Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe zit het met ruwhaar, erfelijk gezien?
Moderator: moderatorteam
- kipo
- Zeer actief
Re: Hoe zit het met ruwhaar, erfelijk gezien?
Onder voorbehoud hoor, maar ruwhaar = bearded korthaar en een poedel is bearded langhaar.
Dus poedel (bearded langhaar) X labrador (non-bearded korthaar) kan best bearded korthaar geven
Dus poedel (bearded langhaar) X labrador (non-bearded korthaar) kan best bearded korthaar geven
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ruwhaar zeker. Echt lange oren lijken me meer onwaarschijnlijk bij deze kruising.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
Ah kijk dan, Ik Googlede f1 labradoodle en ik kwam een bruin Fredje tegen 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ruwhaar wordt ook bearded genoemd. Het is een gen dat zorgt dat de hond een baard heeft en het heeft ook effect op de aanwezige vacht. Die wordt langer.
Korthaar wordt zoals die haaien van Tara en dus een plukvacht, langhaar wordt een poedel en dus een knipvacht. En daar voeg je naar smaak krullen aan toe zeg maar.
Die oren is een ander verhaal. Poedels kunnen best redelijk lange oren hebben, labs hebben dat niet.
Maar misschien was het een F27-b3 of zo? Met nog andere dingen erin?
Of ze zijn belazerd, dat kan ook.
Korthaar wordt zoals die haaien van Tara en dus een plukvacht, langhaar wordt een poedel en dus een knipvacht. En daar voeg je naar smaak krullen aan toe zeg maar.
Die oren is een ander verhaal. Poedels kunnen best redelijk lange oren hebben, labs hebben dat niet.
Maar misschien was het een F27-b3 of zo? Met nog andere dingen erin?
Of ze zijn belazerd, dat kan ook.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat denk je van de poedel , die hebben nu ook niet echt kleine friebeloortjes en de lab heeft ook behoorlijke flappen.Brindlecardi schreef:Ruwhaar zeker. Echt lange oren lijken me meer onwaarschijnlijk bij deze kruising.
Gewoon een F1 generatie , niets nieuws of vreemd aan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Poedels wel maar labradors niet, hoor.bouvierpoedel schreef:Wat denk je van de poedel , die hebben nu ook niet echt kleine friebeloortjes en de lab heeft ook behoorlijke flappen.Brindlecardi schreef:Ruwhaar zeker. Echt lange oren lijken me meer onwaarschijnlijk bij deze kruising.
Gewoon een F1 generatie , niets nieuws of vreemd aan.
Nouja, ik vind dat niet lang, niet zoals een brak.
Poedeloren zijn wel veel langer volgens mij maar dat zul jij beter weten, jij hebt er meer in handen gehad
Dat haar verbergt een hoop. Maar bij de korte oren valt me wel op dat ze relatief lang zijn vaak.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat moeten dan verdere generaties want dat kortere haar is dominant over het langere haar.Kruimel53 schreef:Volgens de eigenaren een F1, moeder een lab, vader een grote poedel. De moeder hebben ze iig gezien. En ik denk dat het wel kan kloppen dus.
Wel grappig, ik ben zo gewend aan doedels met een poedel-achtige vacht dat ik deze echt niet herkende. Hele leuke hond trouwens.
Misschien is het een home-made doodle? Het lijkt me leuker en onderhoudsvriendelijker dan een langhaar trouwens.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Kruimel53 schreef:Ja, dat zijn dan "officiële" doedels dus verder geselecteerd op de "anti-allergene" vacht en wat meer uniformiteit. Dit is een lollige kruising uitgevoerd door twee fokkers.Marjoleine schreef:Dat moeten dan verdere generaties want dat kortere haar is dominant over het langere haar.Kruimel53 schreef:Volgens de eigenaren een F1, moeder een lab, vader een grote poedel. De moeder hebben ze iig gezien. En ik denk dat het wel kan kloppen dus.
Wel grappig, ik ben zo gewend aan doedels met een poedel-achtige vacht dat ik deze echt niet herkende. Hele leuke hond trouwens.
Misschien is het een home-made doodle? Het lijkt me leuker en onderhoudsvriendelijker dan een langhaar trouwens.
Soms zijn "" wel functioneel
Ja, dat bedoelde ik dus met home-made.
Dat betekent dan wel dat je echte F1's blijkbaar zelden tot nooit ziet. Dat is wel gek want ik meende dat ze het wel zo noemen. Maar dat moeten dan F1's zijn van al bestaande kruisingen.
-
_Denise_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Bij ons in de buurt loopt ook een F1, een zwarte. Inderdaad ruwhaar en een ongeleid projectiel. Lijkt i.m.o. niet op een poedel of een labrador.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
De F1 wordt lokaal (voor Kruimel in ieder geval) wel gefokt. Op marktplaats vind je ze geregeld
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als je hem nog eens tegen komt, maak dan eens een foto als dat lukt? 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kruimel53 schreef:Ik zal vragen of het mag. Moet ik eigenlijk wel de echte camera meenemen. Volgende week komt 'ie weer speuren.ranetje schreef:Als je hem nog eens tegen komt, maak dan eens een foto als dat lukt?