Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeuk -> anaalklieren?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jeuk -> anaalklieren?
Benji heeft jeuk, hij likt zich steeds bij zijn kont, soms meer op zijn buik, soms op zijn flank, maar hij kan ook niet echt bij zijn kont komen, hihi...
Zou het kunnen dat hij last heeft van zijn anaalklieren? De vorige trimster drukte die namelijk altijd leeg maar die is ermee gestopt en volgens mij doet deze trimster dat niet dus dan is het al meer dan een jaar niet gedaan... ik weet eigenlijk helemaal niet hoe vaak dat gedaan moet worden en hoe je dat moet doen en of het dat kan zijn...
Help?
Zou het kunnen dat hij last heeft van zijn anaalklieren? De vorige trimster drukte die namelijk altijd leeg maar die is ermee gestopt en volgens mij doet deze trimster dat niet dus dan is het al meer dan een jaar niet gedaan... ik weet eigenlijk helemaal niet hoe vaak dat gedaan moet worden en hoe je dat moet doen en of het dat kan zijn...
Help?
- Karin
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
En als je het niet ruikt, kan hij er dan wel last van hebben? En als je ze van buiten bekijkt (dat kan toch?) waar zitten ze dan precies? Direct onder de anus, meer naar onder of ???
En ik weet dat je het in principe zelf kan doen maarja, ik kan dat dus niet want ik heb het nooit gedaan...
Dus dan zou ik daarvoor naar de dierenarts moeten zeker?
Oh en dan nog iets... we vinden opeens kleine roodbruine vlekjes afkomstig van Benji hoogst waarschijnlijk... zou dat daar eventueel van kunnen zijn?
En ik weet dat je het in principe zelf kan doen maarja, ik kan dat dus niet want ik heb het nooit gedaan...

Oh en dan nog iets... we vinden opeens kleine roodbruine vlekjes afkomstig van Benji hoogst waarschijnlijk... zou dat daar eventueel van kunnen zijn?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Karin
- Actief
- Contacteer:
Die roodbruine vlekjes geloof ik niet dat dat de anaalklieren zijn of de troep dan die eruit komt want hoe dan ook dat ruik je als een hond die leegtBenji&Brenda schreef:En als je het niet ruikt, kan hij er dan wel last van hebben? En als je ze van buiten bekijkt (dat kan toch?) waar zitten ze dan precies? Direct onder de anus, meer naar onder of ???
En ik weet dat je het in principe zelf kan doen maarja, ik kan dat dus niet want ik heb het nooit gedaan...![]()

Ik denk als je het zo nog niet ruikt dat de hond er toch al last van kan hebben de ene is nl daar gevoeliger voor als de ander.
Tja en aan de poot bijten is niet typisch iets wat erbij hoort, meer bijten bij en rondom de staart wel.
Maar zo te lezen denk ik het niet dat het zijn anaalklieren zijn maar die roodbruine plekjes is dat geen bloed???( darmen of zo??)
Het ledigen van de anaalklieren kun je zelf leren maar door een deskundig iemand gedaan gaat het snelst, gebeurd het goed en is het minst pijnlijk. Ik laat zelfs de trimsalon het niet doen omdat ik vind dat ze het vaak niet goed doen, ik ga altijd naar de DA
Maar ja, ik zou gewoon even langs de DA gaan want die roodbruine plekjes is wel raar. Hij ziet gelijk of de anaalklieren vol of onstoken zijn.
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij nader inzien komen die bruinige plekjes daar toch niet vandaan... we hebben het idee dat het uit zijn 'pipi' komt...
Hij is echter wel gecastreert
wel vaag allemaal, maar we houden nu even goed in de gaten of we meer van die plekjes gaan vinden...
Last bij het plassen ofzo heeft hij niet en hij likt daar eigenlijk ook niet, dus das ook wel weer maf, maarja...
Hij is echter wel gecastreert

Last bij het plassen ofzo heeft hij niet en hij likt daar eigenlijk ook niet, dus das ook wel weer maf, maarja...
- Karin
- Actief
- Contacteer:
Toch maar effe rood/bruin is bijna altijd bloed oftewel oud bloed.Benji&Brenda schreef:Bij nader inzien komen die bruinige plekjes daar toch niet vandaan... we hebben het idee dat het uit zijn 'pipi' komt...
Hij is echter wel gecastreertwel vaag allemaal, maar we houden nu even goed in de gaten of we meer van die plekjes gaan vinden...
Ik zou niet te lang wachten om daar mee naar een DA te gaan

groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Karin
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Karin
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja tuurlijk 
Mijn moeder zag gister wat op zijn buikje, wat roods dus ze dacht aan vlooien dus heeft hem maar direct behandelt, maar ik heb het even bekeken en het ziet er niet uit als vlooienbeetjes... ik vind het er meer geïrriteert enzo uitzien door het steeds likken maarja, ik kan het mis hebben

Mijn moeder zag gister wat op zijn buikje, wat roods dus ze dacht aan vlooien dus heeft hem maar direct behandelt, maar ik heb het even bekeken en het ziet er niet uit als vlooienbeetjes... ik vind het er meer geïrriteert enzo uitzien door het steeds likken maarja, ik kan het mis hebben

Benji is 2 weken geleden geplukt en nu zou dus zoetjes aan de nieuwe vacht door moeten komen.
Dan kan... ik zeg kan... irritatie geven.
Jeuk is altijd moeilijk op te snorren.
Het kan wel aan 100.000 dingen en een beetje liggen.
Het kan bijvoorbeeld een allergie zijn... en meestal zeggen ze van een allergie krijgen ze van iets nieuws, maar dat is achterhaald... vaak krijg je een allergische reaktie op iets ouds... dat maakt het nog moeilijker zoeken
Anaal klieren ruik je pas als de hond zich of zelf leegt of bij het uitknijpen.
Dit uitknijpen kun je inderdaad zelf doen, maar als je onervaren erin bent dan zou ik het eerst door de DA of trimster voor laten doen.
Rood bruine vlekjes... hmmm als het groen/gele vlekjes waren dan was het een voorhuid ontsteking van de penis... rood wijst inderdaad op bloed, maar dan moet je wel weten waar het vandaan komt, vanuit de anus of vanuit de penis.
En als je het niet vertrouwt dan zou ik gewoon ff langs de DA gaan.
Dan kan... ik zeg kan... irritatie geven.
Jeuk is altijd moeilijk op te snorren.
Het kan wel aan 100.000 dingen en een beetje liggen.
Het kan bijvoorbeeld een allergie zijn... en meestal zeggen ze van een allergie krijgen ze van iets nieuws, maar dat is achterhaald... vaak krijg je een allergische reaktie op iets ouds... dat maakt het nog moeilijker zoeken
Anaal klieren ruik je pas als de hond zich of zelf leegt of bij het uitknijpen.
Dit uitknijpen kun je inderdaad zelf doen, maar als je onervaren erin bent dan zou ik het eerst door de DA of trimster voor laten doen.
Rood bruine vlekjes... hmmm als het groen/gele vlekjes waren dan was het een voorhuid ontsteking van de penis... rood wijst inderdaad op bloed, maar dan moet je wel weten waar het vandaan komt, vanuit de anus of vanuit de penis.
En als je het niet vertrouwt dan zou ik gewoon ff langs de DA gaan.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft nooit eerder jeuk gehad van de vacht die doorkomt, maarja, je weet het nooit he...

Dat weet ik ja :p: dat had hij vroeger altijd en dat was ook mede de reden van castratie omdat het chronisch was geworden, je kon blijven schoonmaken...hmmm als het groen/gele vlekjes waren dan was het een voorhuid ontsteking van de penis...
Aan de vorm van de plekjes lijkt het uit de penis... maar het was 1 keer en nu vinden we niks meerrood wijst inderdaad op bloed, maar dan moet je wel weten waar het vandaan komt, vanuit de anus of vanuit de penis