Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorpoot verstuikt.
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voorpoot verstuikt.
Droef dus. Vorige week dinsdag tijdens spelen met zijn vriend al. Toen gaf hij aan dat hij zijn poot pijn deed. Niks aan de hand. Kwam even mank aanlopen, dus nagekeken of hij niks met zijn voetzooltjes had en poot even bewogen om te kijken of hij pijn aangaf, maar helemaal niks en daarna liep hij vrolijk weer weg. 'S avond gaf hij toch wel wat last aan nadat hij flink rende buiten en mankte heel licht(bijna onopvallen als je het niet zou weten). Paar dagen wat rustiger aan gedaan en even niet te wild gespeeld. Zondag zijn we lekker gaan wandelen en vond hij dat hij heus wel net als al die andere (minder logge) honden ook over de keien het water in kon lopen. Bij de tweede keer struikelde hij dus flink, daarna liep hij dus wederom licht mank.Maandag weer rustig aangedaan. Dinsdag was er niks meer aan de hand dus gisteren dacht ik wel dat hij even een stukje kon rennen maar helaas. Na een paar meter kreeg hij toch weer last en nu toen ik thuis voelde gaf hij wel pijn aan(lees hij trok met zijn mondhoek en meer ook niet). Hij gebruikte nog steeds wel zijn poot maar liep wel weer licht mank.
Vandaag heeft hij dus alleen korte aanlijn poep en plas rondjes gehad en even niet gek doen in huis. Hij loopt nu niet mank, behalve net even 2 seconde omdat hij als een wilde van de bank af vloog omdat hij iets dacht te horen. Na een paar stappen was het alweer over.
Hoelang zal ik wachten met naar de DA gaan? En als ik dan ga dan gelijk maar foto's laten maken van die poot? Ik heb zelf het idee dat het vanuit zijn elleboog komt overigens.
Vandaag heeft hij dus alleen korte aanlijn poep en plas rondjes gehad en even niet gek doen in huis. Hij loopt nu niet mank, behalve net even 2 seconde omdat hij als een wilde van de bank af vloog omdat hij iets dacht te horen. Na een paar stappen was het alweer over.
Hoelang zal ik wachten met naar de DA gaan? En als ik dan ga dan gelijk maar foto's laten maken van die poot? Ik heb zelf het idee dat het vanuit zijn elleboog komt overigens.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Voorpoot verstuikt.
Ik zou 2 weken lijnrust aanhouden. Verergert het in die tussentijd zou ik wel naar de dierenarts gaan. 2 of 3 dagen is in ieder geval te kort bij verstuiking/verrekking
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als het vaker voorkomt zou ik een bezoek aan de fysio overwegen.
Daar hebben mijn honden tot nog toe meer aan gehad dan aan dierenartsbezoeken of pijnstillers.
Daar hebben mijn honden tot nog toe meer aan gehad dan aan dierenartsbezoeken of pijnstillers.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Bedoel je ter preventie? Wat doet een fysio aan een dergelijke klacht?-Saskia- schreef:Als het vaker voorkomt zou ik een bezoek aan de fysio overwegen.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft het niet eerder gehad. Hij heeft nu gewoon pech gehad in 1 week tijd. Dus fysio denk ik niet dat dit direct nodig is. Ik heb het ook echt zien gebeuren dus geen reden om te denken dat hij niet goed in elkaar zit.
Foto's van heup en ellebogen stonden wel al in de planning maar toen gingen de badkamer en verwarming stuk. Dus dat heb ik maar even uitgesteld ivm financiën. Hij wordt in juli 2
Foto's van heup en ellebogen stonden wel al in de planning maar toen gingen de badkamer en verwarming stuk. Dus dat heb ik maar even uitgesteld ivm financiën. Hij wordt in juli 2
-
blondie
- Zeer actief
Ik zou in ieder geval even wat dagen aan de lijn uitlaten en niet van en op de bank laten springen. Meestal adviseren ze toch wel ongeveer 2 weken lijn rust. En hoe irritant dat soms is, ook als je denkt dat het wel weer ok gaat, daar kun je je beter maar even aan houden zodat je daarna echt wat beter kunt beoordelen of het minder is geworden of dat de hond snel weer terug mankt omdat er wat ernstigere dingen aan de hand kunnen zijn.
Zelf ook wel eens de fout gemaakt om te denken dat het allemaal wel mee viel na wat dagen verplicht aan de lijn uitlaten. De hond mankte niet meer en ik liet haar weer los en ze ging weer rennen, en daarna weer terug mank
Ik heb er wel van geleerd, even wat langer rustig aan doen is beter dan te snel weer los te laten omdat ze toch wel over de pijn heen gaan in hun enthousiasme.
Zelf ook wel eens de fout gemaakt om te denken dat het allemaal wel mee viel na wat dagen verplicht aan de lijn uitlaten. De hond mankte niet meer en ik liet haar weer los en ze ging weer rennen, en daarna weer terug mank
Ik heb er wel van geleerd, even wat langer rustig aan doen is beter dan te snel weer los te laten omdat ze toch wel over de pijn heen gaan in hun enthousiasme.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Na 2 weken rustig aan doen Droef donderdag zijn gang weer laten gaan en toen sprong hij tegen een hek op om even met een bezoeker te knuffelen. Toen hij weer omlaag ging belande hij verkeerd op zijn poot. Vandaag is hij dus bij de DA langs geweest alles onderzocht en gaf nergens een krimp op, tot er tussen zijn zooltjes werd gevoelt en gekeken. Die zijn wat roder dan de achterkant zoals eigenlijk zou moeten dus waarschijnlijk heeft hij ergens een allergische reactie op gehad en dat is nu geïrriteerd en daardoor heeft hij waarschijnlijk onopvallend een tijd zijn poot niet goed neergezet. Wat uiteindelijk toch een verkeerde overbelasting is. Voor nu heeft hij een kort wekende prednison kuur gekregen. Als dat niet werkt dan kunnen we nog een bloedonderzoek doen en foto's maken maar de DA gaf aan dat foto's naar alle waarschijnlijkheid niet nodig zijn omdat hij voor een bull super gebouwd zover dat nu de beoordelen is, en 0 last aangeeft op botten en gewrichten. Hij heeft hem gelijk maar even helemaal nagelopen.
Kan mezelf wel voor me kop slaan dat die rode pootjes me niet opgevallen waren, hij zit er ook niet af of wat dan ook.
Kan mezelf wel voor me kop slaan dat die rode pootjes me niet opgevallen waren, hij zit er ook niet af of wat dan ook.