Hardy blijft met sprongen vooruitgaan!!
Hij is nu zo goed als zindelijk in huis, vind het heerlijk om de tuin in te gaan (lekker rondscharrelen en toch proberen om te ontsnappen.........) en eropuit gaan is nog steeds zijn favoriete bezigheid!
Hardy heeft veel vriendjes in het losloop park en kan het eigenlijk wel met iedereen vinden.
Zoals elke jonge hond, is hij ook bezig om de wereld met zijn tandjes te verkennen............... Er is al een flinke hap uit de bank, een aantal kinderboeken hebben geen hoekjes meer en mijn moestuin is ook al wat ingekrompen.
Vreemde mensen blijft hij nog spannend vinden. Zolang hij negeert word komt hij al vrij snel kijken. Thuis krijgen mensen ook brokjes in hun handen zodat ze hem terloops wat kunnen geven en in het hondenpark vraag ik ook of ze Hardy wat lekker willen geven als hij komt kijken.
Sam liep altijd keurig mee aan de lijn (Let vooral op het woord "liep"). Zelden trekken, niet uitvallen naar andere honden. Gewoon netjes! Tot Hardy kwam........ Mijn hemel wat een kwal in 1x aan de lijn. Trekken als een os, uitvallen waar je U tegen zegt, gewoon helemaal koekwaus.
Naja Hardy liep toch wel mee, dus vooral met Sam aan de slag gegaan, dat hij ook met Hardy erbij zich moet gedragen. Eindelijk weer onder controle, begint Hardy met blaffen naar andere honden *zucht* (en Sam zag dit weer als een vrijbriefje en deed ook weer vrolijk mee) . Ofwel 2 honden aan de lijn die blaffen/trekken en uitvallen. Hoewel Hardy de aanstichter is, had ik geen tijd om daar aandacht aan te besteden, omdat Sam tegen de 50 kilo weegt, en dat aardig wat hond is om weer onder controle te krijgen (Hardy weegt 14 kg).
Na een week was ik het zo spuug zat. Bij Sam even een halti om gedaan, zodat ik me volledig kan focussen op Hardy. Sam loopt weer keurig mee en reageert nergens op (ook niet als Hardy begint), en Hardy heeft nu volle aandacht. Zijn blaf gedrag begint weer af te nemen.
Wel typisch dat mensen Hardy schattig vinden als hij uitvalt, en Sam meteen een *** hond is
Hardy is ook steeds meer aan het spelen

. Zwemmen vind hij leuk om te doen, apporteren uit het water en ook in huis begint hij steeds meer te spelen. Zo leuk om te zien!!