dit wel mooi geeft meer uitstraling. welke lijnen zijn hier o.a voor verantwoordelijk
vroeg ik mij af ?.

BV
Arno van Maatman

Body van Solmas

Moderator: moderatorteam
Nou, inderdaad. Die doet me amper meer denken aan een Mechelaar.Mizzsylver schreef:Als je had gezegd dat de onderste een kruising amstaff was had ik het ook geloofd.
LongFields schreef:Nou, inderdaad. Die doet me amper meer denken aan een Mechelaar.Mizzsylver schreef:Als je had gezegd dat de onderste een kruising amstaff was had ik het ook geloofd.
Inderdaad Boodie is in het echt mooi geproportioneerd. Die kopfoto in de op vertekend behoorlijk door het "brede" hijgen wat hij daar doet.Inge schreef:LongFields schreef:Nou, inderdaad. Die doet me amper meer denken aan een Mechelaar.Mizzsylver schreef:Als je had gezegd dat de onderste een kruising amstaff was had ik het ook geloofd.
Valt wel mee hoorIk vind hem prachtig
Er zijn helemaal geen ontwikkelingen. En ook geen modegrilletje. Een hond die door lompheid minder presteerd laten ze rap links liggen binnen de KNPV.Emma schreef:Ik weet ook niet of je blij moet zijn, met zulke ontwikkelingen.
Er zijn nogal wat rassen verpest doordat het grover, breder en lomper moest.
Een mechelse is geen molosser, en alhoewel ik de honden op de foto niet lelijk vind, is het wel iets wat heel makkelijk door kan slaan, zo'n modegrilletje. En voor je het weet zijn het wel bijna molosser- achtige.
Gelukkig dan maarBudkes schreef:Er zijn helemaal geen ontwikkelingen. En ook geen modegrilletje. Een hond die door lompheid minder presteerd laten ze rap links liggen binnen de KNPV.Emma schreef:Ik weet ook niet of je blij moet zijn, met zulke ontwikkelingen.
Er zijn nogal wat rassen verpest doordat het grover, breder en lomper moest.
Een mechelse is geen molosser, en alhoewel ik de honden op de foto niet lelijk vind, is het wel iets wat heel makkelijk door kan slaan, zo'n modegrilletje. En voor je het weet zijn het wel bijna molosser- achtige.
En ook binnen de KNPV hebben mensen uiteraard hun voorkeuren, voor kleur, bouw en uiterlijk. Maar functionaliteit en karakter staan 100% op 1.
Ik heb momenteel een stamboom Mechelaar met 2 flaporen. Er is uiteraard niemand die dat mooi vindt, naar de gevleugelde uitspraak over hem is; "Wel jammer van die oren, maar hij hoeft er niet mee te bijten, goeie hond !!"
Dat is dezelfde hond als waar Inge de standfoto van plaatstlaeken schreef:Neem de tweede hond uit de beginpost. Die kleur, die uitstraling....lijkt wel of er 10 of meer % rottweiler door zit. Ik vind die hond geen mechelaar en eigenlijk ook geen echte herder meer. Vraag me oprecht af of daar geen rottweiler door zit.
Budkes schreef:
Er zitten wel wat grotere en zwaardere lijnen tussen binnen de KNPV, maar ik heb niet de indruk dat men fokt op grootte en breedte, wel op werkprestaties.
Ik hoef niet zo een bakbeest inderdaad maar juist omdat binnen de KNPV doggen etc ooit gebruikt zijn blijf je dat nog steeds terug zien komen. Net als dat er nog steeds langharen uit kortharen geboren worden terwijl dat al in de meeste landen sinds 1980 of eerder niet meer toegestaan is.In het werk heb je er overigens alleen maar last van, van die enorme bakbeesten, op alle vlakken. Het inkruisen van doggen gebeurde inderdaad sporadisch in een grijs verleden maar daar zijn ze al jaren geleden vanaf gestapt.
Het zijn ook xMH (en xHH etc)laeken schreef:Ik vind het ook mooie honden. Daar gaat het niet om. Als ik echter naar die zijkant foto van die reu kijk zie ik niet heel erg veel mechelse herder.
laeken schreef:Boodie heeft echt heel veel vlees op de kop. Bijna Duitse herder als je het mij vraagt. Ik vind dat een Belg die hijgt bijna tanden moet laten zien. Hanglippen horen echt niet. Keelwammen wat mij betreft ook niet. Een Belgische herder hoort echt super strak in zijn vel te zitten.
Nogmaals, prachtige honden. Maar wel een gekke kant op gefokt voor mij.
Nou nee hoor. Ik zie geen keelwammen op deze hond en ik zie ook een mooi strak koppie zoals dat hoort. Geen los vlees en vel. Mooie hondje is dit.Budkes schreef:Bij deze onderstaande Mechel zie je ook geen tanden en zou je ook kunnen zeggen dat ie keelwammen heeft op deze foto. Het is een superstrak in zijn vel zittend tenger Mecheltje van toen 28 kilo met spits koppie. Terwijl door het hijgen en de halsband het er heel anders uitziet.
Fotomomenten kunnen enorm vertekenen. Waarbij ik niet wil zeggen dat Boodie een fijngebouwd tenger hondje is hoor, zeker niet.Maar Rottweiler, staff of dog zie ík er ook niet inzitten.
Die onderste vind ik echt niet mooi...Rocco schreef:Valt mij op dat de mechelaars/hollanders wat bredere kop krijgen,. persoonlijk vind ik
dit wel mooi geeft meer uitstraling. welke lijnen zijn hier o.a voor verantwoordelijk
vroeg ik mij af ?.
BV
Arno van Maatman
Body van Solmas
Ook dat is zeer afhankelijk van de lijnen...Rocco schreef: Als je de FCI stamboom mechelaar en Hollander tegenkomt waar ik af en toe wel eens mee samen wandel zijn dit hele andere honden in hun vacht en bouw
Klopt !malinois schreef:Ook dat is zeer afhankelijk van de lijnen...Rocco schreef: Als je de FCI stamboom mechelaar en Hollander tegenkomt waar ik af en toe wel eens mee samen wandel zijn dit hele andere honden in hun vacht en bouw
Ik vind die bovenste echt niks. Zet daar de kop van een pitbull op en je bent klaar. Beter gezegd, als die hond gecoupeerd was zag ik er 0,0 herder in en zou ik er gif op innemen dat het een bastaard pitbull was.Rocco schreef:2 budkes
Klopt via Berry II zie ik dit nog wel eens terug en deze hond is veeeel gebruikt. nakomelingen zijn o.a Max van Douwe van Groningen en Nico Middendorp deze vererven ook dikkere koppen. Er zal niet speciaal op gefokt worden omdat de werkeigenschappen altijd vooraan staan aan het uiterlijk binnen de KNPV.
Deze is wel extreem in zijn bouw Rico Vergossen
Dit is Max vind ik een mooi verhouding staande hond met ook een brede kop
Als je de FCI stamboom mechelaar en Hollander tegenkomt waar ik af en toe wel eens mee samen wandel zijn dit hele andere honden in hun vacht en bouw
laeken schreef:Ik vind die bovenste echt niks. Zet daar de kop van een pitbull op en je bent klaar. Beter gezegd, als die hond gecoupeerd was zag ik er 0,0 herder in en zou ik er gif op innemen dat het eenRocco schreef:2 budkes
Klopt via Berry II zie ik dit nog wel eens terug en deze hond is veeeel gebruikt. nakomelingen zijn o.a Max van Douwe van Groningen en Nico Middendorp deze vererven ook dikkere koppen. Er zal niet speciaal op gefokt worden omdat de werkeigenschappen altijd vooraan staan aan het uiterlijk binnen de KNPV.
Als je de FCI stamboom mechelaar en Hollander tegenkomt waar ik af en toe wel eens mee samen wandel zijn dit hele andere honden in hun vacht en bouw
bastaard pitbull was.
Het is echt niet puur en alleen werklust hoor. Niet voor niks dat een paar jaar geleden iedereen met de zwarte mechelaars liep. Die kwamen en werden populair. Nu zie ik ze nooit meer. Dus puur en alleen op werklust geloof ik niet. Ik weet zeker dat er genoeg mensen liever met een flinke hond lopen dan een schriele gele mechel.Rocco schreef:laeken schreef:Ik vind die bovenste echt niks. Zet daar de kop van een pitbull op en je bent klaar. Beter gezegd, als die hond gecoupeerd was zag ik er 0,0 herder in en zou ik er gif op innemen dat het eenRocco schreef:2 budkes
bastaard pitbull was.
Deze hond is ook niet gefokt om het uiterlijk maar omdat hij doet als het nodig is en dat deed ie was een super goede hond.
Heb wel het idee dat bij fokkers als Rosans en Celiks home, Rednies tegenwoordig ook naar het mooie kleurtje wordt gekeken, maar daar kijk ik nooit naar is voor mij ondergeschikt.