag je altijd eens komen kennis maken.
Maar dan moet je je nu toch echt gaan oriënteren voor een fokker, ook al hoef je nu nog geen pup, je wilt toch ook kennismaken met de fokker en de fokker met jou en als de fokker je al langer kent en je geeft aan wanneer je een pup wilt, grotere kans dat het gaat lukken. Ik weet niet of er wachtlijsten zijn, maar als je pas op het laatste moment gaat rondkijken bij fokkers als je een pup wilt, grote kans dat je toch nog een poos moet wachten voordat er pups zijn.ellenoord schreef:Hee super! die komt in de agenda. Kan ik ergens meer info vinden over de clubmatch?tycha schreef:De schotse herder korthaarclub heeft haar clubmatch op 23 juli in Nijmegen. Daar komen alleen maar kortharen.
Verder ik ben nog aan begin fase van oriënteren, dus heb wel al even op internet gekeken naar fokkers. Valt me op dat er weinig fokkers zijn en heb nog geen 1 nest kunnen vinden. Ik ga pas eind dit jaar of begin volgend jaar aan een pup beginnen, omdat eerst opzoek zijn naar een beter huis en ik moet school afmaken. Maar zou graag wat fokkers alvast op mijn lijst hebben.
-
- Vaste gebruiker
Ja ik ben ook al bezig en opzoek naar fokkers, baasjes en andere evenementen waar ik me kan verdiepen in het ras en karakter. Vind het zo leuk als mensen me in praktijk dingen vertellen en laten zien!
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik woon daar ook in de buurt dus we zouden dan even gezamenlijk af kunnen spreken.ellenoord schreef:Dat is wel een eindje, maar als het met openbaar vervoer te bereiken is zou ik dat zeker een keer gezellig vinden! En fijn dan kan ik zien hoe ze echt zijn. Wel handig om te weten of ze echt zo zijn als wat ik er van verwacht.Pienda schreef:Hmm.. 23 juli. Die zet ik ook in mijn agenda!
Ik woon omgeving Schiphol, ook een end weg. Maar als je wil mag je altijd eens komen kennis maken.

Groetjes Marja
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
De website van de korthaar collie clubellenoord schreef:Ja ik ben ook al bezig en opzoek naar fokkers, baasjes en andere evenementen waar ik me kan verdiepen in het ras en karakter. Vind het zo leuk als mensen me in praktijk dingen vertellen en laten zien!
De nesten bij de fokker waar mijn collie vandaan komt.
Het nest van Triss haar oudere zus.
Bij de fokker van mijn collie ben je zeker welkom om een keer te gaan kijken om informatie te krijgen. Voor jou misschien wel iets ver weg, maar ligt dicht bij het station van Dordrecht.

Groetjes Marja
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
De Facebook groep van de korthaar collie, ook hier vind je veel fokkers, en ook nesten die eraan komen. Daarnaast staan er nog wel eens beschikbare pups op.

Groetjes Marja
-
- Vaste gebruiker
Ja gezamelijk afspreken dat is super gezellig!