Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
VEENENDAAL - Een hond heeft vrijdagmorgen een jong meisje in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde rond 11.30 uur aan de Parelgras in Veenendaal. Het slachtoffertje, Felicia, kreeg twee hechtingen, aldus RTV Utrecht.
De moeder van het meisje deelde een foto op Facebook in de hoop getuigen op te sporen. Volgens de moeder gaat het om een witte hond met zwarte vlekken en een krullende vacht. De hond werd uitgelaten door twee blonde meisjes.
ach arm kind, venijnige beet zeg zo recht in het gezichtje.....hopelijk vinden ze de hond en baas en komt daar ook een vervolg op.
Je kan toch niet zomaar weglopen als zoiets gebeurd?
Ik begrijp dat niet
ZivaNomi schreef:Zielig kindje.. een hond bijt niet zo maar, maar wat vind ik het toch erg dat mensen hier geen verantwoordelijkheid voor nemen.. wat doet een hond in een kinder speeltuin? Afschuwelijke consequenties..
Ik kan me zo voorstellen dat die hond naar de kinderspeeltuin meegenomen is door die twee jonge meisjes, die de hond uit lieten.
De (on)verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar van die hond. Helaas is het maar de vraag of die eigenaar wel weet wat er gebeurt is .
PS heel triest voor het gebeten meisje, natuurlijk. Ik hoop dat de (geestelijke) verwondingen uiteindelijk meevallen.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 14 apr 2017 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Eefje83 schreef:ach arm kind, venijnige beet zeg zo recht in het gezichtje.....hopelijk vinden ze de hond en baas en komt daar ook een vervolg op.
Ik begrijp dat niet
Zo te lezen liep de hond met twee meisjes. Misschien kleine meisjes die zich ook geen raad wisten?
Eefje83 schreef:ach arm kind, venijnige beet zeg zo recht in het gezichtje.....hopelijk vinden ze de hond en baas en komt daar ook een vervolg op.
Ik begrijp dat niet
Zo te lezen liep de hond met twee meisjes. Misschien kleine meisjes die zich ook geen raad wisten?
ik had dat fb bericht nog niet eens gelezen toen ik reageerde maar dan vind ik het nog jammer dat ze zich niet even gemeld hebben maar wellicht was er ook niemand om het aan te melden. Ik vind het best een vaag bericht.
Hier staat meer info. Meisjes die de hond uitlieten waren ongeveer 6 en 8.
tja dan kun je het ze bijna niet kwalijk nemen natuurlijk. dat is gewoon sneu.
Hopelijk komen ze er toch nog achter wat er nou echt gebeurd is dat die hond heeft gebeten, en nemen de ouders hun verantwoording
Ik verbaas me er wel over dat RTV Utrecht nu al nieuws maakt van een hondenbeet. Het wordt nu wat "oma vertelt"-achtig, maar was het vroeger niet zo dat je als kind (alle drie in dit geval) op je donder kreeg en daarmee was het klaar?
*Edit: wel je zinnen afmaken Manon
Laatst gewijzigd door Maeve op 14 apr 2017 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Maeve schreef:Ik verbaas me er wel over dat RTV Utrecht nu al nieuws maakt van een honden. Het wordt nu wat "oma vertelt"-achtig, maar was het vroeger niet zo dat je als kind (alle drie in dit geval) op je donder kreeg en daarmee was het klaar?
Niet als een kind in het gezicht gebeten werd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Maeve schreef:Ik verbaas me er wel over dat RTV Utrecht nu al nieuws maakt van een honden. Het wordt nu wat "oma vertelt"-achtig, maar was het vroeger niet zo dat je als kind (alle drie in dit geval) op je donder kreeg en daarmee was het klaar?
Dat zou bij mij vroeger ook gebeurd zijn. Je moet ook gewoon niet naar vreemde honden gaan, ik hóor het m'n moeder zeggen.
Maar het is wel heel sneu voor het meiske, die zal zich kapotgeschrokken zijn
Niet als een kind in het gezicht gebeten werd.
Niet?
M'n nichtje is eens op dezelfde manier in haar lip gebeten door een Terriër. Stond RTV Oost ook niet op de stoep
Tuurlijk is het ontzettend sneu voor dat meisje, en dat was het jaren geleden ook. Ik snap alleen de nieuwswaarde niet, behalve de clickbait zeg maar.
Heavy schreef:Het meisje is 2 en was met haar broertje van 5 in de speeltuin
Daar klopt ook iets niet vind ik .
Je kan niet van een kind van 5 verwachten dat hij een kind van 2 in de gaten kan houden .
Ja dat zat ik me ook al af te vragen, volgens mij wordt t expres vaag gehouden waar de moeder/ouders nu waren..
Nanna schreef:Kleine meisjes willen hondjes zoenen. En hondjes hebben daar niet altijd zin in.
En meisjes zien dat niet in.
Ja.. toen we zondag in het bos liepen kwamen een opa en oma met twee kleine kindjes ons tegemoet. Ik lijn Foxy even aan, die kan nogal lomp zijn. Digger heeft totaal geen interesse in kinderen dus die laat ik lopen. Loopt vervolgens het kleine meisje, misschien net twee, met haar armpjes open op Digger af. Dus ik probeer op mijn allervriendelijkst aan het kindje uit te leggen dat ze niet zo op honden af moet lopen. Wordt vervolgens die opa kwaad Ik probeer die man nog uit te leggen dat het verstandig is om kleine kinderen met honden om te leren gaan, maar dat vond hij helemaal niet nodig.
Nou ja, zak er dan maar in
Nanna schreef:Kleine meisjes willen hondjes zoenen. En hondjes hebben daar niet altijd zin in.
Ja.. toen we zondag in het bos liepen kwamen een opa en oma met twee kleine kindjes ons tegemoet. Ik lijn Foxy even aan, die kan nogal lomp zijn. Digger heeft totaal geen interesse in kinderen dus die laat ik lopen. Loopt vervolgens het kleine meisje, misschien net twee, met haar armpjes open op Digger af. Dus ik probeer op mijn allervriendelijkst aan het kindje uit te leggen dat ze niet zo op honden af moet lopen. Wordt vervolgens die opa kwaad Ik probeer die man nog uit te leggen dat het verstandig is om kleine kinderen met honden om te leren gaan, maar dat vond hij helemaal niet nodig.
Een vergelijkbare situatie maakte ik afgelopen weekend ook mee met mijn honden. Ik had ze alle vier bij me en we liepen aan het eind van de wandeling terug naar de auto. Er stond een auto naast met een jong stel erbij en een kind van 2 of 3 dat om de auto heen scharrelde. Het jongetje zag ons en kwam vrolijk kirrend met open armen op mijn (aangelijnde) honden af lopen. Ik liep een stukje terug, hopende dat de ouders hem zouden komen halen, die hadden ons ook al van verre zien aankomen. Maar de ouders zeiden: 'Mooie hondjes hè!' en lieten het jongetje gewoon op mijn honden af lopen Ik heb ze maar uitgelegd dat mijn honden geen kleine kinderen gewend zijn en toen kwamen ze hem toch maar zuchtend en steunend ophalen. Met vier aangelijnde honden kan ik een ontmoeting met zo'n jong kind onmogelijk in goede banen leiden. Voor mij best onbegrijpelijk dat ouders zo'n jong kind op vier onbekende middelgrote honden af sturen.
Maeve schreef:Ik verbaas me er wel over dat RTV Utrecht nu al nieuws maakt van een hondenbeet. Het wordt nu wat "oma vertelt"-achtig, maar was het vroeger niet zo dat je als kind (alle drie in dit geval) op je donder kreeg en daarmee was het klaar?
Nee meestal werd de hond afgemaakt en daarmee was het klaar. Vaak ook door pa.
Toch vreemd , word wat afgeklaagd over al die klote honden die jullie honden aanvallen, komen patsen en buurten , niet bij zich worden gehouden , andere honden aanvallen en dan word er een kind in de lip gebeten en word vroeger er even bij gehaald hoe heerlijk nuchter het wel niet was.
Zo van kusje erop en ga maar spelen.
Een vergelijkbare situatie maakte ik afgelopen weekend ook mee met mijn honden. Ik had ze alle vier bij me en we liepen aan het eind van de wandeling terug naar de auto. Er stond een auto naast met een jong stel erbij en een kind van 2 of 3 dat om de auto heen scharrelde. Het jongetje zag ons en kwam vrolijk kirrend met open armen op mijn (aangelijnde) honden af lopen. Ik liep een stukje terug, hopende dat de ouders hem zouden komen halen, die hadden ons ook al van verre zien aankomen. Maar de ouders zeiden: 'Mooie hondjes hè!' en lieten het jongetje gewoon op mijn honden af lopen Ik heb ze maar uitgelegd dat mijn honden geen kleine kinderen gewend zijn en toen kwamen ze hem toch maar zuchtend en steunend ophalen. Met vier aangelijnde honden kan ik een ontmoeting met zo'n jong kind onmogelijk in goede banen leiden. Voor mij best onbegrijpelijk dat ouders zo'n jong kind op vier onbekende middelgrote honden af sturen.
je kunt natuurlijk ook roepen dat ze waarschijnlijk niet zullen bijten omdat ze al 2 peuters voor het ontbijt hebben opgegeten maar dat je het toch liever veilig wilt houden omdat het zo`n troep geeft
bouvierpoedel schreef:Toch vreemd , word wat afgeklaagd over al die klote honden die jullie honden aanvallen, komen patsen en buurten , niet bij zich worden gehouden , andere honden aanvallen en dan word er een kind in de lip gebeten en word vroeger er even bij gehaald hoe heerlijk nuchter het wel niet was.
Dat is op zijn minst opmerkelijk inderdaad We weten ook niet of het tweejarige meisje zelf naar de hond toegegaan is.
De hele situatie is sowieso ´niet handig´ vind ik. Een kind van 8 met een middelgrote hond is kantjeboord, zeker als het meisje niet verantwoordelijk genoeg is om te begrijpen dat je er geen speeltuin mee in loopt. En opa en oma droppen kleinkinderen van 2 en 5 alleen in een speeltuin. Tja.... Erg jong.
alfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]
je kunt natuurlijk ook roepen dat ze waarschijnlijk niet zullen bijten omdat ze al 2 peuters voor het ontbijt hebben opgegeten maar dat je het toch liever veilig wilt houden omdat het zo`n troep geeft
Ik zal het onthouden voor een volgende keer
Ik denk overigens helemaal niet dat ze zullen bijten, maar ik ga geen onnodige risico's lopen.
bouvierpoedel schreef:Toch vreemd , word wat afgeklaagd over al die klote honden die jullie honden aanvallen, komen patsen en buurten , niet bij zich worden gehouden , andere honden aanvallen en dan word er een kind in de lip gebeten en word vroeger er even bij gehaald hoe heerlijk nuchter het wel niet was.
Dat is op zijn minst opmerkelijk inderdaad We weten ook niet of het tweejarige meisje zelf naar de hond toegegaan is.
De hele situatie is sowieso ´niet handig´ vind ik. Een kind van 8 met een middelgrote hond is kantjeboord, zeker als het meisje niet verantwoordelijk genoeg is om te begrijpen dat je er geen speeltuin mee in loopt. En opa en oma droppen kleinkinderen van 2 en 5 alleen in een speeltuin. Tja.... Erg jong.
Inderdaad we weten er verder niets van behalve dat de situatie zoals beschreven onhandig is met kinderen die een hond uitlieten wat op zich al niet handig is.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Tenzij die hond een SPA was dan was het een vals kut kreng wat per direct ingeslapen moest worden .
Once upon a time can happen anytimeWhiskey*Toska*Storm*Roxy*
De moeder van het kind geeft aan bekend te zijn met honden en merkte terecht op dat de meisjes die de hond begeleidden te jong waren en dat kinderen geleerd moet worden met honden om te gaan. Maar wat is er dan precies gebeurd? Ik neem niet aan dat ze haar kind zomaar de hond heeft laten benaderen, of wel? Want dan weet ze dat ze zelf evengoed fout is. Niet zomaar je kind aan vreemde honden laten zitten.
Dus moet de hond zomaar naar haar kind gelopen zijn om het te bijten. Ik vind dat heel raar gedrag. Ik denk niet dat we het verhaal ooit helemaal te horen krijgen.
Het is ook niet gezegd dat als de hond opgespoord wordt, dat hij niet evengoed in beslag genomen wordt en ingeslapen. Honden worden tegenwoordig ingeslapen om minder.
Terwijl het ook in dit geval weer te wijten was aan een onverantwoordelijke eigenaar. Wie geeft z'n hond nou mee aan zulke jonge kinderen?????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones schreef:De moeder van het kind geeft aan bekend te zijn met honden en merkte terecht op dat de meisjes die de hond begeleidden te jong waren en dat kinderen geleerd moet worden met honden om te gaan. Maar wat is er dan precies gebeurd? Ik neem niet aan dat ze haar kind zomaar de hond heeft laten benaderen, of wel? Want dan weet ze dat ze zelf evengoed fout is. Niet zomaar je kind aan vreemde honden laten zitten.
Dus moet de hond zomaar naar haar kind gelopen zijn om het te bijten. Ik vind dat heel raar gedrag. Ik denk niet dat we het verhaal ooit helemaal te horen krijgen.
Het is ook niet gezegd dat als de hond opgespoord wordt, dat hij niet evengoed in beslag genomen wordt en ingeslapen. Honden worden tegenwoordig ingeslapen om minder.
Terwijl het ook in dit geval weer te wijten was aan een onverantwoordelijke eigenaar. Wie geeft z'n hond nou mee aan zulke jonge kinderen?????
Of het nu per ongeluk is of door een onverantwoordelijke eigenaar aan kinderen meer gegeven of gewoon omdat het zo uitkwam dat maakt toch niet uit . De hond heeft gebeten.
Mag de eigenaar best wel voor opdraaien en op zijn verantwoordelijkheid aangesproken worden.
En als de eigenaar zich meldt is dit dan de volgende hond die in beslag wordt genomen en uitgebreid getest wordt op alles en met diverse maatregelen naar huis mag of niet mag omdat het gezin zelf kinderen heeft? Nooit meer los, altijd gemuilkorfd etc. etc.?