Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opnieuw voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Opnieuw voorstellen

Ongelezen bericht door Alex »

Hoi :F: Ik ben al vrij lang lid, maar heb niet altijd veel meegeschreven. Wel lees ik vaak mee en wil dan wel eens een reactie plaatsen, maar vind dat dan toch weer te out of the blue, dat ik er weer vanaf zie. :LOL:

Dus ik stel me even opnieuw voor, zodat ik zonder aarzeling dom mee kan lullen:
Ik ben Alexandra (maar heb een andere roepnaam), 35 jaar en woon in Arnhem met mijn man en drie kinderen. Sommigen kennen me misschien nog uit het Spaansehondentopic; ik ving Rataplan korte tijd op, waarna hij een fantastische nieuwe baas vond.

Momenteel ben ik helaas hondloos en heb ik ook geen concrete plannen om dat te veranderen. Wat doe ik dan op een hondenforum? Nou, ik ben dol op honden en op wandelen. Ik zou het leuk vinden om eens samen met iemand (met honden) te wandelen hier in de omgeving.
Alex
Zeer actief

Re: Opnieuw voorstellen

Wat leuk :D
Is dat de hond in je avatar?
Waar wandel jij meestal? Ik woon nu nog in het Spijkerkwartier, maar we verhuizen binnenkort naar Arnhem Zuid (dus nóg meer schitterende wandelgelegenheden).
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Welkom terug en Alex is een leuke naam :ok:
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Welkom op het forum! :ok:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Welkom terug! Waar is je stabijtje gebleven? (sorry als het een pijnlijke vraag is)
Je bent ook altijd welkom om een keer met ons te wandelen! Inmiddels is de roedel iets uitgebreid ;-)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, ik woon in Arnhem-Zuid (vlak bij de Rijkerswoerdse Plassen) en je bent welkom om eens mee te komen wandelen. Pb me maar (geldt ook voor Zivanomi).
Afbeelding
Alex
Zeer actief

Ha Diana :D
Kobe heb ik herplaatst :(
Ik realiseer me dat de reden hier waarschijnlijk op verontwaardiging zal stuiten, maar ik sta zelf heel erg achter deze beslissing en hij heeft het nu beter dan bij mij.
Ik ben vorig jaar gaan samenwonen en was in verwachting, mijn derde kind is afgelopen september geboren. Het was een zware zwangerschap, wat ervoor zorgde dat ik Kobe's dagelijkse wandeling niet meer kon maken, op een gegeven moment kon ik helemaal niet meer lopen.

Mijn partner heeft natuurlijk wat wandelingen overgenomen en ik heb hier en daar een HUS ingeschakeld, maar de hele situatie deed me wel inzien dat ik gewoon nauwelijks back up had. Ook als ik die 9 maanden zou kunnen overbruggen, vroeg ik me af of het daarna beter zou worden voor hem. Het is een schat van een hond en binnen Stabij-kaders zelfs behoorlijk gehoorzaam, maar het is geen hond voor een gezapig wandelingetje naast de kinderwagen. Natuurlijk kun je erop uit met hond en baby, maar ik zag het nogal somber in. Ik heb expres met een hond gewacht tot de andere kinderen wat ouder waren en nooit gedacht dat ik nog iemand zou vinden met wie ik nog een kind wilde. Ik wist zeker dat ik hem uiteindelijk tekort zou doen (de hond, niet de baby).

Daar komen nog wat minder belangrijke redenen bij, die alles bij elkaar ook zeker mee hebben gewogen: mijn partner is absoluut geen hondenmens. Alhoewel hij nooit van mij zou verlangen om een dier weg te doen, denk ik zelf dat dat niet werkt. Niet alleen voor de man, maar ook voor de hond. Hij heeft geen benul van hondentaal en -opvoeding, terwijl Kobe juist een vrij strakke hand nodig heeft. Ondanks mijn begeleiding werd hun samenzijn steevast een doldrieste, hysterische bedoening. Verder zijn we dus verhuisd naar Arnhem en het is hier in de omgeving goed toeven voor honden, maar net waar ik woon, moet je eigenlijk altijd de auto pakken om naar een mooi wandelgebied te gaan. Korte rondjes door de wijk zijn een ware uitdaging, daar er op iedere hoek van de straat wel een hond ligt of loopt die wel een mals stabijtje lust.

Al met al leek het me voor iedereen beter om uit te kijken naar een ander adres voor hem en dat heb ik gevonden. Wat me daarbij wel hielp, was dat Kobe niet echt aan ons gehecht was, hij vond alles en iedereen leuk. Ik had het gevoel dat hij overal wel kon aarden. Er kwam een gezin (ik wilde graag een druk huishouden voor hem, hij is dol op kinderen) kijken die eigenlijk aan al mijn eisen voldeden en meer. Hij woont nu lekker landelijk met veel leven in de brouwerij en heeft er sinds kort een maatje bij: zijn eigen zoon!

Ik mis hem soms wel, maar ben toch heel blij dat het zo gegaan is. Gezien het verdere verloop van de zwangerschap en de herstelperiode na de bevalling, had het ook echt niet gekund.

Dus ja, ik ben zo iemand die haar hond op marktplaats zet omdat ze een baby krijgt :zweep:
Maar wel met een goede afloop dus.
Alex
Zeer actief

lieke schreef:Nou, ik woon in Arnhem-Zuid (vlak bij de Rijkerswoerdse Plassen) en je bent welkom om eens mee te komen wandelen. Pb me maar (geldt ook voor Zivanomi).
Leuk, dat is lekker in de buurt straks! Je hoort nog van me :D
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Alex schreef:Ha Diana :D
Kobe heb ik herplaatst :(
Ik realiseer me dat de reden hier waarschijnlijk op verontwaardiging zal stuiten, maar ik sta zelf heel erg achter deze beslissing en hij heeft het nu beter dan bij mij.
Ik ben vorig jaar gaan samenwonen en was in verwachting, mijn derde kind is afgelopen september geboren. Het was een zware zwangerschap, wat ervoor zorgde dat ik Kobe's dagelijkse wandeling niet meer kon maken, op een gegeven moment kon ik helemaal niet meer lopen.

Mijn partner heeft natuurlijk wat wandelingen overgenomen en ik heb hier en daar een HUS ingeschakeld, maar de hele situatie deed me wel inzien dat ik gewoon nauwelijks back up had. Ook als ik die 9 maanden zou kunnen overbruggen, vroeg ik me af of het daarna beter zou worden voor hem. Het is een schat van een hond en binnen Stabij-kaders zelfs behoorlijk gehoorzaam, maar het is geen hond voor een gezapig wandelingetje naast de kinderwagen. Natuurlijk kun je erop uit met hond en baby, maar ik zag het nogal somber in. Ik heb expres met een hond gewacht tot de andere kinderen wat ouder waren en nooit gedacht dat ik nog iemand zou vinden met wie ik nog een kind wilde. Ik wist zeker dat ik hem uiteindelijk tekort zou doen (de hond, niet de baby).

Daar komen nog wat minder belangrijke redenen bij, die alles bij elkaar ook zeker mee hebben gewogen: mijn partner is absoluut geen hondenmens. Alhoewel hij nooit van mij zou verlangen om een dier weg te doen, denk ik zelf dat dat niet werkt. Niet alleen voor de man, maar ook voor de hond. Hij heeft geen benul van hondentaal en -opvoeding, terwijl Kobe juist een vrij strakke hand nodig heeft. Ondanks mijn begeleiding werd hun samenzijn steevast een doldrieste, hysterische bedoening. Verder zijn we dus verhuisd naar Arnhem en het is hier in de omgeving goed toeven voor honden, maar net waar ik woon, moet je eigenlijk altijd de auto pakken om naar een mooi wandelgebied te gaan. Korte rondjes door de wijk zijn een ware uitdaging, daar er op iedere hoek van de straat wel een hond ligt of loopt die wel een mals stabijtje lust.

Al met al leek het me voor iedereen beter om uit te kijken naar een ander adres voor hem en dat heb ik gevonden. Wat me daarbij wel hielp, was dat Kobe niet echt aan ons gehecht was, hij vond alles en iedereen leuk. Ik had het gevoel dat hij overal wel kon aarden. Er kwam een gezin (ik wilde graag een druk huishouden voor hem, hij is dol op kinderen) kijken die eigenlijk aan al mijn eisen voldeden en meer. Hij woont nu lekker landelijk met veel leven in de brouwerij en heeft er sinds kort een maatje bij: zijn eigen zoon!

Ik mis hem soms wel, maar ben toch heel blij dat het zo gegaan is. Gezien het verdere verloop van de zwangerschap en de herstelperiode na de bevalling, had het ook echt niet gekund.

Dus ja, ik ben zo iemand die haar hond op marktplaats zet omdat ze een baby krijgt :zweep:
Maar wel met een goede afloop dus.
Tja, soms lopen dingen gewoon heel anders dan je had voorzien, dus ik snap heel goed dat je dan in het belang van de hond kiest als je ziet dat je die langere tijd tekort moet doen. Ik kan me voorstellen dat het een lastige beslissing was, maar dat het ook goed moet doen dat je zo'n fijn en passend plekje voor hem gevonden hebt!
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het erg wennen is zonder hond, dus als je een keer mee wilt wandelen, hoor ik het wel! :-)
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Alex schreef:
lieke schreef:Nou, ik woon in Arnhem-Zuid (vlak bij de Rijkerswoerdse Plassen) en je bent welkom om eens mee te komen wandelen. Pb me maar (geldt ook voor Zivanomi).
Leuk, dat is lekker in de buurt straks! Je hoort nog van me :D
:ok:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

ZivaNomi schreef:
Ah leuk! Misschien kunnen we wel een wandelingetje samen organiseren met DeDiana ook erbij? Als mensen er zin in hebben dat is :lol1:
Ik vind het prima. Alleen Mila vindt Abby reuze irritant :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

pssst... :mann:
Afbeelding
Sandra&co