Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Over 24 uur........... Update: Hardy is thuis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sam2012
Zeer actief
Aantal honden: 1

Over 24 uur........... Update: Hardy is thuis

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Dan zitten we in de auto om Hardy op te halen :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Zijn tas staat klaar (halsband, tuigje, 2 riemen en een lange lijn, keukenrol, handdoek, wat lekkers, emmertje en morgen nog een fles vers water), zijn bench staat klaar met lekker dik kleed erin.

Gisteravond nog een mailtje gehad van de stichting welke honden er nog meer mee vliegen, wie bij wie in de transport bench zit, wie de vlucht begeleider is en bij wie we ons kunnen melden op het vliegveld.

So far so good!! Nu hopen dat de griep niet door gaat zetten :ugh: . Man o man, wat heb ik me vannacht beroerd gevoeld: Ik overgeven, mijn zoontje overgeven, vandaag is de emmer nog een aantal keer mijn beste vriend geweest, en heb het zooooooo vreselijk koud. Zelfs met elektrische deken krijg ik het niet warm

Terwijl ik dit typ komt dochterlief ook aanlopen dat ze zich niet lekker voelt :ugh:
Laatst gewijzigd door Sam2012 op 20 jan 2017 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Over 24 uur...........

Ongelezen bericht door Pemba »

Heel veel beterschap dan maar :flower:
Veel plezier morgen :D
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Het zijn vast de zenuwen :mann: Veel plezier morgen en neem maar een extra rol keukenpapier en schone kleren mee :ok:
Sam2012
Zeer actief

Cleva schreef:En nu?
Dochter paracetamol gegeven en zelf net weer terug van mijn emmer bezoekje :ugh:
Pak nog maar even een bouillon, paracetamol en dan bed in duiken. Hard duimen dat ik me morgen beterder voel.
Sam2012
Zeer actief

Pemba schreef:Heel veel beterschap dan maar :flower:
Veel plezier morgen :D
Dank je wel!!
We hebben er heel veel zin in. Eindelijk Hardy ophalen en mee naar huis nemen.
Sam2012
Zeer actief

Sandra&co schreef:Het zijn vast de zenuwen :mann: Veel plezier morgen en neem maar een extra rol keukenpapier en schone kleren mee :ok:
Ik hoop het zooooooooooooooooooo
Kinderen zijn erg zenuwachtig. Morgen Hardy ophalen en zaterdag gaan ze beide afzwemmen voor hun A diploma. Aardig wat stress voor beide stresskipjes.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Goed geslapen? of ben je nu ziek? :hmmm:
Nog even en dan is je nieuwe hondje er dan heb je geen tijd om ziek te zijn :ok:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Veel plezier!
Sam2012
Zeer actief

Bouillon van gisteravond is er weer uit, maar mijn droge witte bolletje van vanochtend met bouillon zit er nog wel in :cheer:
Voel me erg slap, maar dat geeft niks!!

De kinderen werden wakker en het eerste wat ze zeiden was: Gaan we nu Hardy halen???????

Heb al vele scenario's laten passeren hoe ik Hardy met Sam kennis ga laten maken. Het mooiste zou zijn om eerst Sam zijn eerste energie eruit te laten gaan, en dan met beide een stuk te wandelen. denk dat het alleen niet haalbaar is. We komen na middernacht thuis en ben alleen met 2 jonge kinderen.

Ik denk dat ik Sam van de bank afhaal, hem meeneem naar buiten, even laten plassen en dan kennis laat maken met Hardy en weer met zijn allen naar binnen.
Geen gedonder en meteen lekker slapen :pffff: :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

veel plezier vandaag!
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Spannend! Ik ben heel benieuwd, komt vast goed... Gun jezelf nog een ibuprofennetje.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Istie d'r al?
En is het meegevallen met de griep?
En wanneer kunnen we foto's verwachten? :lol1:
Sam2012
Zeer actief

Alfilillo schreef:Spannend! Ik ben heel benieuwd, komt vast goed... Gun jezelf nog een ibuprofennetje.
Dat denk ik ook dat het allemaal goed gaat komen.
Ik heb totaal 0% verwachting van Hardy. De enigste verwachting die ik van hem heb, is dat als hij helemaal gewend is, hij een gezellige huisvriend gaat worden.

Ibuprofen in combi met paracetamol :mrgreen:
Sam2012
Zeer actief

kooi schreef:Istie d'r al?
En is het meegevallen met de griep?
En wanneer kunnen we foto's verwachten? :lol1:
Nee nog niet. We stappen rond 21.00 uur in de auto. Het is ongeveer een uurtje rijden. Rond 23.00 land het vliegtuig.

Tot nu toe *klop het heeeeeeeeeeeeeeeel hard af* hou ik alles binnen. Vannacht nog wel aan het overgeven geweest, maar de bouillon en droge witte bolletjes zitten er nog steeds in :cheer:
Ofwel het emmertje wat we meenemen kan gewoon als Hardy zijn drinkbak dienen ipv voor mijn maaginhoud :engel:
Sam2012
Zeer actief

:cheer: :cheer: Hardy is opgestegen :cheer: :cheer:

en nu begin ik echt bloed nerveus te worden :O: :schrik: :eek:
kooi
Zeer actief

Ik ben erg benieuwd, Hardy zal nu aan het uitchecken zijn. Nog even wachten bij de bagageband. :tongue:
Veel plezier en sterkte met de eerste nacht bij jullie.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik hoop dat alles vannacht soepel is gegaan! Die late vluchten zijn niet ideaal, maar ach... als Hardy er maar is.
Ben benieuwd naar je update!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Johnny Jones schreef:Ik hoop dat alles vannacht soepel is gegaan! Die late vluchten zijn niet ideaal, maar ach... als Hardy er maar is.
Ben benieuwd naar je update!
Ik ook!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Sam2012
Zeer actief

:cheer: :cheer: :cheer: Hardy is geland!!!!
Ik heb een foto topic aangemaakt met het verhaal en de foto's : Hardy is geland
Sam2012
Zeer actief

Re: Over 24 uur........... Update: Hardy is thuis

We zijn bijna een maand verder. Alweer bijna 4 weken in huis met Hardy.

Wat doet de kleine spitsmuis het goed. Hardy begint steeds meer tot rust te komen, minder onzeker. Het is een leuk, grappig en gezellig mannetje! Vind aandacht heerlijk, maar nog wel iets onzeker naar de kinderen toe. Naja dat snap ik ook wel. 2 stuiterballen die graag met Hardy willen knuffelen en doen dit niet altijd even "handig".
Vreemde weet hij ook nog niet zo goed wat hij daar mee aan moet. Ik zeg ook tegen iedereen om Hardy te negeren. Meestal komt hij dan wel binnen een minuut of 10. Zolang je maar niks van hem verlangt.

Hardy vind het heerlijk om erop uit te trekken! Hij gaat graag de auto in om te wandelen. Vooral het bos is zijn favoriet.
Wandelen door de stad met druk verkeer, treinen, etc. geeft hij bijna niks meer om. Kinderen die vlak langs fietsen en dan ook enthousiast naar elkaar roepen vind hij soms nog wel even spannend (of een wapperende vlag boven zijn hoofd, helikopter die erg laag over vliegt). 1 blik naar Sam (die er niks omgeeft) en hij loopt ook bomproef verder.

De tuin vind hij super gaaf, maar het daadwerkelijke naar buiten gaan is om 1 of andere reden nog erg spannend. Misschien dat het aan het vliegengordijn ligt (of aan Sam die hem altijd bestormd :schrik: )

Echt spelen met Sam is er (nog) niet bij. Wel accepteren ze elkaar prima, en liggen rustig samen op de bank of in de band/bench tegen elkaar aan.

Uitlaatservice vind Hardy "da bomb". Heerlijk rennen met zijn ADHD in het kwadraat vriendje en samen op muizen jacht gaan.

Over muizen gesproken: Er zit een jacht instinkt in :O: . Prachtig om te zien, maar hij komt voorlopig niet los in een niet omheind gebied. Neus op de grond en weg, of hij gaat op zijn achterpoten staan, peilt de omgeving en wil er dan als een haas vandoor gaan. Soms heb ik een jonge hengst aan de riem :mrgreen: . Zulke gekke bokkensprongen maakt hij omdat hij ervandoor wilt gaan.

Kortom: het is een heerlijke spitsmuis :I:
kooi
Zeer actief

Fijn dat het zo goed gaat met je leuke Hardy.
Hij is op dezelfde dag aangekomen als mijn Joena.

Hij doet het goed hoor, best wel vergelijkbaar met hoe het hier gaat. Leuk om jullie verhaal ook te volgen. :E: :cheer:
Veel geluk samen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

superfijn dat het zo goed gaat en hij steeds meer los komt!
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat een leuke update! Wel een beetje jammer dat er geen foto's bij zitten :mep: :engel:
Sam2012
Zeer actief

Hardy blijft met sprongen vooruitgaan!!

Hij is nu zo goed als zindelijk in huis, vind het heerlijk om de tuin in te gaan (lekker rondscharrelen en toch proberen om te ontsnappen.........) en eropuit gaan is nog steeds zijn favoriete bezigheid!
Hardy heeft veel vriendjes in het losloop park en kan het eigenlijk wel met iedereen vinden.

Zoals elke jonge hond, is hij ook bezig om de wereld met zijn tandjes te verkennen............... Er is al een flinke hap uit de bank, een aantal kinderboeken hebben geen hoekjes meer en mijn moestuin is ook al wat ingekrompen.

Vreemde mensen blijft hij nog spannend vinden. Zolang hij negeert word komt hij al vrij snel kijken. Thuis krijgen mensen ook brokjes in hun handen zodat ze hem terloops wat kunnen geven en in het hondenpark vraag ik ook of ze Hardy wat lekker willen geven als hij komt kijken.

Sam liep altijd keurig mee aan de lijn (Let vooral op het woord "liep"). Zelden trekken, niet uitvallen naar andere honden. Gewoon netjes! Tot Hardy kwam........ Mijn hemel wat een kwal in 1x aan de lijn. Trekken als een os, uitvallen waar je U tegen zegt, gewoon helemaal koekwaus.
Naja Hardy liep toch wel mee, dus vooral met Sam aan de slag gegaan, dat hij ook met Hardy erbij zich moet gedragen. Eindelijk weer onder controle, begint Hardy met blaffen naar andere honden *zucht* (en Sam zag dit weer als een vrijbriefje en deed ook weer vrolijk mee) . Ofwel 2 honden aan de lijn die blaffen/trekken en uitvallen. Hoewel Hardy de aanstichter is, had ik geen tijd om daar aandacht aan te besteden, omdat Sam tegen de 50 kilo weegt, en dat aardig wat hond is om weer onder controle te krijgen (Hardy weegt 14 kg).
Na een week was ik het zo spuug zat. Bij Sam even een halti om gedaan, zodat ik me volledig kan focussen op Hardy. Sam loopt weer keurig mee en reageert nergens op (ook niet als Hardy begint), en Hardy heeft nu volle aandacht. Zijn blaf gedrag begint weer af te nemen.

Wel typisch dat mensen Hardy schattig vinden als hij uitvalt, en Sam meteen een *** hond is :U:

Hardy is ook steeds meer aan het spelen :cheer: . Zwemmen vind hij leuk om te doen, apporteren uit het water en ook in huis begint hij steeds meer te spelen. Zo leuk om te zien!!
mijke
Zeer actief

Wat een leuke update! Fijn dat het zo goed gaat :D Het volgende moes tik hardop om lachen:
Sam2012 schreef:Zoals elke jonge hond, is hij ook bezig om de wereld met zijn tandjes te verkennen...............
:LOL: Hahaha die catchphrase (uit eoa puppyboekje ofzo) gebruikten Marinus en ik ook om de haverklap toen puppy Skittles hier logeerde. "Oh nee he, hij heeft een boek lopen verkennen met zijn tandjes". "Help help, Skittles verkent mijn hand met zijn tandjes!" :LOL:
mijke
Zeer actief

Sam2012 schreef:Wel typisch dat mensen Hardy schattig vinden als hij uitvalt, en Sam meteen een *** hond is :U:
Dit vind ik trouwens ook niet zo gek. Voor Hardy zijn mensen niet bang, voor Sam wel. Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik naar ongevaarlijke hondjes met een grote bek soms ook vertederd kijk (terwijl ik het eigenlijk godsgruwelijk irritant vind). Komt gewoon omdat ik geen seconde denk dat ze ook maar wat kunnen aanrichten. Als een rottweiler daarentegen uit zou vallen naar Oor zou ik met mn hart in mn keel de benen nemen.
Sam2012
Zeer actief

mijke schreef:
Sam2012 schreef:Wel typisch dat mensen Hardy schattig vinden als hij uitvalt, en Sam meteen een *** hond is :U:
Dit vind ik trouwens ook niet zo gek. Voor Hardy zijn mensen niet bang, voor Sam wel. Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik naar ongevaarlijke hondjes met een grote bek soms ook vertederd kijk (terwijl ik het eigenlijk godsgruwelijk irritant vind). Komt gewoon omdat ik geen seconde denk dat ze ook maar wat kunnen aanrichten. Als een rottweiler daarentegen uit zou vallen naar Oor zou ik met mn hart in mn keel de benen nemen.
Was ook een beetje cynisch bedoelt. :wink: Ik irriteer me gruwelijk aan al die kleine uitvallende hondjes onder het mom "fikkie is bang", en nu loop ik zelf ook met een "klein" hondje die "uitvalt" :mrgreen:
Snap echt wel dat Hardy er gruwelijk schattig uitziet en Sam heeft gewoon zijn kleur en ras tegen heeft, plus als hij zou bijten de schade 100 maal zo groot is, als bij Hardy.

Stond gewoon met mijn oren te klapperen toen ik het mensen daadwerkelijk hoorden zeggen dat Hardy zo schattig was toen hij stond te blaffen.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Och jee, ik heb even in je fototopic gespiekt, maar wat een onwijs leuk hondje :I: . Heb je al meer foto's gepost dan in je topic van de aankomst?
Sam2012
Zeer actief

@ Tamara81: Daar heb ik zeker mijn handen vol aan!! Daarom heeft Sam even pech en loopt hij voorlopig op een halti. Hij braaf omdat hij zich gewoon weer gedraagt (en goede voorbeeld geeft aan Hardy), en ik kan met Hardy aan de slag.

U vraagt wij draaien :mrgreen:

@ Mijke : Whahahahahahhahaah, ben dus gelukkig niet de enigste met een huishouden die hoekjes mist aan boeken :LOL:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

De knapperd!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”