We hebben in het verleden 3 herplaatsers gehad; een jack Russell, een kruising border collie en een kruising keeshond. Nu hebben we sinds 2,5 jaar geen hond meer, omdat ik de combinatie pup en kleine kinderen niet zo zie zitten.
We willen een hond als de jongste naar school gaat, de kinderen zijn dan 4 jaar, 6 jaar en 9 jaar.
De middelste heeft autisme en een oogafwijking.
Het zal met name mijn hond worden, maar de kinderen zullen er natuurlijk ook mee willen spelen en er komen regelmatig vriendjes en vriendinnetjes over de vloer.
Ik zoek een nuchtere hond die wel graag voor je wil werken. Ik hou veel van wandelen en we wonen op loopafstand van duin en strand. Dus liever geen jagende hond.
Verder wil ik weer GG gaan trainen en speuren en regelmatig gaan fietsen. Hardlopen met de hond heeft ook mijn interesse.
Onze voorkeur is op dit moment de labrador (mijn voorkeur) en de golden retriever (mijn man zijn voorkeur). Wat zijn de verschillen in karakter tussen deze 2 rassen?
En welke specifieke dingen moet je op letten bij deze honden? Ik las dat de golden retriever aardig wat gezondheidsproblemen heeft, welke zijn dit?
En heeft de labrador ook bepaalde gezondheidsproblemen?
En misschien heeft er iemand nog een suggestie voor een ander ras.
Eisen zijn
- nuchter in een druk gezin
- actief
- redelijk makkelijk op te voeden (ik wil gewoon rustig op strand kunnen lopen met loslopende hond)
- geen jager
- middenslag of groter, maar niet zo groot als een st. Bernard ofzo
- liever geen plukvacht.
Brand maar los