Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dog survival
Moderator: moderatorteam
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Dog survival
Het lijkt me leuk om een keer met Lucca te gaan survivallen. Wie kent een leuke dog survival? En wie gaat dit jaar ook/wie doet er mee? Lijkt me gezellig om gelijk wat bekende forumhonden en de mensen achter de avatars te zien.
Liefst ergens in grofweg midden- of oost-Nederland maar dat komt niet zo heel precies.
En wat moet ik doen ter voorbereiding? Conditie opbouwen voor mens en hond moet wel lukken maar verder heb ik dit nog nooit gedaan.
Liefst ergens in grofweg midden- of oost-Nederland maar dat komt niet zo heel precies.
En wat moet ik doen ter voorbereiding? Conditie opbouwen voor mens en hond moet wel lukken maar verder heb ik dit nog nooit gedaan.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Dog survival
Ik lees mee. Volgens mij zou Gait het ook fantastisch vinden om te doen. Alleen is voor mij het westen van het land beter haalbaar 
-
Laika60
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Golden retriever Reu 11 jaar.
Over 6 weken een Zwitserse witte herder Teef. - Aantal honden: 2
Is er een kalander met datums van alle dogsurvivals in Nederland? ik ben altijd telaat voor inschrijvingen 
- janeway
- Zeer actief
Ik wilde dit jaar gaan in Delft. Helaas ligt mijn knie in puin en kan ik het wel vergeten
-
Manuma
- Zeer actief
Manu doet vrijwel alle survivals mee. Ik geloof dat je hond 1.5 moet zijn om mee te mogen doen maar wellicht dat dat per survival verschilt.
Ik vond de canicross mud run in Zoetermeer een fijne eerste keer, Delft was ook fijn. Dordrecht was al heel wat uitdagender qua hindernissen.
Mijn conditie is slecht
de parcoursen zijn meestal rond de 5 km lang en je kunt de klasse kiezen waarin je lekker rustig aan kunt doen.
Ik vond de canicross mud run in Zoetermeer een fijne eerste keer, Delft was ook fijn. Dordrecht was al heel wat uitdagender qua hindernissen.
Mijn conditie is slecht
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb 2x meegedaan met Xavi, de eerste keer heeft ie me bijna verzopen en de 2e keer heeft hij een CWT er aan overgehouden. Ik vond t naast t bijna verzuipen wel erg leuk overigens

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Er bestaan geen niet leuke dog survivals
Ik vind Dordrecht en Delft de leukste omdat die goed georganiseerd zijn. Zeewolde was ook leuk maar die al vol en hebben besloten de L4 enting te verplichten dus die hebben bij mij afgedaan.
Het is handig als je hond gewend is over en door dingen heen te lopen en springen met jou erbij. Geen watervrees hebben is ook handig.
Ik vind Dordrecht en Delft de leukste omdat die goed georganiseerd zijn. Zeewolde was ook leuk maar die al vol en hebben besloten de L4 enting te verplichten dus die hebben bij mij afgedaan.
Het is handig als je hond gewend is over en door dingen heen te lopen en springen met jou erbij. Geen watervrees hebben is ook handig.
- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
- Aantal honden: 1
Wij zijn ingeschreven voor Zeewolde, voor de rest moet ik nog even kijken aan welke we nog meer mee gaan doen!

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Ik wil zo graag eens meedoen, maar eerst m'n vriend overtuigen. Want ik kan niet 1 hond thuislaten
Overigens zijn er nog geen datums bekend van de survivals, of zoek ik scheef?
Overigens zijn er nog geen datums bekend van de survivals, of zoek ik scheef?
- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
Zeewolde wel (8 juli), maar die was binnen een aantal dagen vol dus je kan alleen nog op de reservelijst.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Zeewolde is voor mij zeker geen optie. Ik ga geen L4 laten zetten voor een dogsurvival
- Ody
- Zeer actief
Geeft dit een zware belasting op de gewrichten van een hond? Lijkt me heel tof om te doen met Sira, maar ik weet niet of dit gaat met haar knie.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
-
Manuma
- Zeer actief
Voor mijn hond was het peanuts. Die kan gerust drie keer zo'n survival lopen maar ik ga niet zo hard en de hindernissen kosten hem geen moeite. Ze moeten zwemmen, in water over dingen heen, springen of kruipen, kunnen wachten terwijl jij in dingen klimt, enne... Ik vergeet vast wat.
Als je zo snel gaat als Sirene zal het veel meer moeite kosten
-
Manuma
- Zeer actief
Titeren mag ook. Is Gait niet sowieso te jong?Fotogravinnetje schreef:Zeewolde is voor mij zeker geen optie. Ik ga geen L4 laten zetten voor een dogsurvival
Rosaly: leuk! Wij zijn er ook
- Ody
- Zeer actief
Oh, dan wordt het al niks. Sira vind water prima, maar zwemmen vind ze niks.Manuma schreef:Voor mijn hond was het peanuts. Die kan gerust drie keer zo'n survival lopen maar ik ga niet zo hard en de hindernissen kosten hem geen moeite. Ze moeten zwemmen, in water over dingen heen, springen of kruipen, kunnen wachten terwijl jij in dingen klimt, enne... Ik vergeet vast wat.
Ze wil graag haar voeten aan de grond houden.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
- Lothian
- Zeer actief
Goede opmerking van die minimale leeftijd, dan kan Lucca dus vanaf Augustus meedoen.
Leuk, ik krijg er al zin in! Lucca vindt water wel ok en ik denk dat ze de meeste hindernissen ook wel geinig gaat vinden.
Leuk, ik krijg er al zin in! Lucca vindt water wel ok en ik denk dat ze de meeste hindernissen ook wel geinig gaat vinden.

-
Manuma
- Zeer actief
Nee als ze zwemmen niet leuk vinden kun je beter niet meedoen tenzij je kunt tillen. Ik heb behoorlijk gestreste honden gezien of die hun baasjes bijna verzopen door op de schouders te klimmen.
Manu is een goede zwemmer en die kan ik sturen. Ik had ook wel eerder met hem samen gezwommen want dat vinden ze ook een beetje raar. Ik houd de lijn liever strak zodat ze niet met de poten verstrikt raken.
Manu is een goede zwemmer en die kan ik sturen. Ik had ook wel eerder met hem samen gezwommen want dat vinden ze ook een beetje raar. Ik houd de lijn liever strak zodat ze niet met de poten verstrikt raken.
- Lothian
- Zeer actief
Oei, dan ga ik dat zwemmen toch maar eens goed oefenen
normaal blijf ik lekker hoog en droog aan de kant staan.

-
Manuma
- Zeer actief
Misschien eens zo'n open dag bij het zwembad? En samen in de zee zwemmen op een mooie zomeravondLothian schreef:Oei, dan ga ik dat zwemmen toch maar eens goed oefenennormaal blijf ik lekker hoog en droog aan de kant staan.
Je hebt in Vlaardingen vanuit Canicross Rotterdam ook survivaltrainingen waar je kosteloos kunt aanhaken. Ik heb alleen geen idee wanneer ze starten. De groep zit op Facebook.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Voor de cocktail (DHP) kan dat, maar voor Weil niet. Zou voor mij ook een reden zijn om af te haken.Manuma schreef:Titeren mag ook.Fotogravinnetje schreef:Zeewolde is voor mij zeker geen optie. Ik ga geen L4 laten zetten voor een dogsurvival
-
Manuma
- Zeer actief
Ah vandaar. Nouja het zit toch al een tijdje vol
Volgens mij is de inschrijving maar 2 dagen open geweest 
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
L4 is tegen Weil. Daar kun je niet op titeren. En het is een enting waarvan ik de voordelen niet vind opwegen tegen de nadelen.Manuma schreef:Titeren mag ook. Is Gait niet sowieso te jong?Fotogravinnetje schreef:Zeewolde is voor mij zeker geen optie. Ik ga geen L4 laten zetten voor een dogsurvival
Rosaly: leuk! Wij zijn er ook
Dit jaar is Gait nog wel te jong, maar volgend jaar mag hij wel meedoen. En ik denk dat hij er meer plezier in zal hebben dan Elco. Dus dan wacht ik rustig een jaartje
- janeway
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier verzoop ie me ook bijna maar niet omdat ie zo gestrest was omdat ie t niet leuk vondManuma schreef:Nee als ze zwemmen niet leuk vinden kun je beter niet meedoen tenzij je kunt tillen. Ik heb behoorlijk gestreste honden gezien of die hun baasjes bijna verzopen door op de schouders te klimmen.
Hij vond t iets te geweldig dat ik mee ging zwemmen. Dat doen we normaal nooit... :lol:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Manuma
- Zeer actief
Ja haha die zaten er ook tussen. Daarom, je kunt, indien je die mogelijkheid hebt, het beste eens even oefenenmalinois schreef:Hier verzoop ie me ook bijna maar niet omdat ie zo gestrest was omdat ie t niet leuk vondManuma schreef:Nee als ze zwemmen niet leuk vinden kun je beter niet meedoen tenzij je kunt tillen. Ik heb behoorlijk gestreste honden gezien of die hun baasjes bijna verzopen door op de schouders te klimmen.
Hij vond t iets te geweldig dat ik mee ging zwemmen. Dat doen we normaal nooit... :lol:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja das heeeeeel verstandigManuma schreef:Ja haha die zaten er ook tussen. Daarom, je kunt, indien je die mogelijkheid hebt, het beste eens even oefenenmalinois schreef:Hier verzoop ie me ook bijna maar niet omdat ie zo gestrest was omdat ie t niet leuk vondManuma schreef:Nee als ze zwemmen niet leuk vinden kun je beter niet meedoen tenzij je kunt tillen. Ik heb behoorlijk gestreste honden gezien of die hun baasjes bijna verzopen door op de schouders te klimmen.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ik hoop dat Gait zwemmen ook leuk gaat vinden. Als het warm genoeg is, ga ik met hem zwemmen
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Hier ook maar het zwemmen oefenen dan
Ze rennen door elke plas die ze zien en pootje baden gaat ook nog wel, maar echt zwemmen hebben we nog niet gedaan. Misschien maar oefenen in bad, haha.