Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops of iets anders?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Loops of iets anders?

Ongelezen bericht door Jackira »

Nola verliest druppeltjes bloed. Het is ook 7 maanden geleden dat ze loops was dus dat kan heel goed. Shira volgde de vorige keer na een week.

Maar vorige keer was het geslachtsdeel van tevoren opgezet en zagen we de loopsheid wel aankomen. Nu helemaal niet. er is niks te zien. Dus zoon belde gisteren dat Nola had geplast buiten en dat er bloed te zien was bij de urine. Hij stuurde daarvan een foto en ik vond het nogal helderrood bloed en geen urine met bloed er in. Dus ik zei al dat ze w.s. loops was en dat het niet in de urine zat.

Maar voor de zekerheid had ik dus een afspraak bi de d.a. voor Nola gemaakt. Alleen verloor ze dus gisteren in huis wel druppels bloed zoals ook met een loopsheid. Dus afspraak weer afgezegd want voor een loopsheid hoef je niet naar de d.a. maar zoon maak zich ongerust of het geen urineweginfectie is omdat de verschijnselen dus wat anders zijn dan bij de vorige loopsheid. Ik zit hier te twijfelen om alsnog wat urine op te vangen en na te laten kijken want ze is vandaag bij ons.

Kan het zo zijn dat met loopsheid het geslachtsdeel niet opgezwollen is? Of dat dat na een paar dagen loops pas gebeurd. En ja de ervaringen met loopsheden is er niet bepaald bij ons want we hebben grotendeels reuen gehad tot nu :D
Laatst gewijzigd door Jackira op 07 feb 2017 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jackira
Zeer actief

Re: Loops of iets anders?

Nanna schreef:Meestal zwelt die muts pas op tegen de tijd dat ze dekrijp zijn.
Dat stelt me weer wat gerust. En het scheelt ook dat ik dan niet met een soeplepel nu urine op hoef te gaan vangen :lol1:
Jackira
Zeer actief

Boutje schreef:Verschilt van hond tot hond. Hier eentje die eerst opzwelt en dan loops wordt. Maar alle anderen hier merk je in het begin behalve nu en dan wat heldere bloeddruppels en zihc wat vaker likken niks aan.
Als ik druppels vind en twijfel wie loops is dan doe ik na het eten (want dan zitten ze in de benchen en kan ik ze makkelijk een voor een er uit latne) de keukenrol test. En dan nog twijfel ik soms wie het is tot ze wat verder zijn en het ook aan het gedrag duidelijker wordt.
Vaker plassen hoort er trouwens ook bij, sommigen eten ook tijdelijk minder, dus nog meer verwarring met blaasontsteking ;-).
Maar druppeltjes bloed op de grond zonder plas er bij denk ik toch echt eerst aan loopsheid!
Bedankt. Ik denk ook dat ze loops is maar ga het goed in de gaten houden. Ze is verder vrolijk en levendig genoeg.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik doe altijd de "tissuetest" ik hou een tissue tegen haar vulva aan. zit er bloed aan dan is ze loops.

ellen
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ze is met zekerheid loops :wink:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Ri@ schreef:
Nanna schreef:Meestal zwelt die muts pas op tegen de tijd dat ze dekrijp zijn.
Dat stelt me weer wat gerust. En het scheelt ook dat ik dan niet met een soeplepel nu urine op hoef te gaan vangen :lol1:
Kyra heeft pas de laatste week een dikke muts....daar zie ik het dus ook niet aankomen.
Ze is er wel bijna vermoed ik. ze word weer wat feller en is ook weer reuze interessant voor reuen dus zal niet lang meer duren denk ik.
ze was half sept loops dus dan kan het wel kloppen.

elke keer weer een verrassing met die dames he :LOL:
Donkere Dame
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Die van mij is nu voor het eerst loops.
En nu idd na een week pas een wat opgezwolle muts.
Na de eerste gevonden druppel daardoor ook getwijfeld want keukenrol test gaf ook geen uitsluitsel.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”