Wat heb ik te bieden voor de hond? Ik ben altijd thuis en ik ben lichamelijk fit genoeg om flink te ondernemen met de hond. Ik woon in prachtig wandelgebied. Ik vind het leuk om de hond iets te leren dus training/sporten wil ik ook doen. Als dehond het leuk vindt dan; het is geen must.
Wat zoek ik? Formaat, kleur vind ik niet zo belangrijk. Als ik een voorkeur moet noemen: kniehoog of hoger. Vacht maakt niet uit, zolang het redelijk makkelijk te onderhouden is. Ik heb 2 katten, dus geen kattenmepper. Een pup zou ik wel leuk vinden, dus misschien wordt het wel een rashond. Ik weet het nog niet. Ik pas af en toe op de kinderen van mijn zus (handig, ome Joost is altijd thuis

Verder belangrijk: ik ben afgekeurd en ik heb PTSS overgehouden aan mijn werk in het leger. Dit houdt in voor mij dat ik slecht slaap/vaak wakkerschrik vanwege dromen, en in het wakkere bestaan heb ik ook wel wat klachten af en toe (niet continu). Dit is ontstaan in de laatste jaren en ik merkte aan Max dat hij daar soms gestresst van raakte. Dit vond ik vervelend (voor Max). Ik zoek geen hulphond, het helpt me genoeg om een hond te hebben, te ontspannen tijdens lange wandelingen. De hond hoeft dus niets speciaals te kunnen maar ik zou het fijn vinden als hij niet te gestressed zou raken van mij. Een laconieke aard. Of denken jullie dat geen enkele hond dit goed aankan?
Een beetje veel informatie misschien maar ik wil graag een goede keuze maken