Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stamboomnamen, ik vind het moeilijk!
Moderator: moderatorteam
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Stamboomnamen, ik vind het moeilijk!
Ik kom er nog niet helemaal uit wat ik nou wil met de stamboomnamen voor de pups van Lutèce...
Ik heb heel veel ideeën wat ik leuk en mooi zou vinden, maar ook te kieskeurig dat ik ga twijfelen, dus misschien dat jullie eens willen meedenken!
Mijn kennelnaam is de l'étoile haute: van de hoge ster. Ik zou het leuk vinden om iets met sterren te doen of iets in die trant, maar omdat het een frans ras is en veel sterren Arabische namen of getallen hebben valt er al veel af. Ik zou ook wel iets met het alfabet willen doen, of dus alle namen beginnen met een B, of een thema met de B. De A sla ik over, die had ik voor Vedette. Ik dacht zelf omdat mijn beide dames biertjes bleken te zijn: Vedett bier en Lutèce bière de Paris, om een bieren nest te doen, met Franstalige biertjes. Hier heb ik 9 leuke namen voor, dus als er niet meer dan 9 pups worden geboren kan dit. Ik ben niet 100% overtuigd of ik dit echt echt wil, dus ben aan het zoeken naar betere opties. En omdat het natuurlijk niks met mijn kennelnaam of licht te maken heeft wat ook mijn voorkeur zou hebben. Verder heb ik nog gedacht om iets met de namen van de ouders te doen: Fabergé of Little (maar omdat het een grand basset is vind ik dat gek om iets met petit te doen. En Lutèce van Lutetia, Parijs, de lichtstad. Nu heb ik natuurlijk allerlei woorden die ook maar met licht te maken hebben opgezocht en daaruit heb ik nog geen mooie lijst van kunnen samenstellen waar we beide achter stonden. Verder ook gekeken naar een dubbele naam zoals bon/belle/beau/bien en dan iets erachter... maar ja nee daar ben ik ook niet van overtuigd... Lastig lastig!
Eisen aan de namen:
Frans
Aan elkaar verbonden zijn met thema of letter en niet gewoon voornamen
Liefst iets dat een beetje iets met mijn kennelnaam linkt
Ik heb heel veel ideeën wat ik leuk en mooi zou vinden, maar ook te kieskeurig dat ik ga twijfelen, dus misschien dat jullie eens willen meedenken!
Mijn kennelnaam is de l'étoile haute: van de hoge ster. Ik zou het leuk vinden om iets met sterren te doen of iets in die trant, maar omdat het een frans ras is en veel sterren Arabische namen of getallen hebben valt er al veel af. Ik zou ook wel iets met het alfabet willen doen, of dus alle namen beginnen met een B, of een thema met de B. De A sla ik over, die had ik voor Vedette. Ik dacht zelf omdat mijn beide dames biertjes bleken te zijn: Vedett bier en Lutèce bière de Paris, om een bieren nest te doen, met Franstalige biertjes. Hier heb ik 9 leuke namen voor, dus als er niet meer dan 9 pups worden geboren kan dit. Ik ben niet 100% overtuigd of ik dit echt echt wil, dus ben aan het zoeken naar betere opties. En omdat het natuurlijk niks met mijn kennelnaam of licht te maken heeft wat ook mijn voorkeur zou hebben. Verder heb ik nog gedacht om iets met de namen van de ouders te doen: Fabergé of Little (maar omdat het een grand basset is vind ik dat gek om iets met petit te doen. En Lutèce van Lutetia, Parijs, de lichtstad. Nu heb ik natuurlijk allerlei woorden die ook maar met licht te maken hebben opgezocht en daaruit heb ik nog geen mooie lijst van kunnen samenstellen waar we beide achter stonden. Verder ook gekeken naar een dubbele naam zoals bon/belle/beau/bien en dan iets erachter... maar ja nee daar ben ik ook niet van overtuigd... Lastig lastig!
Eisen aan de namen:
Frans
Aan elkaar verbonden zijn met thema of letter en niet gewoon voornamen
Liefst iets dat een beetje iets met mijn kennelnaam linkt
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Stamboomnamen, ik vind het moeilijk!
Ik hou er zelf altijd rekening mee dat de stamboomnaam, eventueel afgekort ook voor mensen een leuke (en originele) roepnaam is. Ik verplicht het zeker niet maar meestal doen mensen dit ook. Misschien ook een tip om mee te nemen.
- lijn
- Zeer actief
Dat is zeker iets dat ik meeneem, want dat wil ik zelf ook kunnen doen
Bedankt voor de aanvulling!

Bedankt voor de aanvulling!
- Hakkene
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Franse filmsterren? Toch iets met sterren;)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- lijn
- Zeer actief
Ja dat idee is heel leuk, heb ik ook naar gekeken, maar dan krijg je alsnog gewone voornamen. Amelie en Léon zijn erg favoriete films (nu wil ik ze weer zien!) en ik moet zeggen dat ik de achternaam van de hoofdrolspeler Audrey Tautou heel leuk vind als naam, zowel als de naam van de film, maar ja en dan? Noem je dan een hond naar een huurmoordenaar uit Léon?
Gekke hersenspinsels van mij maken het niet makkelijker hoor 

- dagmar88
- Zeer actief
lijn schreef: Mijn kennelnaam is de l'étoile haute: van de hoge ster.

Lumière en Plumette de l'étoile haute

- Hakkene
- Zeer actief
Gerard Depardieu, Brigitte Bardot (best leuk, Bardot [SMILING FACE WITH SMILING EYES]), Louis de funes, Omar Sy.... dan houdt het voor mij ook op, Haha! Mischien Franse sterren, kun je er wat muzikanten en kunstenaars bij zoeken (Monet, Renoir). Maar misschien wordt het dan ook wel een zootje, Haha! Succes! Leuk om over na te denken 
En als je dan toch van Franse films houdt: demain tout commence!!

En als je dan toch van Franse films houdt: demain tout commence!!
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Liedtitels uit Amelie, of vind je dat niks? De Franse namen uit Belle en het Beest zoals Dagmar stelt is ook wel toepasselijk, met die nieuwe versie van de film die net is uitgekomen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien nog meer inspiratie...ik neem ook altijd een thema. Meestal heeft het iets met de moeder te maken.
Mijn eerste nest waren allemaal grassen en kruiden Peru omdat de moeder, Icha, genoemd is naar het gele dorre gras wat er in Peru groeit. Het tweede nest waren allemaal Peruaanse pepertjes (en een surinaamse) omdat de moeder een karaktervolle tante was.
Derde nest kwam van het teefje dat we hebben van een fokker die Peruaanse Paso paarden fokt en ons ook mee uit rijden heeft genomen enzo. Ze hebben allemaal naam van beroemde Pasos en één van een term die bij de Pasos veel gebruikt wordt.
Ik heb ook nog een nest met allemaal Peruaanse gebakjes en lekkernijen. 7 pups, maar één hondje die niet naar de zoetigheid is genoemd. Misschien klinkt vlaflip en cocoscake in het Frans ook wel superleuk?
Mijn eerste nest waren allemaal grassen en kruiden Peru omdat de moeder, Icha, genoemd is naar het gele dorre gras wat er in Peru groeit. Het tweede nest waren allemaal Peruaanse pepertjes (en een surinaamse) omdat de moeder een karaktervolle tante was.
Derde nest kwam van het teefje dat we hebben van een fokker die Peruaanse Paso paarden fokt en ons ook mee uit rijden heeft genomen enzo. Ze hebben allemaal naam van beroemde Pasos en één van een term die bij de Pasos veel gebruikt wordt.
Ik heb ook nog een nest met allemaal Peruaanse gebakjes en lekkernijen. 7 pups, maar één hondje die niet naar de zoetigheid is genoemd. Misschien klinkt vlaflip en cocoscake in het Frans ook wel superleuk?

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Namen van sterrenbeelden of sterrenstelsels in het Frans?
- dagmar88
- Zeer actief
Tamara/Bayko schreef:Liedtitels uit Amelie, of vind je dat niks? De Franse namen uit Belle en het Beest zoals Dagmar stelt is ook wel toepasselijk, met die nieuwe versie van de film die net is uitgekomen.

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Ik blijf bij het bieren thema
Maar als je iets anders zoekt...iets met licht....
Franse ontwerpers van lampen?

Maar als je iets anders zoekt...iets met licht....
Franse ontwerpers van lampen?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- lijn
- Zeer actief
Belle en het beest is leuk, maar valt helaas af vanwege het feit dat er een heel nest versies van Lumières bestaat en hij mijn oppaspup was. Zonder die naam is het niet af natuurlijk.
De Amelie nummers net op een rijtje gezet, maar daar zit te weinig leuks tussen helaas.
Namen van kunstenaars zoals Renoir en Monet vind ik geweldig! De echt bekende zeg maar. Anders wordt het wellicht een zooitje? En hoe maak je het dan vrouwelijk
De meeste zijn mannen uiteraard.... Of namen van kunstwerken, zoals papa Fabergé! Mama Lutèce is Parijs uit Asterix en Obelix. De lichtstad... Licht alles al bedacht van vonk en fakkel en lamp maar ja dat licht zelf... Ook daarvan is er te weinig leuks.
Maar heb geen mooi lijstje kunnen maken in het frans. Dus als je die hebt... Graag!
Lampen ontwerpers zijn ook niet heel erg aanwezig en spreken niet echt.
En ja een thema vind ik eigenlijk wel een pré, maar ook in dat thema zoek ik toch een soort eenheid in de namen.
Een voorbeeld van een lijstje zou wel helpen om meer beeld te krijgen. Als ik zoek op een lijst van franse kunstenaars krijg ik wel veel hits en kan ik met gemak mooie namen met een B uitzoeken, maar mehhh! Het zegt of doet me dan weer weinig of zo. Ik ben te kieskeurig!
Als ik naar mijn biertjes lijst kijk, zie ik mooie en stoere namen die ik zelf als naam zou willen kunnen gebruiken zoals Brunehaut en Bravoure. En als ik dan nu deze inspiratie erbij pakt, denk ik dat met papa en sterren toch de Monet en Renoir liefde erg groeit, mits ik ook vrouwelijkheid erin ga krijgen.
Gaan jullie nog even door? Dit is heel fijn!
De Amelie nummers net op een rijtje gezet, maar daar zit te weinig leuks tussen helaas.
Namen van kunstenaars zoals Renoir en Monet vind ik geweldig! De echt bekende zeg maar. Anders wordt het wellicht een zooitje? En hoe maak je het dan vrouwelijk

Ik vind dat wel heel leuk en passendNanna schreef:Dat doet iedereen al. Booooooring.wolvster schreef:Namen van sterrenbeelden of sterrenstelsels in het Frans?

Lampen ontwerpers zijn ook niet heel erg aanwezig en spreken niet echt.
En ja een thema vind ik eigenlijk wel een pré, maar ook in dat thema zoek ik toch een soort eenheid in de namen.
Een voorbeeld van een lijstje zou wel helpen om meer beeld te krijgen. Als ik zoek op een lijst van franse kunstenaars krijg ik wel veel hits en kan ik met gemak mooie namen met een B uitzoeken, maar mehhh! Het zegt of doet me dan weer weinig of zo. Ik ben te kieskeurig!
Als ik naar mijn biertjes lijst kijk, zie ik mooie en stoere namen die ik zelf als naam zou willen kunnen gebruiken zoals Brunehaut en Bravoure. En als ik dan nu deze inspiratie erbij pakt, denk ik dat met papa en sterren toch de Monet en Renoir liefde erg groeit, mits ik ook vrouwelijkheid erin ga krijgen.
Gaan jullie nog even door? Dit is heel fijn!
- lijn
- Zeer actief
Tja, Frans ras dan krijg je dat...Cleva schreef:Gggg.
Frans.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Die kunstenaars hebben ook werken met mooie vrouwennamen. Je moet wat breder denken misschien.
Niet alleen namen van kunstenaars maar ook werken van die kunstenaars, valt allemaal onder het thema kunst.
Niet alleen namen van kunstenaars maar ook werken van die kunstenaars, valt allemaal onder het thema kunst.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Niks niet verplicht hoor@ ras.lijn schreef:Tja, Frans ras dan krijg je dat...Cleva schreef:Gggg.
Frans.Tel daarbij mijn stomme eisen lijstje en koppigheid en de er-zit-iets-in-mijn-hoofd-waar-het-aan-moet-voldoen-en-daar-kan-ik-niet-van-af-wijken en het drama is compleet
Kijk naar jou Puck

En mijn Cuz i Can is ook al niet zo goed frans.

Maar ik zou gewoon een lijst maken die voor jou acceptabel is. Daarin zitten altijd voorkeurnamen.
Je kiest zelf de leukste en laat mensen die al op je lijst staan zelf kiezen uit je lijst. Iedereen tevreden

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Franse uitvinders/ontdekkers/wetenschappers zijn ook sterren.
Louis Pasteur, Marie Curie...
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Monet's Camille; Monet's La Grenouillere; Monet's Springtime; Renoir's la Liseuse; één van de modellen van Renoir: Jeanne Samary.
Misschien zou je het zo kunnen doen?
Misschien zou je het zo kunnen doen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
De eerste Perzische katten van mijn moeder heetten: Chou Chou en Chi Chi Lon.
Troubadour? Fanfan la Tulipe?
Jolie Coeur ( naar het aapje uit alleen op de wereld.)
Sans Culotte?
Thièrrie La Fronde? Belle natuurlijk. Claudette. Francoise Hardy. Depardieu? d'Arbanville? Belmondo? Cartouche? Fran Fran. Flaubert?
Fleuri...
Sans Culotte?
Thièrrie La Fronde? Belle natuurlijk. Claudette. Francoise Hardy. Depardieu? d'Arbanville? Belmondo? Cartouche? Fran Fran. Flaubert?
Fleuri...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Fantine, Gavroche, Valjean, Javert? 

- lijn
- Zeer actief
Werken van kunstenaars ben ik naar op zoek, zie mijn eerdere post over het Fabergé ei en daar kwam ik ook inderdaad Camille tegen wat een mooie naam is!sirene schreef:Die kunstenaars hebben ook werken met mooie vrouwennamen. Je moet wat breder denken misschien.
Oooooooooh wat zitten hier geweldige namen tussen!

Inderdaad! Pasteur is een toffe naamZaZa schreef:Franse uitvinders/ontdekkers/wetenschappers zijn ook sterren.
Troubadour staat ook op mijn bieren lijstjekooi schreef:De eerste Perzische katten van mijn moeder heetten: Chou Chou en Chi Chi Lon.
Sans Culotte?
Fleuri...

Er zitten mooie namen tussen!! Geweldig! En ik weet natuurlijk dat het niet Frans hoeft, daarvoor had ik mijn A sterren ook niet frans, maar toch trekt het me meer. Ik ben gewoon fan van een totaal plaatje frans/iets gelinkt aan sterren/thema/b... nou ja en krijg dat maar eens uit mijn hoofd. De twijfel is gewoon erg groot

- lijn
- Zeer actief
Les Miserables!kooi schreef:Fantine, Gavroche, Valjean, Javert?
Daarop kwam ik uit op theater/cinema/franse sterren/michelinsterren/sterrenrestaurants
Nu kan ik ook nog een lijstje sterrenrestaurants in Parijs gaan maken

- Hakkene
- Zeer actief
Er zit ongetwijfeld wat overlap in, maar ik ben even los gegaan met vriend Google 
Franse vrouwelijke kunstenaars: Suzanne Valadon, Camille Claudel, Marie Laurencin, Sophie Calle, Francoise Gilot.
De achternamen maken het weer vrij mannelijk, haha! Kwam nog een leuke naam voor een reutje tegen: Balthus (kunstschilder), en Matisse natuurlijk
Franse schrijvers: Aragon, Colette (v) Maryse Condé (v), Claudel, Lilar (v), Moliere, Moulin, Proust, Sagan, Satre, Victor Hugo, Benoîte Groult (v), Anais Nin (v), Elsa Triolet (v), Jules Verne, Voltaire.
Historische Fransozen:
Jeanne D’arc, Marie Antoinette, Coco Chanel, Brigitte Bardot, Marie Curie, Edith Piaf, Napoleon, Jacques Cartier, Descartes, Jules Verne, Voltaire, etc (zie wiki – Fransen).
Zo. Grijns.

Franse vrouwelijke kunstenaars: Suzanne Valadon, Camille Claudel, Marie Laurencin, Sophie Calle, Francoise Gilot.
De achternamen maken het weer vrij mannelijk, haha! Kwam nog een leuke naam voor een reutje tegen: Balthus (kunstschilder), en Matisse natuurlijk
Franse schrijvers: Aragon, Colette (v) Maryse Condé (v), Claudel, Lilar (v), Moliere, Moulin, Proust, Sagan, Satre, Victor Hugo, Benoîte Groult (v), Anais Nin (v), Elsa Triolet (v), Jules Verne, Voltaire.
Historische Fransozen:
Jeanne D’arc, Marie Antoinette, Coco Chanel, Brigitte Bardot, Marie Curie, Edith Piaf, Napoleon, Jacques Cartier, Descartes, Jules Verne, Voltaire, etc (zie wiki – Fransen).
Zo. Grijns.
- lijn
- Zeer actief
Thanks! Wat tof dat je even los bent gegaan
Zit moois tussen hoor!

Zit moois tussen hoor!
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
'Allo 'allo!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ben verrekte blij dat de fokker van mn kroaatje dr geen kroatische naam gegeven heeftlijn schreef:Tja, Frans ras dan krijg je dat...Cleva schreef:Gggg.
Frans.Tel daarbij mijn stomme eisen lijstje en koppigheid en de er-zit-iets-in-mijn-hoofd-waar-het-aan-moet-voldoen-en-daar-kan-ik-niet-van-af-wijken en het drama is compleet

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou gaan voor Franse wijnstreken. Gewoon omdat wijn lekker is en de namen prima, en als je er genoeg van drinkt zie je vanzelf sterretjes, om terug te komen op je kennelnaam
Jura de l'étoile haute. Cheers. Beaujolais de l'étoile haute, gelijk zin in.
Ook Loire, Elzas, Languedog en Aurillac kunnen prima.
Jura de l'étoile haute. Cheers. Beaujolais de l'étoile haute, gelijk zin in.
Ook Loire, Elzas, Languedog en Aurillac kunnen prima.

Lotje heeft wel een Tibetaanse naam, maar ze heet gewoon Lotje. De fokker heeft de Tibetaanse naam gegeven, maar dat had ik ook zelf mogen doen. Maar ik wilde een Lotje.Machie schreef:Ik ben verrekte blij dat de fokker van mn kroaatje dr geen kroatische naam gegeven heeftlijn schreef:Tja, Frans ras dan krijg je dat...Cleva schreef:Gggg.
- lijn
- Zeer actief
Ik zit nu echt vast... Ik denk dat op het moment dat de puppen er zijn ik gewoon een knoop moet gaan doorhakken. Dan weet ik hoeveel reuen en hoeveel teven een naam nodig hebben en kan ik wellicht gerichter kiezen. Nu heb ik vooral nog meer ideeën gekregen en ik bedank jullie hiervoor!
Ik kom er later op terug!
Ik kom er later op terug!
- lijn
- Zeer actief
Ok...
Pfff...
Drama!!!
Ik blijf twijfelen!!!
2 teven, 4 reuen en het moet frans en een eenheid zijn en het moet enigszins een roepnaam kunnen zijn of een deel ervan daarvoor kunnen gebruiken. Ik ben erg erg erg veeleisend en ik maak mezelf echt gek! Help!
Pfff...
Drama!!!
Ik blijf twijfelen!!!
2 teven, 4 reuen en het moet frans en een eenheid zijn en het moet enigszins een roepnaam kunnen zijn of een deel ervan daarvoor kunnen gebruiken. Ik ben erg erg erg veeleisend en ik maak mezelf echt gek! Help!