Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als een hond kon praten...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Als een hond kon praten...

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pjotr was overduidelijk niet meer gelukkig bij ons.
Hij heeft heel hard individuele aandacht nodig. Zijn baas is zijn houvast en het liefst ligt hij de hele dag aan je voeten, daar haalt hij zijn rust uit.
In m'n eentje kon ik dat nog compenseren door heel veel met hem apart te ondernemen en kon hij zich er bij neerleggen.
Met samenwonen en een pup kwam de nadruk tijdelijk veel meer op de roedel dan iedere hond apart te liggen. En daar is het gaan wringen.
Hij is stukje bij beetje meer in zichzelf gekeerd geraakt, de focus lag puur en alleen nog op de wandelingen, het enige moment dat hij zich nog kon ontspannen.
Hij ging al vaker naar de oppas om even bij te tanken.
:ugh: Dan kom je op een gegeven moment tot het besef dat je hond al maanden alleen maar ligt te luisteren of hij alsjeblieft weg kan. En wij hem met geen mogelijkheid genoeg tegemoet kunnen komen om hem weer blij te maken.

Zodra hij buiten is met ons laat hij alle stress achter zich. Zo ook vanochtend weer.
We hebben gewandeld met een hele lieve, rustige mevrouw. Haar herder is een tijd terug overleden en ze was al langer op zoek.
Zij en haar partner hebben er ontzettend veel zin in, ze stond te stuiteren :LOL:
Hij wordt haar hondenkind en dat is precies wat hij verdient.
Ze ging er heel behoudend in en kon niet geloven hoe braaf hij is :mrgreen:

Hij gaf ons nog een knuffel en liep zo met haar mee naar het perron :80:
Nog stiekem even gegluurd en daar zat hij hoor, keurig naast zijn nieuwe baasje, zonder ook maar een kik.

:J: Hij maakt er wel wat van die koekenbakker, dat kan niet anders.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: Als een hond kon praten...

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ooh. Maar fijn als hij daar goed zit!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hoeveel honden heb jij onderhand nu? :80: Fijn dat hij nu beter op zijn plek is...:)
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:Hoeveel honden heb jij onderhand nu? :80: Fijn dat hij nu beter op zijn plek is...:)

Mijn vriend had twee volwassen poolhonden en hun pup, ik kwam er bij met mijn honden.
Al een tijd, de jongste is bijna 10 maanden.
En achteraf valt alles op z'n plek natuurlijk, maar juist bij hem had ik totaal geen moeilijkheden verwacht.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fijn voor Pjotr en z'n nieuwe baasje :ok:

Alleen je titel....... ik ben af en toe (meestal) maar blij dat ze niet kunnen praten :Q: ik hoor Vusi al de hele dag :blah: :blah: :blah: :W:
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Wat fijn dat hij gelijk al op zijn plek leek met zijn nieuwe baasjes!
mosquito1980 schreef:Fijn voor Pjotr en z'n nieuwe baasje :ok:

Alleen je titel....... ik ben af en toe (meestal) maar blij dat ze niet kunnen praten :Q: ik hoor Vusi al de hele dag :blah: :blah: :blah: :W:
Haha, ja. Of dit:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

dagmar88 schreef:
Sandra&co schreef:Hoeveel honden heb jij onderhand nu? :80: Fijn dat hij nu beter op zijn plek is...:)

Mijn vriend had twee volwassen poolhonden en hun pup, ik kwam er bij met mijn honden.
En achteraf valt alles op z'n plek natuurlijk, maar juist bij hem had ik totaal geen moeilijkheden verwacht.
Tja, situaties veranderen ;) Maar het is goed opgelost toch? Je zult 'm wel missen gok ik zomaar... :ugh:
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:
dagmar88 schreef:

Tja, situaties veranderen ;) Maar het is goed opgelost toch? Je zult 'm wel missen gok ik zomaar... :ugh:

Vreselijk :schrik: Heb gewacht met brullen tot we uit zicht waren.
Toch voelt het goed zo.
Ze zijn net thuis, ze heeft zelfs al kusjes gehad :Q:

Aan de rest zien we nu echt pas hoe de hele situatie op ze heeft gedrukt. Wat een rust.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Sommige honden zijn gewoon niet geschikt om in een grotere roedel te leven (het is de herderachtige toch?). Fijn dat hij nu baasjes voor zich alleen heeft :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat fijn dat je dat voor hem hebt gedaan sterkte
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Dit mes snijdt aan meer dan twee kanten. :ok:
Wat fijn dat zovelen blij zijn met jouw beslissing. :ok: :ok:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ach wat sneu voor Pjotr dat hij het er zo moeilijk mee had. Maar wat fijn dat hij een baasje had die dat zag, en die een nieuw, fijn plekje voor hem gezocht heeft! Chapeau :ok:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

jeetje, toch wel een heftig verhaal; het valt beslist niet mee om zo'n stap te zetten!
Maar er zijn gewoon honden die echt liever enig kind zijn. Ik had een witte herder herder in de opvang, echt een topper die ik heel graag had willen houden. Hij was op zich niet ongelukkig, maar je merkte aan alles dat hij liever alleen alle aandacht wilde en dat verdiende hij ook. Dus heb ik besloten hem toch te plaatsen en hij is inderdaad super op zijn plek nu als enige hond.

Voor die vrouw zal het wel heerlijk zijn een hond te hebben die helemaal voor haar gaat :ok:
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Wat fijn dat hij nu zo'n top plek heeft! Super fijn voor hem, maar moeilijk voor jou!
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Gelukkig heeft hij een nieuw baasje dat helemaal voor hem gaat. Voor jou heel veel sterkte met het gemis van je lieve vriendje.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Het zal allemaal wel, altijd triest dat een hond weg moet omdat er anderen in huis gehaald worden :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jonas26 schreef:Het zal allemaal wel, altijd triest dat een hond weg moet omdat er anderen in huis gehaald worden :roll:
Ow ja tuurlijk we schoppen de kerel eruit of we laten hem zijn honden weg doen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

malinois schreef:
Jonas26 schreef:Het zal allemaal wel, altijd triest dat een hond weg moet omdat er anderen in huis gehaald worden :roll:
Ow ja tuurlijk we schoppen de kerel eruit of we laten hem zijn honden weg doen...
Of je schopt de vrouw eruit :pffff:

Moeilijk Dagmar, maar heel erg eerlijk naar Pirke toe. Fijn dat je zo'n topplek hebt gevonden!
80564M

Nanna schreef:
Marion. schreef:
malinois schreef:
Of je schopt de vrouw eruit :pffff:

Moeilijk Dagmar, maar heel erg eerlijk naar Pirke toe. Fijn dat je zo'n topplek hebt gevonden!
Pirke? :LOL:
Die ligt gewoon naast me te stinken hoor.

Maar je hebt gelijk. Als een hond elders gelukkiger is moet je het hart en het lef hebben voor zijn geluk te gaan.
Jemig. Moet ik weer terugkijken. Pjotr dus.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik krijg een dejavu die iig wat ik al vermoede nu compleet bevestigd...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

malinois schreef:Ik krijg een dejavu die iig wat ik al vermoede nu compleet bevestigd...
Is al een tijdje bekend hoor :ugh:

Ik vind het wel ontzettend storend dat ze zich steeds in topics meent te moeten mengen, die voor de baasjes toch best heftig zijn.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat een moeilijke maar eerlijke beslissing. Ik kan me voorstellen dat je hart breekt, maar dat je de keuze maakt die het beste is voor de hond. En wat fijn dat hij nu op zijn plaats zit!

Wat een ontzettend misselijke opmerking. Báh.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hey, psssht... don't feed the troll! :S:
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Soms zijn de stomste dingen het beste :J:

Hey jonas hoest met de baby?
Groetjes Heidi
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Het getuigt van moed een hond een betere plek te gunnen. Dat weten is één ding, hem moeten missen blijft verdrietig :knuffel:
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Ach Dagmar, wat een rot beslissing voor jou/jullie maar voor Pjotr de enige en juiste.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:

Gewoon alle zes moeilijk plaatsbare honden weg (die het gelukkig ontzettend naar hun zin hebben) voor één heerlijke makkelijke hond die geen aandacht kan delen.
:mrgreen: Ik zit bij de kerel, dus dan maar van een koophuis naar fort oranje in m'n eentje, voor de beesies. Tibbe bij hem en de huskies en bekijk het er maar mee.
:idea: Of de rest mag in een hoek van de kamer en de hele dag niet meer bewegen, dan hadden we alles kunnen houden.

Hier is een half jaar van gesprekken aan vooraf gegaan; hoe gaan we hier mee om, hoe buigen we dat af, één lijn en hem zo veel mogelijk ontzien, dan komt het wel goed. Maar het ging alleen maar achteruit.
Ondertussen is iedereen gegijzeld :oeps:
Nu kan de deur weer open en kunnen de andere honden lekker dollen en rennen zonder dat er op gereageerd wordt. Mijn partner kon de deurklink niet eens meer aanraken.
We kunnen weer samen weg na 16 uur, dingen doen met iedere hond apart, een dagje uit zonder afhankelijk te zijn van de oppas.
Daarbij speelde het 24/7 met ons, al was het onbewust. Je voelt je gewoon een rotzak dat je een hond in zo'n staat laat verkeren.
Stressuitingen de kop in moeten drukken om de lieve vrede te bewaren, dat kan gewoon niet. En het kwam steeds weer in een andere vorm terug.
Hoe lullig ook, soms hoort het er bij.
Ik heb ze niet voor de heb en hun geluk is net zo belangrijk als het mijne.
Daarbij, we hebben nog vier herplaatsers die hier wel op hun plek zijn, ik ben blij dat die ons ooit gegund zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb t hier ook gezien... wat een stress hebben ze gehad moeten hebben in die tijd. Toen hij herplaast werd waren t totaal andere honden. Ook onderling en met andere (vreemde) honden.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fijn dat hij nu goed zit. Inderdaad soms de enige juiste keuze. Hier vorig jaar ook een dame vertrokken die veel beter af was als enige hond dan in een roedel. En niet enkel zij is nu gelukkiger, de rest heeft ook veel meer rust.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Nanna in de topic hij doet ut weer schreef:Ik heb geloof ik wel duizend keer gekeken of ie het weer deed maar naks.
Maar nu kunnen we weer te veld. :E:
Laten we beginnen met een vette rel ;-) Wie zet voor?

ZivaNomi schreef:
Beetje kort door de bocht, pas op dat je niet eruit valt...
Hahaha Daar issie dan :mrgreen:

Jij hoeft niks te verantwoorden hoor dagmar Pjotr is nu op een goed plekje en laat de rest maar lekker rellen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”