Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pechvogel Wilma

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Pechvogel Wilma

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Een aantal weken geleden is bij Wilma een kies weggehaald omdat deze was afgebroken. Helaas ging het daarna ontsteken en kreeg ze op een zondag plotseling een enorm dikke wang. De zwelling drukte zelfs tegen haar oog. Gelukkig kon onze dierenarts naar de praktijk komen. Wilma kreeg antibiotica en gelukkig werd haar wang snel minder dik.

Gisteren ging ik met Wilma naar een doggydate in de Soesterduinen. Het ging heel goed. Ze heeft veel gespeeld met andere honden, vooral met 2 husky's. Op de terugweg in de trein zag ik dat ze steeds op dezelfde plek zat te likken. Ik deed haar vacht opzij en zag tot mijn schrik een snee van ongeveer 4 cm. Ik dacht terug aan de wandeling en herinnerde me dat ze wel een keer hard piepte tijdens het spelen met een van de husky's. Waarschijnlijk is het toen gebeurd. Ze heeft niks laten merken en heeft gewoon verder gerend e gespeeld. De wond was niet te zien omdat haar vacht ervoor zat.

Onze dierenarts heeft in principe geen dienst in het weekend, maar we mogen altijd mailen. Als ze de mail leest en beschikbaar is, komt ze naar de praktijk. Ik heb haar direct gemaild vanuit de trein, maar kreeg geen reactie. Na wat zoeken op internet vond ik een dierenarts met spoeddienst vlakbij het station in Nijkerk. Ik heb gebeld en ik kon direct langskomen. Wilma moest onder lichte narcose en de dierenarts heeft de wond goed schoongemaakt en gehecht. Het was net de laatste dag dat ze nog antibiotica kreeg voor haar kies. Nu moeten we nog 5 dagen langer antibiotica geven. Natuurlijk wilde ze de hechtingen eruit bijten, dus ze heeft nu een kap om. Over 2 weken mogen de hechtingen eruit en daarna wil ik voorlopig even geen dierenartsbezoekjes meer :hmmm:
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Pechvogel Wilma

Ongelezen bericht door Yeufke »

Dat is wel heel veel pech voor arme Wilma. :(
Laat ze de kap wel toe?
In ieder geval heel veel beterschap en hopelijk is het hierna voor een hele lange tijd gedaan met da-bezoekjes.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hè bah, dat is wel veel pech inderdaad :-( Hopelijk geneest het snel, beterschap voor Wilma!
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou met recht een pechvogel, hopelijk verloopt de genezing voorspoedig.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”