Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meedenken voer Soekie en de Wawa's

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Meedenken voer Soekie en de Wawa's

Ongelezen bericht door sjm »

Heb ze nu een tijd Dog Lovers Gold (Original) gegeven, maar ik ben toch niet tevreden.
Ze stinken uit hun bek en zelfs Soekie krijgt vieze tanden? :ugh:

Nu wil ik dus kijken naar wat anders, maar wat...

Een goede en betaalbare brok wil ik eigenlijk sowieso, want alleen maar vers zit ik niet zo op te wachten (gedeeltelijk vers zou wel kunnen). Ik wil graag een graanvrije brok, maar betaalbaar is dan vaak een dingetje.

Zahra is 11 maanden, weegt zo'n 19 kilo. Ze kán heel actief zijn, maar doorgaans is het een luie draak :LOL:
Hoeveel gram brok zou ze ongeveer moeten hebben als ze straks volwassen is? Hoeveel gram vers zou ze ongeveer moeten hebben als ze straks volwassen is? (Ook om het kostenplaatje even een beetje in te schatten)
Vers en brok op een dag was geen probleem dacht ik? Maar kun je dan ook echt een keer wat botwerk te knagen geven of moeten ze hiervoor op volledig vers om dat te kunnen verwerken.

En ik zou ze ook graag iets geven wat echt goed is voor de tanden, om het gebit schoon te maken/houden. Wat is daarvoor een passende optie (ook binnen een bepaald menu?)?

Wat te doen, wat te doen? Willen jullie eens meedenken?
Borisje
Actief
Mijn ras(sen): Podenco kruising
Aantal honden: 1

Re: Meedenken voer Soekie en de Wawa's

Ongelezen bericht door Borisje »

Ik geef Acana en ben daar heel tevreden over. Nu hond en ik erg sportief zijn ben ik de sportversie gaan voeren en ook daar doet ze het super op. Goede ontlasting, niet stinken en glanzende zachte vacht!
Ik geef het in combinatie met Smuldier.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Borisje schreef:Ik geef Acana en ben daar heel tevreden over. Nu hond en ik erg sportief zijn ben ik de sportversie gaan voeren en ook daar doet ze het super op. Goede ontlasting, niet stinken en glanzende zachte vacht!
Hoe combineer jij? Wanneer geef je brok wanneer vers? Hoeveel van elk per dag?
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Ik geef naturis persbrok en kvv
Borisje
Actief
Mijn ras(sen): Podenco kruising

Ongelezen bericht door Borisje »

sjm schreef:
Borisje schreef:Ik geef Acana en ben daar heel tevreden over. Nu hond en ik erg sportief zijn ben ik de sportversie gaan voeren en ook daar doet ze het super op. Goede ontlasting, niet stinken en glanzende zachte vacht!
Hoe combineer jij? Wanneer geef je brok wanneer vers? Hoeveel van elk per dag?
S Avonds een half pakje Smuldier (de complete versie) met wat er over is uit de pan ;) en s ochtends (ik geloof) 150-200 gram Acana. Tussen de middag nog eens een handje Acana, anders is het net te weinig.
Zora is net 22 kilo maar sport wel heel fanatiek.
Overigens vergeet ik regelmatig vlees te ontdooien, dus het is niet elke dag hetzelfde haha!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik geef smuldier en Wolf of Wilderness brok (graanvrij, +- 5 euro per kilo). Mijn honden zijn alledrie gecastreerd en eten niet zoveel. Gollum en Rani (+- 27 kilo) krijgen 's ochtends en 's avonds 200 gram smuldier of 100 gram brok. Voor het slapen gaan krijgen ze nog een kong met rodiworst of een restje avondeten.
Mika (16 kilo) krijgt twee keer 100 gram smuldier of 50 gram brok.
Als kauwsnacks geef ik gedroogde runderpezen, -runderkophuid, -runderstrot of pensstaafjes. Ze hebben alledrie mooie tandjes.

Voor ongecastreerde actieve honden zou ik denk ik het dubbele van mijn voorbeeld aanhouden.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik geef al tijden Belcando brok met een schep Carnibest erdoorheen. Dit gaat bij mijn honden prima, ze eten het graag en de ontlasting is ook prima.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Hier krijgen ze purizon en daar doen ze met zn tweeën best lang mee. Dus kan me niet voorstellen dat ze er bij jou als een malle doorheen zouden gaan. Ze doen zeker 3 maanden met 12.5 kg en dat kost 59 euro als ik het goed heb.

Hier krijgen ze elke avond ook blikvoer en geen vers dus daar kan ik niks over zeggen :mrgreen:
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

hier krijgen ze sinds kort wolf of wilderness en 's avonds kvv, verschillende merken.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hier krijgen ze nutro choice lam en rijst. Als ik tactisch inkoop ben ik 83-85€ voor 30kg kwijt dus krap 3€/kg. Maar nu heb ik de aanbiedingenronde misgelopen en kost het 80€/24kg als ik met spaarplan en actiecode Bulkbestelling (vanaf 100€) gebruik bij zooplus.nl dus dat is dan 3.33€/kg.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem krijgt een brok van wolfsblut. Dit is een duur merk maar helaas het enige waar hij tegen lijkt te kunnen.

Mies krijgt van alles door elkaar. Brok ga ik meestal ook voor graanvrij en dan kies ik gewoon wat uit wat in de aanbieding is bij webwinkels als http://www.zooplus.nl, http://www.food4pets.be of een lokale webwinkel.
Ik vind zelf juist afwisselen van merken een meerwaarde hebben: De darmen kunnen meer hebben zo, ze heeft zelf ook afwisseling in smaak maar ook samenstelling waardoor je wellicht tekorten of te veel van iets wat opvangt. Daarnaast krijgt ze regelmatig kvv en kliekjes en elke dag wat te knagen. Tandjes zijn prima en zo niet dan krab ik weg.
Brokkenmerken die hier vaker voorbij komen: darf vol, purizon, wolf of wilderness, taste of the wild en acana.

Ik ga zelf uit van brok de helft van vers p/d. Mies krijgt of 2x 35 gram brok of 2x 70 gram vers/kliekjes. Of in willekeurige verhouding door elkaar. De ene brok of kvv is wellicht wat rijker maar ondanks dat ik dus continue afwissel of mix is ze stabiel op gewicht.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wij voeren smuldier en vis aardappel brok van simpsons.
3.50 per kilo vind ik nog te doen.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Misschien een andere variant van dog lovers gold proberen?

Mijn honden krijgen de Dog Lovers Gold Passion, Fish en Sweet potato / grain free.
Ik bestel het per 13 kilo zak. Ik vind het niet zo duur in verhouding met andere kwaliteitsbrokken en Flo doet het er goed op met haar allergie. Flo krijgt ongeveer 100 gram per dag (zij weegt 10 en een halve kilo, ze is gecastreerd). Pleun krijgt ook 100 gram per dag ( zij weegt maar 5 en een halve kilo maar is veel actiever en niet gecastreerd). Er is volgens mij geen standaard berekening voor de hoeveelheid al staat er vaak wel een tabel achter op de zak brok. Het kan erg verschillen per hond hoeveel deze nodig heeft. Gewoon kijken naar je hond dus.

Naast brok geef ik 2 dagen per week Smuldier compleet. Flo en Pleun doen het er goed op. Ook beide een mooi gebit. Ik geef wel vaak iets te knagen. Kophuid, konijnen oren en van die halve hertengeweien of hoorns.

Succes met kiezen!
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

lotje&famke schreef: Mijn honden krijgen de Dog Lovers Gold Passion, Fish en Sweet potato / grain free.
Dit krijgt (kreeg) Finn ook, beviel goed. Nu staat hij voor een poos op Fish4Dogs, omdat we daar een jaar gratis voer gewonnen hebben. Ik meng de zalm en witvis varianten door elkaar. Prima voer en het is de variant voor kleine honden, dus kleine brokjes. Het is volgens mij wel prijzig.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik voer nu de nieuwe brok van de Pet's Place; Wellness Core Grain free, ik voerde voorheen Purizon en Taste of the wild, maar wou een voer dat ik gewoon bij de winkel kon kopen :ok:
Ze doen het erg goed op dit voer, ruikt prettig en ontlasting is goed.
Daarnaast krijgen ze zo'n 3-4 keer per week vers vlees als maaltijd.
Ik voer ze twee maaltijden per dag.

https://petsplace.nl/pps-wellness-core- ... 07491.html
Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Vroeger ook de dogloversgold gehad... Op zich wel een fijne brok, maar toch niet helemaal je dat. Dus hierna heb ik van alles geprobeerd.

Uiteindelijk terecht gekomen bij verschillende brokken die ze lekker vonden en toch iets beter resultaat had dan de andere brokken :
De brokken van renske. Deze kun je ook combineren met gestoomd vlees van renske
http://www.renske.com/super-premium

Trouwens de brokken van carnilove lusten ze hier ook graag :
https://www.eko4petz.nl/c-3112488/carni ... -the-wild/
Groetjes Charlie

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ben tevreden over DARF brokken :ok:
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

Ik gebruik voor Koda brokken van Acana, diverse soorten al geproefd en hij vind ze allemaal lekker, doet het er ook goed op. Hoeft er niet zoveel van per dag. 190 gram zou mogen maar dat is voor hem te veel. (hij is 15,2 kg)
Poept er goed op,tanden zijn ala prodent zei de dierenarts maar ja hij is 1 dus hoe vies kunnen tanden zijn dan.
Zijn vacht ziet er goed uit. Kortom wij zijn tevreden.
De prijs vind ik meevallen. Als je het uiteindelijk uitrekent wat het dan per dag kost.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik voer smuldier en soms Orijen, aangevuld met verse zalmkoppen, kippenekken, mergpijp, een aardappel of wat rijst, olijfolie, eendenvet.... Ik wissel wel veel van smuldier omdat de compleet vrij veel orgaan bevat. Actieve 17 kg en 12 kg hond krijgen beiden 2x 200 gr vlees op een dag en blijven mooi op gewicht. glimmen als een spiegel, weinig ontlasting. Tandenpoetsen doe ik voor de grap, met een pleister om mn vinger.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”