Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Urn laten maken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Urn laten maken

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik weet wat voor urn ik wil voor Shibs as. Niet dat ik van de urnen ben, maar uitstrooien ga ik niet doen en om hem nu de rest van z'n leven in dat asblik te laten zitten, voelt ook niet goed.

Maar wat ik wil, bestaat niet dus dat moet gemaakt worden. En daar wordt het lastig, want ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken en van wat voor materiaal ik het precies wil hebben.

Er zijn hier op het forum ongetwijfeld mensen die zelf ervaring hebben met het laten maken van een urn of kennissen hebben die creatief zijn.

Dus ter inspiratie en in de zoektocht naar het perfecte zou ik graag linkjes naar websites, foto's, etc. willen zodat ik verder kan gaan kijken. ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
kipo
Zeer actief

Re: Urn laten maken

Ongelezen bericht door kipo »

Misschien kun je beschrijven wat je wil, want nu heb ik geen idee in welke richting ik moet denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Afbeelding

Het laatste speeltje wat hij heeft gesloopt. En het is niet zo urn-achtig en lekker apart. Net als Shib altijd was. :I:

Maar of ik het dan in steen, hout, keramiek, klei, brons of wat dan ook wil, weet ik nog niet. Niet in kleur, dat weet ik wel.

Prijs maakt me niet zoveel uit. Ofja, 1000 euro wordt te gek, maar ik hou er rekening mee dat het me wel een paar honderd euro gaat kosten en dat is ook prima. ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
rovianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door rovianne »

In Eindhoven zit www.anieks.nl zij geeft heel veel workshops in allerlei technieken. Hele aardige, meedenkende en zeer creatieve vrouw. Ik zou haar eens een mail sturen met foto en vragen of zij (Anita) je kan helpen.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Je zal eerst moeten weten in welk materiaal je iets wilt hebben, voordat je een bedrijf kan zoeken.

Ushi's urn hebben we laten maken bij een edelsmederij, maar die ging wel ver richting de 1000 euro...
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Is aardewerk misschien een idee? In Tegelen en omgeving zitten diverse pottenbakkers. Ze kunnen je ook met een ontwerp helpen. Pottenbakkerij Hoogland in Steyl maakt overigens urnen.
http://niekhoogland.nl/
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Bij de keuze voor het materiaal zou ik dan zeker gaan voor iets wat echt niet stuk kan. Want anders heb je de as overal liggen als zo'n ding een keer van de kast valt. Hout lijkt me dan nog het minst kwetsbaar, hoewel ook dat kan breken uiteindelijk. Of rubber?Keramiek, klei of glas lijkt me niet verstandig.

Jorla's as staat nog steeds in de strooikoker op mijn slaapkamer, met een foto van haar in het gras van mijn volkstuin. De koker sluit qua afdruk daar mooi op aan, het lijkt alsof de zon die daarop door de bomen schijnt precies op haar plekje in het gras straalt.

Het is hier nu 7 maanden sinds het afscheid en ik merk dat ik er veel meer afstand van heb genomen.
Het maakt me al een stuk minder uit of hij daar nog staat of niet. Uiteindelijk heb ik de as van mijn dieren altijd uitgestrooid. Dat maakte een einde aan de zorg of het ooit zou komen te vallen, of dat ik plots zou overlijden of anderszins niet meer in staat om er iets over te zeggen zou raken. Dat iemand het dan in de container zou gooien.

Mij gaf het rust, want niemand kon dan de resten nog schaden of uit elkaar halen. Dan was het voor mij ook echt afgerond. Ik ben er bijna aan toe Jorla's as uit te strooien op de plek waar we veel liepen, even ervan af staat een mooi groepje enorme kastanjes. Die geven bij hoge temperaturen een idyllisch schaduwplekje.
Mijn eigen as wil ik daar ook uitgestrooid hebben.

Ik zou jou bijna willen adviseren om nog een half jaartje te wachten met beslissen wat je wil. Je schrijft over ' de rest van zijn leven'. Dat roept de gedachte op dat je zijn dood -begrijpelijkerwijs- nog lang niet geaccepteerd hebt. En dat klopt ook met je andere topic.

Hier is het dilemma dat mijn zoon heeft aangegeven dat hij een deel van de as wil om in een kokertje om zijn nek te dragen. En ik wil dat niet, ik wil dat haar resten bij elkaar blijven, het idee dat er deel blijft rondzwerven geeft me een onrustig gevoel. Dat grenst aan bijgeloof, ik weet het, maar het is gewoon zo. :oeps:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wauw :80: voor die 1000 euro kun je ook een peut zoeken voor rouwverwerking.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

bouvierpoedel schreef:Wauw :80: voor die 1000 euro kun je ook een peut zoeken voor rouwverwerking.
Gast. Daar gaat het toch niet om?
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Sandra&co schreef:
bouvierpoedel schreef:Wauw :80: voor die 1000 euro kun je ook een peut zoeken voor rouwverwerking.
Gast. Daar gaat het toch niet om?
Laat gaan. Met de manier waarop ushi dood is gegaan had ik die ook bijna nodig. En al betaal je 6000 euro voor urn, mag iemand dat lekker even zelf weten?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Inderdaad...
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Ik zit met hetzelfde probleem......
Ik hoop eigenlijk ergens met vakantie of in een wereldwinkel ofzo gewoon een mooie pot/schaal oid tegen te komen. Er komt vast wel iets op mijn pad wat ik mooi vind.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”