Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vruchtbare dagen tijdens loopsheid
Moderator: moderatorteam
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Vruchtbare dagen tijdens loopsheid
Lily is vandaag voor het eerst loops geworden en ik vroeg me af hoe het zit met de vruchtbare dagen. Welke zijn dat ongeveer, want ze zijn toch niet tijdens de hele loopsheid vruchtbaar?
Ze verliest maar een heel klein beetje bloed. Ik heb zo'n speciaal broekje gekocht, maar eigenlijk is het helemaal niet nodig. Ze houdt zichzelf prima schoon. Bloedt ze zo weinig omdat het de eerste keer is?
Vandaag hebben we ervaren hoe vervelend het is als ze de hele wandeling aan de flex moet. Ze heeft zo'n behoeft aan rennen en spelen...
Ze verliest maar een heel klein beetje bloed. Ik heb zo'n speciaal broekje gekocht, maar eigenlijk is het helemaal niet nodig. Ze houdt zichzelf prima schoon. Bloedt ze zo weinig omdat het de eerste keer is?
Vandaag hebben we ervaren hoe vervelend het is als ze de hele wandeling aan de flex moet. Ze heeft zo'n behoeft aan rennen en spelen...
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Re: Vruchtbare dagen tijdens loopsheid
Gemiddeld genomen is het tussen de 10e en 14e dag maar neemt niet weg dat er een waslijst aan uitzonderingen is.
Loslopen is wel op eigen risico natuurlijk, het heet niet voor niks loops. Maar eerlijk is eerlijk, mijn teven liepen wel los maar dan wel op super overzichtelijke gebieden en het liefste nog met een hek erom heen.
Loslopen is wel op eigen risico natuurlijk, het heet niet voor niks loops. Maar eerlijk is eerlijk, mijn teven liepen wel los maar dan wel op super overzichtelijke gebieden en het liefste nog met een hek erom heen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
Alfilillo
- Zeer actief
Ok!Laura84 schreef:Gemiddeld genomen is het tussen de 10e en 14e dag maar neemt niet weg dat er een waslijst aan uitzonderingen is.
Ik heb haar vandaag even losgelaten op het strand. Het was dag 1, dus ik ging ervan uit dat er nog niks kon gebeuren. Er was een groep gecastreerde reutjes en teven aan het spelen en daar heb ik haar even laten uitrazen. Daarna weer aangelijnd.
Ik ben bang dat ik wel erg voorzichtig met haar zal moeten zijn. De afgelopen weken was ze al erg aantrekkelijk voor reuen en als ze niet heel groot zijn laat ze ze gewoon hun ding doen. Bovendien is Lily geen hond die altijd bij het eerste fluitje aan mijn voet staat. Ze komt wel, maar als ze eerst iets belangrijks te doen heeft zal ze dat zeker niet laten.
- Donkere Dame
- Actief
- Aantal honden: 1
Bij mij is ze verleden maand voor het eerst loops geweest.
Vond het bloedverlies ook wel meevallen, alleen tijdens het spelen (binnen) drupte ze wat meer.
Wat betreft de vruchtbare dagen....
Ik heb ze constant aangelijnd gehouden.
Beter safe then sorry, heb geen zin in een oeps nestje.
En ze kon nogal erg bitchy reageren bij sommige honden (lees best wel fel).
Vond het bloedverlies ook wel meevallen, alleen tijdens het spelen (binnen) drupte ze wat meer.
Wat betreft de vruchtbare dagen....
Ik heb ze constant aangelijnd gehouden.
Beter safe then sorry, heb geen zin in een oeps nestje.
En ze kon nogal erg bitchy reageren bij sommige honden (lees best wel fel).
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
hier lopen ze gewoon bij elkaar tot dag 10 (of eerder als ik zie dat het niet meer gaat) Karel reageert er dan helemaal niet op. Pom loopt ook nog los dan, maar goed, ze is geen hond die er in haar eentje vandoor gaat. Daarna houd ik ze wel een week uit elkaar, en Pom ook met wandelen aan de lijn. De vruchtbare dagen verschillen wel per teef, bij pom zo meestal dag 12 tm 15 dat ze er echt wel zin in heeft.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Hier heb ik ze tot de dag voor de hoogtijdagen (vanaf dag 13 bij Yara) bij elkaar lopen, Jamie is gecastreerd maar snapt het grapje precies
Ik laat Yara niet los lopen tijdens de hele loopsheid. Misschien erg voorzichtig van me, maar ik speel ook liever op safe.
Yara bloedde deze loopsheid beduidend minder dan de vorige keer. Maar misschien dat ze zich gewoon erg goed schoon hield.
Ze is sowieso geen ontzettende bloedkraan.
Ik laat Yara niet los lopen tijdens de hele loopsheid. Misschien erg voorzichtig van me, maar ik speel ook liever op safe.
Yara bloedde deze loopsheid beduidend minder dan de vorige keer. Maar misschien dat ze zich gewoon erg goed schoon hield.
Ze is sowieso geen ontzettende bloedkraan.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier is het zowel met Taarje als met Mila oppassen vanaf halverwege week 2 (dus ca. dag 10-11). Mila kan dan nog wel gewoon loslopen, maar blijft altijd in zicht en komt ook gewoon als ik haar roep. Maar ik ga als ze loops zijn natuurlijk niet naar plekken waar veel andere loslopende honden zijn.
Ik zie het hier ook heel duidelijk aan Amoz wanneer de vruchtbare dagen eraan komen, want hij heeft geen interesse als ze gewoon loops zijn, maar wel als ze op hun hoogtijdagen zijn. En vice versa geldt dat ook
Bloedverlies kan inderdaad heel erg per hond verschillen: Mila verliest weinig bloed en houdt zichzelf goed schoon, Taartje verliest wat meer bloed en Amy was een ramp (bloed aan de muren).
Ik zie het hier ook heel duidelijk aan Amoz wanneer de vruchtbare dagen eraan komen, want hij heeft geen interesse als ze gewoon loops zijn, maar wel als ze op hun hoogtijdagen zijn. En vice versa geldt dat ook
Bloedverlies kan inderdaad heel erg per hond verschillen: Mila verliest weinig bloed en houdt zichzelf goed schoon, Taartje verliest wat meer bloed en Amy was een ramp (bloed aan de muren).
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Millie is net klaar (ze begon 3,5 week geleden te bloeden), maar ruikt nog erg lekker voor reuen. Volgens mij was het de 9e dag dat ze zelf op pad ging naar een reutje. Nou ja, op pad, ze is zo'n 20 meter naar hem toegerend, maar dat is wel bijzonder voor haar. Ze piepte toen ook als we op straat liepen. Ik heb haar denk ik 2 dagen aangelijnd gehad, maar dat leek verder niet echt nodig, ze bleef gelukkig bij me.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik ken teven die nog op hun 21 ste dag gedekt zijn en ik heb hier ook van die slettebakken die vanaf dag 5 tot aan het eind klaar staan voor reuen 

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Het is voor veel (intacte) reuen superirritant als een loopse teef komt buurten. Er loopt een buurman die zijn hondje altijd los laat, ook als ze loops is. Dat ding staat dan onder de neus van mijn aangelijnde reu te hupsen en springen. Natuurlijk neem ik mijn hond mee, maar omdat dat loopse ding los loopt gaat die ook "gezellig" mee. Mijn hond over de fles en als ik niet oppas ruzie tussen mijn reuen. Man begrijpt het echt niet ;-( en is niet voornemens zijn teef aan te lijnen. Ondanks dat ik boos het hondje wegjaag (wat niet helpt).
Als beide partijen even rekening houden met elkaar graag; maar het los laten lopen van een loopse teef is voor mij niet handig. Ook niet op dag 1 of 2
Ik wil de mijne prima bij me houden maar als sprake is van een loopse teef is dat met de mannen nog wel ff een uitdaging. Als dan BEIDE partijen hun hond aanlijnen .. wel zo makkelijk.
Suzanne
Als beide partijen even rekening houden met elkaar graag; maar het los laten lopen van een loopse teef is voor mij niet handig. Ook niet op dag 1 of 2
Suzanne
- Leonie.
- Zeer actief
Ik vergat dat te zeggen, maar ik heb Millie alleen losgelaten als er geen andere honden in de buurt waren, of alleen honden die ik ken (waarvan ik weet dat het teefjes of ongeïnteresseerden zijn). Zou anders als de dood zijn dat een reu voor haar het fietspad oversteekt of iets dergelijks.
Overigens hadden we alsnog regelmatig de altijd loslopende hond van de buurman achter ons aan (die verschijnen altijd plotseling en dan is het te laat om te vluchten). Ik heb nu eindelijk door dat ik het beest weg kan jagen door met een soort van lompe houding op hem af te stappen
Overigens hadden we alsnog regelmatig de altijd loslopende hond van de buurman achter ons aan (die verschijnen altijd plotseling en dan is het te laat om te vluchten). Ik heb nu eindelijk door dat ik het beest weg kan jagen door met een soort van lompe houding op hem af te stappen
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ayleen was rond dag 7/8 enorm aan het piepen en wilde actief naar buiten. Rest van de dagen niet. Best vroeg dus...
Ik loop wel zeker 2 weken op rustige plekken aangezien in het dorp best wat reuen loslopen, wil niemand tot last zijn en wil zelf ook geen reuen van haar af slaan.
Ik loop wel zeker 2 weken op rustige plekken aangezien in het dorp best wat reuen loslopen, wil niemand tot last zijn en wil zelf ook geen reuen van haar af slaan.
-
Alfilillo
- Zeer actief
Best een gedoe, een loopse hond.
Gisteren heb ik haar aan de flex mee het bos in genomen op een rustig moment. Wat een rotding is die flex zeg. Er kwam een teefje spelen en binnen no-time zaten ze verstrikt in die flinterdunne lijn. Lily kreeg voortdurend rukken aan haar nek. Ik zei baasje dat het geen goed moment was om te spelen, maar zij dacht daar blijkbaar anders over. Als de lijn helemaal uit is en strak gespannen, kun je hem bovendien niet inhalen zonder je handen open te snijden. De flex gaat weer in de kast.
's Middags heb ik Lily aan de korte lijn meegenomen naar het bos. Al gauw kwam er een intacte reu zonder baas op ons af. Ik wilde kijken of Lily de reu zelf weg zou snauwen, dus heb ze even laten begaan. Nee hoor, ze ging er bij liggen om zich lekker te laten belikken en toen de reu verdere plannen hadden, sprong ze al gilletjes slakend van links naar rechts. Met moeite zijn we verder gelopen. Ik wilde naar het kleine strandje om haar even los te laten en balletjes te gooien zodat ze toch wat energie kwijt kon. Daar is een soort natuurlijke omheining. De reu liep helemaal mee... Ik kon hem wel, met hulp van Alfil, op een afstandje houden. Op het strand kwam hij in eerste instantie niet, maar blijkbaar kon hij de verleiding niet weerstaan en ging toch de steile wand af naar beneden. Lily meteen er naartoe. Ik vertrouw haar dus voor geen cent. Ik moest zelfs nog uitkijken dat de reu en Alfil elkaar niet in de haren vlogen, want Alfil vond deze opdringerige kerel tien keer niks. Met hangende pootjes zijn we weer naar huis gegaan, en steeds dook de reu weer op van tussen de bosjes.
Vandaag een paar reutjes tegen gekomen. Intact of niet, ze vinden Lily allemaal interessant en mevrouw gaat direct uitnodigend op haar zij liggen met één opgeheven pootje.
Ik ben bang dat deze drie weken lang gaan zijn...
Gisteren heb ik haar aan de flex mee het bos in genomen op een rustig moment. Wat een rotding is die flex zeg. Er kwam een teefje spelen en binnen no-time zaten ze verstrikt in die flinterdunne lijn. Lily kreeg voortdurend rukken aan haar nek. Ik zei baasje dat het geen goed moment was om te spelen, maar zij dacht daar blijkbaar anders over. Als de lijn helemaal uit is en strak gespannen, kun je hem bovendien niet inhalen zonder je handen open te snijden. De flex gaat weer in de kast.
's Middags heb ik Lily aan de korte lijn meegenomen naar het bos. Al gauw kwam er een intacte reu zonder baas op ons af. Ik wilde kijken of Lily de reu zelf weg zou snauwen, dus heb ze even laten begaan. Nee hoor, ze ging er bij liggen om zich lekker te laten belikken en toen de reu verdere plannen hadden, sprong ze al gilletjes slakend van links naar rechts. Met moeite zijn we verder gelopen. Ik wilde naar het kleine strandje om haar even los te laten en balletjes te gooien zodat ze toch wat energie kwijt kon. Daar is een soort natuurlijke omheining. De reu liep helemaal mee... Ik kon hem wel, met hulp van Alfil, op een afstandje houden. Op het strand kwam hij in eerste instantie niet, maar blijkbaar kon hij de verleiding niet weerstaan en ging toch de steile wand af naar beneden. Lily meteen er naartoe. Ik vertrouw haar dus voor geen cent. Ik moest zelfs nog uitkijken dat de reu en Alfil elkaar niet in de haren vlogen, want Alfil vond deze opdringerige kerel tien keer niks. Met hangende pootjes zijn we weer naar huis gegaan, en steeds dook de reu weer op van tussen de bosjes.
Vandaag een paar reutjes tegen gekomen. Intact of niet, ze vinden Lily allemaal interessant en mevrouw gaat direct uitnodigend op haar zij liggen met één opgeheven pootje.
Ik ben bang dat deze drie weken lang gaan zijn...
-
Sandra&co
Geen last van bananen in de oren tijdens de loopsheid gelukkig, en ze liepen/lopen dus ook steeds los. Alleen als ik zag dat ze echt gingen staan, stopte ik met lopen in losloopgebieden. Gewoon om de reuen alvast geen gelegenheid/ideëen te geven. Izzy vond zelden een reu tof genoeg om d'r pootjes voor te spreiden en Sofi heb ik zo onder een arm als ik merk dat er wat staat te gebeuren.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Met een flex een bos in waar honden loslopen is ook vragen om problemen.
Je maakt het jezelf, hond, andere honden en eigenaren onnodig moeilijk
Als mijn teef dekrijp is loopt ik met de flex in gebied waar honden niet loslopen, en waar de eigenaren zich daar over het algemeen ook wel aan houden of ik loop 's morgens heel vroeg als ze geen andere honden zijn.
Hoelang het duurt is heel verschillend.
Gisteren nog een teef die progesteron had geprikt, zat op 3.2 was dag 22, dat is echt heel laat
Je maakt het jezelf, hond, andere honden en eigenaren onnodig moeilijk
Als mijn teef dekrijp is loopt ik met de flex in gebied waar honden niet loslopen, en waar de eigenaren zich daar over het algemeen ook wel aan houden of ik loop 's morgens heel vroeg als ze geen andere honden zijn.
Hoelang het duurt is heel verschillend.
Gisteren nog een teef die progesteron had geprikt, zat op 3.2 was dag 22, dat is echt heel laat
- DeDiana
- Zeer actief
Mila werd loops toen ik met haar in Spanje was, en het was nogal een dingetje om daar te wandelen zonder loslopende intacte reuen tegen te komen. Ik woonde in the middle of nowhere, maar er liepen veel zwerfhonden en honden die zichzelf uitlieten in de omgeving rond. Zodra ze wisten dat er een loopse teef was, stonden ze te posten bij de poort met z'n allen. Er was maar één uitgang van het terrein, dus ik ontkwam er eigenlijk niet aan. Terwijl ik daar standaard veel minder honden tegenkwam dan hier in het drukke Nederland, maar als ik ze wel tegenkwam, waren het loslopende honden zonder eigenaar. 
-
Bonnaxa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 3
Rea heeft een gesplete loopsheid gehad. Is er 2 maanden geleden na 9 dagen mee opgehouden en nu begint het feest weer opnieuw.
Ik heb haar wel loslopen zolang het kan, maar zie de frustratie van Suzanne ook heel goed. Ze gaat dan dus ook an de lijn wanneer er andere reuen in de buurt zijn en mag er niet naartoe. Dat mag ze trouwens anders ook niet als de ander aan de riem zit.
Hier wel vanochtend een heel opdringerige reu vrij hardhandig weggestuurt. Bij mij zat alles aan de riem en de reu kwam buurten. Dat wil ik sowieso liever niet, want ik loop ook met een angstige hond, dus hem weggestuurd. Hij draait zich om, ruikt Rea en komt zo weer terug om achter haar aan te blijven plakken. Ik gevraagd of ze hem wilde aanlijnen want bange en loopse teef, maar nee.. Het was zo leuk als hij losliep. Toen heb ik hem zelf maar niet zo vriendelijk weggestuurd. Die mensen waren not amused en snapten het ook echt niet helaas
Ik heb haar wel loslopen zolang het kan, maar zie de frustratie van Suzanne ook heel goed. Ze gaat dan dus ook an de lijn wanneer er andere reuen in de buurt zijn en mag er niet naartoe. Dat mag ze trouwens anders ook niet als de ander aan de riem zit.
Hier wel vanochtend een heel opdringerige reu vrij hardhandig weggestuurt. Bij mij zat alles aan de riem en de reu kwam buurten. Dat wil ik sowieso liever niet, want ik loop ook met een angstige hond, dus hem weggestuurd. Hij draait zich om, ruikt Rea en komt zo weer terug om achter haar aan te blijven plakken. Ik gevraagd of ze hem wilde aanlijnen want bange en loopse teef, maar nee.. Het was zo leuk als hij losliep. Toen heb ik hem zelf maar niet zo vriendelijk weggestuurd. Die mensen waren not amused en snapten het ook echt niet helaas
-
Alfilillo
- Zeer actief
Lily zit nu op dag 8 of 9 en gaat sinds gisteren voor alfil en andere reuen klaarstaan met haar staart opzij. Gisteravond had ze nog wel een klein beetje bloed. Kan ik ervan uit gaan dat ze ñu in haar vruchtbare dagen zit?
Ik heb wel met haar te doen vandaag. Ze loopt duidelijk met haar ziel onder haar arm. Alfil heeft een half uur lang geprobeerd om haar te bevredigen maar zonder succes. Nu staat ze piepend op het balkon. Soms gaat ze weer naar alfil om hem uit te dagen maar die ligt inmiddels uitgeteld op de grond.
Wat alfil en lily betreft: ik heb begrepen dat sommige mensen gecastreerde reu en loopse teef scheiden op de hoogtij dagen. Ik heb het tot nu toe niet gedaan omdat alfil lily toch niet drachtig kan maken. Bovendien vindt er geen koppeling plaats. Zou ik ze eigenlijk toch moeten scheiden?
Ik heb wel met haar te doen vandaag. Ze loopt duidelijk met haar ziel onder haar arm. Alfil heeft een half uur lang geprobeerd om haar te bevredigen maar zonder succes. Nu staat ze piepend op het balkon. Soms gaat ze weer naar alfil om hem uit te dagen maar die ligt inmiddels uitgeteld op de grond.
Wat alfil en lily betreft: ik heb begrepen dat sommige mensen gecastreerde reu en loopse teef scheiden op de hoogtij dagen. Ik heb het tot nu toe niet gedaan omdat alfil lily toch niet drachtig kan maken. Bovendien vindt er geen koppeling plaats. Zou ik ze eigenlijk toch moeten scheiden?
- HillieS
- Zeer actief
Gecastreerde reuen kúnnen wel dekken met koppeling en alles hoor
Heeft Jamie bij Yara gedaan, precies toen we net t eten gingen opscheppen, 20 minuten hebben ze gekoppeld gezeten.
Ik hou ze zelf op de hoogtijdagen (sinds die eerste loopsheid van Yara met 1 jaar precies) uit elkaar, zeg maar op t moment dat zij continue klaar staat en hij echt wil.
Heeft Jamie bij Yara gedaan, precies toen we net t eten gingen opscheppen, 20 minuten hebben ze gekoppeld gezeten.
Ik hou ze zelf op de hoogtijdagen (sinds die eerste loopsheid van Yara met 1 jaar precies) uit elkaar, zeg maar op t moment dat zij continue klaar staat en hij echt wil.

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Volgens mij is het echt heel verschillend wanneer een teef vruchtbaar is. Ik heb een keer een teef te logeren gehad, omdat ze loops was geworden en het baasje ook een reu in huis had. Hij had haar al vrij snel bij me gebracht, in ieder geval al in de eerste week. Achteraf bleek ze toch gedekt te zijn geweest en drachtig.
Suus is net loops geweest en stond met een dag of 15 met haar staart opzij en Isa werd net daarna loops en wilde op de tweede dag al naar alle honden toe die ze zag lopen.
Suus is net loops geweest en stond met een dag of 15 met haar staart opzij en Isa werd net daarna loops en wilde op de tweede dag al naar alle honden toe die ze zag lopen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Leonie.
- Zeer actief
Klinkt heel sneu. Millie was ook zo aan het piepen, al duurde dat maar een dag of twee.Alfilillo schreef:Lily zit nu op dag 8 of 9 en gaat sinds gisteren voor alfil en andere reuen klaarstaan met haar staart opzij. Gisteravond had ze nog wel een klein beetje bloed. Kan ik ervan uit gaan dat ze ñu in haar vruchtbare dagen zit?
Heel gek, maar Lou had 0 interesse in haar. Hij heeft misschien twee keer aan haar geroken.
Als ik jou was zou ik ze denk ik niet scheiden, tenzij ze er gedoe door krijgen.
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wolbaal hier is sinds maandag voor het eerst loops, wonen hier nogal veel honden en weinig tot geen overzichtelijke Hondvrije plekken dus die blijft aan de lijn. We spelen in de tuin en verder kortere rondjes. Ach wanneer het voorbij is gaan we weer naar het speelveld. Ze overleefd het wel
-
Alfilillo
- Zeer actief
@HillieS: maar is het schadelijk dan, als ze koppelen? Ik bedoel, drachtig kan hij haar niet maken.
@Leonie: ja, ik vind het ook sneu. Dan besef ik hoe onnatuurlijk het uiteindelijk is, een hond 'hebben'. Vanochtend een paar honden tegen gekomen, waaronder recht-door-zee reuen. Die eigenaren konden hun hond behoorlijk goed meekrijgen. Lily daarentegen blijft op de plek zitten, als een blok, geen beweging in te krijgen. Ik heb haar zelfs stukjes moeten dragen. Maar inderdaad, ze overleeft het wel. Ik denk dat over twee dagen de scherpe randjes eraf zijn.
@Leonie: ja, ik vind het ook sneu. Dan besef ik hoe onnatuurlijk het uiteindelijk is, een hond 'hebben'. Vanochtend een paar honden tegen gekomen, waaronder recht-door-zee reuen. Die eigenaren konden hun hond behoorlijk goed meekrijgen. Lily daarentegen blijft op de plek zitten, als een blok, geen beweging in te krijgen. Ik heb haar zelfs stukjes moeten dragen. Maar inderdaad, ze overleeft het wel. Ik denk dat over twee dagen de scherpe randjes eraf zijn.
- DeDiana
- Zeer actief
Klinkt inderdaad als de vruchtbare periode, sterkte!
Toen Amy nog niet gecastreerd was, hebben Amoz (wel gecastreerd) en Amy ook wel eens gekoppeld gestaan, maar ik had niet het idee dat dat kwaad kon of pijnlijk was of zo.
Onlangs waren Tara en Mila loops en na twee dagen dolle pret met de dames, was Amoz er zo moe van, dat hij de rest van de opdringerige dagen in de badkamer is gaan liggen. Overigens heb ik toen wel voorkomen dat hij ze echt besteeg, gelukkig was een 'uh' voldoende om hem op andere gedachten te brengen.
Ik houd ze hier dus niet strikt gescheiden als de dames loops zijn, maar houd wel een oogje in het zeil. Uiteindelijk kan Amoz geen nageslacht produceren en is hij wel geïnteresseerd, maar nog steeds prima te bereiken.
Toen Amy nog niet gecastreerd was, hebben Amoz (wel gecastreerd) en Amy ook wel eens gekoppeld gestaan, maar ik had niet het idee dat dat kwaad kon of pijnlijk was of zo.
Onlangs waren Tara en Mila loops en na twee dagen dolle pret met de dames, was Amoz er zo moe van, dat hij de rest van de opdringerige dagen in de badkamer is gaan liggen. Overigens heb ik toen wel voorkomen dat hij ze echt besteeg, gelukkig was een 'uh' voldoende om hem op andere gedachten te brengen.
Ik houd ze hier dus niet strikt gescheiden als de dames loops zijn, maar houd wel een oogje in het zeil. Uiteindelijk kan Amoz geen nageslacht produceren en is hij wel geïnteresseerd, maar nog steeds prima te bereiken.
- Leonie.
- Zeer actief
Pfff Millie werd vanmorgen toch weer door twee honden aangerand. Een opdringerig poedeltje bleef maar achter ons aanlopen, baasje had iets beters te doen dan kijken waar het poedeltje uithing, dus ik als een idioot proberen het beest weg te jagen bij Mil. Ik denk dat het wel een kwartier duurde voor hij eindelijk rechtsomkeert maakte. En een Stabij die alsmaar bovenop haar dook. Toch de drukke plekken nog maar even vermijden, want ze wordt er heel gestresst van merk ik.
- HillieS
- Zeer actief
Nee het koppelen zelf is niet schadelijk, maar hou er wel rekening mee dat ze niet zichzelf los moeten willen maken terwijl dat nog niet kan. Dat is namelijk wel schadelijk aangezien het zwellichaam van je reu kapot kan gaan daardoor. Ik zou ze dus zelf niet zonder toezicht alleen laten op de hoogtijdagen. En dan vooral een deur ertussen, veel reuen en teven zijn bijzonder creatief als t nodig isAlfilillo schreef:@HillieS: maar is het schadelijk dan, als ze koppelen? Ik bedoel, drachtig kan hij haar niet maken.

-
Alfilillo
- Zeer actief
Ah ok, ik wist wel dat je twee gekoppelde honden niet van elkaar af moest trekken, maar niet dat ze zichzelf soms te vroeg losmaken en zich dan verwonden.
Sterkte met het laatste staartje loopsheid van Millie, Leonie!
Sterkte met het laatste staartje loopsheid van Millie, Leonie!
-
Alfilillo
- Zeer actief
Lily is nu alweer een tijdje loopsaf. Het was kort maar hevig. Op dag 8 begon ze echt klaar te staan en toen is ze ongeveer een week bereid geweest om gedekt te worden. Arme ziel, ze was desperate. Gelukkig bood Alfil haar enige soelaas. Na ongeveer 2,5 week was het duidelijk voorbij.
Ik merk een aantal veranderingen bij haar nu. Ze is rustiger dan voor de loopsheid. Tijdens de wandelingen is ze minder wild aan het racen. Ook met andere honden is ze minder hyper. Ze wil wel kennismaken, maar dan gaat ze weer verder. Of eigenlijk is ze kieskeuriger. Aan leuke reuen blijft ze nog plakken, maar bij minder interessante honden is het even ruiken en door.
Qua fysiek zie ik dat haar tepels groter zijn geworden ten opzichte van voor de loopsheid. Ik neem aan dat dat normaal is en zo blijft?
Verder ben ik verrast door Alfil. Hij is nog jong, maar toch lijkt het of hij aan een tweede jeugd begonnen is. Hij is vrolijker en speelser. Nu is hij degene die Lily uitdaagt om te gaan spelen in plaats van andersom. Misschien doordat hij een paar weken met een loopse teef heeft mogen lopen, af en toe opdringerige reuen heeft moeten wegsnauwen en met haar heeft kunnen dollen, dat hij toch wat zelfverzekerder is geworden...???
Ik merk een aantal veranderingen bij haar nu. Ze is rustiger dan voor de loopsheid. Tijdens de wandelingen is ze minder wild aan het racen. Ook met andere honden is ze minder hyper. Ze wil wel kennismaken, maar dan gaat ze weer verder. Of eigenlijk is ze kieskeuriger. Aan leuke reuen blijft ze nog plakken, maar bij minder interessante honden is het even ruiken en door.
Qua fysiek zie ik dat haar tepels groter zijn geworden ten opzichte van voor de loopsheid. Ik neem aan dat dat normaal is en zo blijft?
Verder ben ik verrast door Alfil. Hij is nog jong, maar toch lijkt het of hij aan een tweede jeugd begonnen is. Hij is vrolijker en speelser. Nu is hij degene die Lily uitdaagt om te gaan spelen in plaats van andersom. Misschien doordat hij een paar weken met een loopse teef heeft mogen lopen, af en toe opdringerige reuen heeft moeten wegsnauwen en met haar heeft kunnen dollen, dat hij toch wat zelfverzekerder is geworden...???
- Leonie.
- Zeer actief
Millie heeft ook nog steeds rare tepels en een beetje tietjes. Vraag me af hoe lang dat blijft, want de loopsheid is al weken voorbij.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Mijn teven zijn meestal rustiger tot zo,n 3 maanden na de loopsheid. Niet dat ze echt rustig zijn maar net een tandje minder.