Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontwormen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sterre

Ontwormen

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik kreeg net de herinneringskaart voor de jaarlijkse vaccinatie van Luka. Nu staat daar in "een vaccinatie slaat beter aan indien u uw huisdier een week van te voren ontwormt". Daar heb ik echt nog nooit van gehoord en op internet kan ik er ook niks over vinden. Uit nieuwsgierigheid zou ik wel willen weten of iemand daar wel eens van gehoord heeft? Ik kan er niks bij voorstellen eigenlijk wat het van te voren ontwormen met een betere opname van vaccinatie te maken heeft.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Ontwormen

Ongelezen bericht door Emma »

Nooit van gehoord.
Bij onze DA krijgen wel wel een gratis mestonderzoek, bij vaccinatie consult. Wat dan dus na de vaccinatie bekeken wordt op wormen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Sterre schreef:Ik kreeg net de herinneringskaart voor de jaarlijkse vaccinatie van Luka. Nu staat daar in "een vaccinatie slaat beter aan indien u uw huisdier een week van te voren ontwormt". Daar heb ik echt nog nooit van gehoord en op internet kan ik er ook niks over vinden. Uit nieuwsgierigheid zou ik wel willen weten of iemand daar wel eens van gehoord heeft? Ik kan er niks bij voorstellen eigenlijk wat het van te voren ontwormen met een betere opname van vaccinatie te maken heeft.
Nope!
Onzin. Je kunt niet preventief ontwormen, behalve, zo weet ik vrij zeker, voor hartworm. Dat laatste wordt in amerika wel gedaan.
Ontwormen is het doden van aanwezige wormen door het toedienen van een gif. Zijn er geen wormen om te doden, dan geef je zo'n middel voor Jan Doedel.

Ik zou dus alleen ontwormen als er wat te ontwormen is; dat is controleerbaar middels ontlastingsonderzoek. Zeker niet ontwormen en enten kort op elkaar. Sterker nog.. over dat enten is ook nog wel wat te zeggen ;-)

Meer weten? https://www.facebook.com/groups/964256990300255/

Suzanne
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik kan me voorstellen dat als een hond wormen heeft het lichaam al hard genoeg moet werken en dat daarom een vaccinatie minder effectief is als een hond een wormbesmetting heeft. Maar zonder wormen is een ontworming helemaal niet nuttig, maar alleen een aanslag op het lijf. Wel goed om er een week, of iets langer tussen de ontworming en de vaccinatie te hebben. Maar nogmaals: ontwormen is alleen nuttig bij een besmetting. En ipv vaccineren zou je ook kunnen kijken naar titeren (niet voor Weil en kennelhoest)
Sterre

~Suzanne~ schreef:
Sterre schreef:Ik kreeg net de herinneringskaart voor de jaarlijkse vaccinatie van Luka. Nu staat daar in "een vaccinatie slaat beter aan indien u uw huisdier een week van te voren ontwormt". Daar heb ik echt nog nooit van gehoord en op internet kan ik er ook niks over vinden. Uit nieuwsgierigheid zou ik wel willen weten of iemand daar wel eens van gehoord heeft? Ik kan er niks bij voorstellen eigenlijk wat het van te voren ontwormen met een betere opname van vaccinatie te maken heeft.
Nope!
Onzin. Je kunt niet preventief ontwormen, behalve, zo weet ik vrij zeker, voor hartworm. Dat laatste wordt in amerika wel gedaan.
Ontwormen is het doden van aanwezige wormen door het toedienen van een gif. Zijn er geen wormen om te doden, dan geef je zo'n middel voor Jan Doedel.

Ik zou dus alleen ontwormen als er wat te ontwormen is; dat is controleerbaar middels ontlastingsonderzoek. Zeker niet ontwormen en enten kort op elkaar. Sterker nog.. over dat enten is ook nog wel wat te zeggen ;-)

Meer weten? https://www.facebook.com/groups/964256990300255/

Suzanne
Ik was het ook niet van plan hoor om te ontwormen voor het enten. Maar de vraag uit nieuwsgierigheid gesteld. Dank je wel voor de link.
Sterre

Fotogravinnetje schreef:Ik kan me voorstellen dat als een hond wormen heeft het lichaam al hard genoeg moet werken en dat daarom een vaccinatie minder effectief is als een hond een wormbesmetting heeft. Maar zonder wormen is een ontworming helemaal niet nuttig, maar alleen een aanslag op het lijf. Wel goed om er een week, of iets langer tussen de ontworming en de vaccinatie te hebben. Maar nogmaals: ontwormen is alleen nuttig bij een besmetting. En ipv vaccineren zou je ook kunnen kijken naar titeren (niet voor Weil en kennelhoest)
Ja die eerste zin klinkt wel logisch. Maar omdat dan standaard op de uitnodigng te zetten vind ik wel wat overdreven. Ik ga het ook niet doen hoor.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ontworm nooit en ga dit jaar ook voor t eerst titeren ipv enten. Maar al wilden ze t deed ik t niet ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Waarschijnlijk alleen omdat ze dan hopen dat je bij hun die ontwormingspil gaat kopen. Wat een kul! :roll:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”