Gisteren ging ik met Wilma naar een doggydate in de Soesterduinen. Het ging heel goed. Ze heeft veel gespeeld met andere honden, vooral met 2 husky's. Op de terugweg in de trein zag ik dat ze steeds op dezelfde plek zat te likken. Ik deed haar vacht opzij en zag tot mijn schrik een snee van ongeveer 4 cm. Ik dacht terug aan de wandeling en herinnerde me dat ze wel een keer hard piepte tijdens het spelen met een van de husky's. Waarschijnlijk is het toen gebeurd. Ze heeft niks laten merken en heeft gewoon verder gerend e gespeeld. De wond was niet te zien omdat haar vacht ervoor zat.
Onze dierenarts heeft in principe geen dienst in het weekend, maar we mogen altijd mailen. Als ze de mail leest en beschikbaar is, komt ze naar de praktijk. Ik heb haar direct gemaild vanuit de trein, maar kreeg geen reactie. Na wat zoeken op internet vond ik een dierenarts met spoeddienst vlakbij het station in Nijkerk. Ik heb gebeld en ik kon direct langskomen. Wilma moest onder lichte narcose en de dierenarts heeft de wond goed schoongemaakt en gehecht. Het was net de laatste dag dat ze nog antibiotica kreeg voor haar kies. Nu moeten we nog 5 dagen langer antibiotica geven. Natuurlijk wilde ze de hechtingen eruit bijten, dus ze heeft nu een kap om. Over 2 weken mogen de hechtingen eruit en daarna wil ik voorlopig even geen dierenartsbezoekjes meer