Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Donna wil niet eten . Vermagerd snel
Moderator: moderatorteam
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Donna wil niet eten . Vermagerd snel
Misschien kunnen jullie me helpen ik weet het namelijk niet meer. Donna is 3 week geleden ziek geworden. Diarree en is daardoor bij da zelfs aan infuus beland. Ab kuur erachteraan en ze is weer oké. Maar we krijgen haar niet aan het eten. Ze is altijd al slechte eter geweest en een ontzettende nuk. Ze lust alleen smuldier pens compleet. Andere smaken of merken gaat niet. Brokken ook niet ja soms cavom. Barf producten niet. Gewoon eten niet. Paté blikvoer etc niet. Maar goed ze at meestal wel bordje leeg. Soms paar dagen niet soms weken met smaak en grote honger. Maar nu niks, ik krijg haar niet aan het eten. Ja levercake lust ze en soms een kippenekje maar verder niks. Snoepjes wil ze ook niet meer , vla etc ook niet.
Kortom ik weet het niet. Ze is onderzocht en alles was oké, tandjes redelijk, bloedonderzoek gaf iets verhoogd ureum aan maar kwam door de uitdroging want de rest was goed. Ze is nu van 4.9 kilo wat al weinig was inmiddels 4.2 en ik weet geen raad. Nu las ik een stukje over vit b12 tekort bij honden zou dat nog kunnen ? Of hebben jullie misschien nog fabuleuze ideen? Ze moet nu echt gaan aankomen.
Vis eet ze ook niet trouwens. Willen jullie eens meedenken wat het zou kunnen zijn ?
Kortom ik weet het niet. Ze is onderzocht en alles was oké, tandjes redelijk, bloedonderzoek gaf iets verhoogd ureum aan maar kwam door de uitdroging want de rest was goed. Ze is nu van 4.9 kilo wat al weinig was inmiddels 4.2 en ik weet geen raad. Nu las ik een stukje over vit b12 tekort bij honden zou dat nog kunnen ? Of hebben jullie misschien nog fabuleuze ideen? Ze moet nu echt gaan aankomen.
Vis eet ze ook niet trouwens. Willen jullie eens meedenken wat het zou kunnen zijn ?
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Donna wil niet eten . Vermagerd snel
Die eet ze nu dus ook niet meerNanna schreef:Als ze wel Smuldier lust dan zou ik haar dat geven, in flinke hoeveelheden.

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
Is Donna misselijk? Ik had een kat die problemen had met de nieren. Daardoor werd hij heel misselijk. En dat proces moest echt doorbroken worden met eten. Want niet eten zorgde weer voor meer misselijkheid.
- hewi
- Zeer actief
Was het maar zo. Dat eet ze dus inmiddels ook niet meer.Nanna schreef:Als ze wel Smuldier lust dan zou ik haar dat geven, in flinke hoeveelheden.
Ze is niet misselijk.
Ze drinkt ook goed verder.
Ze is wel chagi lusteloos en wankelig
Net overleg met assistente de dierenarts gaat me morgen terugbellen en ook kijken naar eventuele vitamine gebrek verhaal.
Ze is bijna 12 maar voor zo'n klein frummel moet ze nog wel paar jaar mee vind ik
-
Pienda
- Zeer actief
Krijgt ze van de dierenarts iets tegen mogelijke misselijkheid? Dat is altijd iets om te proberen.
Misschien toch ook verder onderzoek zoals een echo.
En ik zou haar laten eten wat ze wel wil eten, gewoon calorieen binnenkrijgen.
Heel vervelend, hoop dat het snel weer beter gaat!
Misschien toch ook verder onderzoek zoals een echo.
En ik zou haar laten eten wat ze wel wil eten, gewoon calorieen binnenkrijgen.
Heel vervelend, hoop dat het snel weer beter gaat!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Heb je al Renske geprobeerd? Dat willen vaak de meest kieskeurige honden nog wel eten.
Zou toch nog even verder onderzoek doen want ze eet niet voor niets niet meer.

- hewi
- Zeer actief
Ze eet niks ja een frikandel:) en soms frolicjes maar ook niet altijd. Leverworst idem.
Ik ga ook zeer zeker laten onderzoeken maar ik was ook benieuwd naar jullie ervaring .
Als je Google naar vitb12 tekort bij honden krijg je ook veel van haar symptomen dus dat gaat ook mee op briefje naar da .
Ik ga ook zeer zeker laten onderzoeken maar ik was ook benieuwd naar jullie ervaring .
Als je Google naar vitb12 tekort bij honden krijg je ook veel van haar symptomen dus dat gaat ook mee op briefje naar da .
- hewi
- Zeer actief
Nope je bedoeld die vacuüm maaltijd van hun?Yara schreef:Heb je al Renske geprobeerd? Dat willen vaak de meest kieskeurige honden nog wel eten.
Dat at ze sowieso al niet
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Met onze Bell nog "vers" in het geheugen zou ik nu je weet dat ureum verhoogd is stoppen met fricandel en frolic e.d. (zout) onder het mom dát eet ze iig geval. Dat dachten wij ook met Bell "ze at tenminste nog iets". Dat zal ongetwijfeld géén goed hebben gedaan en als we "toen" wisten wat we later wisten had ze dat dan ook zeker niet van ons gekregen. Bell was inmiddels afgevallen tot nét 4.2 kg.hewi schreef:Ze eet niks ja een frikandel:) en soms frolicjes maar ook niet altijd. Leverworst idem.
Drinken deed ze wél. Te veel achteraf en dat bleek dus wel degelijk bij haar "ziektebeeld" (nierproblemen) te horen. Ook zij was lusteloos en wankeling en ik weet niet of je het hebt meegekregen, maar bij ons(lees met Bell) is het uiteindelijk heel erg snel slechter gegaan
Hoe weet je trouwens dat ze niet misselijk is? Niet eten is toch vaak een teken van wél misselijk zijn. Althans, dat is ons verteld. Om die misselijkheid tégen te gaan kregen wij voor Bell cerenia tabletten voorgeschreven en daarbij andere medicatie vanwege haar (veel te) hoge ureum gehalte(helaas te hoog om nog iets aan te doen).
Ook hadden wij als tip gekregen vitamine D (voor mens) te geven.
Sterkte!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
En macaroni? Pannenkoeken? Brood met pindakaas? Ik zou alles er in stoppen wat ze wel wil, al dan niet verantwoord. Als ze niet eet gaat op een gegeven moment het hongergevoel weg en dat moet je terug zien te krijgen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- smoekie
- Zeer actief
Wil geen "betweter" uithangen, verre van zelfs, maar zoals gezegd met Bell heel heel vers in het geheugenfes/lou schreef:En macaroni? Pannenkoeken? Brood met pindakaas? Ik zou alles er in stoppen wat ze wel wil, al dan niet verantwoord. Als ze niet eet gaat op een gegeven moment het hongergevoel weg en dat moet je terug zien te krijgen...
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- hewi
- Zeer actief
Ze heeft 2 week geleden bloedtest gehad en behalve dat ietsje verhoogde ureum wat waarschijnlijk kwam door de week lang echt spuit diarree. Verder was alles oke.
Maar niemand die iets ervaring heeft met vitamine tekort of zo?
Er zal sowieso weer nieuwe bloedonderzoek komen denk ik. De dierenarts beLt morgen terug.
Of ze houd de hele boel voor gek en zitten we in 1 of andere vicieuze cirkel want ik wordt er ook totaal gestoord van. Maar dan zou ze tochet x honger moeten krijgen?
Of er is iets aan hand wat niet zo 1 2 3 naar boven komt.
Ze was altijd wel dol op pindakaas...pannekoek met pindakaas?
Er zal sowieso weer nieuwe bloedonderzoek komen denk ik. De dierenarts beLt morgen terug.
Of ze houd de hele boel voor gek en zitten we in 1 of andere vicieuze cirkel want ik wordt er ook totaal gestoord van. Maar dan zou ze tochet x honger moeten krijgen?
- Gimmick
- Zeer actief
Pannekoeken met pindakaas.
Vreet ze tenminste iets...
En hoe stom ook... kan het niet gewoon zijn dat ze de aandacht rondom het niet willen eten wel fijn vindt. En dat ze nu zelf ook wat "vast" zit...
En hoe stom ook... kan het niet gewoon zijn dat ze de aandacht rondom het niet willen eten wel fijn vindt. En dat ze nu zelf ook wat "vast" zit...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- hewi
- Zeer actief
Gimmick schreef:Pannekoeken met pindakaas.
Nou dat. Al denk ik eerder dat ze overstuur raakt van ons en daarom niet eet. Beetje negatieve aandacht of zo. Kan dat? Dat " vast " zitten ?
En natuurlijk ga ik eerst medische kant uitsluiten
- smoekie
- Zeer actief
Ik weet niet wat voor bloedonderzoek ze heeft gehad en welk onderzoek wát onderzoekt? Bij Bell was het iig een zeer uitgebreid bloedonderzoek. Bloedonderzoek uitgebreide gezondheidsscreening, bloedonderzoek elektrolyten na/K/CL en onderzoek rode en witte bloedbeeld aldus de factuur.hewi schreef:Ze heeft 2 week geleden bloedtest gehad en behalve dat ietsje verhoogde ureum wat waarschijnlijk kwam door de week lang echt spuit diarree. Verder was alles oke.
Ik kan me niet voorstellen dat ze de boel "voor de gek" houd. Een hond eet niet voor niets niets, doen ze niet voor de lol mag ik aannemen. Misschien ben ik door dat gedoe met Bell wat té voorzichtig maar ik weet van mezelf wél dat mocht Nell ineens "raar" gaan doen zoals nu bijv. bij jou het geval, ik zekerheid voor alles neem en direct van quitte af aan een dergelijk uitgebreid onderzoek wil en haar zéker geen eten zou gaan geven waarvan ik niet weet of het meer kwaad dan goed doet onder het mom "dan eet ze tenminste wat" zoals we wel bij Bell hebben gedaan. Zure "leerervaring" geweest hier.
Sterkte, ik hoop iig dat het niks ernstigs is en ze gauw weer "gewoon" gaat eten
Laatst gewijzigd door smoekie op 13 apr 2017 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Ean heeft een fiks vitamine B12 tekort, maar dat is eigenlijk in de regel niet de oorzaak van niet eten maar het gevolg van een probleem in de darmen. Of het moet een aangeboren defect zijn, maar dan had je het waarschijnlijk al eerder gemerkt (alhoewel ze altijd al wel een slechte eter was dus misschien speelt er al langer iets?) Als je normaal goede voeding geeft, is een tekort over het algemeen alleen dus als er in de opname iets niet goed gaat of als er een erfelijke afwijking is.
Als er iets in de opname niet goed gaat, is er dus een darmprobleem. Dat speelt bij Ean. Die heeft altijd goed gegeten tot een jaar geleden, hij ineens kieskeurig werd en steeds kieskeuriger. We hebben een scopie laten doen en hij bleek maag- en darmontstekingen te hebben. Hij wilde op dat punt ook nog heel slecht eten en heeft inderdaad iets tegen de misselijkheid gehad en specifieke voeding. Ook staat hij op de prednison maar dat zou ik persoonlijk alleen maar doen als je weet wat de oorzaak is. Ik zou zeker vragen om iets tegen de misselijkheid. Als je opnieuw bloed laat prikken en de B12 is laag, heb je een goede aanwijzing dat er in de darmen iets niet goed loopt en zou ik gaan voor een scopie en niet alleen maar B12 prikken. Want zoals gezegd; dat is een symptoom van iets onderliggends en niet de oorzaak.
Ean doet het overigens wel heel erg goed op de injecties, nu een duidelijk stijgende lijn!
Veel succes, ik vind een niet etende hond erg lastig...
Als er iets in de opname niet goed gaat, is er dus een darmprobleem. Dat speelt bij Ean. Die heeft altijd goed gegeten tot een jaar geleden, hij ineens kieskeurig werd en steeds kieskeuriger. We hebben een scopie laten doen en hij bleek maag- en darmontstekingen te hebben. Hij wilde op dat punt ook nog heel slecht eten en heeft inderdaad iets tegen de misselijkheid gehad en specifieke voeding. Ook staat hij op de prednison maar dat zou ik persoonlijk alleen maar doen als je weet wat de oorzaak is. Ik zou zeker vragen om iets tegen de misselijkheid. Als je opnieuw bloed laat prikken en de B12 is laag, heb je een goede aanwijzing dat er in de darmen iets niet goed loopt en zou ik gaan voor een scopie en niet alleen maar B12 prikken. Want zoals gezegd; dat is een symptoom van iets onderliggends en niet de oorzaak.
Ean doet het overigens wel heel erg goed op de injecties, nu een duidelijk stijgende lijn!
Veel succes, ik vind een niet etende hond erg lastig...
- Gimmick
- Zeer actief
Gentle is ook heel.gevoelig voor mijn stemming en op het moment dat ik bij haar een gedoe maak om het eten dan stopt ze per direct.hewi schreef:Gimmick schreef:Pannekoeken met pindakaas.
Nou dat. Al denk ik eerder dat ze overstuur raakt van ons en daarom niet eet. Beetje negatieve aandacht of zo. Kan dat? Dat " vast " zitten ?
Ik heb 2 weken met een niet etende teckel.gehad.
Ik maakte er (per ongeluk) een dingetje van. Waarop zij 3 dagen niet at. Daarna werd ze misselijk en te braken. Waardoor ik er een groter iets van maakte.
En zo zaten we harstikke vast.
Waardoor zij nog misselijker werd.
Uiteindelijk zij haar vorige baas... joh je hebt wel een eigenwijze teckel die gevoelig is voor jou stemming...
En dus wat eetbaars en lekkers gegeven en het eten gelaten voot wat het was.
En na 3 dagen was het klaar.
Maar absoluut al het medische eerst uitsluiten!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- hewi
- Zeer actief
Dankjewel moniekb! Ja ze is altijd al zeer slechte eter gehad vanaf moment dat ik de had.
( ze was toen 2)
Heel weinig eetlust zeer zeker niet omkoopbaar met wat lekkers of zo.
Smoekie ze wordt sowieso verder onderzocht geen idee wat voor test ze hebben gedaan 2 week geleden maar niks engs zeiden ze. Ab kuur werkte goed. Ik krijg dr alleen niet aan eten.
Don zou idd dat wel kunnen.die is ontzettend gevoelig en kan van de minste dingen al van de rel raken.
Ik geloofde het ook nooit totdat ik don kreeg.
( ze was toen 2)
Smoekie ze wordt sowieso verder onderzocht geen idee wat voor test ze hebben gedaan 2 week geleden maar niks engs zeiden ze. Ab kuur werkte goed. Ik krijg dr alleen niet aan eten.
Don zou idd dat wel kunnen.die is ontzettend gevoelig en kan van de minste dingen al van de rel raken.
Ik geloofde het ook nooit totdat ik don kreeg.
- hewi
- Zeer actief
Gimmick schreef:Gentle is ook heel.gevoelig voor mijn stemming en op het moment dat ik bij haar een gedoe maak om het eten dan stopt ze per direct.hewi schreef:Gimmick schreef:Pannekoeken met pindakaas.
Ik heb 2 weken met een niet etende teckel.gehad.
Ik maakte er (per ongeluk) een dingetje van. Waarop zij 3 dagen niet at. Daarna werd ze misselijk en te braken. Waardoor ik er een groter iets van maakte.
En zo zaten we harstikke vast.
Waardoor zij nog misselijker werd.
Uiteindelijk zij haar vorige baas... joh je hebt wel een eigenwijze teckel die gevoelig is voor jou stemming...
En dus wat eetbaars en lekkers gegeven en het eten gelaten voot wat het was.
En na 3 dagen was het klaar.
Maar absoluut al het medische eerst uitsluiten!
3 dagen alleen lekkere dingen bedoel je?
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien toch nog eens die nieren na laten kijken. Eventueel middels SDMA-bloedtest? https://www.mcvoordieren.nl/sdma-bloedtest-nierfunctie
- smoekie
- Zeer actief
Dat slechte eten is bij ons ook altijd een "drama" geweest op de zeldzame momenten dat het nodig was om medicatie te geven. Daar waar Nell en Syll heel makkelijk "om te kopen" waren (beide echt gék op eten) was Bell dit helaas totaal niet.hewi schreef:Dankjewel moniekb! Ja ze is altijd al zeer slechte eter gehad vanaf moment dat ik de had.
( ze was toen 2)
Hier is vaak genoeg bloedonderzoek gedaan maar doorgaans redelijk "simpel"(goedkoop) in tegenstelling tot het laatste bloedonderzoek(200) daarin is zo ongeveer "alles" meegenomen wat er onderzocht kon worden. De noodzaak was daar overigens uiteraard wel toe omdat Bell toen al redelijk "slecht" was voor ons gevoel.
700 gram afvallen in redelijk korte tijd geeft wat mij betreft alle reden om inderdaad verder te onderzoeken(uitgebreider bloedonderzoek). Wij hadden in beginsel ook zoiets van "als ze maar gaat eten" maar ondertussen was haar lichaam zichzelf vanwege nierproblemen dus aan het vergiftigen (mede ook waarschijnlijk door het "foute" (lees zoute eten als fricandellen e.d.) waardoor ze uiteindelijk dus die (epileptische) "aanvallen" kreeg
Ik duim iig dat ze gauw weer gaat eten en ze snel weer beter is.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Als ze niet eet maar wel drinkt, kan je haar misschien wat van dat happy dog poeder door haar water doen? Dan heeft ze wat voedingsstoffen binnen en misschien brengt dat langzaam ook wat eetlust terug.
- hewi
- Zeer actief
Happy dog poeder ken ik niet. Ik ga eens kijken.
Ze at voor dat diarree virus wel gewoon. Niet altijd veel maar wel gewoon.
Nu helemaal niks zowat vandaar dat ik me ook afvraag of ze niet gewoon iets anders kan hebben of idd gewoon niet wil.
We laten alles natuurlijk morgen verder onderzoeken en ik neem alle ideen en tips mee.
Althans morgen belt de da terug voor overleg.
Nu helemaal niks zowat vandaar dat ik me ook afvraag of ze niet gewoon iets anders kan hebben of idd gewoon niet wil.
We laten alles natuurlijk morgen verder onderzoeken en ik neem alle ideen en tips mee.
- kipo
- Zeer actief
Een SDMA-test meet al nierschade als er nog maar 30% functieverlies is, in Donna's geval is die niet heel nuttig, want met 70% restcapaciteit ben je niet ziek. Dat verhoogde ureum, en trouwens dehydratie ook, kan aanleiding zijn voor misselijkheid en hoofdpijn, dus daar zou ik eens achteraan zitten. Hoe hoog is dat Ureum en is er een idee van de mate van uitdroging. Medicatie tegen misselijkheid kan helpen, maar een infuus om eventuele uitdroging op te lossen is dan vaak beter.
En waar je eens naar zou kunnen vragen is of het specifiek Pancreas-Lipase getest is, dat wordt niet standaard gedaan, maar pancreatitis komt regelmatig voor en dan willen ze ook echt niet eten.
VitB kun je overigens ook in het bloed meten, dan heb je een idee of er een tekort zou kunnen zijn.
Beterschap voor Donna
En waar je eens naar zou kunnen vragen is of het specifiek Pancreas-Lipase getest is, dat wordt niet standaard gedaan, maar pancreatitis komt regelmatig voor en dan willen ze ook echt niet eten.
VitB kun je overigens ook in het bloed meten, dan heb je een idee of er een tekort zou kunnen zijn.
Beterschap voor Donna
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
hewi schreef:Happy dog poeder ken ik niet. Ik ga eens kijken.
Power Plus heet het. Als ik wit poeder in een plastic zakje op stuur, wordt dat niet onderschept?
- hewi
- Zeer actief
veertje schreef:hewi schreef:Happy dog poeder ken ik niet. Ik ga eens kijken.
Power Plus heet het. Als ik wit poeder in een plastic zakje op stuur, wordt dat niet onderschept?
Ik zal het niet verder vertellen
- hewi
- Zeer actief
Nou ze is vandaag bij de buurmannen die op haar passen en ze heeft tartaar sperziebonen en aardappels op....wel had ze wat hulp nodig eersr uit de hand maar later bord leeg.
Zal het dan toch iets tussen haar en mij zijn ?
Zal het dan toch iets tussen haar en mij zijn ?
- Jackira
- Zeer actief
Buck eet ook heel slecht en ik probeer van alles. Hij is altijd al een lastige eter geweest. Hij kan zo 1 of 2 dagen overslaan. Volgend de d.a. komt dat veel voor bij een husky. (hij is een kruising herder/poolhond)
Hij is nu 14 en krijgt anabolen injecties en pijnstilling om de boel nog een beetje te rekken zolang hij het leven nog leuk lijkt te vinden. En hij krijgt ook van alles te eten wat niet goed voor hem is. Zijn nieren zijn ook niet zo goed. Maar de d.a. zei toen ik me daar zorgen over maakte en eigenlijk niet meer weet wat ik hem moet geven buiten al die dingen die niet goed voor hem zijn dat hij eerder dood zal gaan door niet eten dan door slechte dingen eten. Dus dat ik me daar niet meer druk om hoef te maken.
Dus misschien dat je dingen als een gekookt eitje kunt proberen of plakje ham door haar eten of Buck krijgt ook wel sukadelapjes of inderdaad frikadel
om haar weer aan het eten te krijgen. Ik geef ook wel eens een pijnstillertje om uit te proberen bij de honden of pijn misschien de oorzaak is van het niet eten.
Hij is nu 14 en krijgt anabolen injecties en pijnstilling om de boel nog een beetje te rekken zolang hij het leven nog leuk lijkt te vinden. En hij krijgt ook van alles te eten wat niet goed voor hem is. Zijn nieren zijn ook niet zo goed. Maar de d.a. zei toen ik me daar zorgen over maakte en eigenlijk niet meer weet wat ik hem moet geven buiten al die dingen die niet goed voor hem zijn dat hij eerder dood zal gaan door niet eten dan door slechte dingen eten. Dus dat ik me daar niet meer druk om hoef te maken.
Dus misschien dat je dingen als een gekookt eitje kunt proberen of plakje ham door haar eten of Buck krijgt ook wel sukadelapjes of inderdaad frikadel
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Gelet op de leeftijd zou het me niets verbazen als dit hondje last heeft van op elkaar volgende ontstekingen in tanden en kiezen. En dat maakt het eten wel heel erg pijnlijk.
Bij de buren heeft ze weliswaar wel gegeten. Kan best een pijnloos moment zijn. Hou het eens in de gaten. Als ze weer niet eet even met je nagel op al de tanden en kiezen tikken. Als er een ontsteking is weet je gelijk waar het zich bevind.
Bij de buren heeft ze weliswaar wel gegeten. Kan best een pijnloos moment zijn. Hou het eens in de gaten. Als ze weer niet eet even met je nagel op al de tanden en kiezen tikken. Als er een ontsteking is weet je gelijk waar het zich bevind.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- vaagheid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
- Contacteer:
Misschien is een rontgen foto van de buik een idee om te zien of er misschien iets vast zit of iets dergelijks?
Het doet me een beetje aan dit verhaal denken:
Het doet me een beetje aan dit verhaal denken:
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden