Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
coördinatie
Moderator: moderatorteam
- Inne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
coördinatie
Toen ik na mijn werk thuis kwam, hijgde Madison. Meteen haar temperatuur gemeten: 39.8. Ze had eerder Sharpei koorts, we konden gelijk terecht bij de dierenarts. Hier kreeg ze een injectie tegen infectie. Toen ik haar weer op de grond zette kon ze haar evenwicht nauwelijks bewaren. Ze kwijlde ook erg. Haar weer op de tafel gezet waar het even net leek of ze wegviel. Reflexen goed, en ze reageerde ook wel. Even afgewacht en haar weer op de grond gezet. Dierenarts dacht mogelijk aan een beroerte. Bij mensen weet ik hier het eea van, maar bij dieren niet. Nu enkele uren later is de koorts gezakt, heeft ze gegeten, geplast, gepoept en het lopen gaat weer goed. Ze is alert, reageert op prikkels in de omgeving en commando's. Niets wijst erop dat er iets in haar hersenen mis is, gelukkig! Nu sprak ik net een vriendin en die was erg verbaasd dat er geen bloedonderzoek gedaan is. Dierenarts heeft Madison haar lichaam gevoeld, hart en longen geluisterd, oren controle en controle reflexen en gevoel. Moet ik vragen om een bloedonderzoek bij een hond die weer opgeknapt is maar bij wie wel even sprake was van een coördinatie probleem?

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: coördinatie
Beroertes komen niet zo vaak voor bij honden.
Koorts kan je ook duizelig van worden toch?
Geen idee of bloedonderzoek nog zin heeft.
Er is een injectie in gezet en dat zou misschien een zuiver onderzoek ook verstoren?
Voor een volgende keer (die hopelijk niet komt) zou je dat misschien kunnen overwegen.
Heeft je vriendin ook nog een suggestie wat er moet worden onderzocht in het bloed?
Koorts kan je ook duizelig van worden toch?
Geen idee of bloedonderzoek nog zin heeft.
Er is een injectie in gezet en dat zou misschien een zuiver onderzoek ook verstoren?
Voor een volgende keer (die hopelijk niet komt) zou je dat misschien kunnen overwegen.
Heeft je vriendin ook nog een suggestie wat er moet worden onderzocht in het bloed?
Laatst gewijzigd door ranetje op 19 jan 2017 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inne
- Zeer actief
Gisteravond temperatuur 37.2, ze liep weer normaal. Nu net weer gemeten en 40.2. Verder is haar gedrag als altijd.
Mijn vriendin zei niet wat onderzocht zou kunnen worden. Ze zei alleen dat haar dierenarts dat wel zou doen.
Een soort van voedselvergiftiging Nanna? Zal er eens op googlen. De dierenarts belt me iig zo terug.
Mijn vriendin zei niet wat onderzocht zou kunnen worden. Ze zei alleen dat haar dierenarts dat wel zou doen.
Een soort van voedselvergiftiging Nanna? Zal er eens op googlen. De dierenarts belt me iig zo terug.

Madison
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als de temperatuur weer zo hoog opgelopen is zou er misschien iets van een ontsteking kunnen spelen lijkt mij. Ik zou denk ik vanochtend nog bloed af laten nemen en een uitgebreid algemeen bloedonderzoek laten verrichten.
- Inne
- Zeer actief
Er is bloed en urineonderzoek gedaan. De urine was waterig, weinig geconcentreerd. Nierfunctie is prima. Dierenarts denkt sharpei fever. Madison heeft dit eerder gehad. Moet vanzelf over gaan!

Madison
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wat naar zeg, maar de naam die je noemt, sharpei fever, daar heb ik nog nooit van gehoord...is dat ernstig?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Toen je schreef dat er weer zo'n piek was van 40,2 denk ik dat je DA zeker gelijk kan hebbenInne schreef:Er is bloed en urineonderzoek gedaan. De urine was waterig, weinig geconcentreerd. Nierfunctie is prima. Dierenarts denkt sharpei fever. Madison heeft dit eerder gehad. Moet vanzelf over gaan!
- Inne
- Zeer actief
Het kan ernstig zijn, zeker als de nier functie verslechterd is.
http://www.vetined.nl/news/65/show

Madison
- Inne
- Zeer actief
Het kan ernstig zijn, zeker als de nier functie verslechterd is.

Madison