Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben op Facebook ook lid van diverse hondengroepjes en iedere keer verbaas ik me er weer over.
Net ook weer: Check mijn nieuwe aanwinst, een kruising Sjiwawa Jack Russel.
Je zou toch zeggen dat je je een beetje verdiept in het ras wat je koopt en dat je dan ook wel weet hoe je het schrijft......toch???
Of kijken dit soort mensen alleen maar of hij wel matcht bij je nieuwste tas of het bankstel??
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
Ody schreef:Ik ben op Facebook ook lid van diverse hondengroepjes en iedere keer verbaas ik me er weer over.
Net ook weer: Check mijn nieuwe aanwinst, een kruising Sjiwawa Jack Russel.
Je zou toch zeggen dat je je een beetje verdiept in het ras wat je koopt en dat je dan ook wel weet hoe je het schrijft......toch???
Of kijken dit soort mensen alleen maar of hij wel matcht bij je nieuwste tas of het bankstel??
Welkom tot de werkelijke wereld. Verbaast mij ook dat je niet weet dat er heel veel zijn die het niet weten en nog meer die zich totaal niet verdiept in het ras, als ze al weten wat voor ras. Of denken dat hun vuilnisbakkie, zoals een boomertje, of peperdure labradoodle of wat voor doodle dan ook een rashond is.
Neeltje schreef:Welkom tot de werkelijke wereld. Verbaast mij ook dat je niet weet dat er heel veel zijn die het niet weten en nog meer die zich totaal niet verdiept in het ras, als ze al weten wat voor ras. Of denken dat hun vuilnisbakkie, zoals een boomertje, of peperdure labradoodle of wat voor doodle dan ook een rashond is.
Wie zegt nou weer dat ik dat niet weet. Ik komt niet uit een ei
Ik zeg alleen dat ik me erover blijft verbazen.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
Neeltje schreef:
Welkom tot de werkelijke wereld. Verbaast mij ook dat je niet weet dat er heel veel zijn die het niet weten en nog meer die zich totaal niet verdiept in het ras, als ze al weten wat voor ras. Of denken dat hun vuilnisbakkie, zoals een boomertje, of peperdure labradoodle of wat voor doodle dan ook een rashond is.
Eigenlijk herken ik dat wel. Mijn vorige hond was een kruising en in mijn ogen was ze 'gewoon' een hond. In mijn ogen destijds waren rashonden voor mensen die graag naar tentoonstellingen wilden of een speciaal doel voor de hond had. Ik kende ook alleen de bekende rassen.
Het was jaren later dat ik wat meer rassen ging leren kennen.
Neeltje schreef:Welkom tot de werkelijke wereld. Verbaast mij ook dat je niet weet dat er heel veel zijn die het niet weten en nog meer die zich totaal niet verdiept in het ras, als ze al weten wat voor ras. Of denken dat hun vuilnisbakkie, zoals een boomertje, of peperdure labradoodle of wat voor doodle dan ook een rashond is.
Wie zegt nou weer dat ik dat niet weet. Ik komt niet uit een ei
Ik zeg alleen dat ik me erover blijft verbazen.
Ik verbaas me, zeker in de dierenwereld, zo goed als nergens meer over.
Hee, ik heb een diploma van de KC westfriesland, met ras cono corso.......... maar het doet hem verder geen pijn of zo, hij wordt er ook niet minder van en ik weet prima wat ze bedoelt hebben, dat gezeur over spel fouten enz enz....... laat hangen
En dan kun je met iets als dyslexie ook woorden schrijven waarvan een ander begrijpt wat er staat maar het verkeerd gespeld is. Of de hond dan matcht met het bankstel weet ik niet. Moet je daarover oordelen? Weet ik ook niet.
Manuma schreef:En dan kun je met iets als dyslexie ook woorden schrijven waarvan een ander begrijpt wat er staat maar het verkeerd gespeld is. Of de hond dan matcht met het bankstel weet ik niet. Moet je daarover oordelen? Weet ik ook niet.
Nou ja, misschien als je er zelf gelukkig van wordt, anders zou ik het heel snel afleren
S@ndr@ schreef:Hee, ik heb een diploma van de KC westfriesland, met ras cono corso.......... maar het doet hem verder geen pijn of zo, hij wordt er ook niet minder van en ik weet prima wat ze bedoelt hebben, dat gezeur over spel fouten enz enz....... laat hangen
Hihi,
Zo staat op mijn allereerste hondenschooldiploma ooit bij ras:
Arnold Schwarzenherder.
Mijn toenmalige hond was ..ietwat uit de kluiten gewassen.
S@ndr@ schreef:Hee, ik heb een diploma van de KC westfriesland, met ras cono corso.......... maar het doet hem verder geen pijn of zo, hij wordt er ook niet minder van en ik weet prima wat ze bedoelt hebben, dat gezeur over spel fouten enz enz....... laat hangen
Woest schreef:Ik kwam laatst nog een sjiesjoe tegen op Facebook. Maar gelukkig was er nog een 'kenner' die de adverteerder er even op wees dat het een Shi-tsu is.
Tissue.
In een trimsalon waar ik werkte stond op de klantenkaarten altijd "Chi-Chu". En dat mocht ik niet aanpassen want dan werkte haar zoekfunctie niet meer. Oh de horror!
Er zijn ook te veel mensen met een Toller Retriever trouwens. Die vind ik ook irritant. Het is óf een Toller, of een Tolling Retriever.
*Wolf* schreef:Vaker fout gespeld dan goed (ook door 'hondenmensen'): Duitse staander
Is zo gangbaar dat het opvalt als iemand het een keer goed schrijft (en dat zegt dan meteen een heleboel over die persoon )
Maar als 'hondenmens' wil nog niet zeggen dat je alle rassen kent, laat staan de juiste spelling. Ik zou het ras wat jij bedoelt ook niet weten, laat staan herkennen. Het is ook onmogelijk om alle rassen te kennen, en al helemaal niet rassen die je niet interesseren.
moet je ook eens kijken hoeveel schrijffouten er in officiele kennelnamen staan. laat staan in de roepnamen per pup die daarbij horen.......en de vertaling daarvan.
nestje met 3 pups; happy hooker, sexy toyboy en long dick????? mag blijkbaar.
Woest schreef:Ik kwam laatst nog een sjiesjoe tegen op Facebook. Maar gelukkig was er nog een 'kenner' die de adverteerder er even op wees dat het een Shi-tsu is.
Tissue.
In een trimsalon waar ik werkte stond op de klantenkaarten altijd "Chi-Chu". En dat mocht ik niet aanpassen want dan werkte haar zoekfunctie niet meer. Oh de horror!
Er zijn ook te veel mensen met een Toller Retriever trouwens. Die vind ik ook irritant. Het is óf een Toller, of een Tolling Retriever.
Neehee, het is een Nova Scotia Ducktolling Retriever. Dat zou jij toch moeten weten!
Ik heb zelf dyslexie, spelling problemen maar ik heb nooit problemen met lezen gehad. Ik ben blij met de programma's die spellingfouten verbeteren maar ook met die programma's gaat het nog wel eens mis. Ik heb dan ook tijden lang pincher geschreven omdat mijn spelling hierin werd verbeterd maar nu blijkt er een s tussen te moeten, pinscher dus. Soms herkent zo'n programma mijn manier van spellen van een woord niet en veel hondenrasnamen worden ook niet herkent, ik zoek het woord dan op google en zo kom ik er ook wel. Ik probeer er dus wel alles aan te doen om zo foutloos mogelijk te schrijven maar er zullen toch regelmatig foutjes insluipen.
Tissue.
Neehee, het is een Nova Scotia Ducktolling Retriever. Dat zou jij toch moeten weten!
En sommige mensen interesseert en het ras niet (een hond blijft een hond) en spelling niet en sommige zijn dan ook niet verder dan de basisschool gekomen. Echt mensen, erger je niet zo aan alles waar je je niet aan hoeft te ergeren. Dat jij iets belangrijk vind, maakt een ander nog niet slecht of dom als hij daar anders over denkt.
Genoeg Border Collie mensen die mijn honden niet als zijnde het ras hebben herkend hoor. Tegenwoordig moet je een universitaire studie gaan volgens als je een bepaald dier neemt?
En zeker als je een kruising neemt, dan interesseer je je niet in een bepaald ras. En dan interesseert het je niet hoe je het schrijft. Gewoon een hond. Niet tot keizer van het huis uitgeroepen.
Het is toch ook geen rashond?
Kan de eigenaar (of eigenaresse) wat schelen hoe je zoiets schrijft.
Als ze de hond maar leuk vindt en het beestje een fijn leventje heeft.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dat mensen hun eigen hond niet goed kunnen spellen qua ras of soort is tot daar aan toe. Wat ik veel kwalijker vind is dat ik vaak berichten voorbij zie komen van stichtingen, opvangen en asiels over honden die men heeft gevonden, vermist of wat dan ook, en men vervolgens het ene ras zegt en er vervolgens een foto bijzet van een heel andere hond. Veel van deze mensen die niet de kennis bezitten een hond juist te classificeren, terwijl het hun dagelijkse bezigheid is...
Remco v/d Sanden schreef:Dat mensen hun eigen hond niet goed kunnen spellen qua ras of soort is tot daar aan toe. Wat ik veel kwalijker vind is dat ik vaak berichten voorbij zie komen van stichtingen, opvangen en asiels over honden die men heeft gevonden, vermist of wat dan ook, en men vervolgens het ene ras zegt en er vervolgens een foto bijzet van een heel andere hond. Veel van deze mensen die niet de kennis bezitten een hond juist te classificeren, terwijl het hun dagelijkse bezigheid is...
Mee eens
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Remco v/d Sanden schreef:Dat mensen hun eigen hond niet goed kunnen spellen qua ras of soort is tot daar aan toe. Wat ik veel kwalijker vind is dat ik vaak berichten voorbij zie komen van stichtingen, opvangen en asiels over honden die men heeft gevonden, vermist of wat dan ook, en men vervolgens het ene ras zegt en er vervolgens een foto bijzet van een heel andere hond. Veel van deze mensen die niet de kennis bezitten een hond juist te classificeren, terwijl het hun dagelijkse bezigheid is...
hahaha ja of herplaatsers die een ras zijn wat er nog niet bij in de buurt komt.