Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops en vakantie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Loops en vakantie

Ongelezen bericht door Leonie. »

Millie is nu voor het eerst loops. En ik ben bezig een weekend weg voor 10 personen te organiseren, rond november. De hondjes kunnen mee. Dus ik dacht: wat als Millie dan net weer loops is? Ze kan dan niet mee, maar ik denk ook niet dat ik haar bij iemand zou kunnen brengen. Zou sowieso niet leuk zijn natuurlijk.

Dus: hoe doen jullie dit? Gewoon hopen dat ze de loopsheid handig timet?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Re: Loops en vakantie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zat in de voorjaarsvakantie ook in de knel. Ik ben niet gegaan.

Ik wilde een trail gaan wandelen en wildkamperen. Een loopse teef in mijn trekkerstentje... ? :schrik:
Daarnaast zag ik t aangelijnd wandelen ook niet zitten.

Het ligt natuurlijk een beetje aan het type vakantie. Het hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
Maar een oppas voor een weekendje moet wel te regelen zijn toch?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leonie. schreef:Millie is nu voor het eerst loops. En ik ben bezig een weekend weg voor 10 personen te organiseren, rond november. De hondjes kunnen mee. Dus ik dacht: wat als Millie dan net weer loops is? Ze kan dan niet mee, maar ik denk ook niet dat ik haar bij iemand zou kunnen brengen. Zou sowieso niet leuk zijn natuurlijk.

Dus: hoe doen jullie dit? Gewoon hopen dat ze de loopsheid handig timet?
Ik heb het ook wel eens meegemaakt met Mila's eerste loopsheid. Ze logeerde toen bij vrienden met een intacte reu, maar omdat ik al vermoedde dat ze wel eens snel loops zou kunnen worden, had ik een backup oppasadres zonder andere honden. Daar is ze dus ook naartoe gegaan toen ze na een dag of 5 bij de oorspronkelijke oppassen loops werd. Ik zou in zo'n geval dus een oppas zoeken zonder andere hond(en) of met alleen een teefje bijvoorbeeld, en uiteraard met de strikte instructie om haar niet los te laten.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik laat er niks om, want het is toch niet in te schatten. Zeker niet na één loopsheid. Het is niet zo aannemelijk dat ze in november weer loops zal zijn hoor. Misschien is dat wel pas in februari weer, of juist in augustus. Bizzy was half mei vorig jaar voor het eerst loops (met 12 maanden) en toevallig sinds vandaag voor de tweede keer. Zat 10 maanden tussen dus.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wij hebben hier een teefje te logeren gehad, in principe voor vier weken. Na een week werd ze loops. We wisten dat dat risico er in zat. Dus nog drie dagen later werd ze opgehaald door het backup-adres waar een teefje in huis was ipv een intacte reu. De eerste dagen had ze sowieso niet op dat adres terecht gekund, vandaar dat ze bij ons begon. En natuurlijk hadden we gehoopt dat ze zou wachten met loops worden tot tegen dat haar baasjes terug kwamen. Maar helaas...
Leonie.
Zeer actief

Ik zal blij zijn als er 10 maanden tussen zit, haha. Meenemen zou ik niet zien zitten. Lekker wandelen gaat dan niet en straks smeert ze bloed op het bed of iets dergelijks ;)

Misschien alvast een oppas vragen voor het geval dat... Het lijkt me zo lastig iemand met mijn loopse teef op te zadelen.
Paisley
Zeer actief

Leonie. schreef:Ik zal blij zijn als er 10 maanden tussen zit, haha. Meenemen zou ik niet zien zitten. Lekker wandelen gaat dan niet en straks smeert ze bloed op het bed of iets dergelijks ;)

Misschien alvast een oppas vragen voor het geval dat... Het lijkt me zo lastig iemand met mijn loopse teef op te zadelen.
Ach zo lastig is een loopse teef toch niet?
Je kunt mij ook vragen hoor. Ik November ben ik de weekenden meestal wel thuis.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Bij Samica zit er tussen de 7½ tot bijna 10 maanden tussen de loopsheden. Ik hou er geen rekening mee met het plannen van uitjes of vakanties omdat ze niet heel erg regelmatig is.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Leonie.
Zeer actief

Paisley schreef: Ach zo lastig is een loopse teef toch niet?
Wat lief!

Ja, ik vind het toch best lastig. Vooral het uitlaten. Gisteren gedroeg ze zich ineens zo onvoorspelbaar. En andere honden vermijden is bij kleine rondjes hier niet te doen.

Maar goed, het is toch niet te plannen, dus ik boek het weekendje maar ;)
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Flinke stapel onderbroekjes en inlegkruisjes mee. Genoeg handoeken en gaan!
Paisley
Zeer actief

Leonie. schreef:
Paisley schreef: Ach zo lastig is een loopse teef toch niet?
Wat lief!

Ja, ik vind het toch best lastig. Vooral het uitlaten. Gisteren gedroeg ze zich ineens zo onvoorspelbaar. En andere honden vermijden is bij kleine rondjes hier niet te doen.

Maar goed, het is toch niet te plannen, dus ik boek het weekendje maar ;)
Ja dat klopt, in de stad is dat anders. Hier op het platteland is het niet moeilijk om te wandelen op plekken waar je niemand tegen komt
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prana besloot loops te worden vlak voor het mega-hondenweekend. In overleg met de organisatie mochten we toch komen en meedoen. En dat is eigenlijk heel soepel gegaan. (Ze is wel van het formaat dat je makkelijk optilt als er toch een intacte reu komt kijken).
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Leonie.
Zeer actief

Het lijkt mij ook voor mezelf minder leuk, omdat we dan niet lekker kunnen gaan wandelen. Dus dan zou ik haar eerder wegbrengen. Maar goed, hopelijk is het niet nodig :)
mijke
Zeer actief

Leonie. schreef:Het lijkt mij ook voor mezelf minder leuk, omdat we dan niet lekker kunnen gaan wandelen. Dus dan zou ik haar eerder wegbrengen. Maar goed, hopelijk is het niet nodig :)
Waarom kun je niet lekker wandelen als ze loops is?
Leonie.
Zeer actief

Nou, hier omdat we dan allerlei reuen op ons af krijgen. En gisteren ging Millie zelf op pad naar een potentiële verkering.
mijke
Zeer actief

Oh, maar ik neem aan dat je die vakantie niet midden in de stad gaat vieren? Met een lange (flex)lijn de natuur in heb ik nooit issues met een loopse Oortje. Het platsoen vermijd ik dan wel uiteraard.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:Nou, hier omdat we dan allerlei reuen op ons af krijgen. En gisteren ging Millie zelf op pad naar een potentiële verkering.
:LOL: Ze is wel lekker pro-actief dus. Biz negeert al het mannelijk geweld tot ze daadwerkelijk dekrijp is. Maar wat Mijke zegt, een flexilijn doet wonderen :ok:
Leonie.
Zeer actief

Maeve schreef:
Leonie. schreef:Nou, hier omdat we dan allerlei reuen op ons af krijgen. En gisteren ging Millie zelf op pad naar een potentiële verkering.
:LOL: Ze is wel lekker pro-actief dus. Biz negeert al het mannelijk geweld tot ze daadwerkelijk dekrijp is. Maar wat Mijke zegt, een flexilijn doet wonderen :ok:
Haha, dat was wel de enige keer hoor, tot nu toe. Maar het was ook de enige keer dat ze niet luisterde en dus ook niet uit zichzelf dichtbij bleef. Dus ik let een beetje extra op.
Ik vraag me af of ze niet nu al dekrijp kan zijn? Ze is nu 10 dagen loops.

Flexlijn is een optie ja. Ik heb die bij haar nog nooit gebruikt omdat ze zo slecht aan de lijn loopt. Flexlijn voelt als opgeven ;)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:
Maeve schreef:
Haha, dat was wel de enige keer hoor, tot nu toe. Maar het was ook de enige keer dat ze niet luisterde en dus ook niet uit zichzelf dichtbij bleef. Dus ik let een beetje extra op.

Flexlijn is een optie ja. Ik heb die bij haar nog nooit gebruikt omdat ze zo slecht aan de lijn loopt. Flexlijn voelt als opgeven ;)
Is vroeg, maar kan wel. Maar dan zal je ook een sta-reflex moeten zien?
Ik haat flexilijnen, maar voor loopse teven en reuen die last hebben van loopse teven maak ik een uitzondering :mrgreen:
Leonie.
Zeer actief

Loops en vakantie

Maeve schreef:
Is vroeg, maar kan wel. Maar dan zal je ook een sta-reflex moeten zien?
Ik haat flexilijnen, maar voor loopse teven en reuen die last hebben van loopse teven maak ik een uitzondering :mrgreen:
Hm. Niet zeker daarvan. Maar het bloeden is min of meer voorbij en ze gaat nooit echt naar andere honden toe, tot dit reutje. Ik zag niet precies hoe ze bij hem was, want het was dus verderop :p En ze liep achter hem aan als een hitsige reu haha.
Maar goed, maakt verder niet uit, ik hou haar wel aan de lijn bij andere honden deze dagen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

10 dagen is vroeg, maar zeker niet onmogelijk. En als ze zelf op zoek gaat, zou ik maar uitgaan van dat ze dekrijp is. Al was het maar voor alle zekerheid...
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Leonie. schreef:
Maeve schreef:

Dat kan ja dat ze dekrijp is, ik heb hier een teef die elke 4 maanden loops was, maar die was dus ook maar 2 weken loops, met dag 7 was die dekrijp en probeerde over een schutting te klimmen op jacht naar reuen... inmiddels is ze gesteriliseerd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”