Shadow is ineens ziek. Ze doet niks als overgeven en ook diarree. Vanmorgen spoot het eruit, nu al de hele ochtend steeds overgeven, het is dan alleen wit schuim. Ik heb haar net weer uitgelaten en toen ze ging zitten om te poepen hoorde ik alweer dat het nog steeds spoot maar toen ik ging kijken was het maar een klein beetje. Dat kan ook niet anders want ze is volgens mij al helemaal leeg. Ze heeft sinds gisteravond niks meer gegeten, dat vind ik niet zo'n ramp maar nu heeft ze ook nog de hele dag niks gedronken.
Ik weet dat ze een gevoelige maag heeft dus geef altijd alleen droge koekjes maar gisteren zag ik bij de Jumbo van Best for your friend kipfiletstrips, graanvrij, 100% natuurlijk, 97% vlees dus ik dacht dat dat geen kwaad zou kunnen. Die heeft ze gisteren om 18.30 uur een stukje gehad. Om 20.30 uitgelaten en ze was gewoon normaal, enthousiast, springen etc. Omdat ik vandaag met haar hier naar het bos wou gaan om een keer een lekkere lange wandeling te gaan maken heb ik gisterenavond een pipetje vlooienspul in haar nek gespoten. Het zou kunnen dat ze daar misschien op een of andere manier wat van binnen heeft gekregen of dat stukje kip kan de boosdoener zijn.
Hoe dan ook heb ik zo met haar te doen nu, ze ligt alleen maar, dat ben ik dus helemaal niet gewend. Ik wil niet te snel naar de dierenarts rennen maar wat is eigenlijk normaal? 1 dag afwachten of 2 of 3? Hoe lang kan een hond zonder water? daar maak ik me wel zorgen om.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overgeven en diarree
Moderator: moderatorteam
- maris1970
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Overgeven en diarree
Waarom heb je een pipetje anti vlo gegeven als ze zo ziek is, lijkt mij niet het juiste moment hoor om dit te doen. Zolang ze voldoende vocht binnen krijgt zou ik het nog een dagje aankijken.maris1970 schreef:Shadow is ineens ziek. Ze doet niks als overgeven en ook diarree. Vanmorgen spoot het eruit, nu al de hele ochtend steeds overgeven, het is dan alleen wit schuim. Ik heb haar net weer uitgelaten en toen ze ging zitten om te poepen hoorde ik alweer dat het nog steeds spoot maar toen ik ging kijken was het maar een klein beetje. Dat kan ook niet anders want ze is volgens mij al helemaal leeg. Ze heeft sinds gisteravond niks meer gegeten, dat vind ik niet zo'n ramp maar nu heeft ze ook nog de hele dag niks gedronken.
Ik weet dat ze een gevoelige maag heeft dus geef altijd alleen droge koekjes maar gisteren zag ik bij de Jumbo van Best for your friend kipfiletstrips, graanvrij, 100% natuurlijk, 97% vlees dus ik dacht dat dat geen kwaad zou kunnen. Die heeft ze gisteren om 18.30 uur een stukje gehad. Om 20.30 uitgelaten en ze was gewoon normaal, enthousiast, springen etc. Omdat ik vandaag met haar hier naar het bos wou gaan om een keer een lekkere lange wandeling te gaan maken heb ik gisterenavond een pipetje vlooienspul in haar nek gespoten. Het zou kunnen dat ze daar misschien op een of andere manier wat van binnen heeft gekregen of dat stukje kip kan de boosdoener zijn.
Hoe dan ook heb ik zo met haar te doen nu, ze ligt alleen maar, dat ben ik dus helemaal niet gewend. Ik wil niet te snel naar de dierenarts rennen maar wat is eigenlijk normaal? 1 dag afwachten of 2 of 3? Hoe lang kan een hond zonder water? daar maak ik me wel zorgen om.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het heerst ook heb ik begrepen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- maris1970
- geregistreerd lid
Ik heb die niet gegeven toen ze ziek was, ik heb dat gisterenavond gegeven en nu is ze ziek dus vroeg ik me af of het door dat pipetje komt.Lizzie. schreef: Waarom heb je een pipetje anti vlo gegeven als ze zo ziek is, lijkt mij niet het juiste moment hoor om dit te doen. Zolang ze voldoende vocht binnen krijgt zou ik het nog een dagje aankijken.
- maris1970
- geregistreerd lid
Na 3 dagen best ziek zijn was het weer over. Overgeven heeft ze 1 dag gedaan, diarree nog 2 dagen langer. Nu maar gelijk overgegaan op kvv en nu lijkt er niks meer aan de hand. Ik denk dat het toch aan het pipetje heeft gelegen maar dat zal ik nooit weten want die geef ik nu maar niet meer