Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu op Nederland 2
Moderator: moderatorteam
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
Nu op Nederland 2
Ziek worden van honden....
- Chiki
- Zeer actief
Re: Nu op Nederland 2
Gekeken.... het betreft het feit dat er een nieuwe zoönose in Nederland is opgedoken. Brucella Canis. Wordt meegenomen door geadopteerde honden uit Roemenië die allemaal discosponylitis vertoonden. De.bacterie is overdraagbaar op mensen.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ups.... 
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
En hoe heet dat programma? Voor het terugkijken..
- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 4
Onderwerp in het tv-programma De Kennis van Nu.kooi schreef:En hoe heet dat programma? Voor het terugkijken..
Zie hier het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Rqv6FXnE7UM
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
apart 
kleine google zoektocht levert op dat het overal ter wereld voorkomt (vond oa een artikel uit 2002 over brucella canis in de uk) en het zijn hele honden die de zoönose doorgeven.
volgens mij worden honden uit roemenië meestal gecastreerd voordat ze hierheen komen en het lijkt me ook sterk dat bc wereldwijd voorkomt, behalve in nederland.
maar misschien was het weer tijd voor de zoveelste heksenjacht op buitenlandse honden?
kleine google zoektocht levert op dat het overal ter wereld voorkomt (vond oa een artikel uit 2002 over brucella canis in de uk) en het zijn hele honden die de zoönose doorgeven.
volgens mij worden honden uit roemenië meestal gecastreerd voordat ze hierheen komen en het lijkt me ook sterk dat bc wereldwijd voorkomt, behalve in nederland.
maar misschien was het weer tijd voor de zoveelste heksenjacht op buitenlandse honden?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Chiki
- Zeer actief
Dubbelpost
Laatst gewijzigd door Chiki op 23 feb 2017 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chiki
- Zeer actief
Brucella Canis is in Nederland alleen bekend als importziekte. Even geknipt en geplakt:
Onlangs is bij enkele honden in Nederland een infectie met Brucella canis vastgesteld, zij zijn allemaal serologisch positief bevonden. Het betreft honden afkomstig uit Oost-Europa waarbij bij vier honden met behulp van diagnostische beeldvorming een discospondylitis werd vastgesteld. Bij één hond, afkomstig uit Roemenië, was ook bacteriologisch onderzoek van discusmateriaal positief voor B. canis. Tot deze recente gevallen was in Nederland B. canis nog nooit aangetoond. In de literatuur worden wel infecties met B. canis beschreven in diverse andere Europese landen. Import van honden brengt dus een risico van introductie van B. canis in Nederland met zich mee. Aangezien brucellose een zoönose is kan dit ook risico voor mensen opleveren.
Brucella canis
B. canis is een Gram negatieve, facultatief intracellulaire bacterie. De hond is het enige dierlijke reservoir; andere dieren lijken niet gevoelig voor B. canis. Echter, B. canis kan bij mensen wel ziekteverschijnselen veroorzaken.
Klinische verschijnselen hond
De incubatietijd varieert sterk; een bacteriemie treedt 1-4 weken na infectie op en kan tot 64 maanden persisteren. B. canis veroorzaakt vooral reproductiestoornissen bij de hond. Bij teven zijn de belangrijkste verschijnselen: abortus, meestal in de zevende tot negende week van de dracht, gevolgd door een vaginale uitvloeiing die enkele weken aanhoudt, of dood of zwak geboren puppy’s. Bij reuen worden epididymitis, oedeem in het scrotum, orchitis, prostatitis en sperma afwijkingen gezien. Dermatitis van het scrotum kan ontstaan door veelvuldig likken. Reuen kunnen infertiel worden. Prostatitis kan leiden tot pijn en moeilijkheden met urineren en defaecatie. Hiernaast kunnen discospondylitis, arthritis, lymfadenitis, chronische uveitis, en meningo-encefalitis gezien worden. De infectie kan echter ook symptoomloos verlopen.
Klinische verschijnselen mens
B. canis lijkt minder infectieus voor mensen dan andere Brucella species. De klinische verschijnselen komen overeen met de klinische verschijnselen van de andere Brucella species bij de mens, maar in een mindere ernstige vorm. De incubatietijd varieert sterk van één week tot zes à zeven maanden.
Klinische verschijnselen kunnen uiteen lopen van een milde vermoeidheid, vermoeidheid met intermitterende koorts tot een ziektebeeld met hoge koorts, vermoeidheid, malaise, misselijkheid, rillingen, nachtzweten en hoofdpijn
Transmissie
Na een abortus of doodgeboorte wordt B. canis in hoge concentraties uitgescheiden in de foetus, placenta, vruchtwater en vaginale uitvloeiing, waarin de uitscheiding van de bacterie enkele weken aanwezig kan blijven. Ook in de melk en in de vaginale uitvloeiing tijdens de loopsheid wordt de bacterie uitgescheiden. Een geïnfecteerde reu scheidt de bacterie in hoge concentraties uit met het sperma; dit kan weken tot maanden na de infectie aanhouden. De bacterie kan ook in de urine worden uitgescheiden en in lage aantallen in het speeksel, neus- en ooguitvloeiing en in de ontlasting.
Bij honden wordt de bacterie voornamelijk overgebracht tijdens een dekking, maar kan ook via andere routes worden overgebracht. Contact van oronasale en conjunctivale slijmvliezen met de bacterie, via direct contact met besmette dieren of gecontamineerde materialen, kan ook leiden tot een besmetting. Puppy’s kunnen intra-uterien worden besmet, maar mogelijk ook via de melk. Via deze routes kan dus een heel nest geïnfecteerd raken. Ondanks een (langdurige) behandeling met antibiotica kan B. canis persistent aanwezig blijven in de lymfknopen, milt, uterus, prostaat en gewrichten.
Bij chronisch geïnfecteerde honden levert bacteriologisch en serologisch onderzoek vaak geen positief resultaat op, terwijl deze honden de bacterie wel in lage aantallen (intermitterend) kunnen uitscheiden.
Mensen raken besmet door direct contact van de bacterie met slijmvliezen of de beschadigde huid. Met name personen die in direct contact komen met honden na een partus of abortus en laboratoriummedewerkers lopen risico op een besmetting.
Onlangs is bij enkele honden in Nederland een infectie met Brucella canis vastgesteld, zij zijn allemaal serologisch positief bevonden. Het betreft honden afkomstig uit Oost-Europa waarbij bij vier honden met behulp van diagnostische beeldvorming een discospondylitis werd vastgesteld. Bij één hond, afkomstig uit Roemenië, was ook bacteriologisch onderzoek van discusmateriaal positief voor B. canis. Tot deze recente gevallen was in Nederland B. canis nog nooit aangetoond. In de literatuur worden wel infecties met B. canis beschreven in diverse andere Europese landen. Import van honden brengt dus een risico van introductie van B. canis in Nederland met zich mee. Aangezien brucellose een zoönose is kan dit ook risico voor mensen opleveren.
Brucella canis
B. canis is een Gram negatieve, facultatief intracellulaire bacterie. De hond is het enige dierlijke reservoir; andere dieren lijken niet gevoelig voor B. canis. Echter, B. canis kan bij mensen wel ziekteverschijnselen veroorzaken.
Klinische verschijnselen hond
De incubatietijd varieert sterk; een bacteriemie treedt 1-4 weken na infectie op en kan tot 64 maanden persisteren. B. canis veroorzaakt vooral reproductiestoornissen bij de hond. Bij teven zijn de belangrijkste verschijnselen: abortus, meestal in de zevende tot negende week van de dracht, gevolgd door een vaginale uitvloeiing die enkele weken aanhoudt, of dood of zwak geboren puppy’s. Bij reuen worden epididymitis, oedeem in het scrotum, orchitis, prostatitis en sperma afwijkingen gezien. Dermatitis van het scrotum kan ontstaan door veelvuldig likken. Reuen kunnen infertiel worden. Prostatitis kan leiden tot pijn en moeilijkheden met urineren en defaecatie. Hiernaast kunnen discospondylitis, arthritis, lymfadenitis, chronische uveitis, en meningo-encefalitis gezien worden. De infectie kan echter ook symptoomloos verlopen.
Klinische verschijnselen mens
B. canis lijkt minder infectieus voor mensen dan andere Brucella species. De klinische verschijnselen komen overeen met de klinische verschijnselen van de andere Brucella species bij de mens, maar in een mindere ernstige vorm. De incubatietijd varieert sterk van één week tot zes à zeven maanden.
Klinische verschijnselen kunnen uiteen lopen van een milde vermoeidheid, vermoeidheid met intermitterende koorts tot een ziektebeeld met hoge koorts, vermoeidheid, malaise, misselijkheid, rillingen, nachtzweten en hoofdpijn
Transmissie
Na een abortus of doodgeboorte wordt B. canis in hoge concentraties uitgescheiden in de foetus, placenta, vruchtwater en vaginale uitvloeiing, waarin de uitscheiding van de bacterie enkele weken aanwezig kan blijven. Ook in de melk en in de vaginale uitvloeiing tijdens de loopsheid wordt de bacterie uitgescheiden. Een geïnfecteerde reu scheidt de bacterie in hoge concentraties uit met het sperma; dit kan weken tot maanden na de infectie aanhouden. De bacterie kan ook in de urine worden uitgescheiden en in lage aantallen in het speeksel, neus- en ooguitvloeiing en in de ontlasting.
Bij honden wordt de bacterie voornamelijk overgebracht tijdens een dekking, maar kan ook via andere routes worden overgebracht. Contact van oronasale en conjunctivale slijmvliezen met de bacterie, via direct contact met besmette dieren of gecontamineerde materialen, kan ook leiden tot een besmetting. Puppy’s kunnen intra-uterien worden besmet, maar mogelijk ook via de melk. Via deze routes kan dus een heel nest geïnfecteerd raken. Ondanks een (langdurige) behandeling met antibiotica kan B. canis persistent aanwezig blijven in de lymfknopen, milt, uterus, prostaat en gewrichten.
Bij chronisch geïnfecteerde honden levert bacteriologisch en serologisch onderzoek vaak geen positief resultaat op, terwijl deze honden de bacterie wel in lage aantallen (intermitterend) kunnen uitscheiden.
Mensen raken besmet door direct contact van de bacterie met slijmvliezen of de beschadigde huid. Met name personen die in direct contact komen met honden na een partus of abortus en laboratoriummedewerkers lopen risico op een besmetting.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wereldwijd, behalve in nederland 
niet aangetoond betekent nog niet dat het er niet is.
edit: een van de beschreven gevallen van bc in de uk ging over een hond die oorspronkelijk uit de usa kwam, dus het gaat echt niet alleen om honden uit europa.
niet aangetoond betekent nog niet dat het er niet is.
edit: een van de beschreven gevallen van bc in de uk ging over een hond die oorspronkelijk uit de usa kwam, dus het gaat echt niet alleen om honden uit europa.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Rocco
- Zeer actief
Lekker dan wie weet waar je en je honden allemaal mee bent besmet met die trendy hippe arme asielhondjes uit Oost Europa...

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Rocco schreef:Lekker dan wie weet waar je en je honden allemaal mee bent besmet met die trendy hippe arme asielhondjes uit Oost Europa...
Oh yes, ben ik ook eens trendy en hip!
-
kooi
- Zeer actief
Trendy, hippe 55+er meldt zich..veertje schreef:Rocco schreef:Lekker dan wie weet waar je en je honden allemaal mee bent besmet met die trendy hippe arme asielhondjes uit Oost Europa...
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
veertje schreef:Rocco schreef:Lekker dan wie weet waar je en je honden allemaal mee bent besmet met die trendy hippe arme asielhondjes uit Oost Europa...
Whieeee!
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Calsey, een van mijn vorige Rottweilers (kwam uit Nederland en niet bij een broodfokker vandaan) kreeg ook discospondylitis. Gewoon hier in Nederland. Kwam regelmatig voor vertelden ze in Utrecht. Het is echt een hel voor de hond en ik krijg nu nog een steek in mijn buik als ik er aan denk. Ze is 3 jaar geworden en de hond lijdt echt enorm veel pijn.
Dus ook in Nederland komt dit al jaren voor
Dus ook in Nederland komt dit al jaren voor
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
weer een heksenjacht.. zo jammer dat ze eenzijdige en niet kloppende informatie verspreiden..
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
in ieder geval niet met jou domme en niet goed geïnformeerde gedachtes.. je hebt waarschijnlijk het hele programma niet eens gezien en verder niets een gezocht of deze info klopt... niet alles wat je op tv ziet is waarheid.Rocco schreef:Lekker dan wie weet waar je en je honden allemaal mee bent besmet met die trendy hippe arme asielhondjes uit Oost Europa...
Onderzoek eerst eens iets voordat je iets vreselijk stoms neerzet.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
en komt overal voor ook in nederland, hoeft je hond heus niet voor uit roemenie te komen, heksenjacht dus weer en met mensen die dit klakkeloos geloven komen er weer van dit soort domme opmerkingen en discussies.Chiki schreef:Gekeken.... het betreft het feit dat er een nieuwe zoönose in Nederland is opgedoken. Brucella Canis. Wordt meegenomen door geadopteerde honden uit Roemenië die allemaal discosponylitis vertoonden. De.bacterie is overdraagbaar op mensen.
Als er eens wat meer opgelet wordt op de broodfok honden die hier heen komen en nog steeds massaal verkocht worden, tevens komt het ook gewoon voor bij rashonden uit de hele wereld dus niet alleen bij geadopteerde honden uit Roemenië , overigens komen de meeste adoptie honden gecastreerd/gesteriliseerd naar Nederland en het is dan ook verdomd lastig om deze ziekte dan over te brengen, of ze zijn stiekum toch wel zo gehaaid dat hun dat wel lukt
en trouwens als je geen DA bent, geen abortus bij teefje uitvoerd, en geen foetus aanraak. Is kans gering. Anders waren we nu allemaal dood en dood ziek geweest.
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 01 mar 2017 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Kwam het op FB ook al tegen en zei toen ook al: jammer dat de stichtingen hiermee in kwaad daglicht worden gezet, terwijl het gros van import uit die landen toch echt door broodfokkers/handelaren wordt gedaan.
- Chiki
- Zeer actief
Zeg.... een toontje lager zingen zou je netjes staan!jacq1970 schreef:en komt overal voor ook in nederland, hoeft je hond heus niet voor uit roemenie te komen, heksenjacht dusChiki schreef:Gekeken.... het betreft het feit dat er een nieuwe zoönose in Nederland is opgedoken. Brucella Canis. Wordt meegenomen door geadopteerde honden uit Roemenië die allemaal discosponylitis vertoonden. De.bacterie is overdraagbaar op mensen.
infomeer jezelf voordat je iets neer zet, je staan namelijk voor idioot als je zomaar iets neerzet het klopt niet.
en trouwens als je geen DA bent, geen abortus bij teefje uitvoerd, en geen foetus aanraak. Is kans gering. Anders waren we nu allemaal dood en dood ziek geweest.
Ik trek geen conclusies. Dit is wat ik lees en zie. Niet meer en niet minder. Dus hou die denigrerende opmerkingen voor je!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
jij hebt het over feiten niet ik.. en zoals jij het neerzet komt de conclusie over als jou mening.Chiki schreef:Zeg.... een toontje lager zingen zou je netjes staan!jacq1970 schreef:en komt overal voor ook in nederland, hoeft je hond heus niet voor uit roemenie te komen, heksenjacht dusChiki schreef:Gekeken.... het betreft het feit dat er een nieuwe zoönose in Nederland is opgedoken. Brucella Canis. Wordt meegenomen door geadopteerde honden uit Roemenië die allemaal discosponylitis vertoonden. De.bacterie is overdraagbaar op mensen.
infomeer jezelf voordat je iets neer zet, je staan namelijk voor idioot als je zomaar iets neerzet het klopt niet.
Ik trek geen conclusies. Dit is wat ik lees en zie. Niet meer en niet minder. Dus hou die denigrerende opmerkingen voor je!
-
kooi
- Zeer actief
Hiermee wordt wellicht een onterechte angst voor hondjes uit Roemenië geschapen. Of het kan mensen er zelfs van weerhouden er eentje te adopteren. En dat zou echt jammer zijn. Als hondenliefhebber wil je hun kansen op een fijn hondenleven toch niet in de weg staan?Chiki schreef:Zeg.... een toontje lager zingen zou je netjes staan!jacq1970 schreef:en komt overal voor ook in nederland, hoeft je hond heus niet voor uit roemenie te komen, heksenjacht dusChiki schreef:Gekeken.... het betreft het feit dat er een nieuwe zoönose in Nederland is opgedoken. Brucella Canis. Wordt meegenomen door geadopteerde honden uit Roemenië die allemaal discosponylitis vertoonden. De.bacterie is overdraagbaar op mensen.
Zo ongenuanceerd als het in jouw bericht staat, daar doe je de zaak geen goed mee.
- Chiki
- Zeer actief
Dit is wat de.universiteit van Wageningen concludeerde:
'Onlangs is bij enkele honden in Nederland een infectie met Brucella canis vastgesteld, zij zijn allemaal serologisch positief bevonden. Het betreft honden afkomstig uit Oost Europa waarbij bij vier honden met behulp van diagnostische beeldvorming een discospondylitis werd vastgesteld. Bij één hond, afkomstig uit Roemenië, was ook bacteriologisch onderzoek van discusmateriaal positief voor B. canis. Tot deze recente gevallen was in Nederland B. canis nog nooit aangetoond. In de literatuur worden wel infecties met B. canis beschreven in diverse andere Europese landen. Import van honden brengt dus een risico van introductie van B. canis in Nederland met zich mee. Aangezien brucellose een zoönose is kan dit ook risico voor mensen opleveren.'
Ook de overheid heeft een waarschuwing uitgegeven. Zie de site van NVWA.
Ik vind het hoogst opmerkelijk dat het hier als een heksenjacht wordt afgedaan! Maar goed.... dat is mijn mening.
'Onlangs is bij enkele honden in Nederland een infectie met Brucella canis vastgesteld, zij zijn allemaal serologisch positief bevonden. Het betreft honden afkomstig uit Oost Europa waarbij bij vier honden met behulp van diagnostische beeldvorming een discospondylitis werd vastgesteld. Bij één hond, afkomstig uit Roemenië, was ook bacteriologisch onderzoek van discusmateriaal positief voor B. canis. Tot deze recente gevallen was in Nederland B. canis nog nooit aangetoond. In de literatuur worden wel infecties met B. canis beschreven in diverse andere Europese landen. Import van honden brengt dus een risico van introductie van B. canis in Nederland met zich mee. Aangezien brucellose een zoönose is kan dit ook risico voor mensen opleveren.'
Ik vind het hoogst opmerkelijk dat het hier als een heksenjacht wordt afgedaan! Maar goed.... dat is mijn mening.
-
kooi
- Zeer actief
Dit bericht is al heel wat genuanceerder dat het bericht dat je eerder plaatste:Chiki schreef:Dit is wat de.universiteit van Wageningen concludeerde:
Dat is wel degelijk heksenjacht -ig.Gekeken.... het betreft het feit dat er een nieuwe zoönose in Nederland is opgedoken. Brucella Canis. Wordt meegenomen door geadopteerde honden uit Roemenië die allemaal discosponylitis vertoonden. De.bacterie is overdraagbaar op mensen.
In de eerste quote is sprake van maar 4 honden waarbij iets is gediagnosticeerd en maar 1 Roemeens hondje.
Als je dat afzet tegen de aantallen honden die uit Roemenië naar Nederland worden gehaald, dan ontstaat er een heel ander perspectief.
In je eerste quote wordt er welhaast gesproken van een gevaar voor de volksgezondheid. Terwijl, nogmaals, alle honden boven de zes maanden die legaal uit Roemenië naar Nederland worden gehaald, gesteriliseerd of gecastreerd zijn.
Met het plaatsen van je eerste quote schaad je wat mij betreft het welzijn van de Roemeense honden en met het tweede probeer je je eruit te draaien.
- Chiki
- Zeer actief
Ik probeer me nergens uit te draaien. Hoeft ook niet, want ik citeer doodgewoon alleen maar wat ik vind via Google, gepubliceerd door de wetenschap. Kan je aanraden dat ook even te doen, inlezen 
Daarbij is het niet zo dat gecastreerde honden niet meer besmettelijk kunnen zijn.
Hou toch op over die heksenjacht. De honden waarbij brucella is geconstateerd kwamen uit Roemenië. Dat is nu eenmaal hoe het is
Daarbij is het niet zo dat gecastreerde honden niet meer besmettelijk kunnen zijn.
Hou toch op over die heksenjacht. De honden waarbij brucella is geconstateerd kwamen uit Roemenië. Dat is nu eenmaal hoe het is
-
kooi
- Zeer actief
Bewijs graag? Want ik lees dat niet in die quote.Wordt meegenomen door geadopteerde honden uit Roemenië die allemaal discosponylitis vertoonden.
Bewijs graag? Want ik lees dat niet in de quote.Hou toch op over die heksenjacht. De honden waarbij brucella is geconstateerd kwamen uit Roemenië. Dat is nu eenmaal hoe het is
Overigens:Dit is wat de.universiteit van Wageningen concludeerde:
'Onlangs is bij enkele honden in Nederland een infectie met Brucella canis vastgesteld, zij zijn allemaal serologisch positief bevonden. Het betreft honden afkomstig uit Oost Europa waarbij bij vier honden met behulp van diagnostische beeldvorming een discospondylitis werd vastgesteld. Bij EEN hond, afkomstig uit Roemenië, was ook bacteriologisch onderzoek van discusmateriaal positief voor B. canis. Tot deze recente gevallen was in Nederland B. canis nog nooit aangetoond. In de literatuur worden wel infecties met B. canis beschreven in diverse andere Europese landen. Import van honden brengt dus een risico van introductie van B. canis in Nederland met zich mee. Aangezien brucellose een zoönose is kan dit ook risico voor mensen opleveren.'
edit: Dus ja, heksenjacht, zonder meer...en je levert hiermee een negatieve bijdrage aan het welzijn van Roemeense honden en ik vind dat kwalijk.Mensen raken besmet door direct contact van de bacterie met slijmvliezen of de beschadigde huid. Met name personen die in direct contact komen met honden na een partus of abortus en laboratoriummedewerkers lopen risico op een besmetting.
- Chiki
- Zeer actief
Het gaat om vier honden met discospondylitis die allemaal ook positief Brucella Canis waren en alle vier afkomstig uit Oost Europa. Zojuist geverifieerd bij hun behandelend specialist....
Het lijkt me duidelijk gezien de context dat er niet beweerd wordt dat álle honden uit Oost Europa állemaal discospondylitis hebben ......
Edit: wat betreft de opmerking dat ik met deze bijdrage hun welzijn benadeel. Te belachelijk om verder op in te gaan...
Het lijkt me duidelijk gezien de context dat er niet beweerd wordt dat álle honden uit Oost Europa állemaal discospondylitis hebben ......
Edit: wat betreft de opmerking dat ik met deze bijdrage hun welzijn benadeel. Te belachelijk om verder op in te gaan...
-
kooi
- Zeer actief
Maar jij beweert dat wel.Chiki schreef:Het gaat om vier honden met discospondylitis die allemaal ook positief Brucella Canis waren en alle vier afkomstig uit Oost Europa. Zojuist geverifieerd bij hun behandelend specialist....
De honden waarbij brucella is geconstateerd kwamen uit ROEMENIË. DAT IS NU EENMAAL HOE HET ISWordt meegenomen door geadopteerde honden uit ROEMENIË die ALLEMAAL discosponylitis vertoonden.
Door af te wijken van de context en de nuances daar uit te filteren, schaad jij het welzijn van de Roemeense opvanghondjes.De.bacterie is overdraagbaar op mensen.
- Chiki
- Zeer actief
Beter lezen.... ik heb het over die vier honden. Lijkt me duidelijk genoeg. En ja... die vier hadden en Brucella canis en waren afkomstig uit Roemenië. Dat IS hoe het IS. En ja de bacterie is overdraagbaar op mensen, een zoönose weet je wel....
Ik gaf al eerder de tip om je in te lezen in plaats van in de aanval te gaan.
De post waar jij zo over valt is een korte samenvatting die ik postte heel kort na de uitzending over dit item, er staan geen loze beweringen in. Daarna ben ik op zoek gegaan naar aanvullende info. Dat jij dit interpreteert als schade berokkenen vind IK dan weer zeer ongenuanceerd!!!
Ik gaf al eerder de tip om je in te lezen in plaats van in de aanval te gaan.
De post waar jij zo over valt is een korte samenvatting die ik postte heel kort na de uitzending over dit item, er staan geen loze beweringen in. Daarna ben ik op zoek gegaan naar aanvullende info. Dat jij dit interpreteert als schade berokkenen vind IK dan weer zeer ongenuanceerd!!!
-
kooi
- Zeer actief
Nee dat heb je niet:Beter lezen.... ik heb het over die vier honden.
En zelfs al had je het over die vier honden uit Oost-Europa, dan is dat toch een te verwaarlozen aantal naar verhouding het aantal honden dat uit Oost-Europa naar Nederland wordt getransporteerd? Daarvoor hoeven mensen toch niet van hun voornemen om zo'n hondje te adopteren worden afgebracht door paniekzaaierij van onder andere ene Chiki? Die er nog wl even een schepje bovenop zal doen?CHIKI: Wordt meegenomen door geadopteerde honden uit ROEMENIË die allemaal discosponylitis vertoonden.
Nee dat is niet hoe het is want:Lijkt me duidelijk genoeg. En ja... die vier hadden en Brucella canis en waren afkomstig uit Roemenië. Dat IS hoe het IS.
ARTIKEL:" Het betreft honden afkomstig uit Oost-Europa"
Klopt, maar dit wordt genuanceerd door uitspraken over welke mensen een risicogroep vormen en dat zijn er maar heel weinig. Die nuance liet jij dus weg.En ja de bacterie is overdraagbaar op mensen, een zoönose weet je wel....
Dit is wat ik heb gelezen:Ik gaf al eerder de tip om je in te lezen in plaats van in de aanval te gaan.
Er zijn in Nederland een heel beperkt aantal honden afkomstig uit Oost-Europa aangetroffen met B-canis.
Dit is een aandoening die vrijwel altijd wordt overgedragen door direct contact van de slijmvliezen met afscheiding van vaginaal vocht of melk van moederhonden of het sperma van intacte reuen.
Deze aandoening kán worden overgedragen op mensen, maar dat zal vooral in zeer zeldzame gevallen vooral voorkomen bij dierenartsen of laboranten.
En als wij jou dan vertellen dat de honden die via legale weg uit Roemenië naar Nederland worden gehaald en 6 maanden of ouder zijn, allemaal zijn gesteriliseerd of gecastreerd, dan lukt het jou nog steeds niet om te erkennen dat het om een storm in een glas water gaat...
Maar dan beweren dat ik me beter moet inlezen, terwijl je zelf de informatie uit het verband haalt en negatief uitvergroot, maakt van jou een lachertje. Een kwalijke.
Als je je eigen bewering goed terug leest, dan claim je onvervalst dat mijn Roemeense hondje b-canis heeft:
CHIKI:
Zelfs als het vetgedrukt, uitvergroot en in een felrode kleur staat, lees je nog niet wat er nou eigenlijk staat. Wat JIJ nou eigenlijk erover op schrijft en waaruit blijkt dat JIJ niet goed gelezen hebt.het betreft het feit dat er een nieuwe zoönose in Nederland is opgedoken. Brucella Canis. Wordt meegenomen door geadopteerde honden uit Roemenië die allemaal discosponylitis vertoonden.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15